Elämä on niin helppoa kun on vain yksi lapsi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikea ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olisin halunnu lisää lapsia mutta ainoaksi taitaa jäädä.. Minunkin poika kohta 3 v. Se hyvä puoli tässä on että jää aikaa sitten itsellekin, ja koko ajan helpottaa kun lapsi kasvaa.

Välillä on, välillä ei. Meillä poika täyttää parin viikon päästä 11 v ja on aina vaatinut paljon huomiota. Tosin kyseessä keskosena syntynyt poika joka nyt ottanut ikätason kehityksen kiinni. Valinta ei ole ollut tietoinen yhdestä lapsesta, emme ole enempää saaneet ja olen kiitollinen siitä että edes tuon yhden sain vaikka vaikeuksia on matkan varrella ollut. Syntyi hiukan yli kilon painoisena, on astma, migreeni ja monia allergioita. Puheenviivästymä eli oppi puhumaan vasta 4 vuotiaana, kehitysviivästymää mutta tosi hyvä kouluaineissa. On käyty puhe-ja toimintaterapiassa jne. Päivääkään en vaihtaisi pois. Aina ei elämä ole helppoa vaikka on vain yksi lapsi. Jostain sitä voimia kuitenkin aina saa siihen jaksamiseen ja uuden oppimiseen.

[QUOTE="vieras";25510643]Sun elämä kyllä vaikuttaa kaikkea muuta kuin helpolta. :D[/QUOTE]

No kyllä on helppoa. Ei tarvitse käydä töissä,saa harrastaa mitä haluaa,lapsi jo niin iso että syö itse,puhuu,touhuaa kaikenlaista. Ei todella ole vaikea elämä.

Onko?
Minulla on 8 (9) lasta ja 5 lastenlasta + vävyt, miniät, appivanhemmat , adoptiotäti jne ja monesti kun luen viestejäsi vaikuttaa siltä, että elämäni on paljon helpompaa kuin sinun.

;)

Meillä oli elämä paljon kovempaa silloin, kun lapsia oli vasta esikoisen verran. Nyt neljän kanssa ja viidettä odotellessa elämä tuntuu varsin leppoisalta! Lapsiluku taitaa loppujen lopuksi olla aika pieni juttu elämän vaikeuden tai helppouden suhteen. Monet muut asiat ovat niin paljon merkittävämpiä!

Alkuperäinen kirjoittaja paras näin;25510688:
Mullapa se vasta helppoo onkin kun ei ole lasta, eikä miestäkään komentamassa :laugh:
Ammattivalittaja tarvii miestä, ei se muuten vois kotona olla työttömänä ja ammatittomana. Tekee lapsen eksälle, kun eksä jättää, lapsi pois. Tekee lapsen nykyiselle, odottelee et nykyinen jättää ja sitten lapsi taas pois.

Ammattivalittaja tarvii miestä, ei se muuten vois kotona olla työttömänä ja ammatittomana. Tekee lapsen eksälle, kun eksä jättää, lapsi pois. Tekee lapsen nykyiselle, odottelee et nykyinen jättää ja sitten lapsi taas pois.

No ei ole mennyt kyllä noin. Jos et tiedä adoptioni syitä niin turha niistä on vittuilla. Niin ja kyllä sossu mut elättäisi jos en haluaisi olla mieheni kanssa mutta kun haluan olla.

Yhden lapsen kanssa on kyllä tosi helppoa! Ei sitä voi kiistää. Ihmisestä kiinni sitten mistä valittamisen aihetta keksii.
Valittaahaan saa aina, vaikka oiskin helppoa ja vaikeammasta ei tiedä.

Itse olen ollut yhden lapsen äiti 8 vuotta ja nyt olen neljän lapsen äiti. Tiedän kyllä kuinka helppoa yhden lapsen kanssa on. :)

Yhteistyössä