Rakkain nukke lapselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Koska joulukin jo lähenee niin kyselen. Millainen oli/on oma rakkain nukkesi tai lapsesi nukke?

1. Minkä merkkinen? Tai mistä maasta.
2. Vauvanukke, taapero, lapsi vai teininukke?
3. Oliko nukessa jotain toimintoja, vaatiko se paristot?
4. Nuken sukupuoli.
5. Etnisyys.
6. Tiedätkö oliko nukke kallis vai edullinen?
7. Oliko nukke itse valittu?
8. Mistä pidit tai lapsesi pitää nukessa eniten?
9. Muistuttiko nukke itseäsi ulkonäöltään?
10. Mitä materiaalia nukke oli (esim. kokonaan vinyyliä, vinyyli raajat ja pää mutta pehmeä vartalo?).
11. Oliko nukelle paljon varusteita? (Mielestäsi tärkeimmät/rakkaimmat varusteet)
12. Oliko sinulla paljon muita nukkeja?
12. Nuken mallinimi esim. Baby Born.
13. Jos kyseessä lapsen lempinukke niin lapsen ikä ja sukupuoli.

En aivan (: melko lähellä kyllä. Mutta itselläni ei ole oikein tietoa nukeista ja haluaisin omakohtaisia vastauksia, koska hakusessa on löytää mahdollisimman hyvä nukke tyttölapselle.

14. Minkä kokoinen nukke oli/on? esim. Baby Born, MiniBabyBorn etc.

Se oli Sanna, jonka sain vuonna 1976. Sannalla oli kullankiharat hiukset, joihin katellinen pikkusiskoni läntti purkkaa. Toinen sisko kuusi vuotta myöhemmin puri sen kantapään kun siskolle tuli hampaat. Sannalla oli ja on sulkeutuvat silmät. Sanna osaa istua ja nukkua.

Mummo teki Sannalle koko ajan uusia vaatteita. Itse tein hänelle useita sänkyjä pahvilaatikoihin. Nyt Sanna on tyttäreni leluna, purtuine kantapäine ja paikoitellen kaljuna. Tytär pukee hänelle päivittäin omia vanhoja vaatteitaan ja ruokkii häntä legosopalla. Sannalla on edelleenkin sänky pahvilaatikossa. 4-vuotiaamme teki sen.

Minulla oli myös tummahipiäinen mollamaija nimeltä Pirkko sekä Anita, jolla oli violetti iltapuku. Nilllä oli rattaat, ja sain työntää Sannan kerran rattaissa Osuuskauppaan kun kävin kaupalle mummoni kanssa. Se oli tapahtuma ja kävelyretki, jonka muistan edelleen, noin 35 vuotta tapahtuman jälkeen.

Tuntui hyvältä äkkiä muistaa mummo, joka siis kuoli kaupparetkemme jälkeisenä syksynä.

No ihan lyhyesti vastaan et mun lapsen rakkain nukke on keltanen teletappi, semmonen joku 30cm, istuvassa asennossa, on periaatteessa helistin. Se on sille ihan tärkein aarre. Muut nuket ei kiinnosta yhtään. Tyttäö 3,5v.

Yhteistyössä