Eihän 2v lapsella voi millään olla koon 27 jalka eihän??

  • Viestiketjun aloittaja "nupsu"
  • Ensimmäinen viesti
Joo ja etsipä naisten juhlakenkiä koossa 42! "Ei näitä ole kuin kokoon 41 asti." "Ei näitä valmisteta kuin koossa 36-41." :headwall:
Mun naisellisuus rapisi eilen Prismassa, kun jouduin ostamaan koon 43 MIESTEN monot. Prkl. Mieskin kuittaili. Mun kokoni on 41.5-42 ja onneksi mulla on hyvin monet juhlakengät. Mutta kyllä tiukoille menee, muutamalla kivalla merkillä tuntuu suomalainen maahantuoja jättävän ne 42 koon kengät tilaamatta, esim Camperit olisi ihanat.

5.5veellä on 34 talvikengät, samanikäisellä kaverillaan oli kai 30 tai 29. Taitavat edustaa ääripäitä :) Mutta mun poikani ei ole edes jättiläinen, kasvaa koipi vaaan toiseen suuntaan.
 
[QUOTE="nupsu";25445338]vaikka kuinka olis isojalkanen niin en usko.

mut aattelin että tuon lapsen kiva varmaan ulkoilla yli suurissa kengissä ( jos äitinsä häntä edes ikinä ulos vie)

mun 2v on 23 jalka. ja mun lapset on isojalkaisia[/QUOTE]

Isojalkasta nähnykään. Mun lapsella on nyt 4v 29 ja 2v oli 25-26. Kaverin lapsella oli todellakin 2v 27 passeli koko. Kyllä sen näkee onko kengissä liikaa vai käveleekö hyvin.
 
[QUOTE="Miu";25445378]Meidän lapsi sitten varmaan on joku luonnonoikku...
Mutta 2v oli 27 tai 28 kenkiä ja nyt 3v kokona 29 tai 30. Ja kummasti se tuolla ulkona vaan onnistuu kävelemään noinkin isoilla kengillä ja jopa hiihtää. Pysyypä paremmin pystyssä!
Meillä ei ikinä ole 23 kokoa tarvittu... Siinä vaiheessa kun lähti 9kk iässä kävelemään, oli ekojen kenkien koko 24...[/QUOTE]

Ja mun muksu sai ekat kengät siinä 10kk kokoa 22...
 
Ilmeisesti meillä sitten pienijalkainen tyttö,kun täyttää kohta 6v. ja kengät kokoa 27-28...Juu ja tottahan se on,että moni lapsi kävelee liian pienissä kengissä,mutta olenpa ikävä kyllä nähnyt paljonkin lapsia,joilla aivan liian isot kengät vain siksi,ettei vanhemmat viitsi koko ajan uusia ostaa!!!!! :O
Ei taida olla tyttö muutenkaan hirmu kookas? Toi on tosi että valitettavan paljon näkee lapsilla vääränlaisia kenkiä. Kellä suuret ja kellä pienenet. Ite seuraan aika tiiviisti lapseni jalkoja ja 4v kyl ilmaisee reippaasti jos kenkä ei enää tunnu hyvältä. Hankin sitten uudet. Kasvaa just sillee pyrähdellen.
 
"äeti"
meidän 2,5-vuotias poika käyttää 26-27 numeron talvikenkää, eikä varmasti mene enää ensi syksynä tuo koko. Isoveljellä (kohta 18 v.) on kengän koko 44 joten varmaan sinne samoille lukemille päässee pikkuveikkakin... :)
 
"vieras"
[QUOTE="Miu";25445378]Meidän lapsi sitten varmaan on joku luonnonoikku...
Mutta 2v oli 27 tai 28 kenkiä ja nyt 3v kokona 29 tai 30. Ja kummasti se tuolla ulkona vaan onnistuu kävelemään noinkin isoilla kengillä ja jopa hiihtää. Pysyypä paremmin pystyssä!
Meillä ei ikinä ole 23 kokoa tarvittu... Siinä vaiheessa kun lähti 9kk iässä kävelemään, oli ekojen kenkien koko 24...[/QUOTE]

;) meillä on sit toisinpäin, 9kk lähti kävelemään kengän koko oli se 18 pienemmätkin olis menny mut ei löytyny. Nyt ikää on 10v ja kenkä 33. Pojasta kysymys.
Tyttö on 15v ja kenkä 37, kun monilla hänen kavereillaan on jo pitkään ollu 40-41
 
"voivoi"
täälläkin isojalkainen poika, just täytti 3 ja pituus 103, kenkä 29-30. liikaa kasvunvaraa en voi jättää juuri siksi kun on muutekin iso jalka, viime ja tänäkin talvena on siksi vaihdettu kesken talvea seuraavaan kokoon eli 2 kokoa/talvi! :)
 
"vieras"
Meillä 2,5v käyttää 23 numeron kenkiä. Juuri ostettiin tytölle uudet ja kasvunvaraakin noissa 23 on ja hyvin mahtuu villasukka :) Meidän suvussa naisilla on pienet jalat.
 
[QUOTE="sasa";25446579]Meijän 3v9kk tytöllä on 25 jalka.
Ja mun kaveri väitti, että hänen 1v7kk tytöllä on 25 jalka. En kyllä voi mitenkään uskoa.[/QUOTE]

Nojaa...Ostin mun pojalle kesäsandaalit sen ollessa 1v3kk ja passeli koko oli 24...lapsilla todellakin on erilaisia jalkoja eikä se oo uskon asia. Isälläänkin on isot jalat joten lapsi samaa muottia.
 
"höpöhöpö"
[QUOTE="aapee";25445374]no juu ei vielä =) mutta siis mun 5v poika käyttää 32 ja 10v tyttöllä 37 =)[/QUOTE]

No ei silti ole isojalkaisia. Mun tytöllä oli 10v kenkä 40 ( juu kasvoi ensin maata pitkin) ja nyt kun ei oo vuosiin kasvanut niin 42.
Pojalla oli 6v kenkä oikeasti 36 ja nyt kun ei kasva ( 15v) on koko noin 48,5 vaihteleen mallista riippuen 47-50.
Ja vanhimmalla oli just tuo 27 just 2v ja hänellä tytöksi normijalka, 39.
 
"hehe"
Meidän poika on 1v 7kk ja käyttää 25 kokoisia kenkiä nyt, voi olla että lopputalveksi joudutaan ostamaan kokoa suuremmat, mutta joka tapauksessa ennen 2v päivää kuitenkin, ellei talveksi enää niin kevääksi ainakin.
 
Noh, meillä juuri 7vuotta täyttäneellä tytöllä 36-37 kokoa kengät, juuri 13 täyttäneellä tytöllä 39 kokoa, juuri 15 täyttäneellä pojalla 42 kokoa ja juuri 16 täyttäneellä tytöllä nippa nappa 35 kokoa ( ja tuo vanhin tyttö on mua pidempi ja mun kengän koko on 40-41).. eli ei se ikä tai edes pituus ja muu kasvu sitä jalan kokoa sanele :D
 

Yhteistyössä