Eihän 2v lapsella voi millään olla koon 27 jalka eihän??

  • Viestiketjun aloittaja "nupsu"
  • Ensimmäinen viesti
Voi toki. Typerää miettiä muuten mikä luku on siellä kengänpohjassa, sen sijaan, että katsoisi miten se lapsi niillä kävelee. Ja vielä idioottimaisempaa jäädä sitä pähkäilemään.

Meidän keskikokoinen 2v bigfoottimme käyttää kenkiä joiden koko on 26, toki joistain muista merkeistä 25 olisi parempi, mutta ei näistä.
 
"Vieras"
Ja meidän 2,5 vuotiaalla 26 talvikengtä, tosin löytyy myös 25 ja 24, riippuu merkistäkin paljon.
Enemmin kuulostaa siltä että sun lapsella on joko todella pieni jalka tai ihan liian pienet kengät!
 
"Ei kai aikuisella voi mitenkään olla koon 36 jalka?"

Mulla tuo koko meni ala-asteen puolivälissä, niin eihän aikuisella mitenkään voi olla noin pieni jalka. :popcorn:
Ei voi ei. Ja arvaa mitä se on etsiä kenkiä kokoa 35. |O Useampikin kenkäliike on menettänyt mut asiakaslistaltaan kun on sanottu että mene tuonne lasten puolelle. En prkl mene, mä haluan aikuismaiset kengät enkä mitään pinkkejä glitterisandaaleita ilman korkoa!
 
Ei voi ei. Ja arvaa mitä se on etsiä kenkiä kokoa 35. |O Useampikin kenkäliike on menettänyt mut asiakaslistaltaan kun on sanottu että mene tuonne lasten puolelle. En prkl mene, mä haluan aikuismaiset kengät enkä mitään pinkkejä glitterisandaaleita ilman korkoa!
Joo ja etsipä naisten juhlakenkiä koossa 42! "Ei näitä ole kuin kokoon 41 asti." "Ei näitä valmisteta kuin koossa 36-41." :headwall:
 
"Ne isot/pienet koot on niin suosittuja että ne menee heti ja niitä tulee vaan 1-2 paria" Helvetti, tilatkaa niitä lisää!
Tai käskekää valmistaa kokoon 42 asti. Ei paljoa lohduta kuulla, ettei juhlakenkiä valmisteta kuin kokoon 41 asti, jos pitäisi juhlakengät saada. Pitäisikö siis käyttää miesten juhlakenkiä, kun naisten puolelta ei niitä saa?
 
"vieras"
Voisiko ap tai joku muu yhtä viisas vastata aikaisemmin esittämääni kysymykseen lapseni kengistä? Toki tahtoisin "oikean" kokoiset kengät 1,5-vuotiaalleni. =)

Pojan jalka oli siis sen 15,5 cm alkutalvesta.
Yksi kenkäkoko on 8mm. Eli talvikenkä voi olla sen 8mm isompi. Minä mittaan aina kengän pohjallista vasten jalan koon. Pohja pois, jalka siihen, lapsi seisomaan ja mittomaan, paljonko varaa jää.

Jalan kasvua kannattaa seurata usein. Jalka ei kasva tasaisesti, vaan tulee vaiheita, jolloin jalka kasvaa sentinkin ihan lyhyessä ajassa.
 
"vieras"
Meillä lapsi oli vuosi sitten 2,5v. ja käytti koon 27 talvikenkää. Nyt vuotta myöhemmin 3,5-vuotiaana kuomien koko on 30.

Ystäväni (27v.) kengän koko on huimat 34 ja tykkää suosia italialaisia kenkiä, niistä kun löytää helposti sopivat aikuismaiset kengät. :)
 
[QUOTE="vieras";25445752]Yksi kenkäkoko on 8mm. Eli talvikenkä voi olla sen 8mm isompi. Minä mittaan aina kengän pohjallista vasten jalan koon. Pohja pois, jalka siihen, lapsi seisomaan ja mittomaan, paljonko varaa jää.

Jalan kasvua kannattaa seurata usein. Jalka ei kasva tasaisesti, vaan tulee vaiheita, jolloin jalka kasvaa sentinkin ihan lyhyessä ajassa.[/QUOTE]

Mun pojalla on ihan sopivat talvikengät. Molemmissa sisäpohja 17 cm eli suositusten (noin 1,5 cm kasvu- ja käyntivara) mukaiset. Pointti oli vain siinä, että tämä tarkoittaa kengän kokoa 26-27, joka ei siis voi mitenkään aloittajan mielestä olla sopiva edes 2-vuotiaalle ja poikani on vasta 1,5-vuotias. ;)
 
Absurdi kysymys, eihän jalan koko liity ikään mitenkään. Minulla on jalka kokoa 35-36, 8-vuotiaalle pojalleni ostin juuri luistimet kokoa 36, talvikenkä on kokoa 34. Keskimmäinen on 7-vuotias ja käyttää kokoa 32, kuopus 3,5-vuotias käyttää kokoa 27. Keskimmäinen käytti tätä kokoa 5-vuotiaana, hänen jalkansa oli kokoa 23 joskus 3-vuotiaana..

Aivan kuin kysyisi, minkä kokoisia kenkiä käyttää 20-vuotias :D
 
[QUOTE="shihtzu";25445786]Meidän 3,5-vuotias käyttää tällä hetkellä 24-25 koon kenkiä ja samanikäinen kaverinsa 27 kokoa. Pikkuveli on nyt 1v2kk ja kengänkoko on 21-22[/QUOTE]

Ihanan pikkuinen jalka. =)

Meidän bigfootilla meni samassa iässä koon 24 sandaalit (sisäpohja noin 15 cm) pieneksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25445800:
Absurdi kysymys, eihän jalan koko liity ikään mitenkään. Minulla on jalka kokoa 35-36, 8-vuotiaalle pojalleni ostin juuri luistimet kokoa 36, talvikenkä on kokoa 34. Keskimmäinen on 7-vuotias ja käyttää kokoa 32, kuopus 3,5-vuotias käyttää kokoa 27. Keskimmäinen käytti tätä kokoa 5-vuotiaana, hänen jalkansa oli kokoa 23 joskus 3-vuotiaana..

Aivan kuin kysyisi, minkä kokoisia kenkiä käyttää 20-vuotias :D
Et siis voi mitenkään olla aikuinen, koska MULLE tuo koko meni juurikin noin 7-9-vuotiaana. :LOL:

Yhtä hyvä kysymys olisi, että voiko 25-vuotias painaa 60 kg. Tokihan 145 cm aikuinen ja 210 cm aikuinen painavat saman verran. :D

Tai voiko 25-vuotiaan kengän koko olla 37, ja taas verrataan niitä 145 cm ja 210 cm aikuisia keskenään. :D
 
"Äitinen"
Minun 2-vuotiaalla pojallani on talvisaapikkaat kokoa 27. Eikä mahdu edes villasukkaa väliin. Mutta eihän tuo nyt mikään luonnonoikku ole, kun on muutenkin iso poika. 2-vuotis neuvolassa mitattiin 16,2kg ja 94cm. Nyt käytetään 98cm vaatteita ja ihan sopivia ovat. En ymmärrä mikäs ihmettelyn aihe tämä nyt on? Lapsia on monen kokoista ja mallista.
 
Ilmeisesti meillä sitten pienijalkainen tyttö,kun täyttää kohta 6v. ja kengät kokoa 27-28...Juu ja tottahan se on,että moni lapsi kävelee liian pienissä kengissä,mutta olenpa ikävä kyllä nähnyt paljonkin lapsia,joilla aivan liian isot kengät vain siksi,ettei vanhemmat viitsi koko ajan uusia ostaa!!!!! :O
 
niiiih
Et siis voi mitenkään olla aikuinen, koska MULLE tuo koko meni juurikin noin 7-9-vuotiaana. :LOL:

Yhtä hyvä kysymys olisi, että voiko 25-vuotias painaa 60 kg. Tokihan 145 cm aikuinen ja 210 cm aikuinen painavat saman verran. :D

Tai voiko 25-vuotiaan kengän koko olla 37, ja taas verrataan niitä 145 cm ja 210 cm aikuisia keskenään. :D
No mutta tämähän on palstamammalogiikkaa parhaimmillaan! Munkin 4-vuotiaani leimattiin täällä lihavaksi, koska 4-vuotias ei kuulemma VOI painaa 21kg olematta lihava. Paino määräytyy siis täysin iän mukaan jo lapsilla, ei suinkaan pituuden ja muun ruumiinrakenteen. :) Ja 2,5v ei saman logiikan mukaan voi käyttää 110cm (niissähän lukeekin että 4-5year!) vaatteita ja 28 koon kenkää? Kas kun käyttää vaan.. :)
 

Yhteistyössä