Te, joiden lapset saa huutaa kaupassa, kun ei sille kuitenkaan mitään voi...Niin saako ne lapset huutaa

"äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;25332591:
En tiiä mitä oon väärin tehnyt, mutta meidän nuppusista kukaan ei huuda.: /
Olipahan taas sädekehän kiillottamista tässä viestissä ;) Eihän yhtään lapsen temperamentilla ookaan tekemistä asian kans, eihän? :saint: Vai miten ajattelet, että meillä neljästä lapsesta yksi (kolmas) on sellainen, joka vetää kyllä totaaliset kilarit ihan missä vaan jos joku ei mee kuten hän oli ajatellut?
 
Toinen mikä kauppareissulla kummastuttaa,on se,että lapset saa juosta pitkin kauppaa,kuin päättömät kanat,eikä vanhempia näy missään...ja jos näkyy,niin sanotaan vaan,että älä vaan törmää mihinkään.Miksei voi kieltää juoksemasta?Samaa oon miettinyt ruokapaikoissa,että kenen vika,jos lapsi juoksee vaikka tarjoilijan eteen jostain kulman takaa ja tarjoilijalla putoaa kuuma ruokalautanen lapsen päälle...
:LOL: Just tuossa perjantaina ennen joulu aattoa lähikaupassa eräänkin isän 'Toivo, ei saa juosta, Armas, nyt loppui juokseminen'-kehoitukset kaikuivat kuuroille korville kun pojat vetivät minikärryrallia pitkin kaupan käytäviä...kysehän ei siis ollut siitä, etteikö poikia olisi komennettu....:saint:
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25332704:
Mun lapset on tasan kerran saaneet kohtauksen kaupassa, josta otan täysin syyn niskoilleni, mitäs vein niitä kauppaan, vaikka olis pitäny olla jo nukkumassa. Kori ja ostokset jäi siihen paikkaan, kun huutoa oli kestäny yli 2min, ja me poistuttiin. Joten lienee selvä, mikä on mun mielestä parasta.
Huomasin kyllä jo että sinä kuvittelet oikeasti olevasi jotenkin parempi kasvattaja ja äiti kuin me joiden lapset ovat joskus huutaneet kaupassa mutta tässä kohtaa kyllä kompastuit mielestäni omaan nokkeluuteesi. Tuolla sinun mainitsemallasi tavalla lapset oppii vain ja ainoastaan sen että huutamalla saa periksi > ei tarvitse mennä kauppaan kun huutaa hetken ;)
Me ollaan shoppailtu myös ihan vauvasta saakka ja joskus uhmaiässä on esikoinen huutanut kaupassa ( toinen ei, vaikka olin kyllä ekan kanssa huomattavasti tarkempi kasvattaja ;) ) ja siinäpähän antaa huutaa. Jos mulla on pakko käydä kaupassa niin ei lapsi sieltä pois pääse sillä että karjuu. Ja huom. JOS ;)

Mä oikeasti melkein toivon että sulle ja anatolialle tulis mahdollisimman vaikeat kolmannet muksut niin karisisi teistäkin nuo TURHAT luulot itsestänne. Älytöntä pätemistä, mutta kai se on jollain pädettävä kun ei muuten elämässä ole kaikki mitenkään kummoisesti mennyt. Toinen entinen yh-teiniäiti ja toinen muuten vaan white trashia.
Sitäkin mä ihmettelen että minkä ihmeen takia anatolia esittää jonkun kaveria, pakkautuu heille ja sitten haukkuu perhettä netissä. Mutta meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle...
 
[QUOTE="vieras";25333006]Sitäkin mä ihmettelen että minkä ihmeen takia anatolia esittää jonkun kaveria, pakkautuu heille ja sitten haukkuu perhettä netissä. Mutta meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle...[/QUOTE]

Jos mut joskus 4 v sitten sinne kutsuttiin, pari kertaa kävin ja totesin että ei helvetti, niin miten mä muka nyt kaveria esitän?
 
"piu"
No TIETENKIN 2. Jotka muuta vastaa on lapsen tossun alla tai provoilevat.
mulle se on ilmiselvästi 2,vaikkei suoranaisia raivareita kaupassa oo saanut,itkenyt kylläkin,joskus natissut,joskus juoksee mihin sattuu eikä usko.silloin nappaan kainaloon tai kärryyn istumapaikalle istumaan,vaikka vähän natinaa kuuluiskin.kyllä se aika pian hiljenee kun huomaa että joutuu siinä kököttään loppuajan jos turha kiukkuaminen ei lopu.

ja siitä ettei lapsi sais näyttää kiukun tunteita;mä ainakin yritän aina jutella ja selvitän mikä kiukuttaa,ja selitän miks ei sitä saa. en mielestäni tuklahduta lapsen tunteita vaan rauhoitan ja opetan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25332891:
Niin...eiköhän se väki oo enemmän helisemässä, kun se sun pilttis siellä karjuu? Ja toistuvasti kaupasa karjuvien lasten pitäis saada porttikielto kauppaan, vois olla vaikka huutajalapsen/vanhempien kuva siinä kaupan ovessa :D
Siis miten se on helisemässä? Mulle on ainakin ihan sama jos kaupassa jonkun muksu huutaa. Siinäpähän huutaa, ei ole mun ongelma :) Sen sijaan jos lapsi saisi tahtonsa läpi sillä että huutaa ja perhe jättäis ruokaostokset tekemättä niin siinä vaiheessa saattaisin minä pyöritellä silmiäni ja ajatella että tuossa perheessä lapsi määrää.
 
Tai että kaupassa saa leikkiä myytävänä olevilla leluilla ja jättää ne sit lojumaan vaikka lattialle,kun vanhemmat tulevat hakemaan,eikä osteta niitä.Ja lemmikkiosastoilla lapset puristelevat koirien vinkuleluja ja räkättävät päälle ja vanhemmat seisoo vieressä eikä kiellä.Jos ymmärtää vinguttaa lelua,ymmärtää varmaan myös,jos vanhempi sanoisi "Ei saa!"
 
[QUOTE="vieras";25333006]Huomasin kyllä jo että sinä kuvittelet oikeasti olevasi jotenkin parempi kasvattaja ja äiti kuin me joiden lapset ovat joskus huutaneet kaupassa mutta tässä kohtaa kyllä kompastuit mielestäni omaan nokkeluuteesi. Tuolla sinun mainitsemallasi tavalla lapset oppii vain ja ainoastaan sen että huutamalla saa periksi > ei tarvitse mennä kauppaan kun huutaa hetken ;)
Me ollaan shoppailtu myös ihan vauvasta saakka ja joskus uhmaiässä on esikoinen huutanut kaupassa ( toinen ei, vaikka olin kyllä ekan kanssa huomattavasti tarkempi kasvattaja ;) ) ja siinäpähän antaa huutaa. Jos mulla on pakko käydä kaupassa niin ei lapsi sieltä pois pääse sillä että karjuu. Ja huom. JOS ;)

Mä oikeasti melkein toivon että sulle ja anatolialle tulis mahdollisimman vaikeat kolmannet muksut niin karisisi teistäkin nuo TURHAT luulot itsestänne. Älytöntä pätemistä, mutta kai se on jollain pädettävä kun ei muuten elämässä ole kaikki mitenkään kummoisesti mennyt. Toinen entinen yh-teiniäiti ja toinen muuten vaan white trashia.
Sitäkin mä ihmettelen että minkä ihmeen takia anatolia esittää jonkun kaveria, pakkautuu heille ja sitten haukkuu perhettä netissä. Mutta meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle...[/QUOTE]

Mitkä TURHAT luulot? :D Höpöhöpö..mun lapset osaa käyttäytyä, ja sillä saattaa olla jotain tekemistä sen kanssa, että oon niitä edes yrittäny kasvattaa...toisin kuin monet, jotka tännekkin kirjoittelee. Enkä m nyt tiedä, onko vaikeita lapsia olemassa, on olemassa lapsia, jotka on hankalia, kun niiden vanhemmat ei viitsi niitä kasvattaa.
 
Oikein vai väärin?
Voisiko joku nyt viisaampana kertoa että jos nyt joku ei ole saanut niitä lapsiaan opetettua olemaan huutamatta siellä kaupassa joten lapsi alkaa syystä tai toisesta huutaa niin miten siinä tilanteessa oikein pitäisi toimia kun kerran huomioimatta ei saa olla eikä kaupasta myöskään saa lähteä kesken ostosten lapsen kanssa pois?
 
"vieras"
Vaikka meillä kakkonen saattaa huutaakin muutaman kymmenen minuuttia, niin ei se tee hänestä lasta jolla ei ole kuria ja kasvatusta. Meillä lapset eivät tule kärryn luota pois ilman lupaa, pikkukärryn saa sillon tällön ottaa jos on vain pienet ostokset, jolloin pystyn niitä valvomaan ja ei takuulla ota hyllystä yhtään mitään ilman lupaa ei kaupassa, ei kirpparilla jne. että huonosti kasvatettu lapsi ei ole yhtä kuin kaupassa omaa tahtoaan huutava.
 
Beep
[QUOTE="äiti";25332994]Olipahan taas sädekehän kiillottamista tässä viestissä ;) Eihän yhtään lapsen temperamentilla ookaan tekemistä asian kans, eihän? :saint: Vai miten ajattelet, että meillä neljästä lapsesta yksi (kolmas) on sellainen, joka vetää kyllä totaaliset kilarit ihan missä vaan jos joku ei mee kuten hän oli ajatellut?[/QUOTE]


Joo, heh, sä oot sit niinku neljännesosaisesti paska mutsi ap:n logiikalla! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25333103:
Enkä m nyt tiedä, onko vaikeita lapsia olemassa, on olemassa lapsia, jotka on hankalia, kun niiden vanhemmat ei viitsi niitä kasvattaa.
Oletko perjantai-illan kunniaksi humalassa kun kirjoittelet noin tyhmiä vai voiko joku todellakin ajatella noin yksinkertaisesti? :O
 
  • Tykkää
Reactions: Kiiruna
Ei erityislapset kaikki sellaisia ole, jotka vaan huutaa ja terrorisoi...

Ystävän adhd-tyttö ei ainakaan ole, eikä toisen kamun asperger-poika. Kai ne osaa tosi hankaliakin olla, mutta vanhemmat on aina askeleen pari lastaan edellä ja homma toimii.
Jep, erityislapsia on monenlaisia...valitettavasti monella tuntuu olevan se käsitys, että erityislapset ovat häiriköitä.
 

Yhteistyössä