*** Tammikuussa tiukentuvat ***

Eli pino kaikille tammikuussa painoaan pudottaville.

Pudotuksessa mukana:

Chef:
2011 heinäkuussa 85 kg, 2012 tammikuussa 74,9 kg, 2012 toukokuun lopussa toivottavastit 62 kg. Pituus 163,5 cm, painoa pudotan yksinkertaisesti syömällä vähemmän.

Dior:
26v.
Pituus 162cm
Lähtöpaino 72,7kg (laihdutus alkanut tammikuun 2012 alusta)
Paino nyt 68,0kg (pudotusta siis 4,7kg)

Fossiili:
Pituus 151 cm
Lähtö paino 59,8 kg
Paino nyt 58.8 kg
Tavoite 52 kg

hippo:
29v, kahden alle 3v lapsen äiti
Tavoite päästä 85:stä 70 kiloon (karpaten)
Mittaa 170
Päässyt jo alle 80-kiloisten sarjaan.

Muumiomamma:
Pituus 167 cm
Lähtöpaino (27.6.2011) 86 kg
Paino nyt 76.9 kg
Tavoite näin aluksi -7 kg eli 70 kiloon näin aluksi tavoittelen.

Nannaliina76:
36v (Joo,helmikuussa vasta)
kuusi lasta
160cm
Lähtöpaino 70,5kg > 69,5kg
Vyötärö 93cm > 91cm

NiinkuinEnnen:
Elikkäs kaksi lasta.
Pituutta 161cm
Lähtöpaino 63,5kg
Nyt 59,7kg

Neljän äiti:
36-vuotias, neljä lasta, pituus 164cm lähtöpaino 85kg.
Laihdutan tekemällä pitkiä kävelylenkkejä lapsi rattaissa mukana (ennen syömistä), sekä syömällä normiruokaa, mutta vähemmän/harvemmin.
Tavoite laihtua kg viikossa ainakin töihin menoon asti, eli toukokuuhun.

Olen pitänyt itseäni melkein aina ylipainoisena, vaikka olinkin ennen lapsia ihan normaalipainoinen..
Olin vihdoin tyytyväinen painooni laihdutettuani kolmen lapsen jälkeen 56kiloiseksi (n 4v sitten).
Sitten tapasin nykyisen mieheni (joka reilusti ylipainoinen) tulin raskaaksi ja lapsen syntymän jälkeen lihoin takaisin nuo mitä pudotin kolmen jälkeen...

Parsekki:
28 v
Aloituspaino 95 kg (kesä 2010)
Paino nyt 63,5 kg
Tavoite 55-59 kg

Poignant:
Pituus 167cm ja paino 115,5kg, vyötärö 137cm(navan kohdalta) perse 131cm. Tän hetke tavoite on miinus 20kg, pudotettu 11,5 kg.

Vatsaus:
5 lasta
vyötärö nyt tammikuussa 67 cm (viime lokakuussa 78 cm)
tavoite 62 cm (kesällä)
välitavoite 65 cm
menetelminä kohtuullisuus ja Callanetics

Viva:
27v
pituus 172cm
lähtöpaino 90,1kg (elokuu 2011)
paino nyt 78,1kg



***
Joulukuun pino hyytyi, mutta jokohan nyt olisi ihmiset paremmalla sykkeellä taas vauhdissa?

Kuka mukana? Muu kuin mää? :D

Tammikuun alussa oli painoa näppärät 74,9 kg, eli joulukuun aikana kiloja tullatupsahti takaisin 2,6 kilon verran. Auts!

1. viikon punnitustulos oli -1,9 kg, eli hyvällä vauhdilla kilot onneksi lähtivät myös karisemaan pois :)

Paino siis sunnuntain punnituksessa 73 kg ja ensi sunnuntaina nähdään taas sitten tuoreet (edellistä pienemmän) tulokset.
 
Viimeksi muokattu:
Voi vitsi, mä voisin yrittää hypätä matkaan, jos vaan muistan sitten käydä tässä ketjussa :). Pitänee varmaan ostaa puntariin patterit, koska niitä ei siinä ole ollut pariin vuoteen. Eikä mulla oo hajuakaan mun painosta, mutta veikkaisin että about 60kg. Ihan hirveesti ei tuota painoa ole liikaa, mutta mulle häiritsevästi. En kuitenkaan ole kun tuommoisen 152 pitkä :D
 
Voi vitsi, mä voisin yrittää hypätä matkaan, jos vaan muistan sitten käydä tässä ketjussa :). Pitänee varmaan ostaa puntariin patterit, koska niitä ei siinä ole ollut pariin vuoteen. Eikä mulla oo hajuakaan mun painosta, mutta veikkaisin että about 60kg. Ihan hirveesti ei tuota painoa ole liikaa, mutta mulle häiritsevästi. En kuitenkaan ole kun tuommoisen 152 pitkä :D
Me nostetaan tätä joka päivä, jotta säkin muistat tulla kertomaan kuulumisia :)

Patterit ois tosiaan ihan kätsyt...helpottais sitä punnitsemista.

Ja pienenkin painopudotuksen kanssa saa liittyä porukkaan mukaan, sillä jokaisella meistä on vielä joskus se päivä edessä että pudotettavaa on enää vaan vähän ;)
 
Vieläkö kelpuutetaan mukaan nekin jotka ei meinaa millään saada hommaa kulkemaan? :ashamed:
Ärsytys on suuri mut niin on ikävä kyllä herkkuhimokin.. :(
Toki, toki.

Eipä se suksi aina meikäläiselläkään luista. Melkosen monta eipäs-juupas-tilannetta on tullut itsekin koettua. Alku oli kyllä lupaava, mutta sitten se pudotustahti ikäänkuin hyytyi. Mutta nyt taas uudella innolla mukana :)

Ja mulla se herkkuhimo laskee vain sillä, etten herkuttele. Lainkaan.
 
Minun tekis mieli tulla taas mukaan, mutta ei taida nyt tällä hetkellä olla mahollisuutta (vieläkään) alkaa taas elämäntapamuutokseen.. Eikä mulla ole edes puntaria tällä hetkellä, niin en osais seurata tuloksia. :|

Jospa tässä.. jonku ajan kuluttua?

Vieläkö Toss Foo muuten pyörii näissä ketjuissa? Ois mukava kuulla miten menee.
 
Mukana ollaan! :)

Joulukuussa ketju oli tosiaan aika hiljainen, jäi sitten itseltäkin (yksin)jutustelu siinä ketjussa. :D Jouluna paino pompsahti hetkellisesti ylöspäin yli 3kg(!), mä oon ihan super keräämään nestettä. Se paino laski pois yhtä nopeasti kuin tulikin, eli parissa, kolmessa päivässä.

Nyt on tullut syötyä ale-suklaata siihen malliin, että hirvittää. :D Suklaan takia paino noussut varmaan kilon, mutta ei se mitään, en mä joulusuklaita enää syö. :xmas:

Liikuntaa ollut ihan normaalisti, eli vähintään 1500kcal edestä viikon aikana; kävellen, juosten ja crosstrainaten. Kiloklubia olen yrittänyt taas täyttää, mutta aika usein "unohtuu".

Tavoitteena pudottaa vielä viitisen kiloa kaiken kaikkiaan. Tämä kuu jo puolessa välissä melkein, joten loppukuun tavoite on -1kg.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;25426648:
Minun tekis mieli tulla taas mukaan, mutta ei taida nyt tällä hetkellä olla mahollisuutta (vieläkään) alkaa taas elämäntapamuutokseen.. Eikä mulla ole edes puntaria tällä hetkellä, niin en osais seurata tuloksia. :|

Jospa tässä.. jonku ajan kuluttua?

Vieläkö Toss Foo muuten pyörii näissä ketjuissa? Ois mukava kuulla miten menee.
Seurata voi mittanauhallakin, mutta jos se ei muuten sovellu elämäntilanteeseen, niin lähdet mukaan sitte myöhemmin kun on parempi hetki :)

Joulukuussa taisi vielä olla? Marraskuussa ainakin.
 
Oon kans miettinyt että pitäs alkaa ihan totaalilakkoon, kun jos on "lupa" joskus ostaa/syödä niin se ei yleensä jää sit siihen vaan se himo vaan jatkuu ja jatkuu ja sit tulee taas ostettua ja syötyä.
En tiiä tarkoititko noin, mut miulla se menee niin.
Mä tarkoitin IHAN samaa.

Jos mä otan yhden nannan, niin otan toisenkin, koska ei se nyt VOI olla siitä yhdestä nannasta kiinni. Tämän jälkeen mä olenkin sitten taas päässyt sen hyvän makuun kiinni. Siihen jää heti himo.

Joten ei se jää edes siihen kahteen, vaan kohta ne on loppu. Ja sitten niitä haetaan kaupasta lisää.

On ihan se ja sama mitä siinä kohtaa sitten koitan itselleni vikistä, koska se himo on jo niin kova, ettei sen yli enää pääse kuin joskus vuonna nakki ja papu.

Mun laihdutuksen suurin tavoite onkin opetella sitten tavoitepainoon päästyäni sellainen NORMAALI herkuttelu. Jos yritän opetella sitä jo nyt, en pääse tavoitepainoon. En välttämättä kyllä lihoisikaan, mutta jämähtäisin tähän nykyiseen. Mun on hyvin helppo tyydyttäytyä siihen, että mähän olen laihduttanut kuitenkin jo sen 12 kg, joten mähän olen jo aika hyvän duunin tehnyt.

Paskat. Pitää vaan ajatella, että toinen samanmoinen on vielä pudotettavana ja kolmannestakin samanmoisesta voisi ehkä vielä luopua. Mutta ihan niin pitkään en nyt sen enempää ala miettimään.

Mutta herkuille totaali nou-nou, muuten ei mun kohdallani niitä tuloksia synny.
 
Mukana ollaan! :)

Joulukuussa ketju oli tosiaan aika hiljainen, jäi sitten itseltäkin (yksin)jutustelu siinä ketjussa. :D Jouluna paino pompsahti hetkellisesti ylöspäin yli 3kg(!), mä oon ihan super keräämään nestettä. Se paino laski pois yhtä nopeasti kuin tulikin, eli parissa, kolmessa päivässä.

Nyt on tullut syötyä ale-suklaata siihen malliin, että hirvittää. :D Suklaan takia paino noussut varmaan kilon, mutta ei se mitään, en mä joulusuklaita enää syö. :xmas:

Liikuntaa ollut ihan normaalisti, eli vähintään 1500kcal edestä viikon aikana; kävellen, juosten ja crosstrainaten. Kiloklubia olen yrittänyt taas täyttää, mutta aika usein "unohtuu".

Tavoitteena pudottaa vielä viitisen kiloa kaiken kaikkiaan. Tämä kuu jo puolessa välissä melkein, joten loppukuun tavoite on -1kg.
No jopas...ihan noin hyviin tuloksiin (3kg parissa päivässä) en ole koskaan päässyt, vaikka kerran jos toisenkin olen laihduttamisen aloittanut :)

Mulla menee liikuntaan 0 kaloria viikossa. Kun ei iske, niin ei iske. Yhtään. Ehkä kesää kohden sitten, mutta ei keskellä talvea. Kun on niin kylmäkin. Ja märkä. Ja tuiskuu naamaan. Ja liukastakin on. Ja ihan kaikkea :D

Mulla on tammikuun tavoitteena saada vaakaan lukema 71,5 kg eli tällä kertaa koitan olla tavoitteissa senvertaa realistinen, että niihin on myös mahdollista päästä :)
 
Millasella ruokavaliolla työ ootte liikenteessä?

Oon miettiny että jättäis taas perunan, pastan ja riisin pois, mutta mitä ihmettä mä sitten lihan kanssa syön :D, muutakun salaattia. Ja vaalea leipä saa mennä kanssa.

Ja sit oon miettiny että mitä välipaloja sitä oikein vois syödä. Kun en juurikaan syö hedelmiä, en jugurtteja... Tummaa leipää ei aina jaksais syödä. En oo yhtään kranttu vaikka siltä ehkä kuullostaa :D :D :D
 
Seurata voi mittanauhallakin, mutta jos se ei muuten sovellu elämäntilanteeseen, niin lähdet mukaan sitte myöhemmin kun on parempi hetki :)

Joulukuussa taisi vielä olla? Marraskuussa ainakin.
Mittanauhan kanssa mulla on aina vähän ongelmia, mittaan aina eri kohdasta. :D

Tiukentukaa te nyt, minä (luultavammin) jätän väliin. :) Tsemppaan teitä silti! :flower:
 
Millasella ruokavaliolla työ ootte liikenteessä?

Oon miettiny että jättäis taas perunan, pastan ja riisin pois, mutta mitä ihmettä mä sitten lihan kanssa syön :D, muutakun salaattia. Ja vaalea leipä saa mennä kanssa.

Ja sit oon miettiny että mitä välipaloja sitä oikein vois syödä. Kun en juurikaan syö hedelmiä, en jugurtteja... Tummaa leipää ei aina jaksais syödä. En oo yhtään kranttu vaikka siltä ehkä kuullostaa :D :D :D
Mä syön melkeinpä mitä vaan, perunaa ja leipääkin. :p Pastat yleensä tummana, leipä pääosin ruisleipää, tai jotain runsaskuituista vaaleaa. Kiloklubin avulla seurailen proteiinien ja kuitujen määrää sekä rasvan laatua.

Jos haluat jättää pastan, riisin ja perunan kokonaan pois, niin lihan/broilerin kanssa voi syödä vaikka wok-vihanneksia tms. Mutta aika tylsäksi taitaa käydä sekin. :D
 
Aikasemmin kun olin "dieetillä", nii söin vermiselliä... Se vaan on niin pirun mautonta, ku voi vaan olla. Mutta pitänee varmaan ottaa se linja että kerran viikossa saapi maistaa perunaa tahi pastaa :). Ja ehkä sitä joutuu opettelemaan syömään hedelmiä. Kasviksia meillä kyllä kuluu.
 
IhanaValo
Millasella ruokavaliolla työ ootte liikenteessä?
No meillä on oikeestaan pelkkää ruisleipää tms. tummaa, lapset tosin syövät mieluummin semmosta paahtoleivän näköistä mut muistaakseni sekin on jotain tummempaa..en ees muista millon viimeks meillä ois ollu vaaleeta leipää-joskus tosi tosi harvoin ostetaan yks patonki.

Makaroni ja riisi on kans jotain tummempaa, toivottavasti edes vähän terveellisempää kuin se normi vaalea :) Niinkuin huomaatte, en oo hirveesti asiaan ees perehtynyt :snotty:

Pienemmät annokset ois yks iso asia mihin miun pitäs kiinnittää enemmän huomioo, sit tuo herkuttelu pois ja edes jonkinlaista liikuntaa...tai no, kuhan tuon syömishomman sais nyt ensin pelittää.

Mie syön välipalaksi yleensä rahkaa tai leipää(joko leipä-leipää tai hapankorppuja). Tai ananasta. Joskus söin kans niitä vauvojen hedelmäpilttimössöjä. :D
 
Millasella ruokavaliolla työ ootte liikenteessä?

Oon miettiny että jättäis taas perunan, pastan ja riisin pois, mutta mitä ihmettä mä sitten lihan kanssa syön :D, muutakun salaattia. Ja vaalea leipä saa mennä kanssa.

Ja sit oon miettiny että mitä välipaloja sitä oikein vois syödä. Kun en juurikaan syö hedelmiä, en jugurtteja... Tummaa leipää ei aina jaksais syödä. En oo yhtään kranttu vaikka siltä ehkä kuullostaa :D :D :D
No kananmunaa tietty :)

Ja sitten teet erilaisia gratiineja (kukkakaali-parsakaali) tai kukkakaalimuhennosta tai vaikka lanttutikkuja (ranskalaisia). Näitä mä karppiaikoina vedin :D

Välipalaksi partaäijää. Vaikka se on jogurttia, niin se on ihan erilasta kuin "tavisjogurtit". Sellaista paksua, kermaista, suussasulavaa...aaaah! Ikävä partaäijää!! :D Ja sinne sitten marjoja tai fun lightiä joukkoon.

Mun ruokavalio...niin no, mä voin sen kertoa, vaikka siitä ei kenelläkään varmaan ole mitään hyvää sanottavaa. Mutta mä tiedän mitä mä teen, kun en ole ensimmäistä kertaa tällä ruokavaliolla liikkeellä. Tämä on ainoa joka on toiminut pitkällä aikavälillä, eli olen kyennyt pitämään ne kilon myös poissa.

Mä syön 2 kertaa päivässä, ehkä 3, jos tulee himotuskohtaus. Nälkä ei siis tule, mutta himo voi yltyä megasuureksi.

Syön lounaalla (en ole koskaan syönyt aamupalaa) ihan samaa mitä muukin perhe, mutta salaatin osuus on suurempi ja annoskoko itsessään pieni.

Seuraavan kerran syön päivällisellä ja taas saman kaavan mukaan.

Erityispäivänä (jos en ole kotona sopivaan aikaan, eikä ruokailumahdollisuutta muualla) syön purkillisen ehrmannin rahkaa joka korvaa toisen aterian. Tai sitten se rahka on se kolmas safka, jos on himotuspäivä :)

Tänään on ollut keittopäivä, enkä ole poikkeuksellisesti salaatteja syönyt. Lounaalla söin makkarakeittoa ja päivällisellä kasvissosekeittoa. Eli ihan tavallista ruokaa.

Niin pitkään kun tämä tuntuu hyvältä (sekä fyysisesti, että psyykkisesti) etenen näin. Kun psyykkinen puoli alkaa pehmetä, eli tekee mieli taas alkaa SYÖMÄÄN, niin siinä kohtaa sitten alan taas syömään enemmän. Lisään ateriat sihen kolmeen, sitten neljään ja lopulta viiteen. Kun annoskoot ovat järkevät ja sisältö kunnon tavaraa, laihtuminen jatkuu edelleen sen aikaa minkä pitääkin.

Eli vedän nyt melko matalilla kaloreilla (en tosin ole niitä laskenut) ja nostelen sitten hiljalleen kun siltä tuntuu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;25426936:
Mittanauhan kanssa mulla on aina vähän ongelmia, mittaan aina eri kohdasta. :D

Tiukentukaa te nyt, minä (luultavammin) jätän väliin. :) Tsemppaan teitä silti! :flower:
Totta kyllä.

Ja sä olet tervetullut mukaan sitten, kun hetki on sopiva :)
 
Pystyiskin laihduttaan.. ois 15 kiloo lähössä raskaus ja takaisin tulleita raskauskiloja. Kun vaan sais jotenkin inspattua itteensä! Onneks ehkä pääsen pia töihi, siä kuluu niin paljon kaloreita ettei sitä ihan normi ruualla saada..
 
Viimeksi muokattu:
Nii ja liikkumaankin pitäs ruveta... Töissä oon koko ajan oikeestaan liikenteessä, touhuilen raksafirmassa maalarina. Mutta sen lisäksi lisäliikunta ei varmaan olis pahitteeksi :D. Rankan työpäivän jälkeen on vaan kova homma saada ittensä liikkeelle...
 

Yhteistyössä