Eilen nähtyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jopsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen ituhippinä sitä mieltä että imetys on ihan luonnollinen juttu.
Mutta että se tehdään sillain huomiota sen suuremmin herättämättä.

En jää tuijottamaan enkä pidä mitenkään ihmeellisenä asiana että äiti ruokkii lastaan julkisellakin paikalla. En töki muita ja sano ääneen huomiotani- 'kato Irma, toi äiti imettää!'
En myöskään jää pohtimaan asiaa kovin pitkäksi aikaa.

Jos se tapahtuu kirkon takapenkillä katseilta suojassa vauva harson alla niin en näe siinä mitään pahaa. Mutta ei kirkossa sovi tissejään sillee näkyvästi levitellä kuten ei muuallakaan. Kun toiset imettää niin että kaivavat koko varustuksen esiin niin että se näkyy kilometrin päähän. Itse oon julki-imettäjä mutta valitsen aina syrjäisen paikan ja imetys tapahtuu niin että tissistä ei näy vilaustakaan (ja useimmiten ihmiset onkin luulleet että vauva nukkuu mun sylissä). Kirkossa jos oisin niin kyllä mä sielä siirtyisin eteistilaan tms jos mahdollista. Jos ei ole mahdollista niin sitte sielä kirkon takapenkissä tai muualla.

miks helvetissä ei sais imettää just siellä missä se lapsi sitä ruokaa sattuu tarvitsemaan, mä en oo mitään mieltä. nälässäkö se lapsi pitäis pitää tai lähtee pakkaseen tissille? sen imetyksenkin voi hoitaa niin ettei siellä kirkossa heiluta utareet paljaana kaikenkansan edessä. ihme kysymyksiä, AAARGH

Tämän kyseisen äidin rinta oli paljaana. Imetti lastaan kirkon etuosassa, ei "piilotellut" rintaansa. Mua ei imettäminen häirinnyt. Lapsi ei ollut ihan vauva, ruokkimisen olisi voinut hoitaa ennen kirkkoon tuloa.

Minustakin kirkossa imetys on ihan ok. Ei häiritsisi tai veisi minun huomiotani millään lailla. Kuten ei muukaan julkisesti imettäminen. Enkä jaksa ymmärtää miten se ketään hetkauttaa, että vauva saa ruokaa nälkäänsä. Ennemmin pitäisi hetkauttaa, jos nälkäiselle vauvalle EI anneta sitä ruokaa.
Ja hei, naiselle on rinnat luotu lapsen ruokkimista varten. Joten tuskin Luojamme sitä pahalla katsoo, jos äiti niitä rintojaan kirkossa lapsensa ruokintaan käyttää.

Olisiko ollut vähemmän häiritsevää jos se lapsi olisi HUUTANUT nälkäänsä siellä kirkossa? Kehottaisin sinua katsomaan peiliin ja miettimään elämänarvojasi. Vaikuttaa siltä että olet seksistinen jos et voi tuomitsematta katsoa IMETTÄVÄÄ rintaa! Kyllä ne tissit meillä naisilla on luotu/luonnonvalinnan kautta (riippuu mihin teoriaan uskoo..) syntyny just ja ihan IMETTÄMISTÄ varten. Ihan vaan vinkkinä: Laita käsilaukkuusi harso, jotta voit heittää sen pääsi päälle suojaksi jos jossain näet imettävän äidin!!!

Yhteistyössä