Eksä kävi kyläilemässä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Eksä kävi tänään katsoo poikaansa ja se vierailu päätty vähän huonosti. Meillä on aika räjähdysherkät välit, mut ollaan yritetty tulla toimeen, jotta vois käydä katsoo poikaa mun luona. Tuli sitten taas riitaa ja eksä kävi muhun käsiks.

Tuntuu muutenkin tosi pahalta, kun aina on mua haukkumassa, mollaamassa ja lannistamassa. Kuten tänäänkin. En kuulemma koskaan voi enää elää normaalia elämää, koska mulla on lapsi ja olen lapsen yksinhuoltaja. Eikä kukaan mies enää voi aidosti muhun ihastua. Ne haluaa vaan pillua ja yksinhuoltajat on helppoja. Tollanen masentaa, kun kuitenkin on tullut jo vuoden oltua yksin.. sanoo se paljon muutakin ja kohta alan itsekin uskoa noihin sen juttuihin..

Olen ehottanut, että käytäisiin lastenvalvojalla ja tehdään sopimus yhteishuoltajuudesta niin ei voi aina vedota mun yksinhuoltajuuteen ja siihen, että sen vuoks oon yksin vastuussa lapsesta. Ei tätä halua, koska liikaa vastuuta. Olen myös ehdottanut, ettei vietettäis yhdessä aikaa vaan olis kaksin pojan kanssa. Hakis luokseen, jottei pojan tarvis nähdä meidän riitelyä, mutta ei halua olla kaksin lapsen kanssa. Ja kyse ei ole siitä, etteikö uskaltais vaan on yksinkertaisesti itse sanonut, että ei halua olla lapsensa kanssa, koska ei nää sitä tarpeelliseks. Tänään sanoi, että voi olla pojan kanssa kaksin, että saan omaa aikaa, jos maksan hälle palkkaa siitä.

Ja sen verran voin kertoa itsestäni, että olen myös häntä kohtaan inhottava, koska olen mäkättävä ämmä. Ja ehkä hieman katkera hänelle, koska jätti mut, kun olin raskaana, vaikka raskaus ei tullut yllätyksenä meille.

Kyllä on ikävä tilanne :( Sen kyllä sanon, etten minkään sortin eksää eron jälkeen lapsen ja minun kotiin haluaisi tulevan, saatikka meidän kodissa (tai muuallakaan) käsiksi käymään... Tuollaisten puheidenkin kuuntelu omassa kodissa olisi inhottavaa.

Näkikö lapsi tämän tilanteen? Onko minkä ikäinen?

Ei tuollaisesta isästä ole lapsellekaan mitään iloa - pelkkää haittaa. Mies tulee luoksenne vain saadaksesi pilkata sinua. Älä suostu enää olemaan mukana jos ja kun hän tapaa lasta.

Siis pitäs maksaa isälle palkkaa et ois poikansa kanssa kahden??? Huhhuh! Kyl mä olen sitä mieltä et lapselle parempi olla näkemättä isäänsä ollenkaan kun nähdä isää, jota ei oma lapsi kiinnosta ja joka tulee vaan mollaamaan äitiä ja saa äidin olon kurjaksi. Helvetti ku vihaseks tulee :mad:

Antaisit siis yhteishuoltajuuden miehelle, joka käy sinuun käsiksi yhteisen lapsenne nähden?

Minä antaisin sellaiselle miehelle poliisin visiitin ja toivon mukaan myös sossun valvomat tapaamiset lahjaksi. Mun kimppuun ei prkl käytäisi noin vaan.

• Tykkää
Reactions: Siobhan42
Mies pitää sinua otteessaan, lapsen tapaamisen varjolla. Sättii ja murjoo henkisesti ja näemmä fyysisestikin. Jos ei kerran halua yksin tavata lasta, niin ei ole todennäköisesti siitä kiinnostunut. Tapaamisoikeudet, ja jos ei kiinnosta miestä tavata poikaa, niin parempi olla tapaamatta sitten. Ja tosiaan, valvotut tapaamiset, jos on väkivaltainen...

Ei sun velvollisuus ole olla eksäsi sylkykuppina...

Viimeksi muokattu:
Oikeasti, älä päästä sitä eksääsi kotiisi :O! Sopiika vaikka valvotut tapaamiset sossun luona mutta ei, ei kotiisi. Mitä ihmettä lapsesi tuosta saa? Katsoa, miten äiti haluaa omaa aikaa ja isä haluaa siitä hyvästä rahaa. Voi taivas pientä reppanaa :(.

• Tykkää
Reactions: kauris75
Lapsi on puoli vuotias ja sen takia olen ollut tapaamisissa mukana, kun on ollut niin pieni. Nyt kuitenkin näissä tapaamisissa, kun olemme kaikki yhdessä on lapselle enemmän haittaa kuin hyötyä niin olen ehdottanu, et näkisi poikaa sillain, et en ole paikalla. Tää ei hänelle käy ja sanoi, et tulee lapsen elämään sitten takas, kun osaa itse syödä, käydä vessassa, ei käytä vaippoja, puhuu ja osaa ei vaadi leikkikaveri seurakseen eli osaa leikkiä yksikseen.. Sanoin tuosta, et sit on liian myöhästä hypätä pojan elämään mukaan, et siinähän menee lapsi sekasin. Mut ei häntä kiinnosta, ajattelee vaan hänen oikeutta olla lapsen kanssa sillonkuin hän haluaa ja sen omaan aikatauluunsa sovittaa.

En tosiaan tiedä, mitä tekis. En haluis lapselta isää kieltää, mut onko mun tää kaikki siedettävä?

EI ole siedettävä! Valvotut tapaamiset on minun ehdotus. Isyys ei ole vain etuja ja oikeuksia, vaan myös velvollisuuksia ja vastuuta. Tai pitäisi olla ainakin...

Ethän sinä kenenkään isyyttä kiellä, vaan omilla ehdoilla eläessään eksäsi kieltää isyytensä aivan itse.

• Tykkää
Reactions: Siobhan42
miten sulla käy edes mielessä hankkia yhteishuoltajuus tai antaa lapsen mennä yksin isälleen jos käy suhun käsiksi lapsen edessä?

Se on käynyt mielessä, koska lapsella on oikeus isäänsä oli se minkälainen mulkku ja kusipää lapsen äitiä kohtaan. Kaikki vanhemmat ei ole lapsia ansainneet, mut kuitenkin ovat vanhempia. Vaikka eksä mua kohtaan on todella inhottava ja ilkeä niin pojalle on ollut hyvä, kun hänen kanssaan on viettänyt aikaa.

[QUOTE="aloittaja";25354249]Se on käynyt mielessä, koska lapsella on oikeus isäänsä oli se minkälainen mulkku ja kusipää lapsen äitiä kohtaan. Kaikki vanhemmat ei ole lapsia ansainneet, mut kuitenkin ovat vanhempia. Vaikka eksä mua kohtaan on todella inhottava ja ilkeä niin pojalle on ollut hyvä, kun hänen kanssaan on viettänyt aikaa.[/QUOTE]
En tajua, miten yhteishuoltajuus liittyy siihen, että lapsella on oikeus isäänsä.

Noin mulkero mies käyttäisi taatusti yhteishuoltajuutta sua vastaan, tekisi kaikista asioista hankalia silkasta periaatteesta. Yksinhuoltajana saat sentään itse päättää mm. siitä milloin lapsellesi passin haet ja mihin kouluun hänet laitat.

[QUOTE="vieras";25354215]Sinä, lapsen isä, sinä ja lapsen isä. Olisi nyt ihan hyvä jos JOKU asianosainen ajattelisi asiaa lapsen kannalta...[/QUOTE]

Mikä sinusta olisi paras ratkaisu lapsen kannalta? Lapsen vuoksi kestän eksän mollaamiset ja ilkeydet minua kohtaan. Sen vuoksi olen päästänyt hänet kotiini katsomaan poikaansa. Minusta olen yrittänyt parhaani, jotta tässä tilanteessa olisi joku järki lapsen edun mukaan.

[QUOTE="aloittaja";25354249]Se on käynyt mielessä, koska lapsella on oikeus isäänsä oli se minkälainen mulkku ja kusipää lapsen äitiä kohtaan. Kaikki vanhemmat ei ole lapsia ansainneet, mut kuitenkin ovat vanhempia. Vaikka eksä mua kohtaan on todella inhottava ja ilkeä niin pojalle on ollut hyvä, kun hänen kanssaan on viettänyt aikaa.[/QUOTE]

Joo ja sitten kun isältä menee lapseen hermot ja läimäyttää sen pää edellä seinään niin on liian myöhäistä alkaa miettimään että ei ehkä herra ollutkaan niin tasapainoinen.

Lapsilla on oikeus vanhempiinsa, mutta joskus vanhempi on sellainen jota ilman on parempi olla. Eikö jo se että isä EI HALUA olla lapsensa kanssa kerro aika paljon? Miltäköhän lapsesta tuntuu kun tajuaa että on isälleen pakkopullaa?

[QUOTE="vieras";25354151]Oikeasti, älä päästä sitä eksääsi kotiisi :O! Sopiika vaikka valvotut tapaamiset sossun luona mutta ei, ei kotiisi. Mitä ihmettä lapsesi tuosta saa? Katsoa, miten äiti haluaa omaa aikaa ja isä haluaa siitä hyvästä rahaa. Voi taivas pientä reppanaa :(.[/QUOTE]

samaa mieltä

En tajua, miten yhteishuoltajuus liittyy siihen, että lapsella on oikeus isäänsä.

Noin mulkero mies käyttäisi taatusti yhteishuoltajuutta sua vastaan, tekisi kaikista asioista hankalia silkasta periaatteesta. Yksinhuoltajana saat sentään itse päättää mm. siitä milloin lapsellesi passin haet ja mihin kouluun hänet laitat.

Yhteishuoltajuus nousi sen vuoksi esille tässä kohtaa, koska lapsen isä ei ota vastuuta lapsesta, koska hänellä ei ole huoltajuutta. Koska olen yksinhuoltaja on automaattisesti vastuu minulla eikä hänelle. Tätä hän käyttää syyksi, miksi hänen ei tarvitse ottaa vastuuta lapsestaan.

Yksinhuoltajuus on parempi vaihtoehto ehkä kuitenkin tähän tilanteeseen. Onhan se niinkin, että isän täytyisi tietää vastuu lapsestaan ilman allekirjoitettua paperia. Ajattelin vaan, että se toisi asian hänelle konkreettisemmaksi ja tämän myötä ottaisi vastuuta lapsen kasvatuksesta.

[QUOTE="aloittaja";25354275]Mikä sinusta olisi paras ratkaisu lapsen kannalta? Lapsen vuoksi kestän eksän mollaamiset ja ilkeydet minua kohtaan. Sen vuoksi olen päästänyt hänet kotiini katsomaan poikaansa. Minusta olen yrittänyt parhaani, jotta tässä tilanteessa olisi joku järki lapsen edun mukaan.[/QUOTE]

Minusta paras ratkaisu lapsen kannalta olisi, että näkis tasapainoisia aikuisia ja terveitä kanssakäymistapoja. Mitä ihmeen marttyyrinkruunua yrität saada siitä, että otat pataan eksältä joka ei edes lasta halua nähdä???

• Tykkää
Reactions: Anatolia ja rops

Yhteistyössä