"vieras"
Mä tuomitsisn kyllä ensisijaisesti sen pettämisen.Yksinhuoltajatrendi on huolestuttava ja kaikenlainen kannustaminen eroon tai kerrasta-poikki ajatteluun on tuomittava.
Mä tuomitsisn kyllä ensisijaisesti sen pettämisen.Yksinhuoltajatrendi on huolestuttava ja kaikenlainen kannustaminen eroon tai kerrasta-poikki ajatteluun on tuomittava.
Yritin ensin ilmaista sen kauniisti, sitten kokeilin käyttää mammoille tuttuja käsitteitä.. taisi jopa mennä paremmin perille.Onko mielestäsi mitään sävyeroa lauseilla: "Erolla voi olla negatiivisia vaikutuksia lasten elämään." vs. "Eronneiden lapsista tulee koulupudokkaita sekakäyttäjiä" (yhdistin pari listasi kohtaa). Ydinperheisyys, niin hienoa kuin se onnistuessaan onkin, ei kuitenkaan ole edes maailmanhistoriassa mikään vallitseva perhemalli.
Kyllä. Mutta kun täällä taisi joku saada musta väännettyä sellaisen(kin) kuvan aikaiseksi, että olen kauhea nipo ja en hyväksy minkäänlaista valhetta tässä maailmassa, niin siksi koitin selventää.Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25540289:Mun mielestä pettämisellä ja valkoisilla valheilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa!
Valkoinen valhe on esimerkiksi sellainen, jos sanoo menevänsä vessaan tarkistamaan meikkinsä, kun oikeasti on menossa päästämään hillittömän varpusparven. Pettäminen on aivan jotain muuta kuin valkoinen valhe.
On niitä muitakin vaihtoehtoja kuin sinnetänneily, tosin uusioperheitä leskeytyminen lisää, joten alhaisemman eliniän maat saattavat siinä kunnostautua, mutta perhemalli ei silti välttämättä ole rappion syy.Yritin ensin ilmaista sen kauniisti, sitten kokeilin käyttää mammoille tuttuja käsitteitä.. taisi jopa mennä paremmin perille.
Ydinperhe ja tarkoittaa hillittyä lisääntymistä ja huolenpitoa jälkeläisistä -> ei ole sattuma että se on yleisin perhemuoto kehittyneissä yhteiskunnissa. Ympäriinsäpaneskelu ja jälkeläisten tuottaminen sinne tänne on vallitseva malli lähinnä kehitysmaissa.
Sain apostolikaavun! Mutta kehittyneessä yhteiskunnassa voi nauttia monipuolisesta seksistä, tiukat arvot ovat peräisin pimeiltä ajoilta ennen ehkäisyä jolloin yksiavioisuus oli tärkeä ihan käytännön kannalta.Jännää silti, että tuo tuli palstan ympäriinsäpaneskelun apostolin näppikseltä.
Niin, tai sitten vaan suhde on niin pikaisesti aloitettu ja vakiinnutettu että toista ei vaan tunne joten asiat menee persiilleen jo alusta saakka.Moni suhde kaatuu turhaan tai omaan mahdottomuuteen kun vaaditaan elinikäistä henkistä ja fyysistä uskollisuutta.
Ehdit sitten kuitenkin lukea sen. Poistin sen nimittäin myöhemmin tarpeettoman henkilökohtaisena kommenttina.Sain apostolikaavun! Mutta kehittyneessä yhteiskunnassa voi nauttia monipuolisesta seksistä, tiukat arvot ovat peräisin pimeiltä ajoilta ennen ehkäisyä jolloin yksiavioisuus oli tärkeä ihan käytännön kannalta.
Vähentäisi turhien erojen määrää jos avoimet suhteet tulisi muotiin. Moni suhde kaatuu turhaan tai omaan mahdottomuuteen kun vaaditaan elinikäistä henkistä ja fyysistä uskollisuutta.
Palautin.Ja nyt se vei mun kaavun :|
Sikamiehet taitavat harvemmin kertoa vieraalle naiselle olevansa varattuja.Jos mun mies pettäisi mua varatun naisen kanssa, niin se tuntisi naisen raivon ja niin tuntisi myös tämä puolisoaan pettävä nainen.
Toissijaisena pidin sitä eroamiseen usuttamista..johon en ylipäätään ikinä ryhtyisi. No itse on vaikea edes ajatella tota tilannetta niin että KOSTAAKSENI kertoisin (koska tilanne hypoteettinen) vaan koska minusta petetyllä on oikeus tietää. Eli nyt kyllä tulkitsit mua ihan väärin. Ja pidän sen petetyn oikeutta tärkeämpänä kuin omatuntoni puhdistamista - se ei ole se varsinainen syy kertomiseen.Alkuperäinen kirjoittaja nähty on;25540418:Ja toissijaisesti sitten tuomitsisit mitä? Käytännössä et mitään, koska nälkäsi olisi tyydytetty kun pettäjä saadaan tuomiolle ja hänenkin perheensä erovaaraan.
Entä jos se petetty puoliso vaan odottaa tietoa toisen sähläilyistä, voidakseen lähteä? Ei kai kukaan hyvässä suhteessa muita pane.Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25540532:Sikamiehet taitavat harvemmin kertoa vieraalle naiselle olevansa varattuja.
Niin paljon kuin pettämistä vastustankin, en kannata puuttumista minkään random-pariskunnan suhteeseen. Ei kukaan ulkopuolinen voi tietää mitä kaikkea he ovat keskenään sopineet tai kuinka finaalissa suhde muutenkin on. Pettäminen voi vain olla yksi tapa lopettaa huonoksi käynyt suhde - ruma tapa se toki on.
... kuin myös sitten sen naisen mies, ja seuraavaksi lapset? Oikeasti, on melkoinen ero siinä, mitä räyhää aivan oikeutetusti näille kahdelle, ja mitä sitten menee kertomaan toiselle petetylle.Jos mun mies pettäisi mua varatun naisen kanssa, niin se tuntisi naisen raivon ja niin tuntisi myös tämä puolisoaan pettävä nainen.
Pidät pitkämielisyyttä pahempana, kuin pettämistä. Oki.Sitten se on vähän typerä, sillä kyllä suhteesta pitää pystyä lähtemään ilman jotain kotiinkannettua tietoa puolison sähläilyistä. Tai ilman mitään sähläilyjä edes. Ei se vankila ole, vaan parisuhde.
Pidän todella uunoina ihmisiä jotka luottavat puolisoonsa sokeasti. Kandee ihan kattoo sitä puolisoo sillä silmällä, että olisko joku todella oikeesti sen peräsdä ja haluaisi sen ihan omakseen? Siis ottaa pettäjän omakseen... No, saahan sitä olla tyhmäkin, ei siinä mitään.Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25540605:Arveluttaisi silti kertoa, jollei todella hyvä tuttu. Jos kertoisin petturimiehen vaimolle, että hänen miehensä on häntäheikki, petturimiehen vaimo voisi luulla, että olen hänen ukkonsa perässä (koska yritän saada ukkoa vapaaksi) ja lättyyn voisi tulla.
Toinen ongelma. Kumman kertomukseen lähtökohtaisesti luottaisit enemmän: oman puolisosi kertomukseen vai vieraan ihmisen kertomukseen?