Pikkusisko se saa sitten toisen lapsen + häädän hänet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";25445092]Oletko sä jotenki vajaa-älyinen vai eikö sulla leikkaa???

KUKAAN EI SAA MITÄÄN!!! Kenellekään EI ANNETA mitään!!!

tavaanko?[/QUOTE]

Kyllä annetaan. Ap saa ostaa pilkkahinnalla arvokkaan tilan ohi pikkusiskon, jolla muuten olisi aivan yhtälainen oikeus periä tila tulevaisuudessa. Ap yrittää viekkaudella ja pikkusiskon nuoruutta ja kokemattomuutta hyväksikäyttäen pelata tämän pihalle perheestä ja tulossa olevasta perinnöstä.

Kuinka joku nupopää kehtaa puolustaa ahnetta ap:tä tämän pöyristyttävässä toiminnassa? Vähäistäkin empatiakykyä omaava ihminen olisi tässä heikomman puolella - ei päsmäröivän ap:n puolella, joka yrittää viedä pikkusiskonsa oikeuden perintötilaan ja yrittää järjestää tämän kadulle.

Kyllä annetaan. Ap saa ostaa pilkkahinnalla arvokkaan tilan ohi pikkusiskon, jolla muuten olisi aivan yhtälainen oikeus periä tila tulevaisuudessa. Ap yrittää viekkaudella ja pikkusiskon nuoruutta ja kokemattomuutta hyväksikäyttäen pelata tämän pihalle perheestä ja tulossa olevasta perinnöstä.

Kuinka joku nupopää kehtaa puolustaa ahnetta ap:tä tämän pöyristyttävässä toiminnassa? Vähäistäkin empatiakykyä omaava ihminen olisi tässä heikomman puolella - ei päsmäröivän ap:n puolella, joka yrittää viedä pikkusiskonsa oikeuden perintötilaan ja yrittää järjestää tämän kadulle.

Viittiks kopioida tänne ketjun loppuun sen viestin jossa ap kertoo ostavansa talon pilkkahinnalla??

[QUOTE="vieras";25444683]Mut sit sen passaajan on vähän turha vinkua että nyt loppu ja se on kerrasta poikki ja ihmettelee vielä että miksköhän se kullannuppu nyt ei saa kiinni siitä elämästään.[/QUOTE]

Miten se on kerrasta poikki, jos esim. vanhemmat ovat monta kertaa sanoneet etteivät enää jaksaisi hoitaa lasta, tai jos siskolle annetaan 10 kuukautta aikaa etsiä omaa asuntoa??

1) Ap eikä hänen vanhempansa sen paremmin eivät voi tilan hintaa sopia liian alhaiseksi verojen takia. Jos kaupat tehdään liian halvalla, verottaja perii lahjaveron/ennakkoperintäveron (joka ei ole pieni). Verottaja vie tavalla tai toisella omansa, jos jotain yritetään alle markkinahinnan viedä (nämä tiedän varmasti, sen verran olen viime aikoina asiaa selvitellyt omaan tilanteeseen liittyen). Ap ostaa siis markkinahinnalla (kuten itsekin sanoi) rapistuneen tilan, ja siskonsa sitten joskus tulevaisuudessa perii näitä rahoja/vanhempien uutta asuntoa, jos eivät vanhemmat ole päättäneet käyttää rahoja itseensä.

B) Kaikkein käsittämättömintä tässä ketjussa on, miten täällä jotkut ovat jakamassa perintöä ap:n siskolle..? Siis näinkö te toimitte tosielämässä? Vanhempanne sanovat, että eivät jaksa pitää omakotitalostaan enää huolta ja muuttavat kerrostalokaksioon. Ja te sanotte ei käy, koska mun perintöosuuden on oltava kunnollinen! Et muuta äiti mihinkään, vaan pidät mun omakotitalosta huolta ja sitten kupsahdat niin mä saan mahdollisimman ison perinnön. siellä kaksiossa voisit vaikka käyttää niitä mun rahoja...? Ei hitto sentään, ihan uskomatonta. Eiköhän vanhemmilla ole oikeus tehdä omaisuudellaan mitä haluavat ja minä ainakin toivon että äitini elää mahdollisimman pitkään (vaikken sitten perintöäni saisikaan. Isä on jo taivaassa).
3. Mistä alentuvasta asenteesta te puhutte? Mistä näin luitte? Missä luki ettei ap aio auttaa siskoaan? Hän sanoi, ettei anna rahaa siskolleen, koska siskonsa on mm. ilmaisesta asumisesta huolimatta saanut laskuja ulosottoon, vaikka mies käy palkkatyössä. Ihan järkevää mielestäni, auttaa voi monella tapaa muutenkin.
4. Ap:n sisko ei voi asua pikkutalossa, koska ap:n perhe muuttaa talon remontin ajaksi itse siihen.
5. Lasten hoitoapua ap ei voi ottaa pois, koska hän kirjoitti siitä vanhempiensa puolesta. He päättävät itse milloin hoitavat, jos hoitavat. Ja ap kirjoitti, että he alkavat työelämässä olevina jo väsyä 1-monta kertaa viikossa yökyläilevään ja myös muuten hoidossa olevaan lapsenlapseensa. Tai siis, hoitamaan häntä.

Eivätkö nämä nyt ole niitä faktoja?

[QUOTE="vieras";25445208]Mutta hetkinen, eikö ap ja vanhhempansa ole juuri tätä tekemässäkin?[/QUOTE]

Mutta hetkinen,onko näin toimittu alusta asti? Ei varmaankaan,silloin ei tarvitsisi itkeä että kuopus pompottaa ja passuuttaa.

Olen tähän ketjuun jo kirjoittanutkin, ja komppaan kyllä edelleen hahhaa:ta sekä joitain muita vieraita.
Sanon enää sen, että en kyllä haluaisi suurimpaa osaa teistä ystävikseni tai sukulaisikseni!!
Tunteettomia ihmisiä, kuin kylmä liikemiehiä.

[QUOTE="vieras";25447091]Ihan uteliaisuuttani kysyn:
Näkeekö sen jostakin, että tietyt viestit on saman kirjoittajan?[/QUOTE]

Modet kai pystyy katsomaan tuleeko viestit yhdestä ja samasta ip-osoitteesta. Mutta näkeehän tässäkin ketjussa että yksi ja sama tyyppi vänkää eri nimimerkeillä..

[QUOTE="vieras";25447091]Ihan uteliaisuuttani kysyn:
Näkeekö sen jostakin, että tietyt viestit on saman kirjoittajan?[/QUOTE]

modet pystyy näkemään ip-osotteet, ja myöskin laittamaan kyseiselle osoitteelle bannerin, jos on tarpeen. Näin ainakin ystäväni kertoi, kun kysyin häneltä asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras vieläkin;25446622:
Olen tähän ketjuun jo kirjoittanutkin, ja komppaan kyllä edelleen hahhaa:ta sekä joitain muita vieraita.
Sanon enää sen, että en kyllä haluaisi suurimpaa osaa teistä ystävikseni tai sukulaisikseni!!

Minäkin olen kirjoittanut. Enkä minä taas haluaisi ystävikseni tai sukulaisikseni sinun tai hahhaa/ilianan kaltaisia ihmisiä, joiden suurin tavoite tuntuu olevan hyötyä sukulaisistaan ystävistään mahdollisimman paljon. Ja saada loput sitten lahjaksi.

Onko se kylmyyttä, jos ei halua olla ns. "mahdollistaja"? Olisiko se kylmyyttä, jos ei loputtomiin auttaisi vaikkapa päihderiippuvaista perheenjäsentä, jolla ei ole lupauksista huolimatta omaa halua parantua? Jos jossain vaiheessa pitäisi laittaa rahahanat kiinni ihan tämän ihmisen omaksi parhaaksi??

Rahat törsäävä perheenjäsen, jolla on elämänhallinta ihan nollissa, ei ole tietenkään ihan yhtä paha, mutta periaate sama. Mahdollistaminen ei ole hyväksi.

ei, ap osti suvun metsät ja maat pilkkahintaan. Ei ole mitään merkitystä sillä talolla.

sinä kai tässä olet pikkusieluinen sisaresi kedehtija jos mieluummin toivoisit että satoja vuosia vanha sukutila menis mieluummin täysin vieraalle ihmiselle kuin omalla siskolle! Uskomatonta. Rahallisesti tuossa ei ole eroa. Jos ostaa pilkkahintaan, niin se on ennakkoperintöä josta maksetaan vero. Jos taas ostaa verottajan hyväksymällä hinnalla, niin vanhemmat voittaa ja molemmat siskot voittavat. Ainoa joka ei voita on verottaja, tää on lopulta aika simppeliä

mä olen samaa mieltä

[QUOTE="vieras";25447880]Minäkin olen kirjoittanut. Enkä minä taas haluaisi ystävikseni tai sukulaisikseni sinun tai hahhaa/ilianan kaltaisia ihmisiä, joiden suurin tavoite tuntuu olevan hyötyä sukulaisistaan ystävistään mahdollisimman paljon. Ja saada loput sitten lahjaksi.[/QUOTE]

tätä viestiä täysillä :)

Pitäiskö mun hei nyt itkeä menetetyn perintöni perään, kun veljeni osti isältäni yhden asunnon mun asuessani ulkomailla? Ja kun veli ostaa tod.näk. jossain vaiheessa myös vanhempieni tämänhetkisen kodin sitten kun kahden kerroksen väliä kulkeminen tulee vanhemmille liian vaikeaksi? Ihan kelpo markkinahintaan on kaupat tehnyt ja tekee tulevaisuudessakin, muu ei oikein onnistuisikaan.

Siis yhyy miten epistä, kyllä veljen pitäisi vähintään antaa mun, mieheni ja lasteni asua ilmaiseksi omistamassaan kodissa. Mun perintö on viety. Eiku...

Mun käsittääkseni perintö tulee sitten kun vanhemmista aika jättää. Siihen asti vanhemmat saavat myydä omaisuuttaan vieraalle tai tutulle ihan oman tahtonsa mukaan.

Pitäiskö mun hei nyt itkeä menetetyn perintöni perään, kun veljeni osti isältäni yhden asunnon mun asuessani ulkomailla? Ja kun veli ostaa tod.näk. jossain vaiheessa myös vanhempieni tämänhetkisen kodin sitten kun kahden kerroksen väliä kulkeminen tulee vanhemmille liian vaikeaksi? Ihan kelpo markkinahintaan on kaupat tehnyt ja tekee tulevaisuudessakin, muu ei oikein onnistuisikaan.

Siis yhyy miten epistä, kyllä veljen pitäisi vähintään antaa mun, mieheni ja lasteni asua ilmaiseksi omistamassaan kodissa. Mun perintö on viety. Eiku...

Mun käsittääkseni perintö tulee sitten kun vanhemmista aika jättää. Siihen asti vanhemmat saavat myydä omaisuuttaan vieraalle tai tutulle ihan oman tahtonsa mukaan.
ei kukaan ole oikeasti noin tyhmä, että vertaa kaupunkiasuntoa ja suvun arvokasta metsä-ja maatilaa keskenään.

Miten kukaan uskoo täysin aloittajaa, joka kirjoittaa siskostaan kylmästi ja kuin sisko olisi hänen alapuolisensa olio kaikin tavoin?

Mutta ette te uskokaan. Te olette kylmiä ja ahneita kuten koko ihmiskunta. Te tiedätte varsin hyvin että aloittaja kusettaa siskoaan ja on pedannut "tukemsellaan", palaveeraamisellaan, vanhempiensa kanssa, tätä tilaa itselleen ja saanut vanhempansa uskomaan, että sisko on jotenkin huono, häpeällinen, luuseri, kun on 16v saanut lapsen ja ehkä myös aiheuttanut täten siskolle masennuksen ja sitä kautta rahahuolet.

Sanoin presidentinvaaleista lapsilleni tämän verran: mistä tiedät ihmiskunnan sivistyksen tason? Mistä tiedät miten mätä ihmiskunta on?

Siitä, että presidentinvaaleissa suurin osa haluaa vain olla voittajan puolella. On aivan sama ketä äänestää, kunhan äänestää sellaista, jolla mahdollisuus voittaa.

Tässä sama juttu. Tiedätte että ap on mätä ja ahne, mutta se ei hetkauta ketään: kunhan on voittajan puolella.

Miten kukaan uskoo täysin aloittajaa, joka kirjoittaa siskostaan kylmästi ja kuin sisko olisi hänen alapuolisensa olio kaikin tavoin?

Mutta ette te uskokaan. Te olette kylmiä ja ahneita kuten koko ihmiskunta. Te tiedätte varsin hyvin että aloittaja kusettaa siskoaan ja on pedannut "tukemsellaan", palaveeraamisellaan, vanhempiensa kanssa, tätä tilaa itselleen ja saanut vanhempansa uskomaan, että sisko on jotenkin huono, häpeällinen, luuseri, kun on 16v saanut lapsen ja ehkä myös aiheuttanut täten siskolle masennuksen ja sitä kautta rahahuolet.

:laugh: ei voi enää muuta.

Yhteistyössä