CityDeal kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
Mä oon ostanut aika tavalla ja olen ollut pääsääntöisesti tyytyväinen. Ihan huippu oli lahjakortti tankotanssiin :D
Kampaajallakin kävin mutta siihen en ollut oikein tyytyväinen enkä mene sinne enää uudelleen.
Parafiinijalkahoito oli vähän outo, eikä siitä tosiaan riittänyt pitkäksi aikaa iloa.

"Sari"
Olen käyttänyt lukuisia deal-tarjouksia. Tätä kautta olen löytänyt itselleni ihanan kampaajan ja hierojan. Tytär löysi ripsi- ja kynsitekijän. Olemme miehen kanssa syöneet hyviä annoksia mm. Marttojen ja Storyvillen dealilla. Ajoitan käyntin niin, että kun kotoa on kasvo- tai jalkahoitotuotteet lopussa, niin kyttään dealia. Hoidon jälkeen ostan aina pienyrittäjältä tuotteita, kun en kuitenkaan (itse pienyrittäjä) halua riistää duunaria. Ymmärrän, ettei näistä diileistä jää tekijälleen kun työn tekemisen ilo.

Eli summsummarum; tähän asti olen ollut tyytyväinen diileihin. Kunnes kävin tyttären kanssa kasvohoidossa Helsingissä Eerikinkadulla. Hoidon piti olla tunnin kestävä yksiköllinen kasvohoito ja kaupan päälle 15 euron lahjakortti seuraavaa hoitokertaa varten. No olihan se tunnin kestävä hoito, mutta kun siihen tuntiin hän hoiti meidät molemmat. Koko hoitoa vaivasti kauhea kiireen tuntu. Olo oli kun tehtaan liukuhihnalla. Sitä 15 euron lahjakorttia hoitaja ei edes tarjonnut, mutta emme sitä olisi edes ottaneet. Kyllä tämä kerta riitti. Haluamiaan uusia asiakkaita tämä yritys ei saanut.

Harmi sinänsä, kun oma kasvohoitaja panee pillit pussiin ja muuttaa maalle mansikoita viljelemään. Toivottavasti kohta tulee uusi diili, jotta löytäisin itselleni vakipaikan.

"vieras"
JOitain olen ostanut ja hyvän kosmetologin sekä ravintolan tuota kautta löytänytkin. Pari kertaa on tullut täysin liukuhihnaolo, kun hoito tms. on tehty niin vihaisena ja kiireellä, että en todellakaan ole uudelleen mennyt. Kaikki firmat ei vaan osaa markkinointia.

Itse olen ostanut muutaman palvelun citydealin kautta ja olen ollut eritäin tyytyväinen.

En ymmärrä sitä miten pienet yksityisyrittäjät valittavat, että citydeal ottaa suuret välityspalkkiot, homma ei kannata ja tappiolle mennään. Herranen aika, tämähän oli varmaan jo tiedossa ennen sopimuksen kirjoittamista?? Kyllä yrittäjällä luulisi olevan edes sen verran älyä bisneksen teosta, että tietää mihin yrityksellä on varaa ja mihin ei.

Täällä oli lehdessä iso juttu kauneusalan pienyrittäjästä, joka oli myynyt 600 lahjakorttia citydealin kautta halvalla. 600!!! Itsehän yrittäjät saavat päättää jaossa olevien lahjakorttien määrän (joo, ihan varmasti Citydealin edustajat yrittävät painostaa suureen määrän, mutta itse teet päätöksen). Jutussa yrittäjä surkutteli miten kaikki ajat menevät nyt näiden lahjakorttien ostajille, hän ei ehdi ottamaan normaalin hinnan maksavia asiakkaita ollenkaan ja tekee näin ollen tappiota. Huoh

soshi
Ihan riistoa, ja kadun että lähdin mukaan. Citydealin myyjä sanoi että saan sähköpostiini viestin joka minun pitää lukea ja hyväksyä(eli se mainos joka tulee ulos) en koskaan saanut sitä enkä edes tiennyt millainen on mainos...olisi ollut jotain hiomista siinä vielä, ja se vain laitettiin sinne). Periaatteessahan voisin perua koko diilin kun en hyväksynyt mainostani vastaamalla?
Ärsyttäviä ovat tosiaan asiakkaat joilla ei tarkoitusta tulla uudestaan, muuta kuin ostelevat vain halpoja lahjakortteja.... =(

"Juu"
Uskon, että nimenomaan uusasiakas-hankkimisessa nuo diilit ovat fiksuja. Yrittäjästä itsestään on hyvin pitkälti kiinni se, tuleeko asiakas takaisin eli onko ollut tyytyväinen palveluun/tuotteeseen. (toki on myös niitä jotka juoksevat vain tarjousten perässä, mutta heitä on aina)

Yrittäjähän voi myös päättää, että ottaa 1-2 deal-asiakasta/ päivä ja tästä varmasti voi mainita jo ehdoissa jotta asiakkaat todella ymmärtävät, etteivät kaikki 600 lahjakortin ostanutta voi käyttää lahjakorttia viikon sisällä.

Toki tuo yrittäjän citydealille maksama provikka tuntuu isolta eikä varmaan paljoa jää käteen, mutta varmasti tuota kautta saa hyvällä palvelulla vakkari-asiakkaita. Asiakkaan näkökulmasta on varmasti pienempi kynnys lähteä kokeilemaan juurikin uusia kampaajia ja kosmetologeja kun ei joudu täyttä hintaa maksamaan.

Itse en ole vielä ostanut yhtään lahjakorttia, kynsi-tarjouksia olen katsellut, mutta yhdenkin yrittäjän kotisivuilla olleet työnäytteet eivät todellakaan vakuuttaneet ja muut diilit olen monesti ehtinyt missaamaan.

"vieras"
Sääli, että diilit eivät ole yrittäjälle kannattavia. Toisaalta osa diileistä tuntuu hiujaukselta. Lähtöhinta 100e, nyt 40e ja normaalisti listahinta ko. paikassa 50e. Tai nuo tietyt diilit, jotka myydään loppuun 00.03 yhdellä tai kolmella ostolla.

yrittäjä minäkin
En ole lähtenyt mukaan diileihn, koska näen niin selvästi, että koko idean takana on tuottaa miljoonia kansainväliselle yritykselle niiden tekemättä oikeastaan mitään yksittäisen asiakkaan eteen. Tällaiset bisnekset ovat niitä, jotka ajavat yhteiskuntamme perikatoon. Työn tekevät ajetaan konkurssiin ja kasvottomat diilikauppiaat ajelevat loistoautoillaan ja hykertelevät käsiään. Palvelun myynti yrityksille on yhtä agressiivista ja annetut tiedot puutteellisia kuin jo hyvin tunnetuilla hakupalveluyrityksillä.

"Esa"
Harhaanjohtavaa mainontaa Citydealilla. Mainostetaan tyyliin risteilyt -80 prosenttia ja kun linkistä klikkaa kyseistä tarjousta ei löydy mistään.

Tämä palvelu ei ole millään tavalla kannattavaa yrityksille.

Rocco
Sinähän velho olet kun ihan googlea suosittelet :)

Onhan se toki erinomaista ostaa "alennuksella" tuotteita mm. autoimureita, joiden normaalihinta olisi muutenkin sama, mutta itseäni ei ole kyseinen palvelu liiemmin kiinnostanut. Täytyy allekirjoittaa harhaanjohtavuus.

Kauankohan koko systeemi toimii? CityDeal on amerikkalaisen GroupOnin omistuksessa, joka tahkoaa silkkaa tappiota, ja oikein tuntuvasti. Kieltämättä käyttäjiä on niin paljon, että firmalla on arvoa jo senkin vuoksi nettipalveluna. Käyttäjien kannalta varmaan paras ratkaisu olisi jos Google ostaisi tämänkin pois kuleksimasta :D

Underthetuscansun
olen useamman diilin ostanut, lähinnä hoitoihin ja kampaajille ja tyytyväinen olen ollut. Yhteen liikkeeseen ostin lahjakortin ja jäi tosi pas** maku suuhun koko kaupasta. Sen lisäksi etten oikein keksinyt mitään ostettavaa, ikävintä oli, että myyjä ei huomioinut minua millään tavalla, kun astuin sisään pieneen butiikkiin (muita asiakkaita ei ollut) ja vielä ikävämpää, että hän kovaan ääneen motkotti ystävälleen kuinka "citydeal asiakkaat sitä ja citydeal asiakkaat tätä" ja kuinka "mitään ei jää, kun asiakkaat ryöstää..." Eikä hänellä ollut aikomustakaan lopettaa tai edes hiljentää puhettaan minun läsnäollessani. Voitte varmasti arvata, millaisen palvelun sain, kun citydealilla maksoin. Kukaanhan ei ole kauppiasta mukaan varmaan pakottanut ja sellainen perusasiakaspalvelujuttu olisi jokaisen kauppiaan muistettava, että omien juttujen juoruaminen jätetään taka-alalle, kun asiakas tulee sisään. Jos kaupassa olisi ollut tavaraa, olisin varmasti saattanut ostaa isommallakin summalla tavaraa, joka olisi ollut kauppiaalle kannattavaa. Toisaalta nyt en ikinä astu jalallanikaan myymälään - ja kas - täällä kerron kokemuksistani ja ihan varmasti muuallakin. Tässä tapauksessa ainakin yrittäjä itse sahasi oksaa jalkansa alta. Pitämällä suunsa kiinni ja keskittymällä asiakkaaseen olisi tilanne ollut ihan toinen. enkä tarkoita, että olisin tarvinnut mitenkään erityistä palvelua, vain rauhallisen asiointituokion.

Ja vielä kustannuksista...Onhan tuo dealin välistä vetämä summa aika törkeä, mutta miettikääpäs, kuinka paljon yksi lehti-ilmoitus maksaa joko sanomalehdessä tai aikakauslehdessä tai netissä yms. yms. Jälkimmäisissä ei ihan hirveästi markkinointia tehdä vielä 2000e:lla ja yhtään asiakasta ei siinä vaiheessa ole saatu sisään. Ja yhden 2000e mainoksen eteen saa kauppaa tehdä erikoistavarakaupassa noin 5000e ja sillloin on vasta omillaan, mutta ei vielä senttiäkään ole omaan pussiin kolahtanut. Tällaisiin ajatuksiin suhteutettuna deal ei olekaan mikään paskempi juttu, kunhan yrittäjä vain tajuaisi ottaa jokaisen tilanteen mahdollisuutena houkutella asiakas uudelleenkin asiakkaaksi.

PS. ikävä esimerkki tulee Tampereelta

"vieras"
Aika varovainen pitää olla, kun ostaa diilejä. Osassa on niin oudot ehdot, ettei osaa edes epäillä. Käytiin valokuvauksessa, josta ei saanutkaan yhtään kuvaa vaan ne pitäisi lunastaa 250 eurolla. Edullinen kuvaus kyllä. Diilissä ei toisaalta luvattukaan kuvia. Sitä vaan olettaisi valokuvaukseen liittyvät edes muutaman kuvan. Tai kuumailmapallolento, jonka noin 1 tunti olikin diililäisille 30 minuuttia. Eihän me toisaalta maksettukaan kuin puolesta matkasta.

....
Ostin tuon lahjakortin Viroon siihen hotelliin. Jännityksellä odotan minkälaista vääntöä joutuu sitten sen firman kanssa alkaa tekee.

Varmaan kannattaa varata se huone suht ajoissa, kun näköjään he myyvät noita lahjakortteja ihan älyttömiä määriä, ja monta päivää eikä vain eilen niinkuin ois voinut luulla.

Tayu
Itsehän ostin lahjakortin InOne-haalariin. Nyt kun sitä yrittää tilata, ei suomalainen henkilötunnus (jota vaaditaan tilausta tehdessä) käykkään ruotsalaisella sivustolla (jonka kyllä saa suomenkieliseksi - kirjoitusvirheillä tosin - ja summatkin saa vaihdettua euroiksi). Kaikki sujui siis hyvin siihen asti, kun yritti tilausta lähettää, ja herjaa vain virheellistä henkilötunnusta. Tilausta ei siis saa tehtyä. Katsotaan siis, mitä City Deal ja InOne store viesteihini vastaa - vai vastaako ollenkaan. Tämä siis ensimmäinen käyttökokemus, eikä kyllä vakuuta:/

"Marika"
ÄLKÄÄ luottako Citydealiin. Ostin sieltä tyttärelleni lahjaksi Brio junaradan, diilissä erityisesti luvattiin, että jos lahjakortin lunastaa ennen 11.12. se ehtii varmasti joululahjaksi. Lunastin diilin 7.12. -Lopputulema: junarata ei yllättäen ehtinytkään jouluksi, eikä kukaan edes ottanut siitä vastuuta. Diili oli suunnattu nimenomaan joulumarkkinoille, ja varmasti monet nimenomaan tähän ideaan tarttuivat. Nyt olen tehnyt Citydealin epäluotettavasta toiminnasta valituksen kuluttajavirastoon ja näitä on tullut kuulemma paljon muitakin. Eli sellanen lafka. Jouduimme aattoaamuna ostamaan korvaavan lahjan tytölle, kun lahjaa ei tullut ja Citydeal ei edes vastannut soittoihini asiasta.

"iippa"
Itsehän ostin lahjakortin InOne-haalariin. Nyt kun sitä yrittää tilata, ei suomalainen henkilötunnus (jota vaaditaan tilausta tehdessä) käykkään ruotsalaisella sivustolla (jonka kyllä saa suomenkieliseksi - kirjoitusvirheillä tosin - ja summatkin saa vaihdettua euroiksi). Kaikki sujui siis hyvin siihen asti, kun yritti tilausta lähettää, ja herjaa vain virheellistä henkilötunnusta. Tilausta ei siis saa tehtyä. Katsotaan siis, mitä City Deal ja InOne store viesteihini vastaa - vai vastaako ollenkaan. Tämä siis ensimmäinen käyttökokemus, eikä kyllä vakuuta:/
Itselleni kävi samalla tavalla, ja käskivät vaan laittaa uudelleen henkilötunnuksen, eipä auttanut.. Nyt inonestore.se sivut on olleet poissa käytöstä kohta 2viikkoa, niin hankala on tilata mitään ja se diilikin menee kohta umpeen. oivoi! tänään otan puhelun citydealiin että onko mahdollista saada rahat takaisin!

Tayu
[QUOTE="iippa";25400736]Itselleni kävi samalla tavalla, ja käskivät vaan laittaa uudelleen henkilötunnuksen, eipä auttanut.. Nyt inonestore.se sivut on olleet poissa käytöstä kohta 2viikkoa, niin hankala on tilata mitään ja se diilikin menee kohta umpeen. oivoi! tänään otan puhelun citydealiin että onko mahdollista saada rahat takaisin![/QUOTE]

Kuinka kävi, vastattiinko? Tilauksen tehneenä jännä nähdä, että tuleeko haalari ajallaan ja minkälainen se on...

Tirjatta
Hei!
Tilasin kaksi tyynyä Clouds Memory Foamilta. Lahjakortti tuli sähköpostiini ja rahat lähtivät tililtä. Ainoa ongelma onkin se etten löydä mistään osoitetta mistä voisin tyynyt lunastaa. En tiedä miten toimia. Olen laiottanut viestiä Citydiiliin, mutta sieltäkään ei saa apua. Palvelussa on ruuhkaa ... en ihmettele yhtään!

Yhteistyössä