Läpätilää, läpätilää. Läpäti-läpäti-läpäti-lää. Opettele edes välimerkkisäännöt. Mitä tarkoittaa "Se että jaat katkeruutes täällä"? Lauseenmuodostus on sitä luokkaa, että peruskoulu taisi jäädä unelmaksi.Selvititkö asioita ennen kuin päätit alkaa katkeraksi ?
Ei uskovat ole mitää pyhimyksiä ja yli-ihmisiä joten saman lailla mokaillaan ja tyritään on tosi ikävä juttu että sulle on käynyt näin.
Se että jaat katkeruutes täällä..helpottiko ?
Jumala on antanut ihmisille vapaantahdon.Ei kukaan pakota antamaan rahaa tai kymmenyksiä ellei sitä ole. Luterilainen kirkko on ollut vain itselle kylmä ja kolkko paikka. Verot kelpaavat heille ja se tekopyhyys ja hurvittelu tuntuu olevan siellä parasta eli syntiä saa tehdä, ja katumalla kaiken saa aina anteeksi. Tämä luterilainen maailma ei ainakaan ollut itseäni varten. Olin luterilainen ja aikanaan kävin kasteella jossa helluntaikirkko otti minut vastaan sellaisena kuin olin eli lähimmäisenä. Uskon tiekään ei aina ole helppo, mutta yhdessä siinä voi kasvaa sellaisena kuin on. Jeesuksen seuraaminen on täysin vapaaehtoista. Kymmenyksiä voi antaa jos haluaa, koska ne helluntaiseurakunnat eivät saa verorahoja kuten ev.lut kirkko mm. On turha asettaa ev.lut kirkkoa ainakaan minun silmissä paremmaksi kuin helluntaikirkkoa. Helluntaikirkko on se henkinen koti, jossa on todellista uskoa ja Jeesuksen seuraaamista. Siinä sitoudutaan Jeesusta seuraamaan vapaaehtoisesti ei pakosta. Kannattaa kuunnella sydäntä ja käydä eri tilaisuuksissa ja katsoa mitä se itselle voi antaa. Pakosta ei ole kyse mihin moni viittaa, se on väärää tietoa tai luuloa. Helluntaikirkossa vain ei eletä siten kuten ev.lut kirkossa, jossa saa mellastaa kuin sika vatukossa. Helluntaikirkko on lähimmäistä eli ihmistä varten ja ihmisen kokoinen kirkko Jeesuksen ruumillistuma. Se on tie elämään.
Hei tyttöjen äiti! Ihan samaan taivaaseen ollaan menossa. Kaste on siksi upotus kaste koska helluntaiseurakunnan oppi nojaa Jeesuksen esimerkkiin,jos muistat kohdan jossa Jeesus otti kasteen Johannes-kastajalta ja sai Pyhän hengen.
Ja sitten noista kymmenyksistä.. Kirkkoon kuuluvathan maksaa kirkollisveroa, joilla he saavat hoidetuksi kaikki kulut mitä eri työmuodoista ja palveluista aiheutuu; häät,hautajaiset,kastetilaisuudet, palkatkoti-ja ulkomaan avut jne...
Ihan samat palvelut/toiminnat on Helluntaiseurakunnassakin, mutta hellarit luottaa jokaisen uskovaisen omaan tuntoon ja siihen mitä raamattu puhuu kymmenyksistä.
Ymmärsitkö eron? voit kysyä kun olen tässä hetken vielä koneella.
Minä, Herra, en muutu, ettekä tekään, Jaakobin jälkeläiset, ole entisestänne muuttuneet. Isienne ajoista asti te olette poikenneet käskyistäni ettekä ole noudattaneet niitä. Kääntykää minun puoleeni, niin minäkin käännyn teidän puoleenne, sanoo Herra Sebaot. Mutta te kysytte: "Mitä väärää me sitten olemme tehneet?" Voiko ihminen riistää jotakin Jumalalta? Sitä te kuitenkin yritätte. "Mitä me sinulta riistämme?" te kysytte. Kymmenyksiä ja uhrilahjoja! Kirous on teidän osananne, koska te kaikki, koko kansa, petätte minua. Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. - Silloin saatte nähdä, että minä avaan taivaan ikkunat ja vuodatan teille sateen runsaan siunauksen. Minä karkotan heinäsirkat mailtanne, ne eivät enää tuhoa peltojenne satoa, tarhojenne viiniköynnös ei jää hedelmää vaille, sanoo Herra Sebaot. Silloin kaikki kansat ylistävät teidän onneanne, sillä maanne on oleva ihana maa, sanoo Herra Sebaot. (Mal. 3:6-12)
Ei Jumala rahaa tarvitsekaan, mutta sen tarvitsee köyhät, syrjäytyneet ym. joita seurakunnat tukee. Ja jollain se seurakunnan oma toiminta (kiinteistömenot, työntekijöiden palkat, lähetystyö jne) on kustannettava. Jeesus ei kumonnut kymmenyksiä, vaan mainitsi ne.ja tuo kirkollisvero on monta paljon kalliinpi hellareilla, ja toiseks hellari kirkkoa pyörittää rahan ahneet ja heillä on hyvin epäilyttäviä systeemejä kerätä rahaa, asun paikassa missä sattuu olemaan 7 hellari perhettä valitettavasti. Ja tuo kirjoitelma tuokaa kaikki kymmenykset aarrekammioon... en tiennyt että jumalakin tarvitsi rahaa ruokaan =D kaikki kirkot yrittää rahastaa ihmisiä ja moni hyväntahtoinen uskoo vielä kaiken tuon mitä ne syöttää.
Täh? Mikä kirkollisvero?! Vapailla suunnilla on VAPAAEHTOISET kymmenykset! Ainakin hellareilla!ja tuo kirkollisvero on monta paljon kalliinpi hellareilla, ja toiseks hellari kirkkoa pyörittää rahan ahneet ja heillä on hyvin epäilyttäviä systeemejä kerätä rahaa, asun paikassa missä sattuu olemaan 7 hellari perhettä valitettavasti. Ja tuo kirjoitelma tuokaa kaikki kymmenykset aarrekammioon... en tiennyt että jumalakin tarvitsi rahaa ruokaan =D kaikki kirkot yrittää rahastaa ihmisiä ja moni hyväntahtoinen uskoo vielä kaiken tuon mitä ne syöttää.
Muista hengittää välillä.just de seurakunnat tukee köyhiä mutta sitäkin apua saa niukasti mutta totuus on kyllä uskonnot ovat poliitiikkaa ja ihmisten aikaan saannosta kuin toinen puoli lakikirjasta se on ihan potaskaa koko homma. jos annat kirkolle ja ostat ns: taivaspaikan sillä jossain on silloin joku pahasti vialla, ja kuka haluaa antaa vähät rahat kirkolle joka ostelee uusia maa alueita koko ajan, ja jos ruokapussia joskus köyhille tarjoavat..... samaan kategoriaan he enempi syynäävät vankeja 5 tähden hotelli vankiloissa, on tästä usko kaukana, ja jos ajatellaan nyt järjellä mikä taivas kun tuolla ylhäällä olevat savu hattara siin sanottu taivas alue on avaruuden alkukansi, maa syntyi räjähdyksestä ei luomisesta ja jokainen plaanetan synty koostuu räjähdyksestä, koska olemme avaruudessa emmekä suinkaan yksi ja ainoa planeetta täällä missä on elämää... ja miten voi sanoa jos sinulla 100 euroa tilillä ja annat sen kirkolle et köyhdy =D
Mä olin joskus jossain Helluntailaisten missio-tapahtumassa Helsingin jäähallilla, menin sinne koska siellä esiintyi Nicky Gruz, uokse poika juokse-kirjan kirjoittaja ja päähenkilö. Hänen tapaamisensa oli mahtava kokemus, mutta muakin ahdisti ihan valtavasti se, että vähintään kymmenen minuutin välein muistutettiin siitä maksamisesta, ja juuri noista tilisiirtolapuista ja kolehdista. Ja jälkeen päin ne hellarit soitteli mulle varmaan puol vuotta että mun pitäis mennä johonkin niiden juhla-aterialle, ilmeisesti käännytettäväksi. En mennyt, mutta annoin sekopäisen exäni numeron ja käskin soittaa hänelle. Ehkä lapsellista, mutta mä vaan aattelin että ne voi hoitaa mun puolesta sen exän riivaamisen kun hänkin kerran piinasi mua koko ajan mitä ihmeellisimmillä puheluilla.Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti;14198902:Näillä on tilit ja se kymmenys maksetaan sinne viitenumerolla. Lisäksi kolehti.
kaikilla seurakunnilla on tilit. Ja se on yksi vaihtoehto nykypäivänä. Saa maksaa suoraan tilille mutta ei ole PAKKO. Antaminen perustuu vapaaehtoisuuteen joka tapauksessa.Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti;14198902:Näillä on tilit ja se kymmenys maksetaan sinne viitenumerolla. Lisäksi kolehti.
varsinainen neuvonantaja. 10 vuotta sosiaalipummina antaakin hyvät valmiudet neuvoa toisia. Helluntailaiset joutuu muuten helvettiin, vähänkö minua naurattaa...............Oletko ajatellut että jos sinua ei uskonasiat kiinnosta yhtään niin ne eivät tuntuisi yhtään painostavalta =)
Kokemusta on =)
Nyt voinkin sanoa etten ole samaa mieltä. En ikääni julkaise mutta sen voin sanoa että olen alle 18-vuotias.mä en laskis mun lapsia helluntaiseurakuntaan. olen itse aikoinani kuulunut sinne, kahteenkin eri seurakuntaan ja niitä haavoja parantelen vieläkin. ei ole oikein tervehenkistä meininkiä herkille kasvuikäisille lapsille ja nuorille. täysi-ikäiset sit tehkööt mitä haluavat.
Hyvänen aika, kai ihminen saa täällä kertoa oman kokemuksensa, oli se sitten hyvä tai katkera! Ap käsittääkseni kysyi nimenoman ihmisten näkemyksiä helluntaiseurakunnasta, ja tämä ihminen kertoi omansa.Selvititkö asioita ennen kuin päätit alkaa katkeraksi ?
Ei uskovat ole mitää pyhimyksiä ja yli-ihmisiä joten saman lailla mokaillaan ja tyritään on tosi ikävä juttu että sulle on käynyt näin.
Se että jaat katkeruutes täällä..helpottiko ?