Toisen lapsen tekeminen olis vääriin meidän koko perhettä kohtaan, siitä ei mitään tulis. Joten lapsi jääköön ainokaiseksi, eipä näytä kärsivän olostaan.
Ja tämä taukki taas olettaa että nuo 2 kakaraa ovat sellaisia vain sen tähden että ovat ainoita lapsia, kyllä kuule vanhempien luonne periytyy ja kasvatus tekee viimeisen silauksen. Että mietipä olisiko syytä vanhemmissakin. Jos noilla olisi ollut sisarus niin olen varma, että tilanne ei olisi toinen.on väärin.
meidän tuttavapiirissä 2 yksilapsista perhettä. poika 5v on aivan järkyttävä kauhukakara, en ole pahempaa pomottajaa ja kiusaajaa nähnyt.
toisessa perheessä tyttö 7v, sama juttu. kamala itsekäs pomottaja. ja ei osaa hetkeäkään olla yksin. aina pitää haalata kaikki alueen tytöt ja hän sir mielinmäärin määrää, ja aina pitää olla sen kotona, pihalla.
Hyvin sanottu.Alkuperäinen kirjoittaja yleistän minäkin;9481332:ennemmin voisi sanoa että monilapsisista perheistä tulevat ovat juuri niitä kauhukakaroita jotka pitävät kynsin ja hampain kiinni puolensa eivätkä halua jakaa mitään toisten kanssa. yksin olijat ovat aina saanneet yllinkyllin kaikkea ja ovat valmiit jakakamaan toisille anteliaasti.
Koska tuttavapiirissäsi on peräti kaksi yksilapsisessa perheessä elävää lasta joista et pidä, niin sillä perusteella kaikki miljoonat vanhemmat jotka ovat hankkineet vain yhden lapsen, tekevät mielestäsi lasta kohtaan väärin. Käsitinkö oikein? Jos käsitin, niin oletko omasta mielestäsi yhtään suppeakatseinen?on väärin.
meidän tuttavapiirissä 2 yksilapsista perhettä. poika 5v on aivan järkyttävä kauhukakara, en ole pahempaa pomottajaa ja kiusaajaa nähnyt.
toisessa perheessä tyttö 7v, sama juttu. kamala itsekäs pomottaja. ja ei osaa hetkeäkään olla yksin. aina pitää haalata kaikki alueen tytöt ja hän sir mielinmäärin määrää, ja aina pitää olla sen kotona, pihalla.
Koska tuttavapiirissäsi on peräti kaksi yksilapsisessa perheessä elävää lasta joista et pidä, niin sillä perusteella kaikki miljoonat vanhemmat jotka ovat hankkineet vain yhden lapsen, tekevät mielestäsi lasta kohtaan väärin. Käsitinkö oikein? Jos käsitin, niin oletko omasta mielestäsi yhtään suppeakatseinen?
Minä olen ikionnellinen tuosta yhdestäkin, jonka saaminen oli kyllä ihan uskomaton onnenpotku.
Ei lapsi osaa kaivata mitään sellaista mitä sillä ei ole koskaan ollut .
..ai ei osaa? Itellä on monta sisarusta mutta aina kaipasin sitä yhtä tai kahta joka ois ollut enemmän mun itteni ikäinen. Mulle 3v nuorempaan/vanhempaan (oli muitaki sekä isompia että pienempiä mut nuo oli lähimpänä omaa ikää) oli liian paljon ja aina toivoin että ollappa mulla joku reilut 1v pienempi/isompi sisko/veli.
Nyt itellä isohko perhe pienillä ikäeroilla ja ihan toivotusti Ja kieltämättä ajattelen että on aika itsekästä tehdä "vain" yksi lapsi jos on mahdollista saada useampi.. ehkä 3 tai mieluummin vaikka se 4.. Liian monessa (mun tuntemassa) 2-lapsisessa perheessä on ne sisarukset niin huonoissa väleissä ettei uskoiskaan. Sen sijaan ku lapsia on useempi niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä niillä on sisaruksissa se joku sisko/veli joka on ainaki läheinen läpi elämän. Mutta tämä nyt on vaan mun mielipide. Kukin tyylillään
Ihan juurikin näinYleistäminen on jotenkin aina saanut niskavillani pystyyn. Eihän kukaan pysty tekemään sellaista tutkimusta jolla voitaisiin todistaa takuuvarmastijonkun asian olevan juuri niin.
Itse tiedän paljon yksilapsisessa perheessä kasvaneita ihmisiä jotka ovat ihan normaaleja sosiaalisesti. Ja tiedän paljon monilapsisessa perheessä kasvaneita jotka eivät sitä ole. =)