Olenko liian täydellinen mies?

• Viestiketjun aloittaja Mies31vee
  • Ensimmäinen viesti
"jep"
Minulle tulee tiedätkö ekana mieleen, että tavallaan vaadit sitä heti-kolahtamista, jotta voisit katsoa yhtään eteenpäin hommaa, ja lisäksi olet ehkä etukäteen liian tarkkaan määritellyt mielessäsi, mitä tuohon kolahtamiseen vaaditaan (nuoruus, tietynlainen ulkonäkö - naisellinen tai tyttömäinen ei toki sinällään kuulosta liian tarkalta,mutta ehkä olet määritellyt ajatuksissasi tätä tarkemmin).

Tuo on sillä tavalla tappava yhdistelmä, että

1) usein siihen, ettei kolahda ihan heti, voi olla jokin sellainen syy, joka ei mitenkään liity yhteensopivuuteenne (myös siihen intohimoon ;)) pitkässä parisuhteessa (vaikkapa jännitys, ujous, vireystila)

ja

2) ei ole yks eikä kaks ihmistä, jotka ovat vannoneet, että ainakaan nainen/mies ei saa olla lyhyt/pitkä/laiha/sosiaalidemokraatti/ituhippi/nuorempi/vanhempi/younameit, ja - tadaa - juuri sen ominaisuuden kantaja viekin jalat alta, ja tuloksena on hyvässä tapauksessa onnistunut parisuhde.

Mun neuvoni siis olisi, että olet loppujen lopuksi vielä nuori. Sinulla on elämää edessäsi, ja koska olet mies, esim. lasten saaminen, jos sellaisesta haaveilet, on sinulle mahdollista vielä pitkään. En siis kehottaisi optimoimaan liikaa, vaan antamaan joskus asioille hetki aikaa kehittyä. Tietysti jos ei kolahda myöhemminkään puolin, toisin tai molemmin, niin sitten ei, mutta jos kumpikaan ei sit rakastukaan, voit ainakin saada hyvän ystävän/kaverin. Ja onko niitäkään oikeasti koskaan liikaa, jos ovat hyviä?

• Tykkää
Reactions: nöppönen
kysymys
Ei tietenkään pilkulleen. Saan vain inspiraatiota ajasta, jossa mies oli ritarillinen naista kohtaan. Sehän sisältää traagisuutta, koska moderni nainen Suomessa harvemmin kaipaa sellaista. Intohimo liittyy myös kärsimykseen (ja keskeisesti lyyrisyyteen). Luettuani muiden maiden kulttuureista olenkin pohtinut, sopisiko tällainen lähestyminen paremmin johonkin muuhun maahan. Ainakin läheinen ystävättäreni patriarkaalisemmasta Ranskasta on ihmetellyt kovasti, miksen "menesty" niin hyvin Suomessa :)

En todellakaan ole kieltämässä naurua ja spontaaneja tunteita. Mutta minulle ne ovat enemmän mauste kuin pääasia.
Missä ihmeen mielikuvitusmaailmassa sinä elät?

Nykyajan ritarillisuus on sitä, että mies osallistuu tasaveroisena kumppanina arjen pyörittämiseen. Työnjako kotitöissä ja lastenhoidossa menee puoliksi. Jos tämä ei toteudu, niin miehen käytös on kaukana ritarillisesta vaimoaan kohtaan.

"Nainen"
Missä ihmeen mielikuvitusmaailmassa sinä elät?

Nykyajan ritarillisuus on sitä, että mies osallistuu tasaveroisena kumppanina arjen pyörittämiseen. Työnjako kotitöissä ja lastenhoidossa menee puoliksi. Jos tämä ei toteudu, niin miehen käytös on kaukana ritarillisesta vaimoaan kohtaan.
Täysi peesi tälle! Sitä paitsi eivät ne nykyajan miehet Ranskassakaan käyttäydy kuin "entisajan ritarit", vaan juuri hyvinkin modernisti, osallistuvat perheen yhteisiin tehtäviin. Rentoja heppuja, jotka nautiskelevat elämästä.

miehuuden kekannut
Et ole itsekeskeinen. Olet liian KILTTI JA KUNNOLLINEN. Arvaus: Luulet että seksi hauskanpitona on kunnon naiselle kirosana.

Et säteile seksuaalista energiaa vaan olet liian herrasmies. Herrasmies pitää olla -herrasmiesvaras nimittäin. Nainen ei ota susta rakastajaa vaan hovimestarin.

Sul on kaikki ainekset olla naisten sydämenvaltaaja mutta sun on lisättävä tuohon seksiä ja kevyttä agressiivisuutta, testosteronia ja pahan pojan silmäkulmaa.

SIIS MAUSTEENA. Pohja on jo hyvä.

Mullakin meni paskasti naisten kanssa niin kauan kun kuvittelin että on oltava kokoajan vaan kunnollinen.

plaaplaa
En jaksanut lukea koko ketjua läpi. Aloitus oli hieman tylsä myös. Mutta minusta vaikutit sellaiselta mistä itse pitäisin jos olisin vapaa. Itse tykkäisin vanhanaikaisesta kohtelusta kohtuudella tietty. Siitä että naista kunnioitetaan ja kohdellaan kauniisti. Mutta mä oonkin monesti myös miettinyt mikä mussa on vikana. Täydellisyyteen pyrin monessa vain huomatakseni että on vielä täydellisempiä olemassa. Oisko asperger tai narsisti? Tosin narssti en varmaan ole sille olen saanutkin jo melkein vahvistuksen.

plaaplaa
Et ole itsekeskeinen. Olet liian KILTTI JA KUNNOLLINEN. Arvaus: Luulet että seksi hauskanpitona on kunnon naiselle kirosana.

Et säteile seksuaalista energiaa vaan olet liian herrasmies. Herrasmies pitää olla -herrasmiesvaras nimittäin. Nainen ei ota susta rakastajaa vaan hovimestarin.

Sul on kaikki ainekset olla naisten sydämenvaltaaja mutta sun on lisättävä tuohon seksiä ja kevyttä agressiivisuutta, testosteronia ja pahan pojan silmäkulmaa.

SIIS MAUSTEENA. Pohja on jo hyvä.

Mullakin meni paskasti naisten kanssa niin kauan kun kuvittelin että on oltava kokoajan vaan kunnollinen.
No mulla on tuo mutta toisinpäin. Eli olen nainen ja olen oppinut tavallaan kunnolliseksi. Pääseeköhän tästä koskaan? Lisäksi olen vielä parisuhteessa ja tuntuu että olen väärän henkilön kanssa ja ikäkin kohta painaa kun yli 30v...apua.

..Itse tykkäisin vanhanaikaisesta kohtelusta kohtuudella tietty. Siitä että naista kunnioitetaan ja kohdellaan kauniisti. ...
Näinhän ne naiset sanoo mutta epäilen, että "miehuuden kekannut" on oikeilla jäljillä sanoessaan, että miehen pitäis olla ainakin pikkusen pahis että nainen säilyttää mielenkiintonsa.

Olisko vinkkiä mitkä olis semmosia sopivia pikku pahisteluja joilla vois aiheuttaa vaimolle vähän harmaita hiuksia kuitenkin ilman että se alkaa eropapereita rustaamaan?

• Tykkää
Reactions: Data
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25190252:
:D

No sopivat arjennostastuspahistelut liittyy varmasti yleensä petipuuhiin, eli sille saralle jotakin... Toisille en kyllä osaa enkä kehtaa ehdotella.
jos yllättäis siipan oikein kunnolla ja tuumais joku ilta että nytpä ei huvita...

voi jeee!
oli provo tai ei niin mulla oli kerran tollanen miesystävä. siis ihan hirvee! sillä oli ihan hervoton tarve olla koko ajan niin maan perusteellisen persoonallinen. oli sellanen "vähän erilaisempi" "hiihti omia latujaan"...oli hirvee lista mimmonen hän oli "mää...siiis määä....mää... siis mää..." ja toinen litania mimmolnen minä hänestä olin. se oli 27 vee ja minä 17, että hänki siis tykkäsi vähän nuoremmasta ja tiedättekö miksi? siks, että kukaan vanhempi ja enemmän elämää nähnyt ei olisi ollu niin tollo, et olisi ryhtynyt hikipäässä olemaan sellanen kuin hän tyttönsä toivoi olevan.

voi jeesus, kuinolen kiittänyt luojaani, että pääsin hänestä eroon!tuli ihan hirveä paniikki, kun tuntui että ilma loppuu kun hän oli niiiiiiiiin persoonallinen sitä ei voi kuvitella mimmosiin sfääreihin tollanen urakkaerityislaatuinen elämässään pääsee! se oli hirveä myötähäpeän määrä mitä piti nuoren tytön kokea, kun mies leikki persoonallista!

"Hanna"
oli provo tai ei niin mulla oli kerran tollanen miesystävä. siis ihan hirvee! sillä oli ihan hervoton tarve olla koko ajan niin maan perusteellisen persoonallinen. oli sellanen "vähän erilaisempi" "hiihti omia latujaan"...oli hirvee lista mimmonen hän oli "mää...siiis määä....mää... siis mää..." ja toinen litania mimmolnen minä hänestä olin. se oli 27 vee ja minä 17, että hänki siis tykkäsi vähän nuoremmasta ja tiedättekö miksi? siks, että kukaan vanhempi ja enemmän elämää nähnyt ei olisi ollu niin tollo, et olisi ryhtynyt hikipäässä olemaan sellanen kuin hän tyttönsä toivoi olevan.

voi jeesus, kuinolen kiittänyt luojaani, että pääsin hänestä eroon!tuli ihan hirveä paniikki, kun tuntui että ilma loppuu kun hän oli niiiiiiiiin persoonallinen sitä ei voi kuvitella mimmosiin sfääreihin tollanen urakkaerityislaatuinen elämässään pääsee! se oli hirveä myötähäpeän määrä mitä piti nuoren tytön kokea, kun mies leikki persoonallista!
Tämä taisi kuvata ap:ta aika hyvin. Luulenpa, että juuri sen takia hän tykkääkin nuoremmista naisista, koska heillä ei ole vielä omaa tahtoa ja persoonallisuutta. Vanhemmat elämää kokeneet naiset todennäköisesti kertoisivat miehelle ikävän totuuden hänen luonteestaan. Ja sitähän mies ei halua kuulla. Se on jo huomattu. Mikäli ap kuvittelee tämän ketjun jälkeekin olevansa vielä täydellinen, niin kannattaisi tosissaan hakeutua hoitoon.

"jep"
OT, missä töissä ap on, kun kerkeää työajalla (sanoi töissä kirjoitelleensa) vastailla kaksplussan ketjuihin? ;) Ymmärrän, että jossain yöhoitajana tms. kerkeäisi, mutta näitä oli vastailtu ihan päiväsaikaan.

Mäkin meinaan haluan sellaisen työn :D.

Parasta on tavata livenä mahdollisimman pian, jopa heti ensimmäisen mailin jälkeen. Postien lähettely luo vain turhia mielikuvia, jotka hyvin usein ovat jotain ihan muuta mitä itse olet/tyttöystäväehdokas on.

Kokemusta on, tulos: kaksi hyvää ystävää ja aviomies, jonka kanssa lapsi ja onnellinen liitto.

P.S. Ilmoituksesi perusteella en vastaisi sinulle, tuot mieleeni juuri sellaisen epätoivoisen tyypin, joka pitää itseään parempana kuin muut. Ylimielisen ja tylsän, joka vaatii muilta paljon, muttei itse kuitenkaan ole sen kaksisempi. Yök. : /

Yhteistyössä