G: Miestenne koulutustaso ja työkokemus?

• Viestiketjun aloittaja GGG
  • Ensimmäinen viesti
ins, sh, FM
Jotenkin hankala uskoa, että tohtoristason ihmisiä vilisee yhtäkkiä kaksplussan mitäs nyt -palstalla... :D

Mutta joo, mies insinööri (AMK) ja työkokemusta asiantuntijatehtävissä yli 10v. Minulla sekä AMK-tutkinto, että kohta maisterin paperit. Miehellä todella hyvä palkka ja hoitaakin suurimmat kulut, minä laitan omasta palkastani miehelle lainanpuolikkaan ja ostelen ruokaostokset. Vaikka valmistunkin kohta, niin en usko, että palkka koskaan tulee saavuttamaan miehen palkkaa.

Mies on luonnontieteiden maisteri, tekee väikkäriä ja on töissä tutkijana/projektipäällikkönä. Työkokemusta 8 vuotta omalta alalta.

Minä medianomi AMK, freelancer/pienyrittäjä, kokemusta alalta 13 vuotta.

Tällä hetkellä miehen työnantaja elättää meidät, kun ollaan ulkomaanvaihdossa. Eli kustantaa vuokrat sun muut asumiskulut. Miehen tuloilla mennään noin muuten aika pitkälti arjessa, itse osallistun varojeni mukaan.

"vieras"
Mies on tietojenkäsittelyn tradenomi, työkokemus 17 vuotta, omalta alalta 13 vuotta.
Minä olen insinööri (amk), työkokemus n. 15 vuotta, omalta alalta 5 vuotta.

Mies elättää tällä hetkellä, olen kotihoidontuella yhteisestä päätöksestä. Palkka on minulla ollut parempi, mutta yhdessä ollaan taloutta hoidettu, mies asuntolainaa yms. minä auto ja mökkilainoja, ruuat maksaa se, joka kaupassa käy.

ins, sh, FM
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25535171:
Vilisee? Eikös niitä ollut tuossa vain yksi?
Tulipahan vaan mieleen, kun yhtäkkiä ne työttömät sossuelätit on kaikonneet kokonaan. Vai eivätkö vain halua tällaisiin ketjuihin vastata, mene, tiedä.

Onko pilkun viilaaminen kivaakin?

Jakky
[QUOTE="vieras";25535175]Niin, eli veronmaksajan elättävät molempia?
(Kaikki tuntemani tohtorit ovat jääneet yliopistolle, kukaan ei vielä ole saanut oikeita töitä)[/QUOTE]

Tarkoitatko että veronmaksajat elättävät myös kaikkia jotka ovat kunnalla tai valtiolla töissä? Tosin minun palkkani tulee yksityiseltä säätiöltä.

Tulipahan vaan mieleen, kun yhtäkkiä ne työttömät sossuelätit on kaikonneet kokonaan. Vai eivätkö vain halua tällaisiin ketjuihin vastata, mene, tiedä.

Onko pilkun viilaaminen kivaakin?
Minäkin saatan olla työtön sossuelätti ;) kun sitähän ei tässä ketjussa lainkaan kysytty. "Tohtoreita vilisee" oli kyllä aika suurta liioittelua, kun yksi ilmoitti olevansa tohtori. (Heitä on täällä kyllä useampiakin.)

Kiitos kysymästä, tykkää viilata pilkkua ja enemmänkin. :p

ins, sh, FM
(Kaikki tuntemani tohtorit ovat jääneet yliopistolle, kukaan ei vielä ole saanut oikeita töitä)[/QUOTE]

Yliopistolla ei tehdä oikeita töitä? Kuinkas monta vuotta olet ollut yliopistolla töissä? :D

ins, sh, FM
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25535207:
Minäkin saatan olla työtön sossuelätti ;) kun sitähän ei tässä ketjussa lainkaan kysytty. "Tohtoreita vilisee" oli kyllä aika suurta liioittelua, kun yksi ilmoitti olevansa tohtori. (Heitä on täällä kyllä useampiakin.)

Kiitos kysymästä, tykkää viilata pilkkua ja enemmänkin. :p
No viilaa sitten paremmin, tohtoreita on ainakin kolme. :p

Sheddion
Joku insinööri, työkokemusta reilu 10v ehkä. Mä olen sosionomi amk, työkokemusta pari vuotta. Olen siis lähes 10v miestäni nuorempi.

Tavallaan elättää kyllä vaikka molemmathan me työssä käydään.

Suomalaisista tohtoreista työllistyy 98,5 %.
Julkinen sektori työllistää heistä noin 40% ja siinä on mukana mm. sairaaloiden palveluksessa olevat lääkärit jne. Kaikki eivät siis todellakaan jää yliopistolle, mutta yliopistojen kannalta toki toivoisi että useampi niin tekisi.
:)

[QUOTE="vieras";25535231]Ei se tarkoita sitä et tekis oikeita töitä vaikka siitä jotain maksetaankin.[/QUOTE]

Sinähän voisitkin tässä iltapäivän iloksi määritellä ne oikeat hommat.

Mutta juu, humanistisilla aloilla monesti (ei aina) on tohtoristason tyypit tutkijoina/opetustehtävissä yliopistolla. Teknisillä aloilla taas moni tekee väikkäriä sen "oikean" työn ohessa.

Mä oon käyny lukion (+talouskoulun), ja vain vähän työkokemusta.
Ukko on käyny amiksen rakennuspuolen, ja raksatöitä tehny sieltä asti, pikkusen muutaki. Elättää perheen, kun eipä nuo mun tuet isoja ole.

Yhteistyössä