olen useamman diilin ostanut, lähinnä hoitoihin ja kampaajille ja tyytyväinen olen ollut. Yhteen liikkeeseen ostin lahjakortin ja jäi tosi pas** maku suuhun koko kaupasta. Sen lisäksi etten oikein keksinyt mitään ostettavaa, ikävintä oli, että myyjä ei huomioinut minua millään tavalla, kun astuin sisään pieneen butiikkiin (muita asiakkaita ei ollut) ja vielä ikävämpää, että hän kovaan ääneen motkotti ystävälleen kuinka "citydeal asiakkaat sitä ja citydeal asiakkaat tätä" ja kuinka "mitään ei jää, kun asiakkaat ryöstää..." Eikä hänellä ollut aikomustakaan lopettaa tai edes hiljentää puhettaan minun läsnäollessani. Voitte varmasti arvata, millaisen palvelun sain, kun citydealilla maksoin. Kukaanhan ei ole kauppiasta mukaan varmaan pakottanut ja sellainen perusasiakaspalvelujuttu olisi jokaisen kauppiaan muistettava, että omien juttujen juoruaminen jätetään taka-alalle, kun asiakas tulee sisään. Jos kaupassa olisi ollut tavaraa, olisin varmasti saattanut ostaa isommallakin summalla tavaraa, joka olisi ollut kauppiaalle kannattavaa. Toisaalta nyt en ikinä astu jalallanikaan myymälään - ja kas - täällä kerron kokemuksistani ja ihan varmasti muuallakin. Tässä tapauksessa ainakin yrittäjä itse sahasi oksaa jalkansa alta. Pitämällä suunsa kiinni ja keskittymällä asiakkaaseen olisi tilanne ollut ihan toinen. enkä tarkoita, että olisin tarvinnut mitenkään erityistä palvelua, vain rauhallisen asiointituokion.
Ja vielä kustannuksista...Onhan tuo dealin välistä vetämä summa aika törkeä, mutta miettikääpäs, kuinka paljon yksi lehti-ilmoitus maksaa joko sanomalehdessä tai aikakauslehdessä tai netissä yms. yms. Jälkimmäisissä ei ihan hirveästi markkinointia tehdä vielä 2000e:lla ja yhtään asiakasta ei siinä vaiheessa ole saatu sisään. Ja yhden 2000e mainoksen eteen saa kauppaa tehdä erikoistavarakaupassa noin 5000e ja sillloin on vasta omillaan, mutta ei vielä senttiäkään ole omaan pussiin kolahtanut. Tällaisiin ajatuksiin suhteutettuna deal ei olekaan mikään paskempi juttu, kunhan yrittäjä vain tajuaisi ottaa jokaisen tilanteen mahdollisuutena houkutella asiakas uudelleenkin asiakkaaksi.
PS. ikävä esimerkki tulee Tampereelta