Miten te jaksatte olla noin sairaalloisen omistushaluisia vauvoistanne? En tajua.

• Viestiketjun aloittaja tiedän kyllä
  • Ensimmäinen viesti
tiedän kyllä
Tuo käsidesi-ketjukin...huh. Kaupassakaan ei saisi vaunuja siirtää pientä matkaa, jos ne on tiellä ja äiti huitelee kauempana hyllyllä. Kukaan ei saa ottaa vauvaa syliin, ei välttämättä edes vauvan isä! Äidiltä ei saa viedä vauvaa, mutta isältä sen saa ottaa heti, kun äiti haluaa.

Kuoleeko se vauva jos joku muu pitää sitä hetken sylissä tai siirtää vaunuja sen verran, että pääse ohi, kun ette itse ole älynneet asemoida niitä järkevästi? Ja kuoleeko se vauva siihen, että isä ruokkii sitä tasapuolisesti (jos äiti ei siis imetä)? Silloinkin pitää käydä repimässä lapsi äidin syliin. Kuvottavaa.

Rauhoittukaa hullut naiset, ajatelkaa välillä järjellä eikä pelkästään onnettomilla tunteillanne hormonipäissänne. On minullakin ollut vauva, mut en ole kyllä mennyt niin sekaisin kuin moni täällä.

"vieras"
minä olen saanut kauhisteluja siitä miten olen ollut välinpitämätön äiti lapsilleni vauva-aikana(kin) kun en ole hysteerisesti vahdannut vieressä, kävin kaupoilla normaalisti vauvan kanssa enkä pitänyt lasipallossa.... hengissähän nuo ovat selvinneet jo monta vuotta ja ovat sosiaalisia ja reippaita muksuja!

..
Mäkään en kyllä tunnusta. Ainoastaan jos lapsi on kaatunut tms. ja huutaa niin ahdistun suunnattomasti jos en saa itse ottaa syliin ja lohduttaa..:D Mut ihan vapaasti sais mies vaikka joka kerta syöttää ja vaihtaa vaipat..

"kolmen äiti"
täälä palstalla suurin osa mammoista on täydellisiä äitejä..onneks en itse kuulu noihin hysteerikkoihin. En ole imettänyt paria kuukautta enempää ja lapsetkin on aloittanut hoidon pienestö, koska palasin töihin, en ole itse tehnyt vauvan soseita, vaan ostin kaupan valmiita soseita, en ole käyttänyt kestovaippoja, lapseni ovat olleet isovanhemmillaa yökylässä, kun käyn välillä viihteellä, vauva aikana muut ovat saaneet pitää sylissä ja vaunuja on saanut toisetkin lykätä kuin minä..mitäs vielä näitä täydellisen äidin kriteereitä nyt olikaan....

"joo"
mäkin olen nähnhyt sellaisia mammoja jotka kaupassa murhaavasti mulkaisevat kun vaunujen ohi kaupassa menee,ihan läheltä ja hymyillen vilkaisee(ohimennen)vauvaa:O
ja toinen oli semmonen joka ei millään ois vauvaansa syliin antanut kun kylässä olivat...siis kellekkään,ei edes miehelleen!kun sit lähtötilanteessa syliin tarjouduin ottamaan et saa äiti itse pukea ni vastahakoisesti mulle lapsen antoi ja salamannopeasti nappas takasin:D

"aloittaja"
Mäkään en kyllä tunnusta. Ainoastaan jos lapsi on kaatunut tms. ja huutaa niin ahdistun suunnattomasti jos en saa itse ottaa syliin ja lohduttaa..:D Mut ihan vapaasti sais mies vaikka joka kerta syöttää ja vaihtaa vaipat..
Mutta annatko silti esim. isän lohduttaa? Juuri tuota tarkoitan, jos lapselle tapahtuu jotain (kaatunut, sormeen sattunut), niin äidit repivät lapsen itselleen lohdutettavaksi. Miksi ihmeesä se isä ei saa silloin ottaa syliin ja lohduttaa? Olen nähnyt, kuinka lasta tullaan jopa ottamaan isän sylistä tuollaisessa tilanteessa ja isää on harmittanut. Ei se ole mikään äidin yksinoikeus. Itse en kehtaisi.

"joo"
niin ja tarkennus tohon aiempaan viestiini että en pysäshtynyt vauvaa vaunuihin kurkkimaan vaan ohi mennessäni katsoin lasta ja hymyilin niin tää äiti oikein kunnon mulkaisun antoi---naama norsunvitulla:D

"vieras"
minä en mene lohduttamaan jos lapseni satuttaa itsensä jos lähempänä on joku muu aikuinen, isä, eno, mummo, ukki tai muu tuttu.

ja jos lohduttaja ei kelpaa saa lapsi tulla itse luokseni.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
..
[QUOTE="aloittaja";25475469]Mutta annatko silti esim. isän lohduttaa? Juuri tuota tarkoitan, jos lapselle tapahtuu jotain (kaatunut, sormeen sattunut), niin äidit repivät lapsen itselleen lohdutettavaksi. Miksi ihmeesä se isä ei saa silloin ottaa syliin ja lohduttaa? Olen nähnyt, kuinka lasta tullaan jopa ottamaan isän sylistä tuollaisessa tilanteessa ja isää on harmittanut. Ei se ole mikään äidin yksinoikeus. Itse en kehtaisi.[/QUOTE]

Annan, annan. Mutta ahdistun silti.:D Tajuan kyllä, että isä kelpaa lohduttajaksi ihan yhtä hyvin kun minäkin ja miestä varmasti ottaisi vähän päähän jos menisin lapsen itselleni repimään, joten en mene. Muuten kyllä mielestäni en ole mitenkään epänormaalin omistushaluinen. Vauva oli alle 1-vuotiaana mummolla yökylässäkin, iik.

"vieras"
Ja alkuviikolla sen yhden mamman kiukkunen katse kääntyessä mua kohti, kun kassajonossa hänen vauvalleen vilkutin moi kun siinä hymyillen minua killitteli.

En tee enää. Hui.

.....
mua vaan ärsyttää jos mennään kylään ja siellä on sen 7 ihmistä, jos vauvan antaa yhdelle syliin niin kaikki haluavat sitä pitää. eli 7 ihmisen pöpöt (sekä hajuvedet, partavedet ja muut) "tarttuu" vauvaan. kerrankin joukossa oli yks 18v nulikka joka opiskeli sosiaalialalla eikä sen vertaa älliä päässä et itsellään oli flunssa niin oli pakko hamuta vauva syliin!
mä en oo hössö kun tossa asiassa ja siitä huolimatta annoin vauvani sen 7 ihmisen pideltäväksi hetken, koska en halunnut olla töykeä. mielessäni silti kirosin, eniten tuota 18v talipäätä, kun hän oli jo pidellyt vauvaa ja ilmotti vasta sitten että on flunssa.
kotona oli pakko välittömästi kylvettää vauva, ettei vaan ehdi laittaa käsiään suuhun jossa on kaikkien räkätautisten pöpöt.
ollaan koettu tän lapsen kanssa sairaalareissu kovan kuumeen takia ja siitä jäänyt takaraivoon tuo että pelkään joka ainutta virusta ja pöpöä. se näky kun se pikkuinen makaa niissä piuhoissa, ei kyllä houkuta sen takia että joku halusi vain pitää vauvaa 2min sylissään.
taustalla voi olla ihan tällasta ja kyllä, mä myönnän et se on hysteeristä. mut mun mielenterveydelle silti helpottavinta ettei ainakaan noin monen sylistä syliin tarttis tän pienen mennä. olis kiva mennä anoppilaankin kylään ellei sinne olis kutsuttu muutakin sukua lapsineen jotka tuovat päiväkodeista pöpöjä ja mummoineen vanhainkodin pöpöjä.
musta tais tulla bakteerikammonen tän vauvan myötä, minkäs sille voi. sehän on mun oma päänsärky, ei teidän.

tiiän
[QUOTE="vieras";25475528]Ja alkuviikolla sen yhden mamman kiukkunen katse kääntyessä mua kohti, kun kassajonossa hänen vauvalleen vilkutin moi kun siinä hymyillen minua killitteli.

En tee enää. Hui.[/QUOTE]

samaan olen itsekin törmännyt;eli hymyillyt ja jopa vilkuttanut lapselle kun niin söpösti mua katellut hymyillen:)en kuitenkaan koskemaan oo menny mutta siltikin pelkästä katseesta ja vilkutuksesta sain mulkoilua:D

"aloittaja"
En ole tuollainen, mutta en kyllä hyvällä katso jos joku tuntematon alkaa vaunuja siirrellä.
Vaikka itse olisit jossain kauempana tutkimassa hyllyä? Oletatko, että vaunujen ohi pyrkivä henkilö siis jää odottelemaan kiltisti, että saat tavarasi haettua ja suvaitset siirtää vaunuja? Jos siis ei pysty tunnistamaan, kuka on vaunujen omistaja, jos samalla hyllyllä useampia henkilöitä.

Kyllä minäkin yleensä aina kohteliaasti sanon, että "anteeksi, pääsenkö ohi?". Joskus taas on ollut niin, että vaunut on jätetty tukkeeksi ja äiti on jossain kauempana eikä pysty heti päättelemään, kuka ympärillä pyörivistä ihmisistä hän on, joten silloin kyllä otan vapauden siirtää vaunuja hieman. Se on ihan sallittua siinä tilanteessa.

"vieras"
mua vaan ärsyttää jos mennään kylään ja siellä on sen 7 ihmistä, jos vauvan antaa yhdelle syliin niin kaikki haluavat sitä pitää. eli 7 ihmisen pöpöt (sekä hajuvedet, partavedet ja muut) "tarttuu" vauvaan. kerrankin joukossa oli yks 18v nulikka joka opiskeli sosiaalialalla eikä sen vertaa älliä päässä et itsellään oli flunssa niin oli pakko hamuta vauva syliin!
mä en oo hössö kun tossa asiassa ja siitä huolimatta annoin vauvani sen 7 ihmisen pideltäväksi hetken, koska en halunnut olla töykeä. mielessäni silti kirosin, eniten tuota 18v talipäätä, kun hän oli jo pidellyt vauvaa ja ilmotti vasta sitten että on flunssa.
kotona oli pakko välittömästi kylvettää vauva, ettei vaan ehdi laittaa käsiään suuhun jossa on kaikkien räkätautisten pöpöt.
ollaan koettu tän lapsen kanssa sairaalareissu kovan kuumeen takia ja siitä jäänyt takaraivoon tuo että pelkään joka ainutta virusta ja pöpöä. se näky kun se pikkuinen makaa niissä piuhoissa, ei kyllä houkuta sen takia että joku halusi vain pitää vauvaa 2min sylissään.
taustalla voi olla ihan tällasta ja kyllä, mä myönnän et se on hysteeristä. mut mun mielenterveydelle silti helpottavinta ettei ainakaan noin monen sylistä syliin tarttis tän pienen mennä. olis kiva mennä anoppilaankin kylään ellei sinne olis kutsuttu muutakin sukua lapsineen jotka tuovat päiväkodeista pöpöjä ja mummoineen vanhainkodin pöpöjä.
musta tais tulla bakteerikammonen tän vauvan myötä, minkäs sille voi. sehän on mun oma päänsärky, ei teidän.
entäs jos on sukujuhlat joissa on useampi kymmentä ihmistä!?!? sain kerrankin juoda ja syödä rauhassa kun vauva kiersi kaikkien sylissä! oli muuten luksusta!

ja hengissä on vieläkin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25475560]entäs jos on sukujuhlat joissa on useampi kymmentä ihmistä!?!? sain kerrankin juoda ja syödä rauhassa kun vauva kiersi kaikkien sylissä! oli muuten luksusta!

ja hengissä on vieläkin.[/QUOTE]

niin piuhoissa on mekin oltu 2kk ikäsen kanssa, mutta en mä silti saanut ikuisia traumojja siitä.

"hmm"
mua vituttaa suoraan sanottuna nää hysteerikko-mulkoilijat jotka tikareita viskovat silmillään jos erehtyy lastaan vähänkin hymyillen katsomaan tai liian läheltä vaunuja/kärrejä kaupassa menemään!
ei oo kaikkia tällasia ja toki ymmärrän et sit saakin mulkoilla jos ihan lasta hypistelemään tullaan,mutta tuo hymyily ohimennen nyt on tuskin niin kamalaa että tarvitsee naamaansa väännellä:)

[QUOTE="aloittaja";25475558]Vaikka itse olisit jossain kauempana tutkimassa hyllyä? Oletatko, että vaunujen ohi pyrkivä henkilö siis jää odottelemaan kiltisti, että saat tavarasi haettua ja suvaitset siirtää vaunuja? Jos siis ei pysty tunnistamaan, kuka on vaunujen omistaja, jos samalla hyllyllä useampia henkilöitä.

Kyllä minäkin yleensä aina kohteliaasti sanon, että "anteeksi, pääsenkö ohi?". Joskus taas on ollut niin, että vaunut on jätetty tukkeeksi ja äiti on jossain kauempana eikä pysty heti päättelemään, kuka ympärillä pyörivistä ihmisistä hän on, joten silloin kyllä otan vapauden siirtää vaunuja hieman. Se on ihan sallittua siinä tilanteessa.[/QUOTE]

Kyllä minä sen verran sivusilmällä katson vaunuja, että varmasti huomaan jos hne ovat tiellä. Yleensä kyllä pyrin siihen, että ne eivät olisi tiellä tai että olen vieressä. Mutta että tuntematon tulee niihin koskemaan, EI, EI ja EI!

Samoin en mielellään antanut vastasyntynyttä ihan jokaisen syliin, ja totta kai oletan että kun tullaan vastasyntyneen kotiin tai flunssakaudella lapsiperheeseen kylään, kädet pestään ensin. Minun lapseni eivät ole mitään kiertopalkintoja joita voi riepotella sinne tänne.

Mutta! Kyllä heille saa jutella (katsoa saa, älä koske :D) ja muutkin heille tutut ihmiset heitä lohduttavat, hoitavat ja sylittelevät.

7thHeaven
Mäkin toivon, ettei kukaan ominpäin menis siirtelemään mun tavaroita. Sen sijaan vois pyytää siirtämään, jolloin fiksu mamma myös toteuttaa pyynnön.

Muita kohtia en minäkään tunnusta :)

.....
[QUOTE="vieras";25475562]niin piuhoissa on mekin oltu 2kk ikäsen kanssa, mutta en mä silti saanut ikuisia traumojja siitä.[/QUOTE]

no minä sain ja vauvani oli alle kuukauden ikäinen ja esikoisesta kyse. eli pieni rääpäle ja ensimmäinen lapsi, niin anteeks jos olin hädissäni. eiköhän se oo ihan mun henkilökohtanen helvetti sitten. mut en muuta halunnut kun teiltä ees pienen ymmärryksen pilkahduksen miks joku saattaa olla hysteerikko, tossa oli toi mun tarina, mut ois pitäny arvata ettette tajua. mä en sentään ruvennu moralisoimaan eritavalla käyttäytyviä ihmisiä et "jotkut ne antaa vauvansa 10 ihmisen syliin, kyllä on vastuutonta" kerroin ihan avoimesti vaan omasta käytöksestäni ja väliin myös mainitsin et tiedän sen olevan hysteerista....

näin
multa on aina pyydetty että pääsenkö tästä tai voinko/voitko siirtää,ystävällisesti:)mutta harvoin kyllä tukkeeksi jätänkään mutta jos on ahtaampi kaupankäytävä nii sitten:)enkä oo pahana pitänyt koska itsekin samalla tavalla pyydän nätisti jos en pääse vaunujen yms ollessa tukkeena.

Yhteistyössä