PULLIP-nukke...mitä öö mistä?

  • Viestiketjun aloittaja taas jotain älytöntä
  • Ensimmäinen viesti
"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24429438:
sus siunaa minkä hintasia!
n.100e... mut oli siel halvempiakin, joku 30e?
mOLLaMaNiA
No niinpä! Eikä noilla voi edes leikkiä. Mua niin ärsyttää nää turhuudet ja isopäiset rumilukset joita pitäis ostaa ja joilla on aina vaan lisää hintaa!
 
Dongxi harmaana
Aasialaisia keräilynukkeja, ei ne ole leikkikaluiksi tarkoitettukaan. Netistä löytyy hyvää suomenkielistä tietoa ja todennäköisesti tyttö on jo tietoinen siitä ettei kyseessä ole leikkikalu.

Nukeilla on hyvä jälleenmyyntiarvo, joten mikäli uusi harrastus (nukkeharrastukseen liittyy valokuvausta ja käsitöitä) alkaa kyllästyttää, saa kalliin nuken myytyä eteenpäin.
Mollamania on luotettava ja suomalainen välittäjä, myynnissä on toisinaan myös käytettyjä nukkeja.

Itse harrastajana suosittelen laittamaan tytön itse keräämään rahat nukkeen. Pitkäjänteisyys ja hallittu rahankäyttö on olennainen osa kaikissa keräilyharrastuksissa.
 
Pullipfani forever
haluisin pullip prunella niiin kovasti, mut en löydä mistään & niin kallis et taijan tyytyä Princess roseen...tai pullip aqualiin, oisin nääs saanu mummolt joululahjaks :--) & haluisin norm.kokoisen pullipin, enkä little pullipia, mutta oisin saanu mollamaniasta docolla pullipin, mut loppu :d, nii tietäisittekö mistä sais pullipeilta halvalla ? & tiiän mollamania, tiiättekö muita ? :)
 
"Joku vaan"
haluisin pullip prunella niiin kovasti, mut en löydä mistään & niin kallis et taijan tyytyä Princess roseen...tai pullip aqualiin, oisin nääs saanu mummolt joululahjaks :--) & haluisin norm.kokoisen pullipin, enkä little pullipia, mutta oisin saanu mollamaniasta docolla pullipin, mut loppu :d, nii tietäisittekö mistä sais pullipeilta halvalla ? & tiiän mollamania, tiiättekö muita ? :)


Pullipstyle, Plasticpop, Amazon, Luz, Ebay
 
PullipDoll
Siis Pullip on kallis keräily nukke joita EI saa suomesta! Eikä varmastikkaan mistään anttilasta!! Tilata täytyy. Haluaisin mieluusti kuulla missä päin tuo anttila on missä pullippeja myydään.
 
"Emilia"
siin on siis se, että ainakin meidän tyttö (12 vee) on hurahtanut, ja maksoi tämän omasta rahastaan, ensin pitkän haluamisen ja harkinnan jälkeen.

ei sitä aleta suurta summaa käyttämään ilman että ollaan varmoja. ja noinkin iso tyttö on siihen valmis.

+ ilmeisesti nää 3O€-maksavat on joitain pienempiä, ei samoja kuin pullipit? jotain daleja.
++ ei mitään lapsen barbeja! AINAKIN YLI 12-VUOTIAILLE SAA ANTAA, menee helposti rikki ja todella kallis korjaus + useimmat osat ja vaatteet saa VAIN netistä. senkin takia tyttäreni saa itte tehdä näppäränä vaatteet sille.
 
"janina"
Moi mä oon vihdistä, haluisin tommosen pullipin ja oon nähny niit nesis upeit kuvii ja yputubes videoita.
En tiiä mist niit saa mut haluisin semmosen kun se ois niin kaunism un huoneeseen, varsinkin jos se ois yks hahmo Rozen maiden nukke. oon etiny netist mist löytyis mut sit löysin tän paikan nii tiiättekö te mist saa.
Kertokaa !!!!
ne on upeita,kauniita ja hienosti tehty, ne on niin sika siistejä.
 
"Chanti"
Hei, meidän tyttömme on tahtonut kyseistä nukkea 10-vuotiaasta asti, hän on nyt 12-vuotias ja edelleen hurahtanut pullippeihin. Viitsivitsi, minähän se olen ja vanhempani pitäisivät minua todella tyhmänä, jos kertoisin tahtovani yli sadan euron nuken. Haittaakse?

Tiedoksi vielä niille, jotka tahtoisivat pullipin, mutteivat tiedä mistä sellaisen pitäisi ostaa ja niille, jotka haluaisivat tietää jotain pullipeista.
Pullipit ovat aasialaisia keräilynukkeja, eli niitä ei ole tarkoitettu leikkitarkoitukseen. Niitä ei siis saa anttilasta, eivätkä ne ole todellakaan barbienuken veroisia, jos joku järjen jätteläinen ole sitä saanut taottua pääkoppaansa.

Itse asiassa pohjoismaiden ainoa pullippien jälleenmyyjä on Mollamania. Pullippeja saa kuitenkin mm. myös Pullipstylestä, Plasticpopista, Amazonista ja eBaysta. Viimeiset vaihtoehdot ovat ulkomaalaisia, mutta kaikkien pitäisi olla aivan luotettavia sivustoja. Mahdollinen tullivaara löytyy kuitenkin osalta näistä ulkomaalaisilta sivuilta.

Hinta hipoo pilviä - 80 eurosta noin 120 euroon, mutta rajoitetut erät nousevat jopa moneen sataan euroon riippuen tietenkin miten suuri erä on myynnissä - erityisesti silmämekanismin takia, silmät voi laittaa kiinni ja niitä voi liikuttaa sivuille pään takana olevista tapeista. Stock - eli alkuperäistä - kroppaa on käsiteltävä varoen, sillä se on hyvin helposti rikkoutuva. Siinäpä yksi tärkeimmistä syistä, miksei ko. nukkea ole tarkoitettu leikkimiseen.

Myynnissä on myös pienempiä suunnilleen 11 senttimetrin pituisia Little Pullippeja, joiden hinta liikkuu useinmiten 30€-50€ paikkeilla. Niiden jalat taipuvat 45 asteen kulmaan, eivätkä niiden silmät mene kiinni. Molemmankokoiset nuket voi kuitenkin customoida eli muokata omanlaisekseen. Normaalilla eli 30 senttimetrin kokoiselle pullipille saa paljon helpommin kuitenkin custom-materiaalia, kuten silmät, peruukkeja ja kropan. Kroppa kannattaa vaihtaa, jos valokuvaa nukkejaan ja tahtoo erilaisia asentoja. Laadukkaimmat kropat ovat Volks ja Obitsu, muita onkin aika vaikeaa etsiä.

No johan tuli romaani, mutta toivottavasti tästä oli apua. Kiitos. (--:
 
"ellu"
mulla on 3 pullippia ja yksi on tilattu mollamaniasta suomesta, ja ne 2 muuta on tilattu pullipstylestä, amerikasta.
ne ei ole mitään leikkikaluja. niitä kuvataan ja silleen....
jos haluat tilata suomesta nuken niin mene osoitteeseen : mollamania.net
oma nukkeni maksoi 150 e + postikulut niin sitten se oli 200 e (se oli mollamaniasta tilattu)
 
22 v. nukkeharrastaja
Pullipeja EI myydä missään Suomessa. Ne maksaa noin. 80-200 euroa. Ja niillä EI MISSÄÄN NIMESSÄ SAA LEIKKIÄ!!!!! Niiden ikäraja on 15v. Ne on erittäin herkkiä ja niillä on tarkoitus ainoastaan kuvata ja posettaa.
 
tuhlaajatytär
Meidän tyttö tilasi oman nukkensa pullipstylista.Idea on vaatettaa ja tehdä tarinoita.Nukkea stailataan ja ommellaan vaatteita. On ollut rakas harrastus. Nukke maksoi 140 euroa ja tyttö maksoi puolet.On käsitellyt pullippia hellästi ja hienosti.
 
:| Siis nyt multa menee ihan yli. Miksi kukaan haluaa maksaa heikoksi mainostettuja nukkeja törkeään hintaan? Ulkoisesti noi nyt on ihan samaa shaissea kuin kaikki leluiksi tarkoitetutkin nuket. Niin että miksi? Voiko noilla tehdä jotain, mitä ei halvoilla nukeilla tehdä?
 
"Walpuri"
Siis niillä on erittäin hieno silmämekanismi jonka avulla silmät kääntyy eri suuntiin. Nuket on heikkoja siksi, koska ne on alumperin tehny vitriinissä istumaan. Mutta ei hätää! Voit ostaa nukellesi Obitsu- tai Volks kropan. Ja ulkoisesti nämä on paljon kauniinpia kuin esim. meikkipelle huora Bratzit. Ja tosiaan suurinosa harrastajista on semmosia 18-30 ikäiaiä naisia. Ja nukkejen meikit tehdään käsin ja vaatteet ovat erittäin yksityiskohtaisia. Ja minusta Pullipeilla ei ole ''törkeää'' hintaa. Niiden jotka ei keräile mitään on niin vaikea ymmärtää nukkejen henkistä arvoa. Erään kaverini pikkusisko (17 v.) on sanonut, että nuket ovat joskus hänelle tärkeämpiä kuin kaverit. Ei tommosien amatöörien kannatais alkaa valittamaan, kun ei edes ole käynyt Wikipediasta katsomasta Pullip-artikkeliä. :)
 
Vieras?
PULLIPin voi ostaa Mollamaniasta.Pullipit EI ole leluja,ne on kuvausnukkeja.Itellänikin on pullip,eikä se oo mulle mikään nukke,vaan tärkeämpikin....Outoa sanoa,mutta juu.. :D
 
-.-
Pullipit EIVÄT OLE LELUJA, eivätkä herkkyytensä ja hintavuutensa vuoksi sovellu lasten leikkeihin.
Valmistajan antama suositusikäraja isoille nukeille +15. Little Pullipit/Dalit sopivat nuoremmillekin.
Toivottavaa on, että huoltaja arvioi lapsensa kypsyyden ja motorisen kehitystason ennen tilaamista.

Eli uuden pullipin hintaluokka on siinä 80e-400e välillä :) Kalliimpiakin löytyy, mutta niin myös halvemmallakin esim. eBay:sta... Suomessa on vain yksi jälleenmyyjä, joka on Mollamania --> mOLLaMaNiA
Norm. Kaupoissa (kuten Anttilassa) Pullippeja ei siis myydä. Kauppoihin on nyt tässä tullut Lps?Blythe nukkeja joissa mukana tulee siis pieni blythe nukke, ei siis mikään Pullip :)

Itse pullip on ball-joined keräily nukke, jota kuvataan yms. Toki jotkut vain keräävät ja laittavaat vitriiniin :) Pullippeja voi customoida...

Itse olen pullipisti ja olen aivan rakastunut näihin nukkeihin, toki hieman harmi, että niin kalliita ovat... Ovat kuitenkin (mielestäni) hintanse veroisia, koska ajan viettäminen nukkea kuvailessa on ihanaa ja tapaat uusia ystäviä nukke miiteissä :)

Näin siis :D
 
Pulliptyttö
[QUOTE="a.p";24429549]No niinpä! Eikä noilla voi edes leikkiä. Mua niin ärsyttää nää turhuudet ja isopäiset rumilukset joita pitäis ostaa ja joilla on aina vaan lisää hintaa![/QUOTE]

Muka ei voi leikkiä ? Siis kuinka ? Ja muka isopäisiä rumiluksia, jotka on ihan turhia ? Anteeks nyt vaan, mutta oot ihan väärässä . Ite oot isopäinen rumilus, joka on ihan turha. Katsopa vaikka jostain pullipblogista, onko pullipit ihan turhia, isopäisiä rumiluksia joilla ei voi leikkiä. Kuule, jos et osaa vahtia mitä sieltä suustas päästät, niin pidä se hitsin leipäläpes lukossa.
 

Yhteistyössä