Voiko joku oikeesti mennä mun koneen tiedostoihin omalta koneelta?

• Viestiketjun aloittaja "Kääk"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Kääk";25532596]Siis oikeesti vai? Millä tavalla? Siis osaako hakkerit mennä jonkun tietyn ihmisen koneelle vai meneekö ne umpimähkään?[/QUOTE]

Hakkerit kyllä yleensä tutkiskelevat ja tarkastelevat sen koneen sisältöä, johon ovat murtautuneet. Hakkereita ei välttämättä kiinnosta tehdä koneelle juuri mitään, mikäli siellä ei ole mitään heitä hyödyttäviä tai heitä kiinnostavia tietoja.

"Kääk"
[QUOTE="vieras";25532604]Hakkerit kyllä yleensä tutkiskelevat ja tarkastelevat sen koneen sisältöä, johon ovat murtautuneet. Hakkereita ei välttämättä kiinnosta tehdä koneelle juuri mitään, mikäli siellä ei ole mitään heitä hyödyttäviä tai heitä kiinnostavia tietoja.[/QUOTE]

Mutta mua kiinnostaa se, et jos joku tällänen hakkeri tietää mut ja haluu mennä just mun koneelle, niin onnistuisiko se?

"vieras"
[QUOTE="Kääk";25532610]Mutta mua kiinnostaa se, et jos joku tällänen hakkeri tietää mut ja haluu mennä just mun koneelle, niin onnistuisiko se?[/QUOTE]

Tietenkin onnistuu, mikäli koneesi tietoturva ei ole kunnossa.

"Kääk"
[QUOTE="vieras";25532674]Tietenkin onnistuu, mikäli koneesi tietoturva ei ole kunnossa.[/QUOTE]

No onhan siinä virusesto ja palomuurit ja what ever, en edes tiedä. Mutta niistä huolimatta, voiko joku taitava sinne päästä? En mä halua et joku näkee kuvia sieltä tai lukee mun posteja...

Kepsis
[QUOTE="Kääk";25532702]No mistä mä voin saada selville, jos tämä utelias hakkeri käy mun koneella, lukee mun juttuja ja selaa kuvia?[/QUOTE]

et mitenkään ilman sellaisia ohjelmia jotka sen kertoo. eikä kukaan ilman kunnollista käsitystä tietokoneen sielunelämästä ole kovinkaan vahvoilla edes niiden ohjelmien kanssa.

ainoa mistä sinun kannattaa kantaa huolta on oma netin käyttösi, älä käy sivustoilla mitkä yrittävät asentaa koneella mitään ylimääräisiä palikoita. käytä jotain virusturvaa ja palomuuria. sen pitäisi riittää ihan hyvin. troijalaiset on niitä millä hakkerit yleensä pääsee koneille, ja niitä ei taikaiskusta tule koneelle, 99% ajasta ne tulee nimenomaan niin koneelle että olet jonkun sivuston antanut asentaa koneellesi jotain huttua. Ja vaikka olisikin troijalainen koneella niin se ei tarkoita sitä että automaattisesti joku kyttää sinun kesäloma biksukuvia, vaan että koneesi todennäköisesti liitetään johonkin bot.nettiin orjakoneeksi spämmäystä varten tai vastaavaa, tai sitten se mikä on kaikista yleisintä että troijalainen vaan yrittää urkkia luottokorttitietoja tai jotain virtuaalista omaisuutta esim käyttäjätilejä joihinkin paikkoihin. esimerkiksi peleihin, pay pal-tilille jne jne....

"Kääk"
Ei mulla oo troijalaisia tai viruksia. Pitääkö olla sellainen, että joku voi kyttää?

Voiko joku ns. Kaveri sitten lähettää mulle vaikka linkin, jossa on sen kuvan tai jonkin muun mukana salaa joku vakoiluohjelma?

Olenko vainoharhainen? Kysynkö tältä tyypiltä itteltään? Et hei, vakoileks mun konetta? Et sitä täs vaan soittelin... :(

ei tartte olla ko huonosti suojattu nettiyhteys ni pääsy on avoin... ...eli helposti.
Riittää ko kurkkaa modeemin lokitiedostoo ja katsoo sieltä tapahtumat ni kyllä se selviää että joku koneelle yrittää.

Voiko joku ns. Kaveri sitten lähettää mulle vaikka linkin, jossa on sen kuvan tai jonkin muun mukana salaa joku vakoiluohjelma?

Olenko vainoharhainen? Kysynkö tältä tyypiltä itteltään? Et hei, vakoileks mun konetta? Et sitä täs vaan soittelin...
Voi, mutta luulen että tää kaveri ei sitä itse tietoisesti lähetä tai tiedä sen sisältävän vakoilu/haittaohjelmaa... Yleensä nuo spämmää itse itseään.

Hommaa mac tai linux jos oikein jännittää...

[QUOTE="Kääk";25533028]Niin mutta jos se kaveri lähettääkin ihan tahallaan niitä vakoiluohjelmia? Siis jos se on tosi kiinnostunut? Sairaalloisen kiinnostunut?

Niin ja eikö macciin pysty?[/QUOTE]

mä luulen nyt kuule et oot vähän vainis...
ja on mäkkiin ja linuksiinkin noita ohjelmia, mutta ne on aika harvinaisia. Laita suojausasetukses kuntoon ja aja eri skannereita läpi, eiköhän se "kaveris" löydy jos on löytyäkseen

"Minä"
[QUOTE="Kääk";25532727]Ei mulla oo troijalaisia tai viruksia. Pitääkö olla sellainen, että joku voi kyttää?

Olenko vainoharhainen? Kysynkö tältä tyypiltä itteltään? Et hei, vakoileks mun konetta? Et sitä täs vaan soittelin... :([/QUOTE]

Jos on mitään syytä epäillä, niin älä avaa sellaisia linkkejä tai liitetiedostoja, mitä se tyyppi lähettää.

[QUOTE="Kääk";25533079]Ku tuntuu, et se on lukenut mun viestejä. Vai pääseekös fcaebookin viesteihin viel ilman menemättä mun koneelle?[/QUOTE]

No eipä se pääse sun fbtiliis sun koneelta ellet tallenna salasanoja ja tunnuksia niin että automaattisesti pääset.
Ihmiset on niin mielikuvituksettomia että jos vähänkään ihmistä tuntee niin salasana on helppo arvatakkin... ...mut aika syytöksiä - toivottavasti oot varma asiasta ja oikeessa ennenko meet syytteleen

"Kääk"
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;25533113:
No eipä se pääse sun fbtiliis sun koneelta ellet tallenna salasanoja ja tunnuksia niin että automaattisesti pääset.
Ihmiset on niin mielikuvituksettomia että jos vähänkään ihmistä tuntee niin salasana on helppo arvatakkin... ...mut aika syytöksiä - toivottavasti oot varma asiasta ja oikeessa ennenko meet syytteleen
No en mä kehtaa syytellä. Hm. Ku en ymmärrä koneista yhtään mitään.

[QUOTE="Kääk";25532727]Olenko vainoharhainen? Kysynkö tältä tyypiltä itteltään? Et hei, vakoileks mun konetta? Et sitä täs vaan soittelin... :([/QUOTE]

Sosiaaliset keinot on parhaita - oikeasti taitavaa hakkeria ei saada kiinni tekniikan kautta. Ei mikään viranomainen tai edes toinen hakkeri.

Joten kysy tyypiltä tai naaraa se ansaan.

Rollolainen
no facebookkinhan nyt pääsee todella helposti lukemaan mitä vaan ja ei tarvitse olla ees kummoinenkaan hakkeri...
ja monesta muustakin paikasta saa tietoja ihan vaan goglaamalla, jopa kuiva joita on laittanut, viak ois salasanojen takana. Ei auta vaik ois poisstettu jotne kananttaa oikesti mieetiä niidne lastenkin alastonkuvien laittamista. Mäkin löydän kuvia jotka on poistettu aj on ollet slasanojen takana, myös muita tietoja löytyy, et kananttaa ola varuillaan

Rollolainen
[QUOTE="Yrittaja";25536362]käytätko salaamatonta verkkoa?[/QUOTE] vaikka käyttäisi salattua verkkoa on hyvinkin helppoa saada toisen ihmisen tietoja, koeta googlata jonkun tuttavasi nimi ja ota vaika kuvahaku. Väitän että mikä tahansa kuva minkä on nettiin laittanut löytyy sieltä, viak olis jo poistettu.

Yhteistyössä