Amway -mikä ihme juttu se on?

  • Viestiketjun aloittaja kohta entisiä ystäviä
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Tuttu nainen oli mukana Amwayssä, hehkutti jatkuvasti liiketoimintaansa ja sitä kuinka voi jäädä kotiin kun nuorin lapsensa (silloin 3v.) täyttää 6v. Lapsi on nyt kahdeksan, ja nainen istuu edelleen kaupan kassalla. Oli joka ilta suoraan töistä noin 2-7 tuntia Amwaytöissä, tiedän koska olin heillä usein lastenhoitajana. Yritti saada minuakin mukaan, vei seminaariinkin, mutta suuttui verisesti kun sanoin asiallisesti että ei kiinnosta, ei ole halua eikä aikaa. Haukkui tyhmäksi ja sanoi että tulen katumaan... Voittoa mainosti tekevänsä "parhaimpina kuukausina" noin 100e. Aika pieni palkka minusta monien kymmenien tai jopa satojen tuntien työstä...
 
4 vuotta mukana
[QUOTE="Noway";25392622]Paljonko olet tehnyt neljän vuoden aikana tyytyväinen ALH voittoa?[/QUOTE]

riippuen kk, myynnillä sekä kasvohoidoilla 100-700e kk VOITTOA, en ole vielä täysillä mukana systeemissä elämäntilanteeni vuoksi. Tämä pieni lisätienesti on minulle ihan kiva lisä ja mukavaa ns harrastusta. :) kahdella matkalla olen ollut mukana myös. Kaikki on kiinni omasta työpanoksesta ja halusta..
 
4 vuotta mukana
viime vuosi oli kyseinen vuosi kun oli mahdollista panostaa enempi joten tuo tieto viimevuodelta, aikasempina vuosina en juurikaan ole tilaillut kun itselleni ja ystävilleni.
 
"vieras"
Kysymykseni on jostain syystä poistettu, mutta miksi pitää olla toiminimi saadakseen provisiot? :O Monessa muussa konseptissa kun ei tarivta edes y-tunnusta provikoiden maksuun.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25395065]Kysymykseni on jostain syystä poistettu, mutta miksi pitää olla toiminimi saadakseen provisiot? :O Monessa muussa konseptissa kun ei tarivta edes y-tunnusta provikoiden maksuun.[/QUOTE]

tämä nimenomaan siksi että toiminta on VEROLLISTA ja laillista touhua. mieluummin näin kun että teen lisätienestiä ja maksan about 30% verot lisätienestistäni.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25395149]tämä nimenomaan siksi että toiminta on VEROLLISTA ja laillista touhua. mieluummin näin kun että teen lisätienestiä ja maksan about 30% verot lisätienestistäni.[/QUOTE]

eli siis toiminimellä menee ilmeisesti normaali veroprosentti, tuotteissa alv ainaki 23. Jotkuthan tekee sitä pimeänä ilman toiminimeä, ja joku kun tekee asiasta ilmoituksen niin sanktiothan siitä tulee. tällä ilmeisesti pyritään siihen että piemänä myyminen vähentyisi kun siitä ei mitään hyövytä
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25395149]tämä nimenomaan siksi että toiminta on VEROLLISTA ja laillista touhua. mieluummin näin kun että teen lisätienestiä ja maksan about 30% verot lisätienestistäni.[/QUOTE]

Eikös jokainen jämy ole itse vastuussa veroistansa, joten miksi YRITYS vaatii toiminimen, että suostuu maksamaan ne provikat. Sitä kysyin. Ja parin sadan lisätienestin takia ei kannata toiminimeä perustaa, kun siitä ei kuitenkaan veroa joudu maksamaan, mutta hemmetillinen paperien täyttö verrattuna esim. pelkällä y-tunnuksella toimimiseen. Eli toiminimen perustaminen ei ole millään tavalla pakollista harrastaa hommaa laillisesti.
 
"vierailija"
[QUOTE="vieras";25395221]Eikös jokainen jämy ole itse vastuussa veroistansa, joten miksi YRITYS vaatii toiminimen, että suostuu maksamaan ne provikat. Sitä kysyin. Ja parin sadan lisätienestin takia ei kannata toiminimeä perustaa, kun siitä ei kuitenkaan veroa joudu maksamaan, mutta hemmetillinen paperien täyttö verrattuna esim. pelkällä y-tunnuksella toimimiseen. Eli toiminimen perustaminen ei ole millään tavalla pakollista harrastaa hommaa laillisesti.[/QUOTE]

alh, toimii pelkän y-tunnuksella!! mutta y-tunnuksen haltija kuuluu automaattisesti johonkin ryhmään yms joka kattaa toiminimen, en tiedä ketään joka oisi toiminimen joutunut erikseen perustamaan. taidat olla tietämättä asialla! Vilkaiseppas vaikka vero.fi sivustolta miten asia oikeasti menee ;) (virallisia papereita täytettäessäsi esim työkkäri joudut ruksaamaan kohdan toiminimen koska se y-tunnus katotaan samaan ryhmään)
 
toinen vierailija
Osakeyhtiöiden on Y-tunnuksen lisäksi mainittava kirjeissään ja lomakkeissaan yhtiön toiminimi, kotipaikka ja osoite sekä mahdollinen selvitystila. Osakeyhtiön on lisäksi mainittava Y-tunnus mahdollisilla Internet-sivuillaan. Se toiminimi on amwayn kohdalla AMWAY me emme joudu hankkimaan muutakun y-tunnuksen!
 
Sitä Mä en tässä ymmärrä että eikö niitä unelmia voi toteuttaa ihan normi työtäkin saatavalla palkalla? Ja miksi yleensäkin unelmaani kuuluu paljon rahaa tai sen toteuttamiseen?

Ja ei se nyt ihan niinkään mene, että ei pysty mitenkään vaikuttamaan omaan työhönsä, lomiin jne. Normityöpaikassa. Tai minä ainakin pystyn. Yhdessä kaikki sovitaan lomat v.päivät. On hyvät etuudet jne.

Pitäähän sitä tuossakin töitä tehdä...

Ja koen oikeasti aika loukkaavaksi että kun ei kiinnosta minulla ei voi olla unelmia tai voi niittä tavoittaa.
News Flash pystyn toteuttamaan yhden elämäni suurimman unelman tänä keväänä. Rahat on tienattu ihan itse omalla työllä mistä olen ylpeä, ei siis muiden selkänahasta. Ja lomaakin sain tähän ihan hyvin sovittua.

Ja joo pomolla on isompi palkka... No mikäänhän ei estä minua kouluttautumasta niin että voisi toimia esimiesasemassa oli ala mikä tahansa.
 
"vierailija"
Sitä Mä en tässä ymmärrä että eikö niitä unelmia voi toteuttaa ihan normi työtäkin saatavalla palkalla? Ja miksi yleensäkin unelmaani kuuluu paljon rahaa tai sen toteuttamiseen?

Ja ei se nyt ihan niinkään mene, että ei pysty mitenkään vaikuttamaan omaan työhönsä, lomiin jne. Normityöpaikassa. Tai minä ainakin pystyn. Yhdessä kaikki sovitaan lomat v.päivät. On hyvät etuudet jne.

Pitäähän sitä tuossakin töitä tehdä...

Ja koen oikeasti aika loukkaavaksi että kun ei kiinnosta minulla ei voi olla unelmia tai voi niittä tavoittaa.
News Flash pystyn toteuttamaan yhden elämäni suurimman unelman tänä keväänä. Rahat on tienattu ihan itse omalla työllä mistä olen ylpeä, ei siis muiden selkänahasta. Ja lomaakin sain tähän ihan hyvin sovittua.

Ja joo pomolla on isompi palkka... No mikäänhän ei estä minua kouluttautumasta niin että voisi toimia esimiesasemassa oli ala mikä tahansa.

Minulla ei ainakaan ole tuollaisia ajatuksia, olen mukana itse. Uskon ehdottomasti että jokaisella, myös normaalisti työssäkäyvällä on kaikkeen samaan pahdollisuus. Itse ainakin kuulun näihin jossa työpaikalla lomat pekkaset yms eivät ole neuvoteltavissa erikseen vaan ne määrätään yms, huonolla palkalla vielä.. oma valintani vain onse että ei ole tällä hetkellä ainakaan innostusta kouluttautua lisää. haluan kokeilla elämässäni erijuttuja ja tällä hetkellä haluan testat josko tämä mahdollisuus antais itselleni enemmän aikaa ja rahaa tehdä mitä haluan. omassa työssäni ainakin aikaa ei juuri jää ja palkka on tosi huono, ja näin pienillä seuduilla ei mahdollisuuksia työnparissa ole vara juurikaan valita. Tähän mennessä olen saanut positiivisia tuloksia aikaan ja olen tyytyväinen. itse ainakin pyrin kunnioittamaan jokaisen omia päätöksiä enkä halua tätä tyrkyttää, se vaan voi jollekkin koitua mahdollisuutena. Mukavaa kevään odotusta sinulle! :)
 
amwayssa
Kyllä huomaa ettei amwayta haukkuvat ole ottaneet selvää amwayn oikeasta luonteesta! Ei amwaylla rikastu itsestään mitään tekemättä, senkin eteen on tehtävä työtä ja löydettävä uusia asiakkaita ja koodin haluavia. Mutta amwayn avulla on mahdollista tienata kymmeniä tuhansia euroja/kk jos n. 4-8 vuoden ajan jaksaa ahkerasti näyttää planeja uusille ihmisille ja pysyy positiivisena. Tunnen perheen joka on ollut mukana 6 vuotta ja kumpikaan tästä pariskunnasta ei enää käy muissa töissä, koska saavat amwaylta tarpeeksi rahaa itsensä ja kahden lapsen elättämiseen. Toki työ on tehtävä hyvin että pääsee tähän tulokseen. Ja kun tulot saavuttavat tietyn tason, saa työn tehnyt hyviä tuloja, vaikka olisikin jo lopettanut aktiivisen työn. Eli kun teet aktiivisesti amway hommia n. 4-8 vuoden ajan ja päätätkin lopettaa planien pitämisen, saat vieläkin tuloja (jos siis on saavuttanut tietyn tason) koska tehty työ ei katoa ja alalinja vain kasvaa. Amway on riskitöntä, koska siihen ei tarvitse sijoittaa ja tuotteilla ja jopa koodilla on palautusoikeus jos ei ole tyytyväinen. Omasta mielestäni tuotteet ovat huomattavasti riittoisampia ja laadukkaampia kuin aiemmin kaupasta ostamani tuotteet. Ja hyvänä plussana tulee myös tuotteiden ympäristöystävällisyys. Lukekaapa Robert Kiyosakin kassavirtakvadrantti tai bisneskoulu. Kiyosaki ei itse ole amwayn toiminnassa mukana ( ->puolueeton mielipide) ja on rikastunut muulla tavalla vastoinkäymisten jälkeen, mutta verkostomarkkinointia tutkineena on tullut siihen tulokseen että jos hänen pitäisi aloittaa rikastuminen alusta, hän tekisi sen Amwayn kautta, koska riskit ovat minimaaliset ja sillä on saavutettavissa erittäin hyvä tulotaso. Kiyosaki on Donald Trumpin ystävä, ja he ovat yhdessä kirjoittaneet kirjankin bisnekseen liittyen, joten ei hän kovinkaan väärässä voi olla! Hän on tutkinut verkostomarkkinointia vuosia.

Minun kaikki läheiseni eivät kuulu amwayhin, eivätkä suhteet näihin ihmisiin silti ole katkenneet. Hyväksyn sen ettei amway ole kaikille oikea ratkaisu. Amway ei ole oikea ratkaisu ihmiselle joka ei ole valmis näkemään yhtään vaivaa menestyäkseen. Tuskin kukaan rikastuu peukaloita pyörittämällä.. Mutta amway voi olla huomattavasti helpompi ja nopeampi tapa rikastua kuin tavallisen työn tekeminen, ja amway toimintaa voi tehdä kuka tahansa täysi-ikäinen ammattiin katsomatta. Olen pian itsekin sillä tulotasolla että lopetan pian omat työni kokonaan, koska pystyn elättämään itseni amwaylla. Mahtavaa kun saa olla oma pomonsa ja saa itse päättää työaikansa ja -panoksensa! :) Tällaista vapautta minä haluan elämältä!
 
Myyjä ei myy
Otin kerran yhteyttä yhteen myyjään sähköpostilla ja kysyin hammastahnan hintaa jos sellaisen olisin vaan ostanut. Tulikin aika tyly vastaus että siitä sitten ottaa pakettihinnan ja ei siis voi postittaa kirjeenä. Just. Eipä he itsekään kovin halukkaasti niitä sitten myy eteenpäin. Olisi varmaan odottanut että ostan sitten 100 eurolla muutakin. Kaupat jäi tekemättä vaikka hammastahna olisikin ollut itselleni mieluisa ostos. Pitäkää tuotteenne.
 
tade
Mua hävettää, että lankesin tähän mukaan. Minulta on pyydetty kaikki kännynin numerot jotta voivat minun puolesta soitella mun tutuille, on sanottu ettei nettikirjoituksia saa lukea, ovat vain propagandaa, lisäksi ei saa kertoa jos tutuille soittaa mistä on kye, vaan pitää vaan pyytää päästä kahville ja saa kuulla sitten. Lisäksi pitää totella ylälinjaa ja tehdä niinkuin he sanovat jotta homma alkaisi toimia. Mukana vasta toukokuulta, mutta en halua enää tehdä yhtään mitään Amwayn eteen.
 
"Positiivari"
Bensaa liekkeihin. Hei tuota arvon timangit ja muut positiivisuuden puolestapuhujat, onko Amway ainoa yritys maailmassa joka ei voi mennä nurin? Tai jos joku laki tulevaisuudessa kieltäisi sellaisen toiminnan suomessa? Mitä te sitten myytte? Positiivista ajattelua? Ei kait mikään firma, oli liikevaihto tai ikä kuinka suuri ja mahtava tahansa ole sellainen joka ei voisi kaatua. Tai mitä jos positiivinen ja unelmoiva alalinja lopettaa vapaasta tahdostaan? Mitä sitten, kielletäänkö tällainen ajattelu=realismi? Ja muuten, kriittisyys on eri asia kuin negatiivisuus.

Tuntuu myös kummalta kun kansa kinastelee kuinka "paljon" säästää pesupulvereissa? Että sitä nyt sitten puolustellaan henkeen ja vereen? No, hienoa sekin, senteistä se isokin poru, eiku puro koostuu..

Loppu.
 
"santra"
Haloo nyt! monellako teillä on bonuskorttit? eli teidän on verkostoitu johonkin kauppaan jossa kauppias kerää suurimman voitoin. Saatte hassut pienet arvosetelit joiden kanssa loikitte onnellisina samaan kauppaan, taas rikastuttamaan kauppiasta. Miksi ystäväsi tuttavasi ei voi olla se tuotemyyjäsi vai pelkäätkö kenties että hän rikastuu kustannuksellasi? kateus? Sinulla on 100% tyytyväisyystakuu joten huolia ei ole! jos jokin ei miellytä palauta se hänelle.Tässä jokaisella on mahd.olla yksityisyrittäjä:) Jäsenyys vaatii vain n.60€ vuosiostokset ja jos et enää tilaa et tilaa..yksinkertaista 100% tyytyväisyystakuu ja palutusoikeus sekä JÄSENHINTA ja POSTI KANTAA NE OVELLE. Meillä jo lapsikin huomasi tuotteiden ihanuuden.Ystäväsi on kuin KOira joka on nähnyt jäniksen, into päällä. Jos et tietäisi jäniksestä luulisisit että koira on seonnut. Näin näet ystäväsi tuttavasti he ovat nähneet sen mahdollisuuden/"jäniksen" jota sinä et pysty tai halua nähdä. Jos et halua edes kuullaa älä myöskään valita hänelle rahattomuutta, ikävää oloa /työn raskautta! Rahalla noista ongelmista pääsee:) VoiT kertoa hänelle ystävällisesti että et jaksa panostaa vapaa-aikaasi mihinkään muuhun kuin mitä sinulla on edes silläkään varjolla että pääsisit siitä irti joskus tämän liiketoiminnan ansiosta. Toivota hänelle menestystä ja sano että voit olla jäsen ja saada hyvät tuotteet itsellesi edullisesti.Jos homma ei toiminut jollakin mukana olleella, kysy toimi henkilö tekikö hän mitään? ottiko koulutusjärjestelmän mukaan?panostiko aikaa?. Minua säälittää valittajat jotka eivät ole valmiit mihinkään saadakseen muutosta istuvat kuin naulan päällä ja valittavat auuu... Miksi pitää olla unelma? miksi helvetissä kukaan jaksaisi tehdä jotain muuta norm.työn päälle jos ei oly syytä/unelmaa mitä tavoitella. Kaikki rohkeasti kokeilemaan, eroon pääsee joka vuosi jos ei uusi sopimusta tai vaikka heti kun haluat. Hölmö on se joka tykkää raahata kamat kaupasta kun ne voi saada kotiovellekkin. Luxusta elämään edes vähän, kuka sitten tinkii mistäkin.
 
"vieras"
[QUOTE="santra";27172147]Haloo nyt! monellako teillä on bonuskorttit? eli teidän on verkostoitu johonkin kauppaan jossa kauppias kerää suurimman voitoin. Saatte hassut pienet arvosetelit joiden kanssa loikitte onnellisina samaan kauppaan, taas rikastuttamaan kauppiasta. Miksi ystäväsi tuttavasi ei voi olla se tuotemyyjäsi vai pelkäätkö kenties että hän rikastuu kustannuksellasi? kateus? Sinulla on 100% tyytyväisyystakuu joten huolia ei ole! jos jokin ei miellytä palauta se hänelle.Tässä jokaisella on mahd.olla yksityisyrittäjä:) Jäsenyys vaatii vain n.60€ vuosiostokset ja jos et enää tilaa et tilaa..yksinkertaista 100% tyytyväisyystakuu ja palutusoikeus sekä JÄSENHINTA ja POSTI KANTAA NE OVELLE. Meillä jo lapsikin huomasi tuotteiden ihanuuden.Ystäväsi on kuin KOira joka on nähnyt jäniksen, into päällä. Jos et tietäisi jäniksestä luulisisit että koira on seonnut. Näin näet ystäväsi tuttavasti he ovat nähneet sen mahdollisuuden/"jäniksen" jota sinä et pysty tai halua nähdä. Jos et halua edes kuullaa älä myöskään valita hänelle rahattomuutta, ikävää oloa /työn raskautta! Rahalla noista ongelmista pääsee:) VoiT kertoa hänelle ystävällisesti että et jaksa panostaa vapaa-aikaasi mihinkään muuhun kuin mitä sinulla on edes silläkään varjolla että pääsisit siitä irti joskus tämän liiketoiminnan ansiosta. Toivota hänelle menestystä ja sano että voit olla jäsen ja saada hyvät tuotteet itsellesi edullisesti.Jos homma ei toiminut jollakin mukana olleella, kysy toimi henkilö tekikö hän mitään? ottiko koulutusjärjestelmän mukaan?panostiko aikaa?. Minua säälittää valittajat jotka eivät ole valmiit mihinkään saadakseen muutosta istuvat kuin naulan päällä ja valittavat auuu... Miksi pitää olla unelma? miksi helvetissä kukaan jaksaisi tehdä jotain muuta norm.työn päälle jos ei oly syytä/unelmaa mitä tavoitella. Kaikki rohkeasti kokeilemaan, eroon pääsee joka vuosi jos ei uusi sopimusta tai vaikka heti kun haluat. Hölmö on se joka tykkää raahata kamat kaupasta kun ne voi saada kotiovellekkin. Luxusta elämään edes vähän, kuka sitten tinkii mistäkin.[/QUOTE]

:D Ihan itekö keksit kaiken tuon, vai onko jossain juuri ollut joku "plani"? Siis voi elämä... *facepalm* Olen itsekin vm-bisneksessä mukana, mutta ei meillä sentään kukaan ihan noin överiksi vedä myyntipuheissaan. Mä en yhtään ihmettele tuolla julistuksella, mistä vm on saanut huonon maineensa. Tosin meillä sentään pääpointti on tuotteiden myynnissä eikä tuollaisessa höyrypäisessä rekrytoinnissa. Rekrytä voi ja siitä toki saa extraa, mutta tuloa saa myös tuotemyynnillä, joten uusien värvääminen ei ole pakollista. Mikä noissa A:n tuotteissa on myyntikate?

Hieman jos lasket noita kierroksia, voit mahdollisesti jopa onnistuakin bisneksissäsi. ;)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä