Olenko liian täydellinen mies?

• Viestiketjun aloittaja Mies31vee
  • Ensimmäinen viesti
"Minni"
On muuten myös vähän outoa, jos ihmisen pitää olla joku uskonhihhuli ollakseen rauhallinen, luotettava, lempeä ym. kuten joku sanoi täällä. Välillä vähän tuntuu kuin tosi moni etenkin vanhempi nainen olisi kadottanut uskon hyvään ja muihin vastaaviin positiivisiin arvoihin ihmisissä ja elämässä, ehkä myös miehissä. Jokin "loiste" tai toive on sammunut. Se jotenkin rumentaa ihmistä mielestäni. Sisäinen hyvä olo näkyy myös ulos monin tavoin.
Eli kun elämää on nähnyt enemmän kuin 20 kesää niin alkaa olla jo ruma. No, ehkä et ihan tätä tarkoittanut, mutta mun mielestä olet väärässä tai olet tavannut vaan niitä elämän katkeroittamia vanhempia naisia. Ja juuri sen ettei katkeroidu, kun elämä ja monet miehet kohtelee huonosti, sen voi ehkäistä huumorintajulla.

Mies31vee
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25178212:
Entäs jos vähän kokeneempi/vanhempi nainen osaisi arvostaa noita ominaisuuksia enemmän kuin nuori? Itsestäni tuntuu, että se hyvän käsittäminen muuttuu iän myötä, toivon nyt eri asioita kuin 10vuotta takaperin. Ehkä realiteetit on iskostunut päähän, mutta toisaalta iän myötä myös yleensä tiedetään paremmin mitä halutaan. Haluat olla rehellinen ja avoin kaikeasta heti alkuun, juu kiva, mutta anna myös naiselle mahdollisuus löytää puoliasi. Se, että kaikki ei ole heti avoinna on paljon kiinnostavampaa. Ehkäpä joka hieman vanhempi nainen löytää sen hehkun uudelleen kanssasi?
Ihan mahdollista. Ehkä vanhemmissa naisissa usein näen tuon mainitsemani "hehkun" karisseen ja siksi en usein viehäty heistä. Tottahan toki poikkeuksia voi olla.

Mies31vee
[QUOTE="Minni";25178248]Eli kun elämää on nähnyt enemmän kuin 20 kesää niin alkaa olla jo ruma. No, ehkä et ihan tätä tarkoittanut, mutta mun mielestä olet väärässä tai olet tavannut vaan niitä elämän katkeroittamia vanhempia naisia. Ja juuri sen ettei katkeroidu, kun elämä ja monet miehet kohtelee huonosti, sen voi ehkäistä huumorintajulla.[/QUOTE]

Samaa mieltä ainakin osittain olen!

Ihan mahdollista. Ehkä vanhemmissa naisissa usein näen tuon mainitsemani "hehkun" karisseen ja siksi en usein viehäty heistä. Tottahan toki poikkeuksia voi olla.
Kannattaa yrittää kuitenkin, mieti sitä tunnetta kun saat jonkun hehkumaan? Ehkä joku joka on jo oman hehkunsa menettänyt, syttyy uudestaan vuoksesi.. kannattaa katsella pintaa syvemmälle ja kuunnella toisen sydäntä. Ehkä se hehkun kariseminen on ihan arkuuttakin, jos on satuttanut itsensä pahasti aikasemmin.

"vieras"
osaat liikaa kirjottaa. Olet nais tyyppisesti ajattelija. Ei vaan jaksa lukea pitkiä juttuja mutta oonkin miesmäinen, tykkään moottoriurheilusta, tietokoneista ja lyhyt sanasista miehistä ja huumorintajusista. Eis vaiskaan itsellä on se kun tapaa jonkun että tämän kanssa haluan olla ja nähdä toistekkin. ja Sen kanssa tulee juttuun. Mutta minä olen minä ja moni muu sitten oikeasti tykkää olla kanssasi ja tulee juttuun.

Sivusta seuraten
Mielenkiintoinen sosiologinen koe. Ap on unohtanut ikänsäkin, ja silti tarina menee aina vain läpi.
Liikuttavaa, miten kova on palstamammojen tarve näyttää kyseiselle ritarille kaapin paikka.
Näppis oikein sauhuaa kun yyhootiinat kertovat, että "vaikka luulet itsestäs mitä, et sä vaan mulle kelpais, lällällää."

Mielenkiintoinen sosiologinen koe. Ap on unohtanut ikänsäkin, ja silti tarina menee aina vain läpi.
Liikuttavaa, miten kova on palstamammojen tarve näyttää kyseiselle ritarille kaapin paikka.
Näppis oikein sauhuaa kun yyhootiinat kertovat, että "vaikka luulet itsestäs mitä, et sä vaan mulle kelpais, lällällää."
Ei sitä näin kirjoitusten perusteella saa oikeaa kuvaa miehestä. Hän osaa kirjoittaa taitavasti mutta kommunikaatiossa on silti ongelmia väärinkäsitysten takia. Kenestäkään palstalaisesta ei varmasti saa kovin hyvää kuvaa pelkän palstan välityksellä, vakkareistakaan.

Kyse on yksinkertaisesti siitä että hän sanoi että ei saa pysyvää parisuhdetta ja se on varsin mielenkiintoinen ongelma ratkaistavaksi. Lisähaasteen tuottaa vielä tietojen saaminen kun hän vastailee hieman epätarkasti nätisti sanottuna.

diu dau
Koska tarina on niin uskottava, on aika merkityksetöntä, onko se provo vai ei. Iän muuttumisesta ei voi päätellä mitään, sehän on vain fiksua kirjoittaa tekaistulla iällä, niin pienentää edes hiukan todennäköisyyksiään törmätä nettitreffimaailmassa tämän ketjun lukeneisiin naisiin. Melkein tekisi mieli veikata, että jos tämä ritari on oikeasti se joka sanoo olevansa, niin todellinen ikä on 32, sopivasti siitä keksittyjen ikien välistä +/- 1 vuotta, mutta se olis varmaan liian obvious ja liian keksitty ikä liian lähellä todellista ikää.

Mutta siis uskottavan tästä tekee se, että tiedän hyvin vastaavanlaisia tyyppejä. Muutkin ovat täällä kirjoitelleet kokemuksistaan. Pari epäuskottavaa ominaisuutta tullut esiin tässä tyypissä, mutta toisaalta, joskus ihmiset yllättää (esim. horoskooppilätinällä).

Piti muuten jättää huomiotta noi pöljät yyhoo- ja palstamammaviittaukset, että pystyi vastaamaan itse asiaan.

]Olen kyllä kiinnostunut vähän pehmeämmistä asioista (kielet, kulttuuri...). Toisaalta myös maskuliinisista (salilla vääntö, metallimusiikki, sotahistoria...).[/B] Mutta en pitäisi itseäni omistushaluisena. Perusjutut kuitenkin pitäis löytyä eli vastavuoroisuus, neuvottelu, rehellisyys ja kunnioitus, että voi luottaa toiseen. On myös totta että juuri nyt mieluiten viettäisin aikaani sopivalta vaikuttavan ihmisen kanssa kuin isossa porukassa, baarissa tms. menoissa.
Oletkohan exäni :D Tosin kaikki kirjoittamasi ei ihan täsmää. Mutta tosiaan. olen seurustellut tuollaisen ihmisen kanssa, joka monilta osin on samanlainen, jollaiseksi sinä itseäsi kuvaat. Loppujen lopuksi suhde oli aika kuluttava - kokoajan piti "kyetä keskustelemaan" sillä ylevällä tasolla, hienosti ja fiksusti. Keskustelut olivat kyllä antavia ja mielenkiintoisia, mutta arkisuus puuttui suhteesta kokonaan. Persoonallisuus ja sen näkyminen ulospäin olivat tärkeämpiä. Ellei itse ole 100% sellainen ihminen, sitä teatteria ei jaksa.

Sivusta seurannut
Ei sitä näin kirjoitusten perusteella saa oikeaa kuvaa miehestä. Hän osaa kirjoittaa taitavasti mutta kommunikaatiossa on silti ongelmia väärinkäsitysten takia. Kenestäkään palstalaisesta ei varmasti saa kovin hyvää kuvaa pelkän palstan välityksellä, vakkareistakaan.

Kyse on yksinkertaisesti siitä että hän sanoi että ei saa pysyvää parisuhdetta ja se on varsin mielenkiintoinen ongelma ratkaistavaksi. Lisähaasteen tuottaa vielä tietojen saaminen kun hän vastailee hieman epätarkasti nätisti sanottuna.
Sinä olet sentään ihan oikeasti koettanut ratkaista ongelmaa. Mutta varsin moni näiden parinkymmenen sivun aikana on käyttänyt merkittävästi energiaa vain kertoakseen tälle saturitarille, että hän luulee liikoja itsestään tai kärsii persoonallisuushäiriöstä. Tai jos konkreettisia ehdotuksia on esitetty, ne ovat olleet tyyliä "sun pitäisi olla tämmöinen tai tämmöinen, rento ja huumorintajuinen". Mikäli kyseessä on todellinen henkilö, hänen tiensä onnelliseen parisuhteeseen tuskin on rennoksi ja huumorintajuiseksi ryhtyminen.

epätäydellisyyden totuus
Täydellisiä tai liian täydellisiä ihmisiä ei ole oikeasti olemassakaan. On vain ihmisiä, jotka pitävät itseään jotenkin poikkeuksellisen erinomaisia ja tarvitsevat pönkitystä tälle mielikuvalleen, etsimällä ulkopuolista virhettä/syytä johonkin omassa itsessään havaittavissa olevaan puutteeseen.

Sinä olet sentään ihan oikeasti koettanut ratkaista ongelmaa. Mutta varsin moni näiden parinkymmenen sivun aikana on käyttänyt merkittävästi energiaa vain kertoakseen tälle saturitarille, että hän luulee liikoja itsestään tai kärsii persoonallisuushäiriöstä. Tai jos konkreettisia ehdotuksia on esitetty, ne ovat olleet tyyliä "sun pitäisi olla tämmöinen tai tämmöinen, rento ja huumorintajuinen". Mikäli kyseessä on todellinen henkilö, hänen tiensä onnelliseen parisuhteeseen tuskin on rennoksi ja huumorintajuiseksi ryhtyminen.
Johtuu varmaan siitä, että ap:n tyylisiä miehiä on oikeasti olemassa, oli sitten provo tai ei, ja ehkä jollekin yh-mammalle on jäänyt sellaisen kohtaamisesta jotain hampaankoloon.

arvaus
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25178902:
Mun mielestä on jotenkin epäloogista, että joku jolla ei oikein natsaa naisten kanssa, tulee siihen päätelmään, että se johtuu siitä, että hän on liian täydellinen.
samaa mieltä. väärä käsitys itsestään. mutta eikö kukaan muu tajua kuka teitä huijaa...

"vieras"
sinulta tulis graduus omia tunteita mutta kun ne ei oikein oo oikein sovialiasta. Miten tehdään gradu. ole asiallinen! Ota kaikki huomioon. älä kerro tunteista mutta jos kerrot niin asiallisesti.

"mmmmmm"
Nyt ei saa loukkaantua, mutta teksti tuo mieleen erään narsismista kärsineen ystäväni..hän myös aina nosti ikäänkuin itsensä jalustalle ja uskoi olevansa muita parempi... minusta vaikutat hieman tylsältä, historia innosteuksen aiheena ei ole synonyymi tylsyydelle, eivätkä hyvät käytöstavat myöskään:) en siis pitäisi niinkään sinua persoonallisena ainakaan juttusi perusteella, vaan ennemminkin tylsänä ja tavallisena. Miehessä pitää olla hieman särmää jotta kiinnostuisin hänestä, varmaankin tosi tavallisillakin on ihailijansa, lähinnä mieleen tulee "koti,uskonto ja isänmaa"-tyyppiset naiset. onnea etsinnöillesi!

Yhteistyössä