Joo ,olipa kiva joulupäivällinen tänään:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pettynyt"

Vieras
Siis meillä on ollut tapna joka vuosi mennä mummulle jouluruokailulle. Mummu jörjesti sen tänä vuonna jo tänään kun lähtee muualle jouluksi. Mun veli on mua vuoden nuorempi. Ja oon kuullut että sillä on uusi tyttökaveri ,ja muuttanut jopa yhteen sen kans. Asumme itse kaukana sukulaisistani,enkä muutenkaan ole veljeeni yhteydessä pahemmin. Noh,mentiin sitten syömään ja rupesin isältäni kyseleen että koskas mikko tulee että näen sen uuden tyttökaverin...samassa ne tulikin ja mua niin suututti. Se seurustelee mun pahimman koulukiusaajan kans. vaikka siitä on 9vuotta aikaa kun 9luokalta pääsin niin luulin että pääsin vihdoin kiusaajasta eroon. mutta miksi mun veljen piti juuri sen kans alkaa? ja miten se alko mun veljen kans. se kiusaaminen on mulle vieläkin herkkä aihe,enkä anna sille helpolla anteeksi,sain suunnilleen pelätä koulupäiviä kun se kiusas yhessä sen kaverin kans. sitten se rupes mun pojille lirkutteleen siis mun veljen tyttökaveri niin sanoin vaan pokkana että älä koske mun poikaan kun syliin oli ottamassa. lapsellista joo, mutta en halua olla sen kans tekemisissä. kuitenkin niin pahat arvet mulle siitä jäi. lähdettiinkin samantien sitten tädilleni kun täällä yövytään. Kaikki oli luullut että joku on mulle sanonnut kenen kans mun veli seurustelee,mut kukaan ei ollut puhunu mitään. Vasta oon uskaltanut miehellenikin puhua tuosta aiheesta,aiemmin nolotti:(

Mä ymmärrän sua täysin. Olet oikeutettu vihaan. Mutta ole eka joka kertoos en suvullesi ettei tämä kiusaaajasi saa sukuasi puolellee,
Itse aloittaisin keskustelun kaikkien kuulen.
Musitatko kun kiusasti? Sain pelätä sinua? En valitettavasti voi antaa anteeksi ihan viel. yms tuoden kaikille esille tarinan oiekan laidan ennen valheita kiusaajalta.

Ihmiset tekevät virheitä, etenkin teini-ikäisenä.

Itsekin olen saanut kuulla olleeni koulukiusaaja, vaikken sitä todellakaan tiedostanut olevani.
Itse koin olleeni kiusattu.

Jälkeenpäin asioita setvittyäni olen ymmärtänyt, että kiusasin muita selvitäkseni itse.

Minä olen pystynyt selvittämään välejä näiden ihmisten kanssa, joita olen kiusannut. Samoin minä olen ystävystynyt ihmisten kanssa, jotka kiusasivat minua.

On oikeasti helpottavaa, kun voi selvitellä asiat. Kun voi kertoa, kuinka pahalta se kaikki tuntui ja selvittää asian myös kiusaajan kanssa.
Luultavasti kiusaajakin on vain ihminen, joka näkee asian aivan eri kantilta.

Voimia sinulle.

Ihmiset tekevät virheitä, etenkin teini-ikäisenä.

Itsekin olen saanut kuulla olleeni koulukiusaaja, vaikken sitä todellakaan tiedostanut olevani.
Itse koin olleeni kiusattu.

Jälkeenpäin asioita setvittyäni olen ymmärtänyt, että kiusasin muita selvitäkseni itse.

Minä olen pystynyt selvittämään välejä näiden ihmisten kanssa, joita olen kiusannut. Samoin minä olen ystävystynyt ihmisten kanssa, jotka kiusasivat minua.

On oikeasti helpottavaa, kun voi selvitellä asiat. Kun voi kertoa, kuinka pahalta se kaikki tuntui ja selvittää asian myös kiusaajan kanssa.
Luultavasti kiusaajakin on vain ihminen, joka näkee asian aivan eri kantilta.

Voimia sinulle.

Mees muualle kiilotta kehääsi! Jos et tiedosta kiusaavasi olet todella terapian tarpeessa!

Se pilkka, nauru ja lyönnit! Niitä ei voi olla tiedostamatta. Kaikesta ulkopuolelle jättö.
Kävellään kuin ei nähtäs vaan törmätään ja huudetaan "Miten tääl on näin tiivistä huoralle haisevaa ilmaa"?
Ja kaiken huipuksi en ikinä heidän elämäänsä häirinnyt vaan yritin olla näkymätön mutta silti merikoskenya oli helvetillinen paikka käydä koulua.

ensin painostaisin veljeä lemppaan moisen naikkosen.. jos ei onnistu menis välit katkolle.
ei se kyllä näin ole. ei kenelläkään ole oikeus puuttua täysikäisen ihmisen seurusteluihin ja ihmissuhteisiin. ei se veli varmaan ole kiusalla ottanut siskonsa kiusaajaa tyttöystäväkseen. on vaan kaksi mahdollisuutta, että ap ja se nainen sopivat asiat tai sitten se että kiertävät toisensa kaukaa

• Tykkää
Reactions: Minskii
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25250953:
ei se kyllä näin ole. ei kenelläkään ole oikeus puuttua täysikäisen ihmisen seurusteluihin ja ihmissuhteisiin. ei se veli varmaan ole kiusalla ottanut siskonsa kiusaajaa tyttöystäväkseen. on vaan kaksi mahdollisuutta, että ap ja se nainen sopivat asiat tai sitten se että kiertävät toisensa kaukaa

onneksi mulla ja veljelläni on hyvät välit. ois se kauheaa jos alkais hellustaa semmosen kans.. jos ei muuten katkasisin välit kokonaan. ei, en hyväksyis varmaan koskaa.

onneksi mulla ja veljelläni on hyvät välit. ois se kauheaa jos alkais hellustaa semmosen kans.. jos ei muuten katkasisin välit kokonaan. ei, en hyväksyis varmaan koskaa.
no aikuinen ihminen käsittää sen että kenenkään seurusteluun ja parisuhteisiin ei voi puuttua, vaikka mikä olisi. jos mun seurustelusuhteisiin ja avioliittoon olis joku yrittänyt puuttua, niin varmasti olis välit mennyt poikki. olkoot vaikka kuinka kovat kokemukset sillä puuttujalla takana kyseisen henkilön kanssa

No kurja tilanne.

Mutta te olette nyt kaikin aikuisia.
Ei kenelläkään ole oikeutta vaatia että nyt et seurustele tämän ja tämän ihmisen kanssa.

Kyllä minäkin veljeni kanssa puhuisin asiasta ja tunteista joita tämä asia herättää, enkä varmaankaan kykenisi puhumaan täysin asiallisesti ja aikuismaisesti siltikään.
Enkä varmana kykenisi tämän kiusaajani kanssa heti keskustelemaan asiaa selväksi yhtään sen asiallisemmin.

Ihan varmana on kipeä asia ja kaikki muistuu vuosien takaa mieleen.

Mutta puhua ne pitäis jossain kohden. Eikä tarkoita sitä että pitää ystäviksi nytkään alkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25251073:
no aikuinen ihminen käsittää sen että kenenkään seurusteluun ja parisuhteisiin ei voi puuttua, vaikka mikä olisi. jos mun seurustelusuhteisiin ja avioliittoon olis joku yrittänyt puuttua, niin varmasti olis välit mennyt poikki. olkoot vaikka kuinka kovat kokemukset sillä puuttujalla takana kyseisen henkilön kanssa

Ihminen harvoin on teflonia. Jos taustalla on ap:n kokema kiusatuksi joutuminen, on aika epäinhimmillistä kovuutta olla reagoimatta asiaan mitenkään. Kuka pystyy kovettamaan itsensä niin että voi pyyhkäistä vuosia jatkuneet kiusaamisasiat maton alle. Mutta on totta, että parisuhteeseen on vähän vaikea puuttua. Täällä kun saa (onneksi) vapaasti sen puolison valita. Tunteet kiusaajaa kohtaan voi ilmaista muutenkin kuin sotkemalla veljen parisuhdetta.

Mulla valitettavasti jäisi tuossa tilanteessa yhteiset hetket veljen kanssa tulevaisuudessa aika vähiin jos tyttöystävä olisi maisemissa.
Vaikka kuinka olen aikuinen ja aikuinen osaa käsitellä asiat niin en vaan pysty antamaan koulukiusaajilleni anteeksi, sitä tuskaa ja pelkoa ei aikuisuus hävitä. Niin paljon kiusaaminen minun elämässäni ainakin pilasi ja yhä vieläkin kulkee mukana.

taitaisin hieman vähentää yhteyden pitoa..jos siis veljesi edes tietää tytön olleen sellainen..:/ mut en välejä katkois.. en vaan menis ko se tyttöystävä menee..

Mulla on käyny vähä sama tilanne, ei ollu pahimpia kiusaajia mutta yksi niistä silti.
Nykyään 7 vuoden jälkeen tullaan ihan ok:sti toimeen,ensin kiersin kaukaa ja hiljaa mielessäni toivoin eroa...

Yhteistyössä