Mitä teen tän pitkittyneen flunssan kanssa????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairas ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairas ap

Vieras
Siis mulla on ollut kurkkukipua, nuhaa ja yskää kuukauden ajan. Olen syönyt kaksi antibioottikuuria peräkkäin poskiontelotulehduksen takia. Antibiootit ovat auttaneet, mutta heti kun kuuri loppuu oireet alkavat uudestaan. Taas on kurkkukipeä, yskä ja tosi paha ja heikko olo.
Lääkäri sanoi, että jos antibiootit eivät auta poskiontelot tulee punkteerata.
Mutta en ole ollenkaan varma onko mulla nyt sitten edelleen poskiontelon tulehdus vai ei. Olo on vaan paska. Kannattaisko käydä ottamassa verikoe, jos vaikka tulehduarvot ovat koholla?
Voisiko syy olla hampaissa, siis jos on reikä tai hammastulehdus? Ei minulla hampaissa ole kummempia kipuja tms. mutta olen lukenut, että hammastulehdus voi aiheuttaa pitkittynyttä flunssaa ja vaikka mitä. Hammaslääkäriin sain ajan vasta syksyksi, kun ei ole kipuja.

Siis mitä tehdä, menenkö verikokeisiin vai varaanko ajan sinne punkteeraukseen ja onko siitä hyötyä? sanokaa nyt viisaammat!

Mullaki on poskiontelontulehdus, jo kolmatta viikkoa eikä näytä häipyvän vaikka antibiootit sainki. Punkteeraukseen en ainakaan mä aio suostua, oon ollu joskus enkä toiste mene! Luulen että siitepöly voi aiheuttaa tätä, meidän pihas ainaki älyttömästi sitä. Mee sinne verikok. jos siitä selviäis syy

Täällä myös poskiontelontulehdusta poteva, antib.kuuri menossa. Toivon todellakin että tepsii, koska pelkään punktiota...Onko se miten kivulias/miten tehdään?

Mä suosittelen lämpimästi tuota "taivaanlahjaa" nenäkannua eli sarvikuonoa käytettäväksi. Mä olen myös melkoinen mato hankkimaan itelleni poskiontelotulehduksia mutta kun nykyään räkiksen iskiessä heti käytän tuota kannua, niin...sinne meni!! Apteekista löytyy eikä maksa muistaakseni kuin kympin ja maksaa itsensä tod. nopeasti takaisin.

Ja mitä siihen punkteeraukseen tulee... Onhan se - toimenpide, mutta jos/kun on taitava tekijä, niin ei kyllä tunnu missään. Ainoa mikä on inhottava, on se alkupuudutus mutta senkin kyllä kestää vaikka ne välineet näyttävätkin melkoisilta...! En myöskään jäisi pitkittämään oireita, sillä poskiontelotulehdus voi myös pitkittyessään levitä otsaonteloon ja silloin paranemiskeinot ovat miljoona kertaa jälymmät! Tsemppiä teille kaikille, paranemisia!