Raivostuttava, itsekäs mies! Ja puhkiloppu vaimo.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuinen vuodatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";25364081]Meidän tilanteemme on oikeasti se, että raha ei tahdo riittää elämiseen. Pienikin lisä auttaa. Haluaisin mennä töihin kokopäiväisesti, mutta mies on sitä mieltä, että lapsi hoidetaan kotona ja sillä sipuli.[/QUOTE]

Uskomatonta. Hoitakoot sitten mies sen lapsen, jos kerran on sitä mieltä. Onhan se hänelle mahdollista. Kumma juttu, ettei sitten itse ole valmis joustamaan lainkaan. Hanki sinä vain se kokopäivätyö ja vie lapsi hoitoon. Ei mies sitä voi sinulta kieltää.

no miksei voisi muka olla raskasta? Mulle oli raskasta ennen lapsia mennä kuudeksi töihin saatika mennä kuudeksi töihin ja viedä lapset sitä ennen hoitoon. Ja kyllä olen valittanut! Mun mielestä vaan elämästä ei kannata tehdä liian raskasta. Jokaisella on omat jaksamisessa rajat eikä niitä voi vertailla.

no siis Nainen hoitaa yötkin muksua,kaikki päivät kun mies on töissä ja menee vielä itse töihin. Anteeksi nyt vaan mutta kyllä sillä miehellä on helvetin paljon helpompi elämä. Kakara se on jos pitää lasten pelejä pelailla,ihan oikeesti,naurettavaa. Ap:lle sympatiat. ps.pistä se ukko hoitamaan lasta yöt ja vingu sille sitten kun herättää sut aamulla,niin ehkä se tajuaa sit miten paljon sä teet.

Ihan oikeesti kyllä se ukkokin voi öisin lasta hoitaa vaikka työssä käy,rasittavampaa se lasten kitinä on väsyneenä kuin työssä käynti väsyneenä.

En ole mikään miesten puolustaja kyllä aikuisen miehen tietenkin pitää kantaa kortensa kekoon. Tehdä kotitöitä yms. Mutta tuo asenne hyvät naiset. Että se lähtökohdan on oltava se että miehen on tehtävä ja jaksettava niinkuin naisenkin. Entä jos ei jaksa???? Miehet ja naiset vaan on erilaisia ja on paljon sellaisia hommia mitä miesten pitää kotona huolehtia. Miehet kestää paremmin vähällä unella. Mutta naiset kestää paremmin lasten kanssa arjen jakamisen sadan asian yhtäaikaa tekemisen. Mutta jos molempien on hampaat irvessä tehtävä samoja asioita vaan siksi kun täytyy, niin alkaa oleen liian raskasta. Puhallettaisiin yhteen hiileen ymmärtäen että ei YKSILÖLTÄ voi vaatia liikoja. Ja tosiasia on että kenelläkään lapsiperheessä jossa molemmat käy töissä ja joutuu valvomaan ei ole helppoa. Oli sitten mies tai nainen.

Ja tosiasia on että kenelläkään lapsiperheessä jossa molemmat käy töissä ja joutuu valvomaan ei ole helppoa. Oli sitten mies tai nainen.

Mutta kun tässä tapauksessa se mies ei joudu valvomaan ja illatkin vain viettää omien huvitusten parissa. Ihan turha yrittää puolustella tällaista törkimystä, joka kehtaa vielä valittaa ihan turhasta puhkiväsyneelle naiselleen.

[QUOTE="aloittaja";25364081]Meidän tilanteemme on oikeasti se, että raha ei tahdo riittää elämiseen. Pienikin lisä auttaa. Haluaisin mennä töihin kokopäiväisesti, mutta mies on sitä mieltä, että lapsi hoidetaan kotona ja sillä sipuli.[/QUOTE]

Mieshän ei tuota asiaa voi päättää. Nyt päiväkotihakemusta tekemään ja sanot töissä, että olet käytettävissä töihin milloin vain. Aivan uskomatonta, että vielä on naisia, jotka tekee mitä mies sanelee.

Mutta kun tässä tapauksessa se mies ei joudu valvomaan ja illatkin vain viettää omien huvitusten parissa. Ihan turha yrittää puolustella tällaista törkimystä, joka kehtaa vielä valittaa ihan turhasta puhkiväsyneelle naiselleen.

Sitten kaikki vasta hyvin voi jos elämä pelkkää arjesta selviytymistä päivästä toiseen vai? Voi olla henkinen jaksaminen siinä vaiheessa olematon ja moni alkaa hakeen lohtua esim. viinasta.

On näköjäön ihan yleistä että mies vähättelee naisen työtä, mitäs vittuu. Eihä se mies sitä tee joten keskittyköön omaansa.mitäs jos naisetkin alkaisi arvostella miesten töitä ja sanois et et aivan hirvee tou sun duuni muuten hei

On näköjäön ihan yleistä että mies vähättelee naisen työtä, mitäs vittuu. Eihä se mies sitä tee joten keskittyköön omaansa.mitäs jos naisetkin alkaisi arvostella miesten töitä ja sanois et et aivan hirvee tou sun duuni muuten hei

Ei ole yleistä miehillä, on vain yleistä idiooteilla. Jokainen saa itse päättää seuresteleeko sellaisen kanssa vai ei. Elämä on helpompaa, kun valitsee fiksun puolison. Ihan ohiksen vaan. En usko pätkääkään, että normaali fiksu kaveri muuttuisi yhdessä yössä miessiaksi.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Minullakin OLI mies joka pelasi yöt tietokoneella, kävi päivät töissä, nukku illalla parikolmen tunnin päikkärit ja alkoi pelaamaan tietokoneella.. hänen lisäkseen oli vauva ja nelivuotias.. ulkoruokintaan joutui.. tosin väkivaltaa ilmeni kans kun kehtasin vaatia häneltä kaikenlaista.. kuten hereillä oloa silloin kun me muutkin.. 10 vuotta erosta.. uusioperhe mulla.. tytöt jo teinejä ja pieni poika puolivuotias ja vieläkin ihmettelen kun mies imuroi ja vaihtaa vaippoja käskemättä (töidensä lisäksi).. kaikki sympatia aloittajalle... toivottavasti saatte asianne selvitettyä.. jos ette, elämä jatkuu silti!:hug:

Viimeksi muokattu:
Niin aivatellaan, että naisen kuuluu vetää itsensä vaikka burn outtiin, jos elämä alkaa tuntumaan miehelle raskaaksi. Mies voi aina tukeutua naiseen, nainen ei mieheen.

Nalkuttaminen johtuu monesti siitä, että elämä tuntuu suorittamiselta ja halutaan toiselta apua. Jotkut miehet ovat silti sitä mieltä, että he eivät mene mukavuusalueensa ulkopuolelle.

On ihan miehen oma vika jos ei ajoissa mene nukkumaan ja ei saa unta pleikkarin pelaamisen jälkeen heti. Toki olisi sitten reilua, että mies saisi vaikka vkloppuna nukkua pidempään. Tosin, jos perheessä on vauva joka herää useasti ja äitikin joutuu heräämään aikaisin, olisi reilua että toinen nukkuu lauantaina, toinen sunnuntaina.

Miten mies voi sanoa olevansa paljon paremmassa työssä, jos kuitenkaan ette rahallisesti pärjää. Joko rahankäyttöön parannusta tai menen kokopäivätöihin. Sano sama miehellekin.

Olette selvästi väsyneitä ettekä puhalla yhyeen hiileen...vaikeina aikoina selvitään, kun kumpikin haluaa helpottaa toisen elämää, tehdä tämän onnelliseksi eikä elää minäminä ajatuksella.

Voi tuli niin mieleen meidän liitto tuosta kirjotuksesta. Me saatiin lapset nuorena ja olivat haluttuja mutta miehellä ei ollut käsitystäkään siitä miten perhe toimii ja mitä se vaatii. Niin monet juhlat kävi juhlimassa yksikseen,treenejä monen monta viikossa ja ne ikuiset päiväunet töiden jälkeen..Vapaata kun oli niin omia juttuja teki ja pitkin hampain oli lasten kanssa. Kun ei ollu miehellä esikuvaa, ei ollu isää neuvomassa vaikka eipä se sitäkään vaadi. Itse olen opetellut kaiken ja aina lapset olleet tärkeimmät, lapset eka ja sit minä koska tulee aika jolloin helpottaa ja se on totta. Mutta ei se siinä vaiheessa auta jos ei toinen osaa asiaa näin nähdä ja kuinka se loukkaa kun mies menee menojaan. Meillä mies ollu aina uskollinen ja koittanut omalla tavallaan aina olla läsnä,mutta aina se ei ole onnistunut. Ystävät on miehelleni todella tärkeitä, niitä mennään auttamaan vaikka kuinka lapset sairastelisi kotona ja olisin niitä hoitanut yksikseni useamman päivän.
Olen toki asiasta puhunut ja vuosien saatossa huomannut ettei se pelkkä nätisti puhuminen ole auttanut vaan pitänyt ronskimmin asiat esittää. Joko viikonloppu isä niin sulle jää omille jutuille kivasti aikaa eikä tarvii ressata meistä tai sit tää perhe-elämä,up to you.Vasta se herätellyt mutta voi voi ku ei ne asiat pysy sen päässä niin useaan kertaan vuoteen nää jutut puheltu ja yhteiseloa jo 15v takana...
Miehen ystävätkin usein puhuneet kuinka näkevät mieheni harrastavan ja menevän niin paljon ja että minä ja lapset jäämme paljon yksin. Niinpä,mutta mitkään puheet ei jää päähän.
Kun toinen on silti sulle uskollinen,käy töissä,eikä nykyään biletä tosin harrasteet vie edelleen aikaa melkein joka päivä niin silti sitä toista katselee mutta nykyään pitkin hampain jo.Jospas sitä vielä yhden kehityskeskustelun kävisi,antaisi armonaikaa ja jos hommat ala sujumaan niin kenties kaikille helpompaa asustella toisaalla. Kyllähän se itsetuntoon niin vaikuttaa ja voimat loppuu.

Pakko vielä lisätä. Olen aina antanut miehen harrastaa ja kun menoja ollut liikaa olen siitä sanonnut koska kun paljon ollut menossa niin kotona ollessaan on mies ollut uupunut. Se läsnäolo unohtuu silloin. Yksinoloa se silti on jos toinen vain nukkuu tai pelaa kotona ollessaan. Ei siinä vaimo tai lapset silloin huomioo saa. Kurjaa on se että kun aikuiselle miehelle nätisti sanoo niin ei kuulla tai välitetä niin ikävä kyllä se hermostuttaa ja täytyy sillo jo ärähtää.Kyllä varmaan miehetkin hermostuis jos nainen vain tsättäis netissä tai muuta kun isäntä pyytää apua normi kotiaskareisiin.
Paljon tekee silti hyvää mutta kun kaikkien vuosien jälkeen joutuu aina keskusteluja käymään niin ahdistaa etteikö se perskule ota koskaan opikseen.
Ja myönnetään että olen arjen pyörittäjä,eli hoidan ostokset,huolehdin mitä tarvitaan milloinkin,varaan ajat lääkäriin,käyn kouluissa tapaamisissa,huolehdin lasten vaatteet,pesen pyykit,teen ruoan,hoidan tiskit,sisustan kodin,pyyhin pölyt jne jne. ja käyn myös töissä ja kaikkien tekemisieni jälkeen annan aikaani lapsille ja jää vielä itsellenikin sitä, mutta kuinka kaikki olisi helpomaa kun se puoliso ottais enemmän vastuuta. Monesti sanoo et kun sä osaat paljon paremmin,ja pyh...on saannu kuulla asiasta mutta eipä sitä ku ei viititä ja ajatus palaa vain niihin omiin juttuihin.Hetken muistetaan aina silloin tällöin muka reippailla ja sekin homma välistä niin näyteltyä kun joskus taka-ajatuskin,teenpä tämän niin voin hyvillä mielin mennä menojani tämän jälkeen. Vieläkun ne lapset asuu kotona ja rakastan äitiyttä niin aijon niille sitä aikaa antaa,siinä en menetä itse mitään.Mieskin usein harmittelee kun lapset ei halua hänen kanssaan tehdä tai olla...miettiköön sitä miksei...Ehkä kaikista koskaan tule sellasia unelmapuolisoja tai isiä,samoin on naispuolisillakin. Minä nyt satun nauttiin siitä vaikka haluaisin saada enemmän apuja ja arvostusta.Eikä meitä kaikkia voi muuttaa,itestään se on tultava.Mutta joo kyllähän se valinta on usein harmittanut, toisinkin olisi voinnut tehdä.Lapsiani en silti kadu ja paistaa se aurinki välistä tähänki risukasaan. Elämä on joustamista suuntaan ja toiseen, joskus se riittää ja joskus ei.

Aloitus on vanha, mutta ihmetyttää nämä kommentit, joiden mukaan tuossa tilanteessa naisella on niin raskasta ja miehellä helppoa. Onhan se ihan äärimmäisen raskasta herätä aamulla viideltä, tehdä täysi työpäivä ja sitten hoitaa lapsia taas kolmesta eteenpäin. Varsinkin, kun naisen koululaiset valvottaa yli puolenyön, joten mies ei edes seuraavana yönä pysty nukkumaan univajetta pois vaan joutuu seuraavanakin aamuna heräämään aivan väsyneenä.

Onhan naisella tuossa tilanteessa paljon helpompaa, kun voi nukkua aamulla pidempään ja vaikka päikkärit taaperon kanssa päivällä. Kun mies tulee kotiin ei tällaista hengehdystaukoa enää ole, vaan on jaksettava niillä minimaalisilla yöunilla koko loppupäivä siihen asti, kun nainen ehkä puoliltaöin tulee kotiin. Jos tällaisia iltavuoroja on naisella vaikka kaksikin viikossa, niin varmasti miestä väsyttää ja väittäisin, että hänellä on rankempaa. Sillä päivät lasten kanssa on lähes aina helpompia kuin illat, varsinkin kun lapset on tuon ikäisiä, ettei isommat tarvitse jatkuvaa valvontaa ja pienin varmasti nukkuu päivällä kunnon unet.

Rankkaahan se on molemmilla ja jostain syystähän se puhkikulunut vaimo on tänne kirjoittanut. Eihän sillä ollut kuin sattunnaisesti niitä töitä joten ei se mieskään joutunut joka aamu herämään viideltä. Aika hassua sinällään ku se herätysaika ei ole kovin epätavallinen muutenkaan kun on pieni lapsi,nehän useimmat herää jo 5-6 maissa joten silloin en vanhemmat saa muutenkaan nukuttua pidempään.
Mutta onhan se myös siitä asenteestakin kiinni.Jos muistelen omaa aikaanikin niin heräsin 5.30 ja menin töihin,kotiin 16.30 ja suoraan koulutehtävien kimppuun ja usein meni 12-02 asti ja sit nukkumaan ja nukkui sen minkä ehti.Siinä samalla tein ruoan,siivosin,hoidin lapset jne.
Kysehä taitaa enemmin olla siinä että nainen teki niitä työvuoroja vanhustenhuollossa jotta perhe saisi lisätienestejä,onhan sekin työ äärettömän raskasta.Ilmeisesti hän hoiti sitten pienimmän ja isoimmat ja kyllä siinä rouvaa alkaa potuttaa jos mies kritisoi hänen työtään.Ei tänne kukkaan ala valittamaan jos ei oikiasti ole ollu todella paha mieli. Kyllä minä naisena ymmärrän ku me ollaan joskus sellasia muumumammoja että hoidetaan paljon asioita ja aina niistä ei saada sitä arvostusta niin paha mieli siitä tullee. Koitettaan ottaa jokainen huomioon,miehet ja vaimot.Jokaisessa meissä on vikoja ja onhan se joskus helpottavaa hiukan tuuletella omia huoliaan vaikka ne ei kaikista tunnu tärkeiltä,mutta on ne sille joka siitä kertoon.

Mulle on opetettu jo lapsena, että jos pitää herätä aikaisin, kannattaa mennä aikaisin nukkumaan. On se kumma, ettei aikuinen ihminen käsitä näin yksinkertaista yhtälöä.

Toisekseen... mulle työssäkäynti on "lepoa" verrattuna aikaan, kun olin kahden pienen kanssa hoitovapaalla. Jokainen raskaasta työstä valittava mies, voisi kokeilla vaikka kuukauden hoitovapaata. Hoitaa lapset, pitää kämpän kunnossa ja ottaa vastaan töistä tuleva uupunut vaimo, joka kaipaa ehdottomasti pienet päikkärit ja omaa aikaa, kun on töissä NIIIIIIIN raskasta.

Mulle on opetettu jo lapsena, että jos pitää herätä aikaisin, kannattaa mennä aikaisin nukkumaan. On se kumma, ettei aikuinen ihminen käsitä näin yksinkertaista yhtälöä.

Toisekseen... mulle työssäkäynti on "lepoa" verrattuna aikaan, kun olin kahden pienen kanssa hoitovapaalla. Jokainen raskaasta työstä valittava mies, voisi kokeilla vaikka kuukauden hoitovapaata. Hoitaa lapset, pitää kämpän kunnossa ja ottaa vastaan töistä tuleva uupunut vaimo, joka kaipaa ehdottomasti pienet päikkärit ja omaa aikaa, kun on töissä NIIIIIIIN raskasta.

Juuri näin, kannatan tätä pakolliseksi isyyskoulutukseksi. Voisi loppua turhat kitinät miehiltäkin sen jälkeen, kun on kuukauden hoitanut 24/7 pieniä lapsia ja siinä sivussa katsellut harrastuksissaan viilettävää naista.

Yhteistyössä