voiko terve sisarus mennä päiväkotiin kun pienemmällä vesirokko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vesirokko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="höh";25477650]No ei tietenkään! Sun tehtävä on antaa pienemmälle rauha sairastaa, pidä isompi sisarus touhuamassa muita juttuja.[/QUOTE]

vähän ristiriitainen lause.... ?! :0

Voi mennä.

Vain se, joka on sairas, joutuu olemaan saikulla.

Ja tässä en ota kantaa siihen, miten järkevää on viedä terve lapsi päiväkotiin jos kotona on vesirokkoa, vaan vastaan ainoastaan itse kysymykseen.

ööh, no varatut hoitopäivät ja maksut menee... Minä menen kouluun, isä jaa potilaan kanssa... isompi tarvii kyllä ohjelmaa ja tekemistä... että voinee hänet viedä hoitoon ihan normaalisti kun oireeton on. vesirokkoa on päiväkodissa ollut jo pitkään että tatunnan on voinut jo saada/saa jossain vaiheessa mutta miksi pitäisi pitää nyt terveenä kotona?

ööh, no varatut hoitopäivät ja maksut menee... Minä menen kouluun, isä jaa potilaan kanssa... isompi tarvii kyllä ohjelmaa ja tekemistä... että voinee hänet viedä hoitoon ihan normaalisti kun oireeton on. vesirokkoa on päiväkodissa ollut jo pitkään että tatunnan on voinut jo saada/saa jossain vaiheessa mutta miksi pitäisi pitää nyt terveenä kotona?

Voithan toki viedä, mutta eikö hän haluaisi olla mielummin kotona?

Kuuluuko hoitaa sitä kipeää vesirokkoista ja keskittyä hänen olonsa helpottamiseen vai sisaruksen touhukkaana pitämiseen, että toinen saa sairastaa yksin.. Hmm. Veisin päikkyyn kun siellä on vesirokkoa muutenkin. Jos jaksaisin.

[QUOTE="...";25478343]Kuuluuko hoitaa sitä kipeää vesirokkoista ja keskittyä hänen olonsa helpottamiseen vai sisaruksen touhukkaana pitämiseen, että toinen saa sairastaa yksin.. Hmm. Veisin päikkyyn kun siellä on vesirokkoa muutenkin. Jos jaksaisin.[/QUOTE]

Siis ettekö todellakaan pärjää kahden lapsen kanssa kotona?? Mikä ihme teitä uusavuttomai äitejä vaivaa. Jos mulla on toinen kipeä, niin ei toinenkaan halua yksin mennä tarhaan ja saa tietenkin jäädä kotiin meidän kanssamme. Vähän mielikuvitusta kehiin, niin hyvin on pärjätty.

Ihan hullua viedä hoitoon ja väkisin tartuttaa muutkin lapset, jos omassa perheessä tauti jyllää!

Voi mennä, vain se jolla on sairaus on oltava kotona parantumassa. Miksi taas pitää moraalisoida. Jos ap haluaa viedä terveen lapsensa hoitoon niin ei siinä ole mitään pahaa. Minä vein myös isomman hoitoon tässä vastikään kun pienempi oli sairaana. Odotti niin kovin kun oli musiikki esiintyjä ja sit toisena päivänä oli lelupäivä. Lisäksi yövalvominen verottaa vanhamman jaksamista, joten mielestäni jos tuntuu voi isomman viedä hoitoon ja levähdellä rauhassa itse pienemmän kanssa..

[QUOTE="höh";25478428]Siis ettekö todellakaan pärjää kahden lapsen kanssa kotona?? Mikä ihme teitä uusavuttomai äitejä vaivaa. Jos mulla on toinen kipeä, niin ei toinenkaan halua yksin mennä tarhaan ja saa tietenkin jäädä kotiin meidän kanssamme. Vähän mielikuvitusta kehiin, niin hyvin on pärjätty.

Ihan hullua viedä hoitoon ja väkisin tartuttaa muutkin lapset, jos omassa perheessä tauti jyllää![/QUOTE]

Peesi.
Ihan sairasta meininkiä.

Isompikaan ei kuole tylsyyteen yhdessä päivässä (huomenna perjantai ja viikonloppuna todnäk kotona kuitenkin kaksi vanhempaa ja lapset).. Ja kyllähän sitä nyt helposti hoitaa pientä potilasta ja keksii isommalle askarteluja/leikkejä tai vaikka dvd:n.

Mutta lisään vielä, et aina en kuitenkaan "jaksa" toista lähteä veimään päikkyyn jos toinen on kipeänä vain oikeastaan jos on jotain erityistä, mitä lapsi n odottanut (miksi "rankaista" tervettäkin jos toinen on sairas) tai sit vaihtoehtoinen syy tosiaan päikkyyn viemiselle on se et yksinkertaisesta monta valvottua yötä..

Niitä on tänä syksynä riittänyt kun ollaan sairastettu niin paljjon. Meillä käväs myös vesirokko.. 16vrk oli välissä sisarruksilla..

[QUOTE="jaa";25477702]Tartuttaa kyllä jo ennen oireita, joten en veisi.[/QUOTE]

öööö...
tartuttaa pari päivää ennen oireita, ja meilläkin oli lapsilla välissä tosiaan 16vrk ei voi eristäytyä 2-3 viikoksi varalta jos on tarttunut..

[QUOTE="höh";25478428]Siis ettekö todellakaan pärjää kahden lapsen kanssa kotona?? Mikä ihme teitä uusavuttomai äitejä vaivaa. Jos mulla on toinen kipeä, niin ei toinenkaan halua yksin mennä tarhaan ja saa tietenkin jäädä kotiin meidän kanssamme. Vähän mielikuvitusta kehiin, niin hyvin on pärjätty.

Ihan hullua viedä hoitoon ja väkisin tartuttaa muutkin lapset, jos omassa perheessä tauti jyllää![/QUOTE]

Itseasiassa mulla on 5v ja 3v kotihoidossa ja eivät ole eläessään viettäneet päivää päikyssä tai muuallakaan hoidossa. Mutta jos päikyssä olisivat niin kyllä isomman varmaan veisin, koska ei todellakaan nauti koko päivän sisällä hyssyttelystä. Ja vesirokko tarttuu jo ennen vesikellojen tulemista niin on kyllä jo ne muutkin päikyssä altistuneet aikapäiviä sitten

Voi viedä. Tartuttaahan toki toisia, mutta kun itämisaika voi parikin viikkoa olla ei eristäminen ole järkevää. Eri asia olisi jossian vatsataudissa, joten tuskin kukaan tahallaan päiväkotiin vie.
Uusavuttomuus on päivän sana. Ei päiväkotihenkilökunta odotakaan, että vanhempi selviytyisi kokonaisesta arkipäivästä kahden lapsen kanssa. Joten hoitoon vaan.

Veisin ja veinkin. on sen verran vilkkaita tapauksia että ei se ole kivaa sille terveelle lapselle olla neljän seinän sisällä. Päikyssä oli sellanen tilanne että melkein koko päikky kävi vesirokon samaan aikaan. Toinen lapsi sai rokon kaks viikkoa ekan jälkeen.

[QUOTE="wilhelmina";25478566]Voi viedä. Tartuttaahan toki toisia, mutta kun itämisaika voi parikin viikkoa olla ei eristäminen ole järkevää. Eri asia olisi jossian vatsataudissa, joten tuskin kukaan tahallaan päiväkotiin vie.
Uusavuttomuus on päivän sana. Ei päiväkotihenkilökunta odotakaan, että vanhempi selviytyisi kokonaisesta arkipäivästä kahden lapsen kanssa. Joten hoitoon vaan.[/QUOTE]

Siis oletko tosissaan. Puhutko kenties päiväkodin henkilökunnan puolesta?

kyllä uusavuttomuus on vallannut alaa. Äidit ei tosiaan osaa enään kasvattaa ja olla lastensa kanssa.
Antavat muiden kasvattaa omat nuppunsa.
Lapsi ei tarvi päiväkodin naisia vaan ÄIDIN.

Vesirokko itää 2-3- viikkoa ja alkaa tarttua kolme päivää tartunnan saamisen jälkeen, joten se on aivan sama tarttumisen kannalta viekö sen vielä terveen sisaruksen hoitoon vai ei. Tilanteesta riippuu veisinkö itse sisaruksen hoitoon vain en. Jos siellä hoidossa on jotain erityisiä juttuja, niin veisin kyllä, tai vaikkei olisikaan , mutta lapsi itse haluaa, niin tottakai. Eihän kyse ole siitä etteikö pärjäisi kahden lapsen kanssa, vaan sitä mikä olisi kaikille mukavinta. vesirokko voi olla todella tuskallinen sairaus ja silloin kyllä on kaikille mukavinta (myös sille terveelle sisarukselle) että sisarus menee hoitoon ja vanhempi voi keskittyä yksinomaan helpottamaan sairaan oloa.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä