En varmasti vie teiniä kouluun jatkossakaan autolla. Mitäs kuppaa peilin edessä

Mikä siinä on, että siinä peilin edessä pitää kihartaa, suoristaa, meikata ja puunata niin pitkään että bussille juostaan viime tingassa? Sitten suututaan kun ei autolla heitetä kouluun bussin huristaessa ohi. Tai oikeammin bussikuski EI TAASKAAN odottanut vaikka näki että juoksi suoralla tiepätkällä bussia huitoen. Toivottavasti kilahtaa merkintä Wilmaan :mad:
 
Kuudesluokkalainen. Pitäisiköhän vain kirjoittaa peiliin mustalla tussilla. "Lakkaahan jo tuijottamasta XXXXXX, myöhästyt todennäköisesti tänäänkin koulusta." Onneksi se pakkelimäärä pysyy hillittynä. Lähinnä se on ne hiukset, joita veivaa ja vääntää naaman lisäksi. Noh, iltapäivällä pitää varmaan sanoa sille, että se bussille lähtö alkaa aikaistua tai saapi huomata olevansa... suoristinrautapannassa.
 
"jaa"
Onko se teini jo, 12-vuotias? Puhun tuosta omastani teininä, täytti juuri 17 vuotta. Onneksi ovat aina kerenneet kouluun, herätys tarpeeksi ajoissa jokaisen tarpeille.
 
"elli"
Täällä teini 15v ei myöskään pidä mitään kiirettä... kuvittelee,että kun tarpeeksi kauan venyy ja vanuu niin kyllä äiti kuskaa... mitenkäpä kuskaan kun kuopus nukkuu...
Aamun valitukset tuli sitten siitä,että kun on pakkasta ja pitää kävellä... juu-uu minun vikahan se
 
[QUOTE="jaa";25406791]Onko se teini jo, 12-vuotias? Puhun tuosta omastani teininä, täytti juuri 17 vuotta. Onneksi ovat aina kerenneet kouluun, herätys tarpeeksi ajoissa jokaisen tarpeille.[/QUOTE]

Täyttää pian 13-vuotta. Ja ne asiat jotka ovat muuttuneet tässä viimeisen vuoden aikana, ovat enemmän teini-ikämäisiä. Sekä fyysiseltä että psyykkiseltä kehitykseltä. Lapsihan tuo on ja lapsena pysyy pitkin teini-ikää (jonka virallisen määritelmänkin tiedän lukuperusteisesti). Jotenkin muutenkin on kumma katsoa näitä nykyisiä ala-asteelaisia, kun ne ovat esimerkiksi fyysiseltä kehitykseltään jo yläasteikäisten oloisia, psyykkiseltä sitten voi heitellä hyvinkin paljon.

Jos muistelee omasta nuoruudestaan, niin meillä oli luokka... lautaa täynnä. Ja asiat joista keskultiin ja joita läpikäytiin olivat erilaisia.
 
[QUOTE="teuvo";25406795]Kuulostaa tavalliselta naisenalulta. Naiset on aikuisenakin tuommoisia.[/QUOTE]

Hei, c'mon. :D Ei me kaikki vietetä vapaa-aikaa peilin edessä, puunaamassa, vääntämässä, kääntämässä, meikkaamassa. Johan sitä on parempaakin tekemistä kuin itseään tuijottaa. :D
 
[QUOTE="elli";25406805]Täällä teini 15v ei myöskään pidä mitään kiirettä... kuvittelee,että kun tarpeeksi kauan venyy ja vanuu niin kyllä äiti kuskaa... mitenkäpä kuskaan kun kuopus nukkuu...
Aamun valitukset tuli sitten siitä,että kun on pakkasta ja pitää kävellä... juu-uu minun vikahan se[/QUOTE]

Vastauksesta päättelen, ettei sielläkään äiti kuskaa kuhnailijoita :D Meillä on se yläasteikäisyys tulossa. Siitä tuliki mieleen, että pitää koulukuljetuksista soitella. Se on moro, moro kaikille.
 
"äiti"
Mikä siinä on, että siinä peilin edessä pitää kihartaa, suoristaa, meikata ja puunata niin pitkään että bussille juostaan viime tingassa? Sitten suututaan kun ei autolla heitetä kouluun bussin huristaessa ohi. Tai oikeammin bussikuski EI TAASKAAN odottanut vaikka näki että juoksi suoralla tiepätkällä bussia huitoen. Toivottavasti kilahtaa merkintä Wilmaan :mad:
Kuulostaa NIIN tutulta! Meillä 13v, seiskalla. Aina pitää lähteä viime tipassa. Pyörällä menee, mutta aina meinaa myöhästyä. Jos yrittää hoputtaa, niin rupee huutaa ja kiljumaan. En ole lähtenyt kuljetuslinjalle, ellei ole muutakin ajoa kaupunkiin.
 
"Äiskä"
täällä vähän samaa, viidesluokkalainen! :D ei meikkaa mutta voi sitä tukan laittoa ja vaatteiden valintaa! Ja paha äitihän sit pakottaa popon päähän. Mutta senkin pitää olla sit just kohdillaan. kouluun kerkiää just ja just, heräs mihin aikaan tahansa.
 
"hohhoijaa"
En ymmärrä niitä jotka kuskaavat lapsia kouluun. Itse en vie vaikka pakkasta olisi -30. Ei ihme että nykyään paljon lihavia ja laiskoja lapsia. Jopa 300metrin koulumatka mennään autolla ettei vaan kullannuppu joudu kävelemään
 
"teuvo"
Hei, c'mon. :D Ei me kaikki vietetä vapaa-aikaa peilin edessä, puunaamassa, vääntämässä, kääntämässä, meikkaamassa. Johan sitä on parempaakin tekemistä kuin itseään tuijottaa. :D
Mutta jos ollaan lähdössä vaikka juhliin ja on kiire, niin pitää väkertää silmämeikkiä ja huulipunaa tuntikaupalla, niin että varmasti myöhästytään. Ja valinta kaksien kenkien välillä ottaa yli puoli tuntia.
 
"..."
Ei saatana minun kuudesluokkalainen saa meikata vielä vuosiin. Katsotaan asiaa uudelleen RIPPIKOULUIKÄISENÄ
:O

jaa teillä kysytään vanhemmilta LUPA, saako meikata :O

Meillä 5v on ihan prinsessa, se ei mitään muuta tekiskään kun kekkulois rimpsuhame päällä ja kaiken aikaa on laittamassa huulikiiltoa ja sipsuttamassa "korkkareissaan". En tiedä mikä taivaanrannanmaalari tosta tytöstä tulee :D

AP, onko teillä kova murkkuikä jo? Meillä ton ikäsellä pojalla on, jessus mitä kilahtelua :$
 
"vieras"
[QUOTE="hohhoijaa";25406875]En ymmärrä niitä jotka kuskaavat lapsia kouluun. Itse en vie vaikka pakkasta olisi -30. Ei ihme että nykyään paljon lihavia ja laiskoja lapsia. Jopa 300metrin koulumatka mennään autolla ettei vaan kullannuppu joudu kävelemään[/QUOTE]

Minä vien joka aamu kouluun ja haen myös. Koulumatkaa on melkein 5 km.
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja 7-luokkalaisen äiti;25406882:
Saako alakouluun meikata??? Huulikiiltoa laitettaessa ei luulisi myöhästyvän.
Saa meillä ainakin jo kutoset, vitosetkin sai. kolmosella ja nelosella siitä oli keskustelua kun POJAT KIUSAS TYTTÖJÄ meikkaamisesta :D Ja tytöt tietty otti nokkiinsa ;)
 
"vieras"
Meillä oli kouluun matkaa 5km ei bussilla kuljettiin ja jos siitä olisi myöhästynyt niin eipä olisi kukaan ollut kuskaamassa, kun vanhemmat oli töissä. Ihmettelen itsekin, että miksi lapsia nykyään kuskataan niin pirusti. Meidän nyt tokaluokkalainenkin on sitä ihmetellyt eikä todellakaan tahdo, että häntä viedään tuonne 1,5km päähän. Ei kertaakaan viime talven kovimmillakaan pakkasilla pyytänyt kyytiä, vaikka minä olin silloin vielä kotiäiti.
 
"mozzarella"
Voi ei, tunnen syvää myötätuntoa ja kihisen täällä ihan samasta syystä. Oma prinsessa myöhästyi bussista ja nyt on tekemässä polttopuuhommia ja "odottamassa" seuraavaa linja-autoa. Mä viskasin pihalle puukopat ja käskin hakea ne täyteen. Meillä ei kulje joka tunti busseja, joten joutuu tekemään odotusajalle rankkoja kotihommia. Oon niin vihainenj!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
"jaana"
[QUOTE="vieras";25407255]Meillä oli kouluun matkaa 5km ei bussilla kuljettiin ja jos siitä olisi myöhästynyt niin eipä olisi kukaan ollut kuskaamassa, kun vanhemmat oli töissä. Ihmettelen itsekin, että miksi lapsia nykyään kuskataan niin pirusti. Meidän nyt tokaluokkalainenkin on sitä ihmetellyt eikä todellakaan tahdo, että häntä viedään tuonne 1,5km päähän. Ei kertaakaan viime talven kovimmillakaan pakkasilla pyytänyt kyytiä, vaikka minä olin silloin vielä kotiäiti.[/QUOTE]

Meillä on petoeläimiä matkan varrella ja vaaralliseksi luokiteltu tie (ei katuvalaistusta, 80km/h nopeusrajoitus, ei kevyenliikenteen väylää)
 
"äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25407250:
no meillä sama homma. ja kaikki lapset niin myös tämn neitin, olen joutunut opettamaan niin, että jos on myöhästynyt, on sitten saanut mennä pyörällä tai kävellen tuon kahdeksan kilsaa. kummasti oppivat kerrasta
Järkkyä, laittaisitko talvella 17 asteen pakkasessa kulkemaan 20km/suunta tienlaitaa, missä ei ole jalkakäytävää?
 

Yhteistyössä