Te, joiden lapset saa huutaa kaupassa, kun ei sille kuitenkaan mitään voi...Niin saako ne lapset huutaa

[QUOTE="vieras";25332811]No tästä keskustelusta huolimatta edelleenkin huomenna kun menemme kauppaan, lapsi saa huutaa vaikka koko kaupassa oloajan jos sattuu huvittamaan, en silti osta mitään mitä en ole ostamassa, enkä lähde kesken kaiken lapsen kanssa poiskaan.[/QUOTE]

daiju mikä daiju...
 
"munkki"
Mä luulen, että suurimmat ongelmat on niillä joiden on joskus pakko ottaa penska kauppaan mukaan.

Meikäläisen muksut kun on suunnilleen suoraan synnäriltä päästyään roikkuneet kaupoissa mukana, niin se on heille niin arkipäivää, etteivät oo edes tajunneet että siellä voisi karjua :xmas:


Ahaa, syy siis selvisi! Molemmat tytöt ovat olleet 5 vrk:n ikäisenä Prismassa ja siitä lähtien mun mukana kaupoilla. Raukkaparat eivät ole hoksanneet että kaupassa pitäisi huutaa ;)
 
Mä en saa poikaa aina kuriin :D. Mut nykyään ei tarvii sanoa kuin Lego niin lopettaa esim. kaupassa riekkumisen. Mä kyllä nostan niille äideille hattua jotka pystyy katseellaan saamaan lapset hiljaisiksi :D Totta kyllä mitä Anatolia sanoi. Ehkä vien pojan joka päivä kauppaan ja harjoitellaan.
 
"vieras"
daiju mikä daiju...
Olisi siinä väki helisemässä kun jättäisin käyden ruokakärryn käytävälle ja painelisin lapsen kanssa ulos. Taitais tulla porttikielto kun muutaman satasen ruoat siihen jättäisin pilaantumaan. Uskon että lapsi joko ei huuda lainkaan, tai jos alottaa huutamisen, lopettaa sen myös jossain vaiheessa, aina se on loppunut, nytkään ei huuda yhtään.
 
***
Meillä ei lapsi ole koskaan huutanut kaupassa, mutta tiedän, että monilla on sellaisia tempperamenttisia lapsia, joiden huutoa ei kyllä millään sanomisilla hillitä. Jos lähtee pois kaupasta, lapsihan oppii, että huutamalla pääsee pois.

Kovasti on tuurista kiinni (ja geeneistä) millaisia lapsia saa. Ei se aina ole kasvatuksesta. Meillä on niin kiltti lapsi ja samanlainen kuin itse pienenä olin. En osaa kasvattaa mitään ja koirakin hyppii pöydille, mutta niin se lapsi vaan on kiltti, kohtelias, hiljainen ja rauhallinen. En todellakaan ottaisi kunniaa mistään kasvatuksen vaikutuksesta. Meillä on vaan ollut tuuria.
 
  • Tykkää
Reactions: säpäle ja Kiiruna
"vieras"
[QUOTE="munkki";25332850]Ahaa, syy siis selvisi! Molemmat tytöt ovat olleet 5 vrk:n ikäisenä Prismassa ja siitä lähtien mun mukana kaupoilla. Raukkaparat eivät ole hoksanneet että kaupassa pitäisi huutaa ;)[/QUOTE]

Kyllä meillä ainakin huudetaan, vaikka kaupassa käyvät vähintään kerran viikossa.
 
[QUOTE="vieras";25332877]Olisi siinä väki helisemässä kun jättäisin käyden ruokakärryn käytävälle ja painelisin lapsen kanssa ulos. Taitais tulla porttikielto kun muutaman satasen ruoat siihen jättäisin pilaantumaan. Uskon että lapsi joko ei huuda lainkaan, tai jos alottaa huutamisen, lopettaa sen myös jossain vaiheessa, aina se on loppunut, nytkään ei huuda yhtään.[/QUOTE]

Niin...eiköhän se väki oo enemmän helisemässä, kun se sun pilttis siellä karjuu? Ja toistuvasti kaupasa karjuvien lasten pitäis saada porttikielto kauppaan, vois olla vaikka huutajalapsen/vanhempien kuva siinä kaupan ovessa :D
 
jalmir harmaana
Toinen mikä kauppareissulla kummastuttaa,on se,että lapset saa juosta pitkin kauppaa,kuin päättömät kanat,eikä vanhempia näy missään...ja jos näkyy,niin sanotaan vaan,että älä vaan törmää mihinkään.Miksei voi kieltää juoksemasta?Samaa oon miettinyt ruokapaikoissa,että kenen vika,jos lapsi juoksee vaikka tarjoilijan eteen jostain kulman takaa ja tarjoilijalla putoaa kuuma ruokalautanen lapsen päälle...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25332717:
En tiedä, kun oon sen verran loistava kasvattaja, että meillä on tasan kerran näin käynyt. Toki meillä pitää käyttäytyä kotonakin.
Miten sinä toimit silloin kun sen ainoan kerran näin tapahtui?
 
Mä oon kyl varmaan jotenkin huono kasvattaja kun mun lapset on saaneet pari raivaria kaupassa ja muutenkin ja mä en kyl ole saanut niitä hiljaseks vaikka mitä tekis ja en kyl poistu kaupastakaan ennen kun asiat on hoidettu. Musta sekin opettaa lasta siihen et sit raivoomalla pääsee pois tilanteesta joissa ei halua olla..

Mut siis loistavaa et niin monilla on sellaiset lapset ettei ne koskaan raivoa. Perheneuvolassakin sanoivat aikanaan et on parempi antaa lapsen näyttää tunteensa eikä tukahduttaa niitä, et jos kiukuttaa niin sillon saa huutaa ja se on ok. Eli jos mulle on sanottu noin niin saako teidän lapset näyttää mitään tunteita? Mun mielestä lapsi ei ole mikään automaatti jonka tunteet voi sulkea pois kun satutaan olemaan julkisella paikalla eikä pieni lapsi vältämättä edes käsitä et on väärin huutaa kaupassa tai että se ärsyttää muita. Itse olen sitä mieltä ettei huudosta pidä välittää ja hyssytellä lasta jos huutaa sen vuoksi ettei saa tahtoan läpi. Mieluummin kuuntelen sitä huutoa ja olen kuin en huomaisi asiaa ettei lapsi luule saavansa huomioo asian tiimoilta. Mut tietty ihmisillä on erilaiset kasvatusperiaatteet. Eikä mun lapsen huudosta siis ole tarttenut kärsiä kun pari kertaa julkisesti.
 
Meillä kyllä saa kotona huutaa mielin määrin, mutta kaupassa tietenkin nämä tilanteet yritetään estää. Ei ole tosin mitään kiljukarjuraivareita koskaan kaupassa tms ollutkaan.

En kyllä ihan oikeasti ymmärrä, mitä tässä ketjussa tarkoitetaan esim niillä "järeillä keinoilla". Kukaan ei ole kertonut konkreettisesti mitä pitää tehdä, jos tällainen kohtaus kaupassa tulee, eikä lapsen siis misään tapauksessa saa antaa huutaa. Sanotaan vain, että sitä ei hyväksytä. Mitä ihmettä siinä tilanteessa voi tehdä, jos kiellot eivät auta? Suukapula? Onko teidän lapsissa jotkin napit, jolla huudon saa pois? Eihän se huuto lopu välttämättä silläkään, että lapsi kannetaan ulos kaupasta.
 
Beep
[QUOTE="piu";25332684]kumpi on parempi (näin kärjistettynä):

1.lapsi saa raivarin (joo sinunhan ei koskaan saa) ja viet hänet pois,ostokset jää kokonaan hoitamatta

2.lapsi saa raivarin ja puhe,kiristäminen,mikään ei sillä hetkellä auta,sinä olet tyyni ja rauhallinen ja hoidat ostokset. rangaistukseksi lapsi ei saa esim.luvattua jäätelöä.[/QUOTE]

No TIETENKIN 2. Jotka muuta vastaa on lapsen tossun alla tai provoilevat.
 
  • Tykkää
Reactions: Champion ja jalmir
Toinen mikä kauppareissulla kummastuttaa,on se,että lapset saa juosta pitkin kauppaa,kuin päättömät kanat,eikä vanhempia näy missään...ja jos näkyy,niin sanotaan vaan,että älä vaan törmää mihinkään.Miksei voi kieltää juoksemasta?Samaa oon miettinyt ruokapaikoissa,että kenen vika,jos lapsi juoksee vaikka tarjoilijan eteen jostain kulman takaa ja tarjoilijalla putoaa kuuma ruokalautanen lapsen päälle...
Juu tuotakaan en tajua.

Kerran yksi piltti juoksi täysillä päin mun ostoskärryä. Olisi kai pitänyt olla silmät persiissä jotta olisin voinut hoitaa vanhempien velvollisuuden heidän puolestaan ja estää lasta loukkaamasta itseään...

Ja ravintolassa oon komentanut ventovieraan muksun omaan pöytäänsä, kun tuli meidän pöytään sörkkimään lasten ruokaa ja muutenkin häiritsemään. Sanoin vanhemmille aika painavasti sen, mitä mieltä oon siitä, että he antavat lapsensa juosta ravintolassa ja häiritä muita jotta saavat itse syötyä rauhassa...

Vanhemmuuteen pitäis vittu olla ajokortti ja soveltuvuustestit.
 
  • Tykkää
Reactions: McQueen ja jalmir
Yhden kiljukaulan äitinä ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelevat jos lapseni huutaa kaupassa. Jos on pakko tehdä ostokset, niin todellakin teen ne loppuun, tosin lyhimmällä mahdollisella kaavalla. Tunnen lapseni, ei siihen huutoon mikään uhkailu auta. Hänellä on tunteidenhallinnan kanssa ollut aina ongelmia (tosin helpottamassa, mutta aina välillä lohikäärme nostaa päätään), ja ainoa apu on jäähyllä rauhoittuminen jos lapsella menee yli.

Ikää siis tosiaan jo 6v, mutta edelleen joskus tulee pahoja tilanteita. Viimeksi koulun joulujuhlassa. Ja voin kertoa että on helkkarin vaikeaa kun on ainoana aikuisena lasten kanssa jossain, esikoinen oli esiintymässä ja minä raahasin huutavan 6v:n (esiintymisjännitys meni hiukkasen yli) ja 4v:n hädissäni kellarikäytävään, kun tajusin että takit ovat juhlasalin vieressä. Onneksi ex oli kotosalla, tuli kun soitin ja pelasti hakemalla nuoremmat pois.

Esikoiseeni ja kuopukseeni kyllä tepsii auktoriteetti, pelkkä paha katse saa kitinän/huudon vaikenemaan. Mutta kaikki eivät ole samasta muotista.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25332891:
Niin...eiköhän se väki oo enemmän helisemässä, kun se sun pilttis siellä karjuu? Ja toistuvasti kaupasa karjuvien lasten pitäis saada porttikielto kauppaan, vois olla vaikka huutajalapsen/vanhempien kuva siinä kaupan ovessa :D
Jospa me viedään niin paljon sinne kauppaan rahaa, että niiden kannattaa vaikka sitä huuotakin välillä vaikka kuunnellakin. Tosiasiassa ei lapsi huuda tässä tutussa kaupassa, missä yleensä käydään, se on jo testattu ja tietää että huutamalla ei mitään tule. Kyllä ne huudot ajoittuu uuteen kauppaan, jossa hän luulee olevan eri säännöt kuin tutussa kaupassa.
 
Toinen mikä kauppareissulla kummastuttaa,on se,että lapset saa juosta pitkin kauppaa,kuin päättömät kanat,eikä vanhempia näy missään...ja jos näkyy,niin sanotaan vaan,että älä vaan törmää mihinkään.Miksei voi kieltää juoksemasta?Samaa oon miettinyt ruokapaikoissa,että kenen vika,jos lapsi juoksee vaikka tarjoilijan eteen jostain kulman takaa ja tarjoilijalla putoaa kuuma ruokalautanen lapsen päälle...
Joo, ja samaan jonoon voi lisätä sen, että miksi jotkut vanhemmat antaa latensa leikkiä kirppisten myytävillä leluilla? Ilman meininkiäkään, että ostaisivat lelun lapselle. Käsittämätöntä. Mutta onhan se kivempi itte katella tavaroita, rauhas, kun lapsi leikkii.
 
  • Tykkää
Reactions: jalmir
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25332891:
Niin...eiköhän se väki oo enemmän helisemässä, kun se sun pilttis siellä karjuu? Ja toistuvasti kaupasa karjuvien lasten pitäis saada porttikielto kauppaan, vois olla vaikka huutajalapsen/vanhempien kuva siinä kaupan ovessa :D
Millä tavalla myyjän työmäärä kasvaa siinä, että joku lapsi huutaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25332948:
Joo, ja samaan jonoon voi lisätä sen, että miksi jotkut vanhemmat antaa latensa leikkiä kirppisten myytävillä leluilla? Ilman meininkiäkään, että ostaisivat lelun lapselle. Käsittämätöntä. Mutta onhan se kivempi itte katella tavaroita, rauhas, kun lapsi leikkii.
Jep. Tai leikkiä kaupassa leluhyllyillä. Ne lelut on hei myytävänä, ei se mikään leikkipaikka tai lapsiparkki ole...
 
Kyllä meillä huudetaan kotonakin. Nuorempi karjuu, hakkaa päätään lattiaan ja repii itseltään tukkaa, kun ei saa tahtoaan läpi. Hänen kanssaan on turha yrittää neuvotella kauppareissullakaan. Mielestäni olisi lapselle voitto, jos jättäisin ostokset ja lähdettäisiin kaupasta pois. Siksi teen ostokseni loppuun huudosta huolimatta.
 
Jes, kerrankin jotain uutta palstalta opin.
On olemassa lapsia jotka eivät kiukuttele ja on huonon kasvattajan merkki jos lapsi saa raivarit tai joku lapsi huutaa jossain eikä vanhempi ryntäile ulos heti. Tämä oli rehellisesti ihan uutta ja yllättävää minulle, luulin että on ihan normaalia, että JOSKUS lapset saavat niitä hermareita ja se on täysin normaalia.

Tässähän mentiin jo siihen ettei lapsi edes saa saada raivareita kaupassa, saati sitten huutaa sitä siellä hetkeäkään. :O
 
  • Tykkää
Reactions: sisar puoliQ

Yhteistyössä