Veljeni vaimo on ITSEKÄS!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Esimerkki tarina: Olemme (minä ja mieheni, siskoni ja kolme lasta, veljeni ja vaimonsa sekä heidän yksi lapsi ) kylässä vanhempieni tykönä. Äitini, joka on kovasti lapsirakas vetää tietysti puoleensa kaikkia lapsia. MUTTA jos hän vahingossa katsookin siskoni lasten perään, niin silloin on veljeni vaimon naama väärin päin.

Tilanne on tällä hetkellä tämä: veljeni vaimo ei puhu sanaakaan siskolleni tai hänen lapsilleen, ei katso edes heitä päin. Jos hänen olosuhteiden pakosta on jotain sanottava, hän TIUSKAISEE sen. Ja tämä kaikki johtuu vain siitä, koska HÄNEN lapsensa on se joka tarvitsee KAIKEN huomion. Säälittää tämä lapsi, koska hän on niin ihana tapaus, eikä ansaitse moista äitiä.

Olen niin kiukkuinen siskoni puolesta ja pelkään että veljeni vaimo hyökkää minunkin kimppuuni, koska synnytän aivan kohta. Ja silloin MEIDÄN vauva on hetken aikaa keskipisteenä.

Anteeksi tämä sekava teksti ja toivottavasti edes joku ymmärsi miten pahalta minusta tuntuu.

Säälittää veljeni, kun osaan kuvitella minkälaista hänellä on kotonaan...

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Jokainen tekee omat valintansa. Älä turhaan sääli veljeäsi, itse on vaimonsa valinnut ja eiköhän ole tiennyt, mitä saa.

Vaan ei ole. Koska tämä nainen oli niin mielin kielin ja oikea aurinko heidän seurustelunsa ajan. Tietenkään en voi kokonaan tietää minkälaista heillä kotona on.

Eniten mua sapettaakin se miten se kohtelee (siis tämä vaimo ) siskoani ja hänen lapsiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasikka:
Ihastuttavan kuuloinen ihminen.. toivottavasti kasvaa joskus aikuiseksi.

Tätä minäkin odotan. Huoh.. Ajattelin aluksi tämä johtuukin siitä, että tämä on vielä nuori ja lapsellinen. Mutta nyt alkaa olla jo aikuisen iässä. Ja vaan pahenee :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jokainen tekee omat valintansa. Älä turhaan sääli veljeäsi, itse on vaimonsa valinnut ja eiköhän ole tiennyt, mitä saa.

Vaan ei ole. Koska tämä nainen oli niin mielin kielin ja oikea aurinko heidän seurustelunsa ajan. Tietenkään en voi kokonaan tietää minkälaista heillä kotona on.

Eniten mua sapettaakin se miten se kohtelee (siis tämä vaimo ) siskoani ja hänen lapsiaan.

Ei millään pahalla, mut eiköhän sun veli kuitenkin tunne vaimonsa paremmin kuin sinä. :) Ei kukaan ole niin mielin kielin ja aurinkoinen papin aameneen asti ja tee sitten täyskäännöstä häiden jälkeen. Ei oikeassa elämässä.

Ja ei millään pahalla, mut oon seurannu paria vastaavaa tapausta sivusta aiemminkin. Ja oikeesti... kurkkaapa omaa asennettasi. Sun ja sun perheen käytös ja suhtautuminen veljesi vaimoon voi hyvinkin olla iso osavaikuttaja koko asiassa. ;)

Onko sun veljen vaimo sama henkilö kun mun miehen sisko?

Mieheni sisko heitti eilen anopilleni (eli mieheni ja hänen äidilleen) luurin korvaan, kun anoppi oli kehdannut puhua minun ja mieheni lapsista jotakin positiivista.

En voi muuta sanoa kuin että kaikkea kanssa :laugh:

Kaameaa. Mulla on vähän sama juttu, mutta oman siskon kanssa. On äärettömän mustasukkainen äidillemme vauvani johdosta. Tosi kurja tilanne, koska hän on myös vauvani kummitäti!!! En olisi ikinä uskonut hänestä, vaikka tiedän että särmikäs ja huomionkipeä onkin.

Ei millään pahalla, mut eiköhän sun veli kuitenkin tunne vaimonsa paremmin kuin sinä. :) Ei kukaan ole niin mielin kielin ja aurinkoinen papin aameneen asti ja tee sitten täyskäännöstä häiden jälkeen. Ei oikeassa elämässä.

Ja ei millään pahalla, mut oon seurannu paria vastaavaa tapausta sivusta aiemminkin. Ja oikeesti... kurkkaapa omaa asennettasi. Sun ja sun perheen käytös ja suhtautuminen veljesi vaimoon voi hyvinkin olla iso osavaikuttaja koko asiassa. ;)

Toivon että näin olisi. Sen takia sanoinkin, että en voi täysin tietää minkälaista heillä kotona on. Mutta kyllä se vähän viitteitä antaa jos veljeni ei tämän (vaimon ) mielestä osaa pojalleen edes maitoa lasiin oikein kaataa.. Ja olin tätä tapausta itse todistamassa.

en kyllä tajua miten meidän käyttäytyminen vaikuttaa. Olemme kaikkemme yrittäneet. Siskoni on monta kertaa, jopa jättänyt tämän takia tulematta suvun juhliin. Ettei hänen lapsensa vaan häiritsisi veljeni vaimoa. Olen nyt niin monta vuotta vaan sivusta seurannut tätä ja ollut hiljaa, että nyt alkaa pikkuhiljaa läikkymään yli.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:

Mieheni sisko heitti eilen anopilleni (eli mieheni ja hänen äidilleen) luurin korvaan, kun anoppi oli kehdannut puhua minun ja mieheni lapsista jotakin positiivista.

Ihan oikeasti, tollaisia narsisteja on olemassa. Lähipiirissä on yksi pariskunta, ne käyttäytyy noin vanhemmilleen. Siis surullista.

Alkuperäinen kirjoittaja minkku:
Kaameaa. Mulla on vähän sama juttu, mutta oman siskon kanssa. On äärettömän mustasukkainen äidillemme vauvani johdosta. Tosi kurja tilanne, koska hän on myös vauvani kummitäti!!! En olisi ikinä uskonut hänestä, vaikka tiedän että särmikäs ja huomionkipeä onkin.

Tämän takia olen jopa harkinnut että pyytäisin heitä lapsemme kummeiksi. Ja vaan sen takia, että jos hän ei alkaisi minuakin syrjimään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Veljesi vaimo saattaa olla narsisti.

Samaa ajattelin. Valitettavasti minunkin perheessä on tuon kaltainen ihminen...

Saattaa olla.. Aluksi ajattelin että johtuisi siitä, kun tämä on perheessään ainut lapsi ja tottunut aina saamaan kaiken mitä haluaa.

Tämän takia olen jopa harkinnut että pyytäisin heitä lapsemme kummeiksi. Ja vaan sen takia, että jos hän ei alkaisi minuakin syrjimään.

Älä nyt tuon takia vain häntä kummiksi pyydä. Ei saisi olla mitään ennakkoluuloja ko. ihmisistä, joita pyytää rakkaann lapsensa kummeiksi. Jos hän on tuollainen, niin en usko että kummius häntä miksikään muuttaa.

meillä vähän sama tilanne, mutta niin päin että minä olen naama väärälläni, kun aitini kehuu veljeni lapsia. Minulla on sellainen tunne että äitini ei arvosta ja rakasta minun perhettäni samalla tavalla kuin ainoan veljeni perhettä. Jos olemme yhtäaikaa mummulassa saavat veljeni lapset kaiken huomion. Jos paikalla olemme vain me lapsemme saavat kyllä huomiota, mutta joka väliin kehutaan kuinka valjeni lapset tekevät sitä ja tätä, ovat niin ihania että! Kyllä, olen mustasukkainen, mutta mielestäni aiheesta. Nykyään emme mielellämme vieraile mummulassa yhtä aikaa veljen perheen kanssa, siksi ettei lastemme tarvitse huomata kuinka paljon tärkeämpiä veljeni lapset mummulle ovat. Isäni ei ainakaan näytä niin selvästi tätä eriarvoisuutta.

Oletko varma ettei veljesi vaimo tunne samoin kuin minä omassa tilanteessani? Entä jos hänestä tuntuu ettei hänen lastaan ja perhettään arvosteta ja rakasteta samalla lailla kuin sisaresi perhettä?

Alkuperäinen kirjoittaja sef:

:o

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
meillä vähän sama tilanne, mutta niin päin että minä olen naama väärälläni, kun aitini kehuu veljeni lapsia. Minulla on sellainen tunne että äitini ei arvosta ja rakasta minun perhettäni samalla tavalla kuin ainoan veljeni perhettä. Jos olemme yhtäaikaa mummulassa saavat veljeni lapset kaiken huomion. Jos paikalla olemme vain me lapsemme saavat kyllä huomiota, mutta joka väliin kehutaan kuinka valjeni lapset tekevät sitä ja tätä, ovat niin ihania että! Kyllä, olen mustasukkainen, mutta mielestäni aiheesta. Nykyään emme mielellämme vieraile mummulassa yhtä aikaa veljen perheen kanssa, siksi ettei lastemme tarvitse huomata kuinka paljon tärkeämpiä veljeni lapset mummulle ovat. Isäni ei ainakaan näytä niin selvästi tätä eriarvoisuutta.

Oletko varma ettei veljesi vaimo tunne samoin kuin minä omassa tilanteessani? Entä jos hänestä tuntuu ettei hänen lastaan ja perhettään arvosteta ja rakasteta samalla lailla kuin sisaresi perhettä?

Enpä oikeen usko että näin on. Hirveen vaikee tilanne selittää näin. Veljeni vaimo ei ainoastaan ole mustasukkainen, vaan hänen mielestä ainoastaan hänen lapsensa kuuluisi saada huomiota ja vaan hänen lapsensa sitä ja tätä. Eli jos vanhempani vilkuileekin vahingossa siskoni lapsia, on veljeni vaimo ne jo katseellaan myrkyttänyt. Ihmetyttää, että miksi lapset pitää laittaa pelinappuloiksi. Kyse ei ole todellakaan siitä että vanhempani kehuisivat tai hoitaisivat siskoni lapsia enemmän. Päinvastoin.

Mulle kans tuli mieleen sama mitä "Minä" kirjoitti.
Itse olen elänyt tällaisen tilanteen keskellä jossa toiset lapsenlapset ovat olleet mummolassa se tärkein asia, ja käytös meidän lapsia kohtaan on ollut ihan käsittämättömän ajattelematonta ja julmaa. Olen siitä pahastunut lasten puolesta, en siitä et jos noi toiset on rakkaampia, vaan siitä et kohdellaan niin eriarvoisesti niin et lapsetkin sen huomaa.

Nyt tilanne on onneksi meillä muuttunut paremmaksi, osin siksi et asiasta on mainittu ja toisaalta, vähennettiin kyläilyä kun tuntui niin pahalta lasten puolesta(mun miehestä siis myös) ja ilmeisesti tämä "herätti" isovanhempia huomaamaan oman käytöksensä.

Mutta jos tuo tilanne on päällä en yhtään ihmettele jos siinä on jo tosissaan äidillä pinna kireällä ja tulee tiuskittua ja puolustettua oman lapsen oikeutta edes jollain tapaa samanarvoisen kohteluun.
Ja väitän ettei tätä välttämättä perheen sisällä tajuta, tai haluta nähdä, vaan juuri se "kärsivä" osapuoli sen huomaa selvimmin.

Mutta jos tuollaisesta ei ole kyse,on sun veljen vaimolla ihan oikeasti ongelmia, taisit mainita et on itse ainoa lapsi? Se ei musta vielä aiheuta automaattisesti mitään, mut voi olla et jotenkin alitajuisesti vertaa oman lapsensa kohtelua siihen mitä on itse ainoana lapsena saanut omilta isovanhemmiltaan ja siksi kokee lapsensa jäävän liian vähälle huomiolle vaikkei näin todellisuudessa olisikaan.
Hankala tilanne joka tapauksessa, mut sanoisin kans, et älä pyydä kummiksi vaan tuon takia.
Jospa antaisitte, sekä sinä että se sun sisko hänen kiukutella ja olisitte ihan normaalisti, vaikka korostetusti vielä ystävällisiä veljen lapselle, kuten sanottu ei se ole lapsen vika jos äiti ei tule teidän kaa jutuun.
Ja älä sääli veljeäsi turhaan, vaimo voi olla kotona vaikka miten ihana!
Ainakin itse olen ihan oikeasti tosi rento ja arvostan miestäni, mut silloin kun anoppilassa oli tuo tilanne päällä olin siellä kyllä niiiin kireä ja varmaan hankalan oloinen etten yhtään ihmettelis jos ne ajatteli et mä olisin kotonakin sellainen vaikka olin muualla kuin siellä ihan toinen ihminen!:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle kans tuli mieleen sama mitä "Minä" kirjoitti.
Itse olen elänyt tällaisen tilanteen keskellä jossa toiset lapsenlapset ovat olleet mummolassa se tärkein asia, ja käytös meidän lapsia kohtaan on ollut ihan käsittämättömän ajattelematonta ja julmaa. Olen siitä pahastunut lasten puolesta, en siitä et jos noi toiset on rakkaampia, vaan siitä et kohdellaan niin eriarvoisesti niin et lapsetkin sen huomaa.

Nyt tilanne on onneksi meillä muuttunut paremmaksi, osin siksi et asiasta on mainittu ja toisaalta, vähennettiin kyläilyä kun tuntui niin pahalta lasten puolesta(mun miehestä siis myös) ja ilmeisesti tämä "herätti" isovanhempia huomaamaan oman käytöksensä.

Mutta jos tuo tilanne on päällä en yhtään ihmettele jos siinä on jo tosissaan äidillä pinna kireällä ja tulee tiuskittua ja puolustettua oman lapsen oikeutta edes jollain tapaa samanarvoisen kohteluun.
Ja väitän ettei tätä välttämättä perheen sisällä tajuta, tai haluta nähdä, vaan juuri se "kärsivä" osapuoli sen huomaa selvimmin.

Mutta jos tuollaisesta ei ole kyse,on sun veljen vaimolla ihan oikeasti ongelmia, taisit mainita et on itse ainoa lapsi? Se ei musta vielä aiheuta automaattisesti mitään, mut voi olla et jotenkin alitajuisesti vertaa oman lapsensa kohtelua siihen mitä on itse ainoana lapsena saanut omilta isovanhemmiltaan ja siksi kokee lapsensa jäävän liian vähälle huomiolle vaikkei näin todellisuudessa olisikaan.
Hankala tilanne joka tapauksessa, mut sanoisin kans, et älä pyydä kummiksi vaan tuon takia.
Jospa antaisitte, sekä sinä että se sun sisko hänen kiukutella ja olisitte ihan normaalisti, vaikka korostetusti vielä ystävällisiä veljen lapselle, kuten sanottu ei se ole lapsen vika jos äiti ei tule teidän kaa jutuun.
Ja älä sääli veljeäsi turhaan, vaimo voi olla kotona vaikka miten ihana!
Ainakin itse olen ihan oikeasti tosi rento ja arvostan miestäni, mut silloin kun anoppilassa oli tuo tilanne päällä olin siellä kyllä niiiin kireä ja varmaan hankalan oloinen etten yhtään ihmettelis jos ne ajatteli et mä olisin kotonakin sellainen vaikka olin muualla kuin siellä ihan toinen ihminen!:)

Olemme tähän asti antaneet hänen kiukutella ja olemme yrittäneet olla ystävällisiä. Mutta nyt multa meinaa pinna katketa. Kun nyt tuntuu että asia vaikuttaa jo siskoni psyykkeeseen. Hän ei saa nukuttua, kun pohtii tätä tilannetta.

Lisäksi musta tuntuu ettei tämä ole mustasukkainen pelkästään poikansa puolesta, vaan myös miehensä! Jos me siskoni tai äitini kanssa jutellaan omalle VELJELLE, niin tämä on naama norsun vit****a jo siitä. Ihmetyttää, että miksi hän väkisin raahautuu miehensä mukaan meitä hirviöitä katsomaan. Pysyisi kotona.

Yhteistyössä