Mä oon kyllä jo vähän huolissani parhaasta ystävästäni ja hänen perheestään

• Viestiketjun aloittaja "Miksu"
  • Ensimmäinen viesti
hopsan
Jos ovat karanneet naimisiin/jos ovat jo naimisissa, ovat lähteneet virkistämään parisuhdetta? Äkkilähtö johonkin tai parisuhdekurssi, jonka aikana haluavat irti kaikesta (myös puhelimet) Lapset sukulaisilla ja menneet taksilla?

Onko talossa takkaa?

Jos siellä jotain pahaa olisi tapahtunut, mitä varten ap:n pitäisi itseään syyttää, ei se tilanne siitä enää muutu vaikka päällään seisoisi.

Ei munkaan mieheni "pitäisi" olla ollut juuri viikkoa kotona, ei ole lomia nyt, mutta pekkasiapa oli ja töistä kehotus pitää niitä, kun on vähän tilauksia nyt.

sossu
Ajatelkaa kuinka paljon tehdään lastensuojeluilmoituksia (on huoli sitten totta ja perustuu faktatietoon tai pelkkään luuloon) jotka osoittautuvat aiheettomiksi.

Tässä voisi ajatella samalla tavalla. Eli AP, kannattaa olla poliisiin yhteydessä. Hienoa, jos huoli oli turhaa, mutta ainakin asia selviää. Olisin onnellinen jos minulla olisi tuollainen ystävä, joka välittää noin paljon. Liian monella ei ole AP:n kaltaista ystävää, joka huolestuisi niin että toimisi.

Voi olla tapahtunut monta muutakin asiaa kuin se pahin. Voihan olla tapahtunut vaikka huostaanotto, jotta vanhemmat häpeävät niin että vaipuvat masennukseen tai shokkiin. Mitä jos tämä äiti luulee ettei kukaan välitä hänestä ja hän jossain yksin suree tilannettaan, ei kehtaa eikä jaksa olla kehenkään yhteydessä. Poliisi voi jäljittää puhelimen sijainnin, jos poliisi analysoi että ihminen on vaaraksi itselleen tai muille (jos esim ilmenee etteivät ole kotona).

En nyt kyllä näe suoranaista yhteyttä sillä, miten palsta tähän avaukseen vastaa ja jos perheelle on tapahtunut jotakin kamalaa. Eiväthän ne epäilevät vastaukset, tai v..tulut tilanetta muuta.
Vaikka kirjoittajan mielen ne toki voivat pahoittaa, oli kyse sitten tosiasiasta, jolloin tuntuu kurjalta, jollei uskota.
Tai provoajasta, jolloin harmittaa, ettei ollutkaan uskottava.

On totta, että varmasti moni tosi ketju on palstalla tuomittu provoiluksi ja joissain tapauksissa sillä tuomiolla voi ollakin suoranaisia seurauksia tosielämään.

Mutta oli tämä ketju kumpaa tahansa, oli tässä ketjussa hyviä ja asiallisiakin vastauksia. Ja jos kyse on tositilanteesta, noudattaisin ainakin sitä neuvoa, että soittaisin miehen työpaikalle.

Ja jos taas kyseessä on provo, noudattaisin sitä neuvoa, jota ei varsinaisesti sanottu, että voi poistua takavasemmalle.

Lex
Niin. No mulle tulee mieleen ihan inhimillisiä asioita; Jommalla kummalla on jaksaminen loppu ja joutunut esimerkiksi sairaalahoitoon, kotona tullut kovaa riitaa ja toinen lähtenyt lasten kanssa sukulaisiin jne. Ei monikaan ihminen halua sellaisista asioista kenellekään huudella.

peppin
kyllä tää juttu sori vaan vähän provolta vaikuttaa, ei ole todellakaan hauska jos semmoinen on. anteeksi jos epäilen turhaan. pidä meidät nyt kuitenkin ajantasalla kerran tän jutun tänne oot alkuun laittanutkin ja saanut ihmiset huolestumaan.

sossu
Niin. No mulle tulee mieleen ihan inhimillisiä asioita; Jommalla kummalla on jaksaminen loppu ja joutunut esimerkiksi sairaalahoitoon, kotona tullut kovaa riitaa ja toinen lähtenyt lasten kanssa sukulaisiin jne. Ei monikaan ihminen halua sellaisista asioista kenellekään huudella.
Mutta just silloin tarvitsee ystävää. Ja just silloin tuntuu että ei ole ketään kelle puhua. Silloin tarvitaan just tuollaista ystävää kuin AP.

Minusta se poliisille soitto ei ole huono asia ollenkaan. Jos ystävä on hyvin depressiivisessä tilassa eikä ota kehenkään yhteyttä ja on ilman tukea, hänen on hyvä tietää että ystävät ovat huolissaan.

Ap, miten etenet? Voithan itse soittaa sosiaalipäivystykseen ja kertoa huolesi, jos poliisille soitto on iso kynnys. Tai sitten valtakunnaliseen kriisipuhelimeen. Sinne soitetaan PALJON pienemmistäkin huolista.

sossu
Tarkoitan, että antaisit ammattilaisen analysoida tilanne. Kriisipuhelin, sosiaalipäivystys tai poliisi. Sitten se on heidän ratkaistavissaan. Itse soittaisin sosiaalipäivystykseen, jos soitat, heillä on oikeus katsoa perheen tiedot koneelta. eivät tietenkään sulle mitään kerro. Mutta sitten näkevät jos perheessä tehty jotain toimenpiteitä tai terveystiedoissa akuuttia. Poliisi ei näitä tietoja pysty katsomaan vaan tekevät analyysin kuulopuheella.

Perjantai
[QUOTE="vieras";25429613]Pitäsiköhän tästä aloittajasta tehdä jo ilmoitusta johonkin jos on tosiaan näin törkee provo?!? Todella ajattelmatonta ottaen huomioon viime aikoijen tapahtumat.[/QUOTE]

Jep. Provot voi olla hauskoja, tämä ei ole lainkaan.

Jospa ap nyt parin tunnin miettimisen jälkeen tulee kertomaan tarinansa loppuratkaisun, ei saa pitää hulluja jännityksessä. Veikkaan että kertoo perheen lähteneen jonnekin reissuun, mutta miten selittää pihassa seisovau auto. Ehkä se on rikki ;)

Huhuu AP?
[QUOTE="mona";25429929]No mutta jos ap ei enää palaa niin tämä osoittautui provoksi..

Itse vaan olen niin herkkäuskoinen että uskon todeksi kaikki tälläiset jutut.[/QUOTE]

Tai sitten hän on niin järkyttynyt ettei ekana tule mieleen tulla Kaksplussalle.

Mäkin olen huolissaan eikä mun mielestä ole herkkäuskoisuutta. Riittää kun uutisia katsoo ettei luule heti provoksi.

AP?!?!?

Perjantai
Taksi on keksitty.
Niin on. Mun pointti olikin se, miten ap perustelee tarinassaan sen että perhe katsoi paremmaksi lähteä liikkeelle taksilla kuin omalla autolla.

Tuo Piinan heittämä lentokentälle meno taksilla sopisi kyllä ap:n tarinaan. Odotamme nyt mitä ap on päättänyt meille kertoa. Arvaan kyllä ettei oikeasta ap:sta kuulu enää mitään....

Yhteistyössä