Hui kauheeta kun on tullut tekstiä tänne , meni hyvä tovi kun kahlasin läpi kaikki.
Täällä etova olo kadonnut pari päivää sitten... olen ollut vähän vainoharhainen että nytkö tämä menee kesken sitten, tai jotain muuta kauheeta kun niin seinään loppui se ällötys. No, eilen illalle meinasin oksentaa hammaspesun yhteydessä ja se vähän rauhoitti oloa taas
ällötyksen tilalle on tosin tullut palelu ja tissit on kasvaneet siinä määrin että ei oikein mitkään rintsikat tahdo sopia enää.
Viikko sitten vaivannut turvotus on helpottanut vähän, onneksi.
Pinna on töissä ihan kireänä ja itkuherkkyyttäkin on havaittavissa.
Eli kai tässä sitten ollaan ihan sopivan oireilevia kuitenkin, kun tätä listaani katson
...eikä mua ollenkaan haitttaa jos ällötys pysyiskin poissa jos vaan pienellä mahamöykyllä kaikki on hyvin.
Kertomisesta: Päätin jo ennen raskautta että ennen 12 viikon täyttymistä ei kerrota kenellekään, mutta paskan marjat. Tässä on nyt yksi jos toinenkin hyvä ystävä asiasta saanut tietää. Meillä oli viikonloppuna illanistujaiset ystävien kesken ja he sitten arvasivat kun join vaan limua... Enkä mä sitten ala kusettamaan jon joku suoraan kysyy. Vanhemmille ym. kertomista odotellaan kuitenkin ainakin ensi viikon neuvolaan asti.
Vitamiineistä: Syön raskaana oleville tarkoitettuja minisun monivitamiineja, d-vitaminiia ja omegoja.
Meillä siis eka neuvola ens torstaina 26.1. Olisko mun pitänyt tai kannattanut varata se eka ultrakin silloin samalla kun tuon neuvola-ajan soitin?
Se neuvolatäti tuntui tosiaan silloin niin tympeältä että en oikein mitään tajunnut siinä kysyäkään. Ei edes sanonut mitään mun viikoista, vaikka kyseli kuukautisista ym. itse olen nyt sitten ne viikot laskenut, mikä ei tietenkään ole mikään iso tai vaikea homma (ja silti sain sen jo kerran laskettua päin honkia, viikon liikaa), mutta olisin jotenkin odottanut sieltä neuvolatädin suunnalta vähän ohjaavampaa otetta kun kuitenkin ensimmäinen raskaus tässä menossa.
Näillä mennään eteenpäin
Piikikäs 6+3
(neuvola oletettavasti laskee että 7+3, mutta mä lasken olettamani oviksen mukaan...vaikka enhän mä tosta neuvolasta tiedä kun ei se täti-ihminen sieltä mitään asiasta silloin sanonut...höh.)