Mä olin jo melko varma, että äänestän Niinistöä pressaksi

"minä84"
[QUOTE="vieras";25206820]No ei todellakaan ole. Oletko lukenut historiaa? Missä länsimaassa käytetään hevosia ja miekkoja sodissa? Suomella ei oikeasti olisi mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.[/QUOTE]

Ensimmäisessä maailmansodassa ei kylläkään enää käytetty hevosia ja miekkoja kuin aivan marginaalisen vähän, ja juurikin niissä ensimmäisissä taisteluissa, jonka jälkeen tajuttiin ottaa tuliaseet käyttöön.

2000-luvun alkupuolella Venäjä teetti tutkimuksen Suomen asevoimista ja puolustuksesta, jolloin se totesi, että sen ei ole mitään järkeä hyökätä Suomeen, koska tappiot tulisivat olemaan valtavat.

Että älä yritä, jos et mitään asiasta oikeasti ymmärrä.
 
Hilipati
Lukekaa tää juttu, niin karisee nuo väärät mielipiteet puolueista. Vaikka Soini kuinka selvin sanoin väittäisi, niin oikeasti maailma ei ole mustavalkoinen. Haavisto on rauhan mies ja pätevä neuvottelija.

Tehtävä Suomessa, Pekka Haavisto | Image.fi

Image 10/11: Tehtävä Suomessa, Pekka Haavisto:

"Sanoit Suomen Kuvalehden haastattelussa, että somalipakolaisia on parasta auttaa Somalian pakolaisleirillä. Tulisiko Suomen pidättäytyä pakolaisten ottamisesta?

”Pitäisi nähdä, että autettavien enemmistö on näissä leireissä. Siellä on kymmeniä tuhansia ihmisiä hädässä. Olen nähnyt itse Darfurissa, että pienikin apu, joku perhanan pressu tai kanisteri, tuo fiiliksen, että joku välittää. Ei me voida ajatella, että olisi ratkaisu saada nämä ihmiset turvaan tänne. Jotkut konfliktit ovat niin vaikeita, että ihmiset jumiutuvat leireille vuosiksi ilman toivoa. Näiltä leireiltä voidaan mun mielestä ottaa kiintiöpakolaisia myös Suomeen YK:n systeemin mukaisesti. Määrä voisi olla nykyistä isompikin. Tiedämme näiden ihmisten taustat ja avun tarpeen. Jos Suomeen itse hakeutuu alaikäinen lapsi Somaliasta, mistä me löydämme viranomaisen, joka oikeasti tietää, millaisista oloista se lapsi on kotoisin ja mikä on se motiivi?”

Miten sitten näihin spontaanipakolaisiin tulisi suhtautua?

”Jos mä olen nyt rehellinen, niin monen henki ja turvallisuus ei ole sillä tavalla uhattuna, että tarvitsisi tulla Eurooppaan. Jos tullaan taloudellisista syistä etsimään toimeentuloa, pitäisi pelin olla selvä: ei sallita harmaata työvoimaa, vaan annetaan työlupa, sosiaaliturva ja oleskelulupa. Ilman tätä porukkaa Espanjassa ei poimittaisi yhtään tomaattia tai Italiassa tiskattaisi tiskejä, ja heille täytyy saada suoja. Yhteistyö pohjoisafrikkalaisten maiden kanssa on tärkeää, jotta pakolaisvirtoja voidaan kontrolloida. Taloudellista kehitystä ja työpaikkoja pitää nyt saada syntymään Pohjois-Afrikkaan.”"
Jaha, anteeksi kämmi, kysymys oli siis edellisessä väärässä paikassa. Tässä oikein? Jos ei, niin ensimmäinen kappale oli sitaatin alun toimittajan kysymys.
 
[QUOTE="vieras";25206801]Minulle on ihan sama tykkäätkö sinä Arhinmäestä. Olen vain pyytänyt esimerkkejä väitteestä, että Arhinmäki on takinkääntäjä. Sitten kun kysyin tarkennuksia väitteillesi, et ilmeisesti osaa niitä antaa, vaan alennut lapselliseen hyökkäykseen. Kysyin tästä väitteestä sen vuoksi, koska pidän Arhinmäestä, mutta voin olla väärässä hänen suhteensa. En ole voi seurata Suomen politiikkaa kauhean tarkkaan useinkaan enää nykyisin.

Käytöksesi on minusta lapsellista. Jos et halua keskustella politiikasta ja Arhinmäestä, älä vastaa kysymyksiini ollenkaan. Mutta jos vastaat, älä hämmästy jos kommentoin vastaustasi. Ja jos et voi vastata asiallisesti, älä vastaa ollenkaan.[/QUOTE]

Taisin niitä jo muutaman antaa, mutta eivät kelvanneet ja sinä alennut väittämään minua lapselliseksi, jopa väität kommenttia hyökkäykseksikin.

Ota vaikka google käyttöösi niin voit lukea vaalikeskustelut uudestaan ja seurata Suomen politiikkaa.

Nyt ollaan siis jo eri vaaleissa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;25206864:
Taisin niitä jo muutaman antaa, mutta eivät kelvanneet ja sinä alennut väittämään minua lapselliseksi, jopa väität kommenttia hyökkäykseksikin.

Ota vaikka google käyttöösi niin voit lukea vaalikeskustelut uudestaan ja seurata Suomen politiikkaa.

Nyt ollaan siis jo eri vaaleissa.
Mitä esimerkkejä sinä sitten annoit? Ne eivät minusta olleet kovinkaan tarkkoja ja teksti oli vähän epäselvä, joten pyysin tarkennuksia. Jos väität jotain silloin on tapana esittää väitteilleen jotain tukea, ei kehottaa toista osapuolta googlettamaan.

Minä en muuten ollut se, joka toi hallitusneuvottelut esiin. Olen vain kysynyt miksi jotkut pitävät Arhinmäkeä takinkääntäjänä.
 
Viivi vieraana
En ole kyllä ollut ikinä Suomen Kuvalehden haastattelussa. :O
Hölmö, tuo oli osa Haaviston haastattelua, siis toimittajan kommentti. Ei kukaan ajatellutkaan, että SINUA olisi haastateltu Suomen Kuvalehdessä.

Hilipati: aivan loistava haastattelu, suurkiitos siitä!

Kannattaisi noiden homofobistenkin se lukea, etenkin alun kohta, jossa Haavisto kertoo neuvotteluistaan hartaan muslimimiehen kanssa ja sai tämän Khalilin vapauttamaan panttivangit Pekan ansiosta! Olen entistä vakuuttuneempi, että ekan kierroksen ääneni menee ehdottomasti Pekalle!!
 
"Haha"
[QUOTE="minä84";25206858]
2000-luvun alkupuolella Venäjä teetti tutkimuksen Suomen asevoimista ja puolustuksesta, jolloin se totesi, että sen ei ole mitään järkeä hyökätä Suomeen, koska tappiot tulisivat olemaan valtavat.

[/QUOTE]

Ei kannattaisi niin luottaa Putinin sanaan.
 
"pim"
Tällaista ehdotteli vaalikone:

Sija Ehdokas Puolue Pisteet
1 Haavisto Pekka VIHR 93
2 Arhinmäki Paavo VAS 71
3 Lipponen Paavo SDP 68
4 Väyrynen Paavo KESK 42
5 Biaudet Eva RKP 8
6 Essayah Sari KD -5
7 Niinistö Sauli KOK -42
8 Soini Timo PS -223
 
....
[QUOTE="pim";25207414]Tällaista ehdotteli vaalikone:[/QUOTE]

Mie sain:

1 Haavisto Pekka VIHR -50
2 Biaudet Eva RKP -70
3 Väyrynen Paavo KESK -79
4 Lipponen Paavo SDP -104
5 Niinistö Sauli KOK -116
6 Soini Timo PS -167
7 Essayah Sari KD -188
8 Arhinmäki Paavo VAS -198

Aika pahasti on kaikki miinuksella, ehkä minun ei kannata äänestää ketään :D
 
Kävin maikkarin vaalikoneessa ja sain:

1. Sari Essayah 71.7% 2. Timo Soini 69.8% 3. Sauli Niinistö 66.4%

perää piti yllättäen piudee, seurassaan ei-niin-yllättävät Haavisto ja Arhinmäki. En olis uskonut, että Essayahilla on noin jämerät mielipiteet.
 
hyh
minä vvv
Haavistoa minäkin meinaan äänesää molemmilla kierroksilla. Vähän kyllä tässä harmittaa, että joudun tinkimään "äänestän aina naista" -periaatteestani. Mutta tällä kerralla näin.
 
Mä en ole oikein ymmärtänyt, että mitä v*ttua sillä Soinin henkilökohtaisella aborttikannalla on tekemistä presidentinvaalien kanssa?!?

Meinaatteko, että jos Soinista tulee pressa niin abortit kielletään suomessa kokonaan koska Timppa ei niitä hyväksy :LOL:
Miettikääpä nyt ihan tosissanne. Se koko aborttikohu on ihan naurettava. Eduskuntavaalien alla alko se persujen ja Soinin ajojahti ja jatkuu edelleen. Paskalehdet kaivamalla kaivaa jotain mistä nyt saatas oikein mehevät otsikot.
Ja kansa menee niihin joka jumalan kerta..
 
naurettava aborttijuttu
No toi aborttijuttu on vähän sama ku jos joltain random ihmiseltä kysyttäis, että saako toista ihmistä tappaa. Kun vastaukseksi tulee, että ei saa niin sitten alkaa vouhottaminen että "AI JOS JOKU RAISKAA JA TAPPAA 1000 LASTA JA 53343 VANHUSTA JA 230 NAISTA JA KUSEE NIIDEN PÄÄLLE NIIN SITÄ EI SAIS RANKAISTA KANNATAT SIIS PEDOFILIAA JA JULMAA VÄKIVALTAA OOT SAIRAS..."

Abortti on monille mammoille joku ehkäisykeino ja siitä ajattelusta pitää päästä eroon kuten Soini haluaa. Jollain monimutkaisilla tosi harvinaisilla yksittäistapauksilla saivarteleminen on aika turhaa. Suuret linjat on ratkaisevia. Onko muiden poliitikkojen ajatuksista sitten vedettävä johtopäätös, että abortteja pitäis tehdä lisää ja syntyneet lapsetkin voisi abortoida?
 

Yhteistyössä