Voi kakkupohjanpaskat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prkl!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

prkl!!!

Vieras
Mikä helkutti siin on et ei taas onnistu ei!! Oon nyt veivannu jo neljä kakkupohjaa ja joka ikiin lässähtää keskelt!! Pienet lässähtämiset on mul aina kuulunu asiaan mut nää...mikä ihme tos menee vikaan?? Ja niin kun teen ohjeen mukaan...

koht loppuu jo munat kesken!!

Juu on lämpimät munat, Kenwoodi millä saa tosi hyvän vaahdon, ja kaik pitäis olla kunnos... :/ Mun tarvis tehä niitä levyjä joku 15, ni en viittis alkaa yksitellen veivaa. Kun yleensä on onnistunut aina kohtalaisesti :( Ja ohjekkin on sama kun ennen...

[QUOTE="aapee";25365562]Juu on lämpimät munat, Kenwoodi millä saa tosi hyvän vaahdon, ja kaik pitäis olla kunnos... :/ Mun tarvis tehä niitä levyjä joku 15, ni en viittis alkaa yksitellen veivaa. Kun yleensä on onnistunut aina kohtalaisesti :( Ja ohjekkin on sama kun ennen...[/QUOTE]

Yhdestä levystä saa koottua useamman pohjalevyn, vink, vink...

[QUOTE="kokki";25365580]munat liian vanhoja tai liian uusia,kylmiä. Älä vatkaa jauhojen lisäämisen jälkeen kuin juuri sen verran et jauhot ovat sekaisin.[/QUOTE]

munat viime viikol ostettuja, et pitäis olla ok, ja lämpimiä (laitan aina vielä lämpimään veteen munat ennen vatkaamista minkä jälkeen kuivaan ne kunnolla) Ja käsin vatkaan jauhojen lisäämisen jälkeen sen verta mitä täytyy... Mut silti ei vaan onnaa...

[QUOTE="kokki";25365580]munat liian vanhoja tai liian uusia,kylmiä. Älä vatkaa jauhojen lisäämisen jälkeen kuin juuri sen verran et jauhot ovat sekaisin.[/QUOTE]

jos munat isoja niin lisää jauhoja 1rkl/1muna. Käytä 1tl leivinjauhetta.

[QUOTE="sama";25365647]jos munat isoja niin lisää jauhoja 1rkl/1muna. Käytä 1tl leivinjauhetta.[/QUOTE]

Mulla ohje missä mitat grammoina ja jauhojen osuus prosentteina...et pitäis olla aina sama suhde kun teen. Ja leivinjauhettakin käytän. Voiko leivinjauhetta laittaa liikaa? laitoin 2-3tl/10 munan pohja... Tosin aina olen kyllä laittanut saman verran..

[QUOTE="vieras";25365656]Ei leivinjauhetta ikinä kakkupohjiin!!!!!!!!!!!![/QUOTE]

Moni on näin sanonut, pakko kai kokeilla... Mut miks sitä ei saa laittaa??? Kun eikös sillä juuri oo se kohottava vaikutus...

[QUOTE="aapee";25365682]Moni on näin sanonut, pakko kai kokeilla... Mut miks sitä ei saa laittaa??? Kun eikös sillä juuri oo se kohottava vaikutus...[/QUOTE]

kun sinä vatkaat munat ja sokerit kuohkeaksi vaahdoksi kunnolla ja lisäät jauhot käsin varovasti sekoittaen että ilmat ei tuu pihalle. niin ei tarvi kohottavaa ainetta koska sinulla on kuohkea hyvä taikina. leipomoissa ei tosellakaan käyteta leivinjauhetta noihin massoihin, vain kananmunaa, sokeria ( SIRO) ja vehnäjauhoja. paitsi jos tekevät pikapohjan niin sitten jilkkiä, mutta se on ihan uus tarina=)

Minä laitan kyllä leivinjauhetta ja pohjat onnistuu kyllä! Oletko kokeillut: lasillinen jauhoja, sokeria ja munia, 1 tl leivinjauhetta. Itse laitan puolet jauhoista perunajauhoja.

[QUOTE="...";25365714]Minä laitan kyllä leivinjauhetta ja pohjat onnistuu kyllä! Oletko kokeillut: lasillinen jauhoja, sokeria ja munia, 1 tl leivinjauhetta. Itse laitan puolet jauhoista perunajauhoja.[/QUOTE]

olen kokeillut, mutta ei mulla sen paremmin onnistunut silläkään. Siinä on sokerin määrä mielestäni liian korkea munien määrään nähden...

Muna-sokerivaahdon oltava melkein valkoista ennen kuin lisäät jauhot SIIVILÄN LÄPI.Sen jälkeen varovasti sekoittaen,ei enää vatkausta.Onhan paistolämpötila oikea?

Nyt on ilman leivinjauhetta pohja kokeilussa, kuohkealta vaikutti taikina :) Saas nähä sit mitä siit tulee!! 45min ni pitäis olla valmis. Se on sit tän päivän viimenen yritys!! Enää en vatkaa yhtää munaa, jos toi ei onnistu!!!

Itse olen huomannut sen, että kirtoilmatoiminnolla kun paistaa kakkupohjia niin useinmiten lässähtää.

Pitääpä kokeilla joskus tuota että jättää leivinjauheen pois, sitäkun on aina laittanut. Tosin, kakkupohjat on kyllä myös onnistunut hyvin.

Ohjeena on se että kaikkia samanverran ja jauhoina 1/3 perunajauhoja.