lasku maksamatta, mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olin unohtanut maksaa yhden laskun, jonka suuruus on noin 50 euroa ja eräpäivä oli jo kuun alussa. Olin siis vain yksinkertaisesti unohtanut laskun. Nyt postiluukusta tipahti huomautuslasku, jonka saaja intrum justitia (eri kuin itse laskuttaja, lähettäjänä kuitenkin kaupunki, lähetetty jo viime viikolla)

Tässä lukee, että lasku täytyy maksaa 30.12.2011 mennessä, muuten menee tuon intrum justitian perittäväksi. Opintolaina tulee tilille vasta 2.1.2012, sitä ennen rahaa ei tule mistään.

Otanko minä nyt pikavipin 50 euroa, jotta saan laskun maksettua huomiseen mennessä, vai uskallanko odottaa maanantaihin ja maksan sitten opintolainalla tuon laskun? Jos en ole maksanut laskua perjantaihin mennessä, niin onko lasku ehtinyt mennä jo maanantaina perintään? Toisaalta en haluaisi ottaa pikavippejä, mutta en voi antaa laskun mennä perintään asti, en halua menettää luottotietoja. En saa kertakaikkiaan mistään rahaa ennen viikonloppua, auttakaa...

[QUOTE="vieras";25322952]niin joo ja piti vielä kysyä, että onko minulle jo tullut joku merkintä tuosta hoitamattomasta laskusta johonkin rekisteriin?[/QUOTE]

Muistutuksesta ei tule merkintää.

moi, voit maksaa laskun vasta maanantaina, ei ehdi siirtyä perintään ennen. ja maksukehotuksilla on aina 14vrk maksuaikaa huolimatta siitä että lukee eräpäivän kohdalla heti.

[QUOTE="minä";25322970]moi, voit maksaa laskun vasta maanantaina, ei ehdi siirtyä perintään ennen. ja maksukehotuksilla on aina 14vrk maksuaikaa huolimatta siitä että lukee eräpäivän kohdalla heti.[/QUOTE]

onko tämä varma tieto? olisi nimittäin tosi noloa, koska kyseessä on lääkärimaksu ja joudun vielä menemään tuonne lääkäriin...

[QUOTE="vieras";25322952]niin joo ja piti vielä kysyä, että onko minulle jo tullut joku merkintä tuosta hoitamattomasta laskusta johonkin rekisteriin?[/QUOTE]
Olen nyt varmaan vähän törkeä mutta... eikö normaali maalaisjärkikin jo vastaa tähän kysymykseen?

Ei oo mitään merkintää missään mikä vaikuttaisi yhtään mihkään.

[QUOTE="vieras";25322987]onko tämä varma tieto? olisi nimittäin tosi noloa, koska kyseessä on lääkärimaksu ja joudun vielä menemään tuonne lääkäriin...[/QUOTE]
Meinaatko että siellä lääkärissä sun nimen kohdalla tuuttaa punaista kun menet? et oo tosissas...

Siis onko tullut muikkari Intrumilta vai kaupungilta?
Jos kaupungilta niin saajankin pitäis olla kaupunki ei Intrum.

Jos Intrumilta on tullut karhukirja ei kaupunki sitä enää itse hoida. Voit toki maksaa laskun alkuperäisellä laskulla mutta perintäkulut sä joudut joka tapauksessa Intrumille maksamaan.
Mitään merkintää ei mihinkään jää.

[QUOTE="vieras";25322952]niin joo ja piti vielä kysyä, että onko minulle jo tullut joku merkintä tuosta hoitamattomasta laskusta johonkin rekisteriin?[/QUOTE]ei ole tullut merkintää mihinkään. ja ota ja soita sinne, että maksat sen silloin 2.1. niin ei ole mitään hätää

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25323058:
ei ole tullut merkintää mihinkään. ja ota ja soita sinne, että maksat sen silloin 2.1. niin ei ole mitään hätää

En voi soittaa, tämä on pieni kylä jossa kaikki tuntevat toisensa. Mieluummin odotan sinne maanantaihin.

[QUOTE="vieras";25323077]En voi soittaa, tämä on pieni kylä jossa kaikki tuntevat toisensa. Mieluummin odotan sinne maanantaihin.[/QUOTE]

:D

Onkohan vaan sitten kyseessä inhimillinen unohdus, jos noin kerran pelkäät ihmisten kuulevan asiasta? Ja vaikka on kuinka pieni kylä, niin ei siellä nyt huudella kuinka Mäkisen Marja jätti lääkärilaskun maksamassa, mutta maksoi sen kuitenkin myöhässä.

Siis onko tullut muikkari Intrumilta vai kaupungilta?
Jos kaupungilta niin saajankin pitäis olla kaupunki ei Intrum.

Jos Intrumilta on tullut karhukirja ei kaupunki sitä enää itse hoida. Voit toki maksaa laskun alkuperäisellä laskulla mutta perintäkulut sä joudut joka tapauksessa Intrumille maksamaan.
Mitään merkintää ei mihinkään jää.

Kaupunki on lähettänyt laskun, mutta tässä tilisiirtolappusessa lukee saajan kohdalla intrum justitia finland / asiakasvarat xx kaupunki

[QUOTE="vieras";25323077]En voi soittaa, tämä on pieni kylä jossa kaikki tuntevat toisensa. Mieluummin odotan sinne maanantaihin.[/QUOTE]
Ei oo totta.. pahemmaksi vaan menee :headwall:

Eiku nyt soitat. Mistä sä tiedät kuka laskutusta hoitaa? Se voi olla joku ihan toiselta paikkakunnaltakin. Jos sä et soita niin se menee perintään. :)

Ei mitään hätää. 30.12. on perjantai, joten siihen että saat opintolainasi maanantaina, on välissä kaksi päivää, jotka eivät edes ole pankkipäiviä. Raha ei siis liikkuisi minnekään. Ja maksunsaaja joutuu joka tapauksessa odottamaan useamman päivän rahan näkymistä tilillä, koska joku voi maksaa eri pankista kuin missä saajan tili on.

Ja vaikka lasku menisi perintään, ei siitäkään tulisi mitään merkintöjä. Vain perintäkulut (ehkä parikymppiä) tulisivat maksettavaksi.

Tuolla periaatteella "pieni kylä,kaikki tuntee kaikki,ei voi.." mun luottotiedot ois menny jo kauan aikaa sitten..Hittolainen ihminen!!Sä pelastat vaan sillä soitolla sen,että olet valmis hoitamaan ko laskun pois,etkä ole se joka laistaa maksun..Rehellisyyttä!!!!

Tuolla periaatteella "pieni kylä,kaikki tuntee kaikki,ei voi.." mun luottotiedot ois menny jo kauan aikaa sitten..Hittolainen ihminen!!Sä pelastat vaan sillä soitolla sen,että olet valmis hoitamaan ko laskun pois,etkä ole se joka laistaa maksun..Rehellisyyttä!!!!

Minun ei ole tarkoitus olla maksamatta laskua, aion maksaa sen heti maanantaina! Eikä minulla ennen ole ollut mitään ongelmia maksujen kanssa.

Moni kunta hoitaa nykyään laskutuksen niin että alkuperänen lasku tullee heiltä ja muistutukset sitte joltaki perintäfirmalta. Vaikkei vielä perinnässä ollakkaan menossa.
Enpä usko että se pikkukylä teillä on juuri se missä tuo ko. perintäfirma sijaitsee, että soitappa vaan sinne nyt. Toisekseen jos se firma siellä sinun kylässä oiski, niillä on vaitiolovelvollisuus kyllä.

Ei mittään selityksiä nyt, soitat ja sovit niin saat mielenrauhan.

Myös Postin/Itellan maksumuistutukset tulevat Instrum Justitialta. Nykyään yleinen käytäntö vaikkei lasku olisi vielä edes perinnässä.
Pikavippiä ei kannata harkita.

Yhteistyössä