Onko kenelläkään ollut mykoplasmaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Olen sairastanut jo yli kaksi viikkoa. Eka viikko oli ihan normaalia flunssaa ilman kuumetta, eli nuhaa, yskää ja kurkkukipua. Ekan viikon lopulla olo paheni huomattavasti, kävin lääkärissä, todettiin keuhkoputken-ja poskiontelontulehdus sekä silmätulehdus. Oli todella kova yskä, sellainen kuiva ärsytysyskä, sekä kipuja ja särkyjä lihaksissa ja nivelissä, ja kova pääkipu.

Sain antibioottikuurin, eilen loppui, mutta keuhkoputki on vielä kipeä ja päätä särkee. Mykoplasmaanhan ei käsittääkseni kai antibiootit välttämättä auta. Minulta ei otettu mitään testejä, mikä pöpö on kyseessä.

Täytyy varmaan mennä uudestaan lääkäriin.

Mutta te joilla/joiden perheessä on ollut mykoplasmaa, kuulostaako tämä siltä?

Mulla oli vuosi sitten syksyllä tuo mykoplasma.
Oireethan vois olla siitä tai sitten ei. Söin kaikkiaan 4 antibiottikuuria ennenkuin tauti helpotti, sairasti yhteensä 8 viikkoa. Tosin mulla tuli heti miten kuumetta, neljäntenä päivänä sen jälkeen kun kurkku kävi kipeäksi.
Hengitys oli tosi ahtaalla jossain vaiheessa, pientä lämpöilyä koko ajan,

Mulla oli vuosi sitten syksyllä tuo mykoplasma.
Oireethan vois olla siitä tai sitten ei. Söin kaikkiaan 4 antibiottikuuria ennenkuin tauti helpotti, sairasti yhteensä 8 viikkoa. Tosin mulla tuli heti miten kuumetta, neljäntenä päivänä sen jälkeen kun kurkku kävi kipeäksi.
Hengitys oli tosi ahtaalla jossain vaiheessa, pientä lämpöilyä koko ajan,

Joo mulla tuntuu hengittäminen vaikealta, joutuu vetämään henkeä normaalia syvempään.

Kuumetta ei tosiaan ole eikä ole ollut, mulla ei ole juuri ikinä vaikka olisin kuinka kipeä.

mulla taitaa olla ja nyt parin kk jälkeen alko helpottaan..ei tosin kuumetta ollu ku pari kertaa ja lämpöä välillä niin en joutanut lääkäriin eli ei antibiootteja tullu syötyä..

[QUOTE="a p";25362510]Joo mulla tuntuu hengittäminen vaikealta, joutuu vetämään henkeä normaalia syvempään.

Kuumetta ei tosiaan ole eikä ole ollut, mulla ei ole juuri ikinä vaikka olisin kuinka kipeä.[/QUOTE]

Harvoin mullakaan on, mutta tuolloin nosti kuumeen. Mun piti sillon laittaa koulukaverille tekstqari et oon kipeenä joten en tuu kouluun, niin laitoin sitten kuumetokkurassa kaverin kaimalle, jolla sukunimi alkoi samalla kirjaimella...

Voihan sitä oloaan pari päivää tarkkailla ja jos tuntuu ettei helpota niin sit uudestaan ja pyytää ottamaan verikokeet, myös mykoplasman, se kun ei oo niissä ihan peruskokeissa mukana.

Mulla oli tuolloin vuosi sitten tulossa tähystys ja jouduin sitten tuon taudin takia perumaan eka ajan siihen. Kun peruin sitä aikaa niin sieltä se hoitaja oli ihan kauhuissaan kun mun puhe oli niin vaikeaa ja hengityskin raskasta. Kysy heti että onko keuhkokuvaat otettu... ( Nyt en muuten muista oteettinko niitä kuvia, ejkä )

Yhteistyössä