On se kuningas alkoholi vaan tärkeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Isämme on jonkinasteinen alkoholisti. Hän juo enää vain pari kertaa vuodessa, mutta usein mopo karkaa käsistä ja juodessa vierähtää helposti viikko. Jos veljelleni erehtyy mainitsemaan, että hän on samanlainen kuin isämme niin jestas mikä kilari. Kilari tulee myös, jos sanoo että hänen alkoholinkäyttönsä yrittää suurkulutuksen rajan. Puolustuspuheita on runsaasti.

No mä vähän arvasin, kun luin kertomustasi veljiesi ja sinun suhteista. Te tuon "kiltimmän" eljen kanssa mukaudutte kaikin mahdollisin tavoin pakon edessä -ja voitte sisältä huonosti :| Ja se juova veli pompottaa mennen tullen, aina on hyvä selitys ja aina se onnistuu pelastamaan itsensä mitä oudoimmilla sepustuksilla. Ja tunnuitte hallitsevan roolinne niin hyvin, että olin jo vähällä kysyä, onko lapsuuden kodissa alkoholismia.

Mä en nyt näe tuossa aloituksessa, että sen viinan takia sinne toiselle veljelle olisi mentävä kun on sovittu. Itsekin näen asian niin, että jos jotain on sovittu, niin siitä pidetään kiinni, oli syy kuinka typerä tahansa. Minua ärsyttää ihmiset jotka tulevat joskus, usein monta tuntia myöhässä.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mä en nyt näe tuossa aloituksessa, että sen viinan takia sinne toiselle veljelle olisi mentävä kun on sovittu. Itsekin näen asian niin, että jos jotain on sovittu, niin siitä pidetään kiinni, oli syy kuinka typerä tahansa. Minua ärsyttää ihmiset jotka tulevat joskus, usein monta tuntia myöhässä.

Mutta missä myöhässä hän edes olisi mennyt, kun kerran ei oltu aikaa sovittu. Se vain närästi veljeäni, että ei meinannutkaan mennä suoraan. Sitten kun tämä veljeni poikkesi tähän ja toinen veljeni sattui soittamaan hänelle niin ihmetteli, että miten jo on täällä suunnalla. Ja kun sai tietää, että on jo ns. maisemissa niin välittömästi oli helvetinmoinen kiire tulla, vaikka ensin oli kuvitellut että ei ole vielä edes lähtenyt liikenteeseen.

Ja luvattu ja luvattu... Mitä sitten? Miksi aikuinen ihminen pitää jotain juomista niin tärkeänä, että jos aikoo sama porukka olla kokoontuneena neljä päivää niin mitä se ihan tosissaan haittaisi jos toinen tekisi muutaman tunnin ensin jotain muuta?

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Isämme on jonkinasteinen alkoholisti. Hän juo enää vain pari kertaa vuodessa, mutta usein mopo karkaa käsistä ja juodessa vierähtää helposti viikko. Jos veljelleni erehtyy mainitsemaan, että hän on samanlainen kuin isämme niin jestas mikä kilari. Kilari tulee myös, jos sanoo että hänen alkoholinkäyttönsä yrittää suurkulutuksen rajan. Puolustuspuheita on runsaasti.

No mä vähän arvasin, kun luin kertomustasi veljiesi ja sinun suhteista. Te tuon "kiltimmän" eljen kanssa mukaudutte kaikin mahdollisin tavoin pakon edessä -ja voitte sisältä huonosti :| Ja se juova veli pompottaa mennen tullen, aina on hyvä selitys ja aina se onnistuu pelastamaan itsensä mitä oudoimmilla sepustuksilla. Ja tunnuitte hallitsevan roolinne niin hyvin, että olin jo vähällä kysyä, onko lapsuuden kodissa alkoholismia.

Juu kyllähän minä nämä kaikki "tunnistan" että ovat merkkejä siitä miten alkoholistien läheiset käyttäytyy.

Tästä näkyy läpi niin hyvin...Itse alkoholistin läheisenä tunnistan niin täysillä tän ap:n fiiliksen: miksi vaan sillä juovalla on oikeus siihen veljeen ja miksi sen toisen veljen pitää ap:n kanssa aina mukautua sen juovan veljen menoihin, mutta heille ei suoda yhtään liekaa.

Tästä näkyy läpi niin hyvin...Itse alkoholistin läheisenä tunnistan niin täysillä tän ap:n fiiliksen: miksi vaan sillä juovalla on oikeus siihen veljeen ja miksi sen toisen veljen pitää ap:n kanssa aina mukautua sen juovan veljen menoihin, mutta heille ei suoda yhtään liekaa.

Tämä vaimokin oli heti ihan hiilenä, kun kehtasinkin mainita, että heillä ei edes ole mitään ohjelmaa vaan ainoastaan tarkoitus juoda jotain. Ehdotin heille lauantaiksi grillaustakin aiemmin, mutta eiväthän he voi lapsiperheeseen tunkea kun ainakin yhdellä on ns. tukka ihan sekaisin. Veljelläni ja hänen vaimollaan on taipumus käräyttää hermot välittömästi jos yhtään moittii omasta toimestaan sitä juomisen määrää. Tietysti, jos tämä vaimo itse asiasta sanoo niin silloin saan itsekin kertoa mielipiteeni - muuten en.

Nauroin kyllä veljelleni tässä, kun hän lähti että eihän veljemme edes sunnuntaina muista ketä siellä on ollut paikalla niin ei se mitään olisi haitannut, jos olisi ollut meillä muutaman tunnin. :D :D

Voi ap, toi on niin...tuttua ja turhauttavaa! Tuntuu että mikään ei koskaan muutu, eikä oikein jaksa edes toivoa ja äh...no, niin...
Joskus vaan oikein ihmettelee sitä leimaa, mikä meilä otsassa on, että miten sitä tekstistäkin näkee läpi sen toisen tilanteen ja tunnistaa sen tunteen.
Ihan sama ilmiö kun sillä toisella osapuolella; eipä ole maailmankolkkaa, mistä alkoholisti ei löydä viinaa. Egyptissä ei saa myydä alkoholia vapaasti, mutta Luxorissa meni alle 15 minuuttia, kun miehelle oli myyty pullo jotain, jossa oli Jhon Walkersin etiketti ja maistui partavedelle.

Voi ap, toi on niin...tuttua ja turhauttavaa! Tuntuu että mikään ei koskaan muutu, eikä oikein jaksa edes toivoa ja äh...no, niin...
Joskus vaan oikein ihmettelee sitä leimaa, mikä meilä otsassa on, että miten sitä tekstistäkin näkee läpi sen toisen tilanteen ja tunnistaa sen tunteen.
Ihan sama ilmiö kun sillä toisella osapuolella; eipä ole maailmankolkkaa, mistä alkoholisti ei löydä viinaa. Egyptissä ei saa myydä alkoholia vapaasti, mutta Luxorissa meni alle 15 minuuttia, kun miehelle oli myyty pullo jotain, jossa oli Jhon Walkersin etiketti ja maistui partavedelle.

Joo. Minä tosin en enää nykyisin kärsi tästä niin. Nyt vain pisti nyppimään ja lujaa. Ja viime aikoina on huolettanut myös se veljeni pian syntyvä lapsi eli että toivottavasti veljeni osaisi muuttaa ajoissa tapojaan. Toivon ettei lapsensa joudu kärsimään samasta kuin me pienenä.

Mutta isäni kohdalla osaan nykyisin suhtautua asiaan niin, että jos hänellä jää putki päälle niin minä en vain ole yhteydessä ja odotan, että tokenee siitä taas. Onneksi juo nykyisin siis enää harvoin. Ennen vain stressasin ja huolehdin ja murehdin aina, kun isäni joi. Rankkaa. Nykyisin rankinta on se, että tiedän mummuni stressaavan asiaa hirveästi. Tuntuu kauhealta, että vanha ihminen joutuu murehtimaan tuollaista.

Yhteistyössä