Mitä jouluruokia ET voisi ostaa valmiina?

• Viestiketjun aloittaja Ken guru
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
Rosollin kuuluu olla itse tehtyä =) Kuin myös riisipuuron.
Olen kateellinen, mutta kun en jaksa sitä rosollia itse alkaa vääntämään. Meillä perhe joutuu siis tyytymään kaupan tuunattuun versioon, eli laitan siihen lisäksi perunaa, omenaa ja sipulia. Silloin sen kaupan rosollinkin saa sentään oksentamatta syötyä... :D

Meillä itse on tehty laatikot. Mielestäni tuunaamalla saa kaupan laatikotkin ihan siedettäväksi, mutta on helpompaa tehdä kaikki jo valmiiksi pakkaseen ja sitten vain paistaa ne aattona. Tuunaamisen menee paljon enemmän aikaa.

Todistin itselleni eilen että näköjään pystyn ostamaan valmiina kaiken, jopa sen perunalatikon (jota en kyllä koskaan ennenkään ole itse tehnyt vaan lahjonut jonkun muun tekemään) ja piparkakut.
Inhoon muutenkin ruoanlaittoa ja on tässä nyt tänään muutakin tekemistä kun väsätä jouluruokaa josta oikeastaan kukaan meillä ei itseni lisäksi edes tykkää...

Ken guru
[QUOTE="minä";25285227]Olen kateellinen, mutta kun en jaksa sitä rosollia itse alkaa vääntämään. Meillä perhe joutuu siis tyytymään kaupan tuunattuun versioon, eli laitan siihen lisäksi perunaa, omenaa ja sipulia. Silloin sen kaupan rosollinkin saa sentään oksentamatta syötyä... :D

Meillä itse on tehty laatikot. Mielestäni tuunaamalla saa kaupan laatikotkin ihan siedettäväksi, mutta on helpompaa tehdä kaikki jo valmiiksi pakkaseen ja sitten vain paistaa ne aattona. Tuunaamisen menee paljon enemmän aikaa.[/QUOTE]

Tämä on totta! Meillä tosiaan tuunataan niitä kaupan laatikoita kotona, koska anoppilassa saadaan sitten niitä "aitoja". Mutta samalla vaivalla niitä aitojakin tekisi...mutta nyt jäi laatikot muka-ajanpuutteessa tehtyä.

Onneksi ensi jouluna on enemmän vapaata niin ehtii ja jaksaa taas tehdä enemmän itse.

Jouluruoista kyllä harva on tosi suuritöinen.

Ken guru
Todistin itselleni eilen että näköjään pystyn ostamaan valmiina kaiken, jopa sen perunalatikon (jota en kyllä koskaan ennenkään ole itse tehnyt vaan lahjonut jonkun muun tekemään) ja piparkakut.
Inhoon muutenkin ruoanlaittoa ja on tässä nyt tänään muutakin tekemistä kun väsätä jouluruokaa josta oikeastaan kukaan meillä ei itseni lisäksi edes tykkää...
Ihan hyvinhän kaikkea saa valmiinakin. Eikä parin päivän takia kannata mitään väkisin alkaa vääntämäänkään, jos niillä ei ole niin suurta merkitystä joulussa.

"vieras"
Mä voin ostaa mitä vain valmiina. Ei mun joulu kaadu erimakuiseen evääseen. Viime jouluna päästiin jouluaattona klo 14.00 sairaalasta. Silloin Saarioinen ja Atria maistuivat taivaallisilta.

"surusilmä"
Riisipuuroa en ostaisi valmiina, mutta kaikki muut voisin ostaa, jos ei olisi muuta vaihtoehtoa. Tänä jouluna on ollu vähän muuta ajataletavaa kuin jonninjoutavat jouluruuat, maailmassa on pikkasen tärkeämpiäkin asioita kuin (joulu)ruoka ja sellaista ei voi kaupasta ostaa.

Yhteistyössä