Te, joiden lapset saa huutaa kaupassa, kun ei sille kuitenkaan mitään voi...Niin saako ne lapset huutaa

[QUOTE="piu";25332684]kumpi on parempi (näin kärjistettynä):

1.lapsi saa raivarin (joo sinunhan ei koskaan saa) ja viet hänet pois,ostokset jää kokonaan hoitamatta

2.lapsi saa raivarin ja puhe,kiristäminen,mikään ei sillä hetkellä auta,sinä olet tyyni ja rauhallinen ja hoidat ostokset. rangaistukseksi lapsi ei saa esim.luvattua jäätelöä.[/QUOTE]

Mun lapset on tasan kerran saaneet kohtauksen kaupassa, josta otan täysin syyn niskoilleni, mitäs vein niitä kauppaan, vaikka olis pitäny olla jo nukkumassa. Kori ja ostokset jäi siihen paikkaan, kun huutoa oli kestäny yli 2min, ja me poistuttiin. Joten lienee selvä, mikä on mun mielestä parasta.

• Tykkää
Reactions: sinisulka
"munkki"
[QUOTE="piu";25332684]kumpi on parempi (näin kärjistettynä):

1.lapsi saa raivarin (joo sinunhan ei koskaan saa) ja viet hänet pois,ostokset jää kokonaan hoitamatta

2.lapsi saa raivarin ja puhe,kiristäminen,mikään ei sillä hetkellä auta,sinä olet tyyni ja rauhallinen ja hoidat ostokset. rangaistukseksi lapsi ei saa esim.luvattua jäätelöä.[/QUOTE]

Itse valitsisin noista ykkösen, mut vaikee sanoa kun en ole tuollaisessa tilanteessa vielä koskaan ollut.

• Tykkää
"vieras"
[QUOTE="Vieras";25332560]No, meillä ne ei koskaan huuda kun hetken kun tietävät ettei se mihinkään johda.
Eli saavat kyllä, jos huuto jatkuisi 5 min kauempaa sitten " järeämmät" keinot peliin :)[/QUOTE]

Millaiset ovat nämä mainitsemasi "järeämmät" keinot ja tehoavatko ne kuinka hyvin? Kysyn siksi että jospa joku toinen saisi vinkkiä miten toimia omansa kanssa.

• Tykkää
Se on kato niin, et kaupassa on biljoonasti enemmän syitä huutaa ku kotona!! ja joskus on pakko penska ottaa kauppaan mukaan
Tiedän, hoidin 95% kauppareissuista lasten kanssa, yksin, kunnes olivat niin isoja, että ne tohti jättää päineen kotiin. Saahan tenavat kaupassa käydä, kunhan niiden vanhemmat on viitsineet opettaa niille edes alkeellisimmat käytöstavat. Eivät vaan odota, että kyllä se lapsi itsekseen oppii, tai koulu/tarha opettaa tapoja, niin vanhempien ei tarvitse vaivautua. :saint:

• Tykkää
"piu"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25332717:
En tiedä, kun oon sen verran loistava kasvattaja, että meillä on tasan kerran näin käynyt. Toki meillä pitää käyttäytyä kotonakin.
mä en siis itse oo kumpaakaan noista vaihtoehdoista käyttänyt,enemmän sitli ehkä sitä ettei huomoi jos alkaa kiukutella.RAIVARIA ei oo saanut kaupassa,jotain natinaa kylläkin joskus,mutta kyllä sekin selviää (ainakin vielä) ihan puhumalla,tai jos harrastaa juoksentelua minne sattuu vaikka kiellän,saatan napata 3v:n kainaloon ja jatkaa tyynesti ostoksia.

• Tykkää
Se on kato niin, et kaupassa on biljoonasti enemmän syitä huutaa ku kotona!! ja joskus on pakko penska ottaa kauppaan mukaan
Mä luulen, että suurimmat ongelmat on niillä joiden on joskus pakko ottaa penska kauppaan mukaan.

Meikäläisen muksut kun on suunnilleen suoraan synnäriltä päästyään roikkuneet kaupoissa mukana, niin se on heille niin arkipäivää, etteivät oo edes tajunneet että siellä voisi karjua :xmas:

Mä luulen, että suurimmat ongelmat on niillä joiden on joskus pakko ottaa penska kauppaan mukaan.

Meikäläisen muksut kun on suunnilleen suoraan synnäriltä päästyään roikkuneet kaupoissa mukana, niin se on heille niin arkipäivää, etteivät oo edes tajunneet että siellä voisi karjua :xmas:
Totta. Tutun tenavat pisti aina puoli kauppaa remonttiin, kun kerran vuoteen kotoaan johonkin pääsivät.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25332766:
Totta. Tutun tenavat pisti aina puoli kauppaa remonttiin, kun kerran vuoteen kotoaan johonkin pääsivät.
Harjoitus tekee metsurin. Jos käy kaupassa lasten kanssa kerran vuodessa niin ei kai ihme että muksut sekoaa siellä. Sama reaktio kuin silloin kun viet muksut Puuhamaahan; tonne - eiku tonne - eiku sittenkin tonne!

"Vieras"
[QUOTE="vieras";25332718]Millaiset ovat nämä mainitsemasi "järeämmät" keinot ja tehoavatko ne kuinka hyvin? Kysyn siksi että jospa joku toinen saisi vinkkiä miten toimia omansa kanssa.[/QUOTE]

No, tosiaan meillä ei yleensä niihin tarvitse tukeutua kun huuto loppuu aika nopeasti kun eivät saa huomiota eivätkä tahtoaan läpi/ pääse kaupasta pois.
Mutta jos huuto, jatkuisi pidempään niin ensin korotan hiukan ääntä, sitten kerron sanktiot ( eli yleensä joku juttu jää saamatta) ja sitten mennään sivummalle ( käydään yleensä prismassa joten sieltä löytyisi paikkoja jossa ei häirittäisi niin kovasti muita tai jossain alepassa luultavasti poistuttaisiin hetkeksi " tuulikaappiin" tms.) ja keskusteltaisiin ja palattaisiin takaisin.
Tai näin meillä siis kotona tehdään ja tuo keskustelu toimii lopulta aina, tiukasti otan lapsesta kiinni ja kerron miksi ei saa noin käyttäytyä.

Siis meillä tilanne on mm ollut sellainen, että lapsi ensiksi kiukuttelee ja yritän rauhoitella ja annan mahd maitoa tms jos se siitä on kiinni, joskus (harvoin) se yltyy ihan silkaksi kiukutteluksi ja sanona ettei äiti kuuntele tuollaista turhaa kiukuttelua ja lukitsen korvani hetkeksi. Ilmeisesti on ymmärtänyt ettei huutaminen auta mitään, kun huutoa on kestänyt max muutama minuutti. :)

Jos lapsi KARJUISI naama punaisena jatkuvalla syötöllä me varmaan lähettäis kaupasta, koska stressaannun aika helposti lapsen huudosta julkisella paikalla. :/
Etenkin kun muut joutuvat sitä kuuntelemaan.

Toimin mielestäni hyvin, etenkin kun näen hyvän tuloksen. :)

Ostoksia en ikinä jättäisi kuitenkaan pilaantumaan mihinkään, ne kävisin maksamassa ja poistuisin.

[QUOTE="vieras";25332789]Aivan, meillä ei saa kotonakaan huutamalla yhtään mitään.[/QUOTE]
Ei meilläkään. Ei oo koskaan saanut (paitsi vauvat tissiä).

Mainitsemani 8 v kauppakarjuja sai jo nelivuotiaana kotonaan mehua ihan vaan siten, että keskeytti aikuisten keskustelun karjumalla "MEHUUUU JA ÄKKIÄ!". Ja äitihän palveli :headwall:

"vieras"
[QUOTE="vieras";25332811]No tästä keskustelusta huolimatta edelleenkin huomenna kun menemme kauppaan, lapsi saa huutaa vaikka koko kaupassa oloajan jos sattuu huvittamaan, en silti osta mitään mitä en ole ostamassa, enkä lähde kesken kaiken lapsen kanssa poiskaan.[/QUOTE]

No tittennii...

Yhteistyössä