Mitä syöt sillon jos teillä ei oo mitään syömistä?

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";25220386]:O

Uuuuaah. Näkkileipää kyllä löytys. Ja siis oikeesti kaapissa ois vaikka mitä kuten jogurttia, leipää, muroja, maitoa mutta silti just nyt tuntuu mukamas, ettei oo mitään. Nälkä ois muttei mitään tee mieli![/QUOTE]

Toisin sanoen, sinulla ei ole nälkä.

"a p"
[QUOTE="Sirkkeli";25220440]Sillloin kun ei ole oikeastaan mitään, niin leivon yleensä(teeleipää, pikapullaa yms.). Jos en jaksa leipoa, niin muroja, penkkivelliä, hedelmiä yms. vetelen.[/QUOTE]

Mikä on penkkivelli?

"vieras"
Jos "ei ole mitään syömistä" niin yleensä se meillä tarkottaa että ei ole mitään helppoa,kivaa herkkua. Harvoin on niin ettei olis joko leipää/mysliä/raaka-aineita johonkin oikeaan ruokaan. Yleensä näissä tilanteissa siis syön pari voileipää,joiden voimalla jaksan hetken päästä alkaa valmistamaan sitä oikeaa ruokaa.

Ken guru
Ei nää taida oikeesti tietää, mitä on olla nälissään.
Tänään töissä iltapäivällä mulla oli kauhea? nälkä. Leipää olisi mulla löytynyt, mutten halunnut sitä syödä. Pohdinkin siinä sitten, että onko mulla nyt kuitenkaan niin nälkä, että jos olisi, niin kelpaisi kyllä mitä löytyy. Mutta ei. Se nälän tunne kyllä oli, mutta tuli kieltämättä vähän sellainen kiittämätön olo.

"Sirkkeli"
Mulla on kyllä ihan sama fiilis nyt. Nälkä on, syötävää oikeastaan on, mutta mikään noista syötävistä ei nappais. Tahtois suolasta, eikä meillä ole kuin makeita.

"RIIKKA"
Mun veli söi pienenpänä aina taikinaa kun ei ollu mitään mitä syödä. Vatkas munat ja sokerit ja jauhot kuohkeeks vaahdoks ja lappo menemään. :)

Mä syön munia tai puuroa kun "ei ole mitään syötävää".

"a p"
Tänään töissä iltapäivällä mulla oli kauhea? nälkä. Leipää olisi mulla löytynyt, mutten halunnut sitä syödä. Pohdinkin siinä sitten, että onko mulla nyt kuitenkaan niin nälkä, että jos olisi, niin kelpaisi kyllä mitä löytyy. Mutta ei. Se nälän tunne kyllä oli, mutta tuli kieltämättä vähän sellainen kiittämätön olo.
Mulla ei oo ollenkaan kiittämätön olo koska arvostan suuresti sitä, että on ruokaa mitä syödä. Meillä kyllä vaikeuksia riittää muissa asioissa ihan vaikka muille jakaa mutta ruokaa ollaan saatu aina pöytään. Mutta silti joskus tulee semmonen olo, ettei oo "mitään" syötävää. Nälkä on mutta mikään ei tunnu maistuvan. Mulla tulee oikeastaan semmonen oksennustauti olo sillon kun on tarpeeks nälkä, siis pahoinvointia mutta en oksenna kumminkaan. Se kyllä menee heti ohi kun vaan väkisin jotain syö kuten nyt aion tehdä. Laitoin kananmunaa kiehumaan ja kohta se on leivän päällä :)

Ken guru
[QUOTE="a p";25220504]Mulla ei oo ollenkaan kiittämätön olo koska arvostan suuresti sitä, että on ruokaa mitä syödä. Meillä kyllä vaikeuksia riittää muissa asioissa ihan vaikka muille jakaa mutta ruokaa ollaan saatu aina pöytään. Mutta silti joskus tulee semmonen olo, ettei oo "mitään" syötävää. Nälkä on mutta mikään ei tunnu maistuvan. Mulla tulee oikeastaan semmonen oksennustauti olo sillon kun on tarpeeks nälkä, siis pahoinvointia mutta en oksenna kumminkaan. Se kyllä menee heti ohi kun vaan väkisin jotain syö kuten nyt aion tehdä. Laitoin kananmunaa kiehumaan ja kohta se on leivän päällä :)[/QUOTE]

En mä arvostellut yhtään sua, tai ketään muutakaan. Aika usein mulle tulee mieleen tämä kirja
, jossa olivat siis vankilassa yli 10 vuotta, ja nuolivat mm. muruja lattialta kun heillä oli niin kauhea nälkä. Tällaisiin juttuihin siis vertaan, että jos mulla olisi oikeasti nälkä, niin en nirsoilisi leivästä. yms.

Tuo ei siis liittynyt suhun mitenkään. Ja samaa elämää täällä elelen ennen kirjan lukua ja sen jälkeen.

"äitee"
et tainnut tajuta...olla oikeasti nälissään ei tarkoita sitä että sulla on päivän aikana nälkä ja käden ulottuvilla jotain jolla sen nälän voi lopettaa. olla nälissään eikä mitään syötävää ehkä useampaa päivään, pitää miettiä mistä saisi edes leipää. vähän sama kun joku kitisee ettei ole rahaa, tilillä on kuitenkin parikymppiä....kun ei ole rahaa niin tililläkään EI OLE RAHAA.

"fas"
nuudeleita, paahtoleipää tai sitten jos jaksaa niin ihan uunituoreita sämpylöitä ja yleensä siinä vaiheesssa tulee sitten lähettyä kauppaan kun taikina kohoaa että saa kaikkea hyvää sämpylän päälle =)

"mä"
[QUOTE="äitee";25220656]et tainnut tajuta...olla oikeasti nälissään ei tarkoita sitä että sulla on päivän aikana nälkä ja käden ulottuvilla jotain jolla sen nälän voi lopettaa. olla nälissään eikä mitään syötävää ehkä useampaa päivään, pitää miettiä mistä saisi edes leipää. vähän sama kun joku kitisee ettei ole rahaa, tilillä on kuitenkin parikymppiä....kun ei ole rahaa niin tililläkään EI OLE RAHAA.[/QUOTE]

Malmin Saalem-seurakunnan viikonlopun j:lanpalveluksessa on eteisessä pöytä viimeisen päivän pullaa ja leipää. Hae sieltä ja laita pakkaseen tai kuivaa korpuiksi.

Yhteistyössä