Te, joiden lapset saa huutaa kaupassa, kun ei sille kuitenkaan mitään voi...Niin saako ne lapset huutaa

Kuonokoppa on kuulemma kielletty- ts fyysiset pakkotoimet.

Toistaiseksi olen pahemmalta välttynyt, mutta toisinaan lähtee ääntä tenavista yli desibelirajojen.
Sormet korviin, laantuu aikanaan, jos yltyy sellaiseen raivoon ettei siihen tiukka karjaisu kasvattajan toimesta tehoa, tai pahat mulkaisut tai heristelyt.

Kyl se kotonakin saa kiukkuaan purkaa vaikka huutamalla. Se on sen laatunen että menee yksin karjumaan ja haluaa olla rauhassa kunnes tulee luo hakemaan lohtua. Mutta se ei meinaa sitä että se sais miten vain ja mielinmäärin mekastaa.

• Tykkää
Reactions: sinisulka
"Hmmm"
Meillä saa kiukuta kotona, muttei kaupassa. Jos kaupassa tulee itkupotkuraivarit, niin silloin sieltä lähdetään pois. Mä olen ehkä jotenkin herkkä, mutten kestä kauppareissulla kenenkään älytöntä karjuntaa, en toisten lasten enkä omieni.

• Tykkää
"vieras"
Ei määrättömiin. Muutaman minsan huutoraivari vain kirkastaa mieltä. Ei sitä voi täysin tappaa lapsen tunnetta, vaan se pitää voida näyttää. Sitten kun alan kyllästyä tai arvelen, että naapurin eukko tulee jo seinästä läpi, hiljennän tenavan.

• Tykkää
Huutaa yhtälailla kotona kuin kaupassa, kotona tosin huutelee arestissa, kaupassa sitä keinoa ei ole käytössä, paitsi uhkauksena.
Harvoin tollasta onneks on tapahtunut ja silloinkin toinen vanhempi tai isovanhempi on ollut mukana ja voinut roudata lapsosen ulos kaupasta karjumaan.

• Tykkää
madmae
no mitä sä sille oikeesti voit? ei kaikilla oo sellasta lasta että ku vähän äiti ääntään korottaa niin muksut pelästyy ja vaikenee. lahjoa ei viitsi,kun sit menee pohja siltä opetukselta että huutamalla mitään ei saa. Uhkailla voi mut sekin pitää olla toteutetttavassa eli em. tukiverkoton yh ei voi lähtee kaupasta siksi ett änico-petteri ei totellut.

toki tässä on sitten sekin että riippuu minkäikäisestä on kyse. Vauva kun huutaa se otetaan syliin,käydään imettää, vaihdetaan vaippa,jos jotain on. taaperolle ei oikein mitään voi(paitsi tietty yrittää ajoittaa kauppareissun sellaiseen aikaan että se yleensä sujuu). sellainen isompi joka ymmärtää enempi niin voihan sitä uhata karrkipäivänmenolla tms.

Toki kaupassakin siis yritetään hiljentää,mutta en mä ala lapsen pillin mukaan tanssii. kotona jos on aihetta huutaa=pahamieli niin huutakoon. ketä se vahingoittaa?

• Tykkää
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;25332591:
En tiiä mitä oon väärin tehnyt, mutta meidän nuppusista kukaan ei huuda.: /
Sama täällä. Ehkä uusi vauva on toista maata, mutta 2 ekaa ei ole kyllä koskaan oppinut kaupassa tai muillakaan julkisilla paikoilla raivoamisen jaloa taitoa : /. Eikä ne kotonakaan silleen huuda, ääntä voi kyllä leikeistä lähteä joskus.

• Tykkää
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;25332591:
En tiiä mitä oon väärin tehnyt, mutta meidän nuppusista kukaan ei huuda.: /
Tämä nyt linkittyy tuohon alotukseen kaupassa huutavasta tenavasta, ap ei tahdo oikein uskoa että on oikein antaa lapsen huutaa kaupassa, sen sijaan että sille ostetaan haluamansa tai viedään kovalla kiireellä kaupasta pois, jolloin ostokset jäävät hänen takiaan suorittamatta.

• Tykkää
Sama täällä. Ehkä uusi vauva on toista maata, mutta 2 ekaa ei ole kyllä koskaan oppinut kaupassa tai muillakaan julkisilla paikoilla raivoamisen jaloa taitoa : /. Eikä ne kotonakaan silleen huuda, ääntä voi kyllä leikeistä lähteä joskus.
Liityn surkeiden epäonnistujien jonoon. Jotain on menny pahasti vikaan.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";25332613]Tämä nyt linkittyy tuohon alotukseen kaupassa huutavasta tenavasta, ap ei tahdo oikein uskoa että on oikein antaa lapsen huutaa kaupassa, sen sijaan että sille ostetaan haluamansa tai viedään kovalla kiireellä kaupasta pois, jolloin ostokset jäävät hänen takiaan suorittamatta.[/QUOTE]

Mä tuppaan skippaamaan noi ilmiselvät provoketjun yritykset. :D

• Tykkää
"vieras"
[QUOTE="Hmmm";25332596]Meillä saa kiukuta kotona, muttei kaupassa. Jos kaupassa tulee itkupotkuraivarit, niin silloin sieltä lähdetään pois. Mä olen ehkä jotenkin herkkä, mutten kestä kauppareissulla kenenkään älytöntä karjuntaa, en toisten lasten enkä omieni.[/QUOTE]

Joten lapsesi tietää, että jos ei satu kaupassa huvittaa olla, että eipä muuta kuin kurkku suoraksi.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";25332613]Tämä nyt linkittyy tuohon alotukseen kaupassa huutavasta tenavasta, ap ei tahdo oikein uskoa että on oikein antaa lapsen huutaa kaupassa, sen sijaan että sille ostetaan haluamansa tai viedään kovalla kiireellä kaupasta pois, jolloin ostokset jäävät hänen takiaan suorittamatta.[/QUOTE]

Eihän ny tokikaan sille lapselle tarvi haluamaansa ostaa, eikä viedä kaupastakaan pikapikaa pois, jos vanhemmalla on en verran auktoriteettia, että pystyy lapsensa hiljentämään. Ilman tavaran ostamista, tai lapsen hakkaamista, ne kun tuntuu olevan tän palsta kaks ainutta vaihtoehtoa.

• Tykkää
"munkki"
Meillä on käynyt ilmeisestikin tosi hyvä tuuri. Tytöt ei oo huutaneet, kiljuneet tai raivonneet koskaan kaupassa. Onkohan niissä jotain vikaa?! Kotona kyllä raivoavat ja osoittavat mieltään, mutta jostain syystä tätä ei ole tapahtunut kaupassa.

• Tykkää
Mä oon kerran nähnyt miten lapseni luokkakaveri (8 vee) kiukutteli ja karjui kaupassa siihen malliin kuin voisi odottaa joltain 2-vuotiaalta. Eikä ihan minuuttia tms, vaan tyyliin vartin putkeen. Kuin pahainen pikkutaapero.

Kävelin ohi, ja pyörittelin silmiäni :saint:. Sen mutsi varmaan tykkää musta. Mutta ei haittaa, ei mekään hirmu korkeassa arvossa ko. perhettä pidetä.

*muoks* Oho, kusetin teitä. Ei se ole luokkakaveri, vaan rinnakkaisluokalla.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;25332642:
Mä tuppaan skippaamaan noi ilmiselvät provoketjun yritykset. :D
No ihan todellisuuspohjaahan siinä on, ei meillä pääse kaupasta pois tai saa haluamaansa vaikka kuinka sattuis huvittaa huutaa, antaa palaa vain. Tosin lapsi ei kovin usein testaa että mitä nyt tapahtuu, kun tietää että ei mitään.

• Tykkää
Meillä likka ainakin oli sellanen et kun se alko huutaa niin se sit kans huusi.. Muistan yhdenkin raivarin kun oltiin matkalta tulossa ja linja-autossa neiti 3 vee päätti suuttua jostain niin huusi seuraavat 1,5 tuntia ja paiskoi kaikki vaatteet päältään. Ja meitin neitiä ei niin vaan rauhoteltukkaan.. Onneksi poika ei ollut niin heikkohermoinen.. Neuvolassakin kyselin raivareihin apua et mitä pitäs tehdä ja likkapa sai sit raivarit neuvolassa jollon neuvolan täti koitti hetken tilannetta saada loppumaan ja lopulta totesi vain et "noh, yleensä temperamentista on hyötyä tulevaisuudesta selvitessä.." Jep. On se nyt 6-vuotiaana jo sellanen ettei huuda mut kun suuttuu niin mököttää kyl pitkään.

• Tykkää
"piu"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25332631:
Liityn surkeiden epäonnistujien jonoon. Jotain on menny pahasti vikaan.
kumpi on parempi (näin kärjistettynä):

1.lapsi saa raivarin (joo sinunhan ei koskaan saa) ja viet hänet pois,ostokset jää kokonaan hoitamatta

2.lapsi saa raivarin ja puhe,kiristäminen,mikään ei sillä hetkellä auta,sinä olet tyyni ja rauhallinen ja hoidat ostokset. rangaistukseksi lapsi ei saa esim.luvattua jäätelöä.

• Tykkää
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25332655:
Eihän ny tokikaan sille lapselle tarvi haluamaansa ostaa, eikä viedä kaupastakaan pikapikaa pois, jos vanhemmalla on en verran auktoriteettia, että pystyy lapsensa hiljentämään. Ilman tavaran ostamista, tai lapsen hakkaamista, ne kun tuntuu olevan tän palsta kaks ainutta vaihtoehtoa.
No kerroppa nyt mullekin millä sen lapsesi huudon saat loppumaan kaupassa? Meillä ainakin yltyy vain jos siihen kiinnitetään huomiota yhtään.

• Tykkää

Yhteistyössä