Mä olin jo melko varma, että äänestän Niinistöä pressaksi

"vieras"
[QUOTE="hmm";25206471]Juu, eli kaikki elämä ei sitten olekaan KAIKKI elämä. Naisen elämä, toisen maan kansalaisen elämä, ne ei ole elämää. Jos yhtään tutkit ihan minkä tahansa sodan tilastoja niin kyllä ne miinat tappaa ihan kansallisuuteen katsomatta. Ja vielä pitkään sodan jälkeen, juuri niitä oman maan kansalaisia.[/QUOTE]

Normaali ihminen puolustautuu jos hänen kimppuunsa hyökätään, mutta sä voit tehdä toisenlaisen valinnan jos siltä tuntuu. Sä varmaan kieltäydyt myös poliisinkin tarjoamasta suojelusta?

Oisko sulla linkkiä talvisodan ja jatkosodan miinatappiotilastoihin, niin voitaisiin katsoa keitä suomalaisten miinat tappoivat?
 
"vieras"
Kuunteleeko RKP järjen ääntä mitä tulee pakkoruotsiin?

Kuunteleeko kokoomus järjen ääntä mitä tulee suomalaisten kansallisvarallisuuden lahjoittamiseen PIIGS:lle?

SDP ja vasemmistoliitto pettivät äänestäjänsä, vaikka äänestäjät eivät tätä itse tajua, ja lähtivät porvarien juoksupojiksi.
Minusta perussuomalaisilla ei kyllä ole tässä asiassa kovin paljon leuhkittavaa kun heillä ei kantti kestänyt edes lähteä hallitusneuvotteluihin. Minusta se kertoo vain siitä, että he eivät pystyneet tekemään kompromisseja tai olleet halukkaita kantamaan vastuuta sanoistaan. Heillä oli mahdollisuus näyttää mihin pystyvät, mutta jänistivät tehtävästä. En voi sanoa, että sellainen saa minulta kovinkaan paljon pisteitä. Sillä tavalla ei voi hoitaa valtion asioita, puhumattakaan nyt kansainvälisistä suhteista.
 
Hilipati
No kyllä se pippeli kuuluu pimppiin edelleen eikä miehen peräreikään. Ei se asia ole muuttunut miksikään 60 vuodessa.
Sinun pippelisi saattaa kuuluakin, mutta ei liene valtavalle ja häiriintyneelle egollesi millään lailla haitallista, jos jollain toisella on toisin.

Presidentin(kin) toimessa kyseisellä ruumiinosalla on lisäksi varsin olematon rooli.

Eikä sinun hänen seksielämäänsä edes tarvitse ajatella, älä huoli. (Kerron ihan siltä varalta, jos olet tähän asti viettänyt päiväsi pohdiskellen nykyisen, täysin pippelittömän, presidentin sänkykammariasioita.)
 
Viivi vieraana
[QUOTE="vieras";25206483]Mä olisin oikeastaan ihan tyytyväinen siihen jos Homo-Pekka roikkuisi kraanannokassa valtiovierailunsa päätteeksi.

Kärsitkö sä pahasta heterofobiasta? Eikä muna kuulu sun mielestä pimppiin vaan vain kurarappuun?[/QUOTE]

Ajatelkaa, tällaiset ihmiset sitten löntystävät vaaliuurnille äänestämään. Ei voi kuin toivoa, että jäisivät nukkuvien puolueeseen. Luoja, että meillä on sivistymättömiä ihmisiä. Olisi helpottavaa, jos tämä "kannanotto" olisi jonkun keskenkasvuisen pojankoltiaisen, mutta pahaa pelkään, että se on "täysikasvuisen" miehen tekstiä.

Vastaus kysymykseesi: en kärsi heterofobiasta, olen itsekin hetero, mutta ei ole minulta pois, jos homoseksuaalit elävät sen mukaan kuin heistä tuntuu oikealta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25206312]No tällä logiikalla kannattaisi kyllä äänestää vaikkapa Haavistoa, sillä kyllä Suomen läheisimmät kulttuuriset ja taloudelliset suhteet ovat muihin liberaaleihin länsimaihin, jossa homoseksuaalisuus tuskin aiheuttaa suurempaa paheksuntaa, mutta kohdunulkoisen raskauden keskeyttämisen vastustaminen sen sijaan saattaa.[/QUOTE]

Näin. :flower:

Paavinuskoinen Soini ei kunnioita naisia yhtään. Katselisi vierestä, kun nainen kuolisi kohdunulkopuoliseen raskauteen. Joten, se siitä elämän, siis naisen, kunnioittamisesta.
 
"vieras"
Ajatelkaa, tällaiset ihmiset sitten löntystävät vaaliuurnille äänestämään. Ei voi kuin toivoa, että jäisivät nukkuvien puolueeseen. Luoja, että meillä on sivistymättömiä ihmisiä. Olisi helpottavaa, jos tämä "kannanotto" olisi jonkun keskenkasvuisen pojankoltiaisen, mutta pahaa pelkään, että se on "täysikasvuisen" miehen tekstiä.

Vastaus kysymykseesi: en kärsi heterofobiasta, olen itsekin hetero, mutta ei ole minulta pois, jos homoseksuaalit elävät sen mukaan kuin heistä tuntuu oikealta.
Ei ikävä kyllä taida olla mies, vaan nainen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25206501]Normaali ihminen puolustautuu jos hänen kimppuunsa hyökätään, mutta sä voit tehdä toisenlaisen valinnan jos siltä tuntuu. Sä varmaan kieltäydyt myös poliisinkin tarjoamasta suojelusta?

Oisko sulla linkkiä talvisodan ja jatkosodan miinatappiotilastoihin, niin voitaisiin katsoa keitä suomalaisten miinat tappoivat?[/QUOTE]

"Maailmassa on 60 maan maaperään haudattuna yli 100 miljoonaa maamiinaa. Ne tappavat tai rampauttavat noin 26.000 ihmistä vuosittain, pääasiassa siviilejä. Maamiinat tappavat kymmenen kertaa todennäköisemmin siviilin sodan jälkeen kuin sotilaan taistelujen aikana, niillä on hyvin vähän vaikutusta sodan lopputulokseen, mutta ne aiheuttavat kuolemaa ja kärsimystä viattomille sodan jälkeen. "

- Maailman kuvalehti 5/97
 
"hmm"
[QUOTE="vieras";25206530]Ei ikävä kyllä taida olla mies, vaan nainen.[/QUOTE]

Mitä ikävää siinä nyt sitten on? En ole vastaaja. Mutta koska naiseus on mielestäsi ikävää, veikkaisin sinun äänestävän soinia.
 
[QUOTE="vieras";25206284]Tässä on kyse siis yhdestä asiasta? Miten se on "jatkuvaa takinkääntöä"?

Jos viittaat tällä hallitusneuvotteluihin, niin ensinnäkään Arhinmäki ei voinut yksin päättää Vasemmistoliiton asioista. Toiseksi viimeisten eduskuntavaalien jälkeen oli selvää, että jokainen puolue joutuu tekemään kompromisseja, varsinkin kun persut eivät halunneet ottaa hallitusvastuuta, ja käsittääkseni juuri sen vuoksi, että he eivät halunneet tehdä kompromisseja. Toisin kuin jotkut muut, minä pidän sitä politiikolta suotavana ominaisuutena, sillä politiikka (tai muu työelämä) ei ole hiekkalaatikkoleikkiä, jossa ei aleta muita jos ei leikitä niin kuin itse haluaa.

Lisäksi toisin kuin monet näyttävät ajattelevan, minusta on noin yleisesti ajatellen hienoa jos ihminen pystyy muuttamaan mieltään kuultuaan parempia argumentteja, joten jos joku silloin tällöin muuttaa mieltään jostaan, en pidä sitä takinkääntönä, tai ainakaan sellaisena ominaisuutena, jota halveksin. Jos se on jatkuvaa ja henkilön arvot jäävät epäselviksi, silloin ko. ominaisuus on hyvin epäsuotava. Minusta jääräpäisyys ja itsekkyys eivät ole politiikolle sopivia ominaisuuksia.

En siis ole vakuuttunut tämän yhden asian vuoksi siitä, että Arhinmäki on takinkääntäjä. Olisiko esittää parempia argumentteja?[/QUOTE]

Se on yksi erittäin painava syy muiden joukossa.
Arhinmäki ja vasemmisto sekoitti koko strategiansa hallitusneuvotteluissa, varsinkin mitä tulee Eu-politiikkaan.

Arhinmäkeä puolustellaan sillä, että puolueilla tulee olla sisäinen yksimielisyys =ryhmäkuria. Ryhmäkuri koskee niitä edustajia, jotka siihen vapaaehtoisesti alistuvat. Ei kukaan salissa tule ottamaan sormesta kiinni ja väkisin viemään sitä oikealle napille. Harmillisesti vain osa kansanedustajista pitää lojaaliuden äänestäjille, mitä on tullut luvattua ja minkä perusteellä häntä on äänestetty. Tämä on heidän oma valintansa ja tästä valinnasta he yksin ovat vastuussa, ei mikään ryhmä.

Arhinmäeltä tulee suusta kokoajan jos minkälaisia päättömiä esityksiä, kuten
solidarisuusvero, teostomaksu kaikille tallentaville laitteille (mitä tekemistä teostolla on mitä muistitikussa tai kamerassani kannan) ym. Pahimpana mielessä on hallitusneuvotteluiden käännekohdat, kuinka moni vasemmistolainen idea myytiin ministerikiihkoissaan.

Toki edelliset hallitusneuvottelut olivat FIASKOT monelta muultakin puolueelta. Arhinmäki sai tästä osansa, nyt puhutaan presidenttimittelöstä jossa Arhinmäki on altavastaajana nuoruuden ja kokemattomuudenkin vuoksi, sekä näiden onnettomien hallitusaikojen ja neuvottelujen puoluejohtohenkilönä jäänyt negatiivisesti mieleen.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;25206588:
Arhinmäkeä puolustellaan sillä, että puolueilla tulee olla sisäinen yksimielisyys =ryhmäkuria. Ryhmäkuri koskee niitä edustajia, jotka siihen vapaaehtoisesti alistuvat. Ei kukaan salissa tule ottamaan sormesta kiinni ja väkisin viemään sitä oikealle napille. Harmillisesti vain osa kansanedustajista pitää lojaaliuden äänestäjille, mitä on tullut luvattua ja minkä perusteellä häntä on äänestetty. Tämä on heidän oma valintansa ja tästä valinnasta he yksin ovat vastuussa, ei mikään ryhmä.
Minusta se kyllä menee niin, että ennen vaaleja puolueet ja ehdokkaat puhuvat siitä, millaista politiikkaa he harjoittaisivat jos he saisivat yksimielisen enemmistön. Todellisuudessahan näin ei koskaan ole, joten vaalien jälkeen aletaan tehdä voittajien kesken kompromisseja. Minusta on suorastaan hölmöä luulla mitään muuta. Eihän mitään saataisi koskaan päätettyä jos jokainen jääräpäisesti pysyisi omassa kannassaan. Mutta jos ihmiset ajattelevat näin, ei ihme jos politiikot ottavat päähän.

Arhinmäeltä tulee suusta kokoajan jos minkälaisia päättömiä esityksiä, kuten solidarisuusvero, teostomaksu kaikille tallentaville laitteille (mitä tekemistä teostolla on mitä muistitikussa tai kamerassani kannan) ym. Pahimpana mielessä on hallitusneuvotteluiden käännekohdat, kuinka moni vasemmistolainen idea myytiin ministerikiihkoissaan.
Voisitko antaa tarkkoja esimerkkejä siitä, mitä vasemmistolaisia ideoita myytiin ministerikiihkossa? Eli mikä idea oli ennen hallitusneuvotteluja ja mitä se oli sen jälkeen? Ja jos voisit vielä perutella, että miksi se oli sinusta aatteen myymistä eikä kompromissi?

Toki edelliset hallitusneuvottelut olivat FIASKOT monelta muultakin puolueelta. Arhinmäki sai tästä osansa, nyt puhutaan presidenttimittelöstä jossa Arhinmäki on altavastaajana nuoruuden ja kokemattomuudenkin vuoksi, sekä näiden onnettomien hallitusaikojen ja neuvottelujen puoluejohtohenkilönä jäänyt negatiivisesti mieleen.
Arhinmäki on nuori ja suhteellisen kokematon, joten ei liene ihme jos jotain virheitäkin tulee tehtyä, mutta niistä oppii. Toisaalta Arhinmäki on nuori, joten hänellä on ideoita ja energiaa, mistä annan lisäpisteitä. Jotkut ehdokkaat näyttävät lähinnä siltä, että haluavat mennä päiväunille eivätkä vaikuttaa maailmaan.
 
"vieras"
Lisään vielä, että en ollut Suomessa hallitusneuvottelujen aikaan enkä päässyt nettiinkään kuin rajoitetusti, joten en voinut seurata niitä oikeastaan ollenkaan, joten en todellakaan tiedä mitä silloin tapahtui.
 
"minä84"
Väyrynen saa ääneni. Nato-Niinistö ei missään tapauksessa.

Miinajuttuihin sen verran, että älkää oikeasti viitsikö heittää noita paska-argumentteja, että "noku kehitysmaissa kuolee joku nainen miinaan". Putki- ja sakaramiinat ovat Suomessa puolustusase, ei Suomi niillä hyökkäyksiä tee. Suomen liittyminen Ottawan sopimukseen ei millään tavalla vähennä miinakuolemien määrää missään päin maailmaa. Kysykää vaikka miehiltänne, mitä mieltä he ovat tästä miina-asiasta, niin ehkä tulette järkiinne.
 
"vieras"
[QUOTE="minä84";25206694]Väyrynen saa ääneni. Nato-Niinistö ei missään tapauksessa.

Miinajuttuihin sen verran, että älkää oikeasti viitsikö heittää noita paska-argumentteja, että "noku kehitysmaissa kuolee joku nainen miinaan". Putki- ja sakaramiinat ovat Suomessa puolustusase, ei Suomi niillä hyökkäyksiä tee. Suomen liittyminen Ottawan sopimukseen ei millään tavalla vähennä miinakuolemien määrää missään päin maailmaa. Kysykää vaikka miehiltänne, mitä mieltä he ovat tästä miina-asiasta, niin ehkä tulette järkiinne.[/QUOTE]

No mun mies on kyllä ihan pasifisti ja maamiinoja vastaan, mutta kyllä minä olin tullut järkiini jo ennen sitä. ;)
 
"vieras"
[QUOTE="hmm";25206548]Mitä ikävää siinä nyt sitten on? En ole vastaaja. Mutta koska naiseus on mielestäsi ikävää, veikkaisin sinun äänestävän soinia.[/QUOTE]

Luetun ymmärtäminen vaikeata? VAi tulkinta?

En ole missään sanonut, että naiseus on ikävää mielestäni. Minusta on vain ikävää, että nainen voi olla niin täydellisen idiootti, kuin tämä yksi persfinni tässä ketjussa on. =)

Jos ei vielä tullut selväksi, Soinia en ikinä äänestäisi.
 
"vieras"
[QUOTE="minä84";25206694]Väyrynen saa ääneni. Nato-Niinistö ei missään tapauksessa.

Miinajuttuihin sen verran, että älkää oikeasti viitsikö heittää noita paska-argumentteja, että "noku kehitysmaissa kuolee joku nainen miinaan". Putki- ja sakaramiinat ovat Suomessa puolustusase, ei Suomi niillä hyökkäyksiä tee. Suomen liittyminen Ottawan sopimukseen ei millään tavalla vähennä miinakuolemien määrää missään päin maailmaa. Kysykää vaikka miehiltänne, mitä mieltä he ovat tästä miina-asiasta, niin ehkä tulette järkiinne.[/QUOTE]

Saanko muuten kysyä, että ketä vastaan Suomi näillä maamiinoilla puolustautuu? Ruotsia? Viroa? Venäjää? Norjaa?

Ruotsin ja Norjan tapauskessa ei mitään puolustusta tarvita, olisi Suomelle vain parempi liittyä ko. maihin, mutta eivät he meitä ottaisi, vaikka annettaisiin.

Viron Suomi voittaisi vaikka pesäpallomailoilla. Meitä on viisi kertaa enemmän.

Venäjän ydinaseita vastaan Suomen maamiinat olisivat yhtä tehokkaita kuin kananmunapieru.
 
[QUOTE="vieras";25206676]Minusta se kyllä menee niin, että ennen vaaleja puolueet ja ehdokkaat puhuvat siitä, millaista politiikkaa he harjoittaisivat jos he saisivat yksimielisen enemmistön. Todellisuudessahan näin ei koskaan ole, joten vaalien jälkeen aletaan tehdä voittajien kesken kompromisseja. Minusta on suorastaan hölmöä luulla mitään muuta. Eihän mitään saataisi koskaan päätettyä jos jokainen jääräpäisesti pysyisi omassa kannassaan. Mutta jos ihmiset ajattelevat näin, ei ihme jos politiikot ottavat päähän.



Voisitko antaa tarkkoja esimerkkejä siitä, mitä vasemmistolaisia ideoita myytiin ministerikiihkossa? Eli mikä idea oli ennen hallitusneuvotteluja ja mitä se oli sen jälkeen? Ja jos voisit vielä perutella, että miksi se oli sinusta aatteen myymistä eikä kompromissi?



Arhinmäki on nuori ja suhteellisen kokematon, joten ei liene ihme jos jotain virheitäkin tulee tehtyä, mutta niistä oppii. Toisaalta Arhinmäki on nuori, joten hänellä on ideoita ja energiaa, mistä annan lisäpisteitä. Jotkut ehdokkaat näyttävät lähinnä siltä, että haluavat mennä päiväunille eivätkä vaikuttaa maailmaan.[/QUOTE]

Voi hyvänen aika... :O
Politiikka on aina politiikkaa, näitä keskusteluja on käyty jo vaalien alla, vaalien jälkeen ja sinä tinkaat vieläkin näitä samoja asioita... Se että sinä kovasti tykkäät Arhinmäestä, ei kumoa eikä saa kumota sitä ettei joku toinen hänestä pidä ja pitää hänen tapojaan väärinä. Onhan Soinistakin jos miljoonaa mielipidettä tullut pitkin kevättä, kesää ja syksyä.
En tykkää myöskään Väyrysestä, mutta siihen et hae samalla tavalla syitä.
Minulla on poliittinen mielipide, sinulla omasi. Piste.

Nyt puhutaan jo presidentin vaaleista.
 
"minä84"
[QUOTE="vieras";25206730]
Venäjän ydinaseita vastaan Suomen maamiinat olisivat yhtä tehokkaita kuin kananmunapieru.[/QUOTE]

Venäjä ei missään tapauksessa käyttäisi ydinasetta Suomea vastaan, koska olemme sijainniltamme hyvin lähellä Venäjää. Jos muistat esim. Venäjän hyökkäyksen Georgiaan muutama vuosi sitten, niin varmasti tiedät, että sodankäynti on nykyäänkin hyvin samanlaista kuin se on ollut viimeiset sata vuotta.
 
EI vihreille!!!
Älkää hyvät ihmiset vihreiden Haavistoa äänestäkö tai Suomesta tulee neekerikylä!! Kuten vihreiden Anni Sinnemäki sanoi: "Mun mielestä on hyvä että Suomen pääministeri on vieraillut Saharan eteläpuoleisessa Afrikassa (Nigeria), ja tutustunut siellä siihen todellisuuteen joka on osa meidänkin tulevaisuutta."
Afrikkalaisuus on osa Suomen tulevaisuutta jos vihreitä äänestää.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;25206749:
Voi hyvänen aika... :O
Politiikka on aina politiikkaa, näitä keskusteluja on käyty jo vaalien alla, vaalien jälkeen ja sinä tinkaat vieläkin näitä samoja asioita... Se että sinä kovasti tykkäät Arhinmäestä, ei kumoa eikä saa kumota sitä ettei joku toinen hänestä pidä ja pitää hänen tapojaan väärinä. Onhan Soinistakin jos miljoonaa mielipidettä tullut pitkin kevättä, kesää ja syksyä.
En tykkää myöskään Väyrysestä, mutta siihen et hae samalla tavalla syitä.
Minulla on poliittinen mielipide, sinulla omasi. Piste.

Nyt puhutaan jo presidentin vaaleista.
Minulle on ihan sama tykkäätkö sinä Arhinmäestä. Olen vain pyytänyt esimerkkejä väitteestä, että Arhinmäki on takinkääntäjä. Sitten kun kysyin tarkennuksia väitteillesi, et ilmeisesti osaa niitä antaa, vaan alennut lapselliseen hyökkäykseen. Kysyin tästä väitteestä sen vuoksi, koska pidän Arhinmäestä, mutta voin olla väärässä hänen suhteensa. En ole voi seurata Suomen politiikkaa kauhean tarkkaan useinkaan enää nykyisin.

Käytöksesi on minusta lapsellista. Jos et halua keskustella politiikasta ja Arhinmäestä, älä vastaa kysymyksiini ollenkaan. Mutta jos vastaat, älä hämmästy jos kommentoin vastaustasi. Ja jos et voi vastata asiallisesti, älä vastaa ollenkaan.
 
"vieras"
[QUOTE="minä84";25206764]Venäjä ei missään tapauksessa käyttäisi ydinasetta Suomea vastaan, koska olemme sijainniltamme hyvin lähellä Venäjää. Jos muistat esim. Venäjän hyökkäyksen Georgiaan muutama vuosi sitten, niin varmasti tiedät, että sodankäynti on nykyäänkin hyvin samanlaista kuin se on ollut viimeiset sata vuotta.[/QUOTE]

No ei todellakaan ole. Oletko lukenut historiaa? Missä länsimaassa käytetään hevosia ja miekkoja sodissa? Suomella ei oikeasti olisi mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
 
Hilipati
Älkää hyvät ihmiset vihreiden Haavistoa äänestäkö tai Suomesta tulee neekerikylä!! Kuten vihreiden Anni Sinnemäki sanoi: "Mun mielestä on hyvä että Suomen pääministeri on vieraillut Saharan eteläpuoleisessa Afrikassa (Nigeria), ja tutustunut siellä siihen todellisuuteen joka on osa meidänkin tulevaisuutta."
Afrikkalaisuus on osa Suomen tulevaisuutta jos vihreitä äänestää.
Sanoit Suomen Kuvalehden haastattelussa, että somalipakolaisia on parasta auttaa Somalian pakolaisleirillä. Tulisiko Suomen pidättäytyä pakolaisten ottamisesta?

Lukekaa tää juttu, niin karisee nuo väärät mielipiteet puolueista. Vaikka Soini kuinka selvin sanoin väittäisi, niin oikeasti maailma ei ole mustavalkoinen. Haavisto on rauhan mies ja pätevä neuvottelija.

Tehtävä Suomessa, Pekka Haavisto | Image.fi

Image 10/11: Tehtävä Suomessa, Pekka Haavisto:

"”Pitäisi nähdä, että autettavien enemmistö on näissä leireissä. Siellä on kymmeniä tuhansia ihmisiä hädässä. Olen nähnyt itse Darfurissa, että pienikin apu, joku perhanan pressu tai kanisteri, tuo fiiliksen, että joku välittää. Ei me voida ajatella, että olisi ratkaisu saada nämä ihmiset turvaan tänne. Jotkut konfliktit ovat niin vaikeita, että ihmiset jumiutuvat leireille vuosiksi ilman toivoa. Näiltä leireiltä voidaan mun mielestä ottaa kiintiöpakolaisia myös Suomeen YK:n systeemin mukaisesti. Määrä voisi olla nykyistä isompikin. Tiedämme näiden ihmisten taustat ja avun tarpeen. Jos Suomeen itse hakeutuu alaikäinen lapsi Somaliasta, mistä me löydämme viranomaisen, joka oikeasti tietää, millaisista oloista se lapsi on kotoisin ja mikä on se motiivi?”

Miten sitten näihin spontaanipakolaisiin tulisi suhtautua?

”Jos mä olen nyt rehellinen, niin monen henki ja turvallisuus ei ole sillä tavalla uhattuna, että tarvitsisi tulla Eurooppaan. Jos tullaan taloudellisista syistä etsimään toimeentuloa, pitäisi pelin olla selvä: ei sallita harmaata työvoimaa, vaan annetaan työlupa, sosiaaliturva ja oleskelulupa. Ilman tätä porukkaa Espanjassa ei poimittaisi yhtään tomaattia tai Italiassa tiskattaisi tiskejä, ja heille täytyy saada suoja. Yhteistyö pohjoisafrikkalaisten maiden kanssa on tärkeää, jotta pakolaisvirtoja voidaan kontrolloida. Taloudellista kehitystä ja työpaikkoja pitää nyt saada syntymään Pohjois-Afrikkaan.”"
 

Yhteistyössä