Lapsella ollut sunnuntaista asti kova kuume, nyt 40,2 ja nukkunut koko päivän...

• Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti
:/
Käytin aamulla lääkärissä,oli korvatulehus. Oon nyt antanut bronaxania ja aamulla supon. sen jälkeen 3 kertaa panadol liosta eikä kuume laske. pysyy vaan 40asteessa. luulin jo että mittari rikki ,ei ole. annoin vierlä nyt bronaxania. miksi ei laske? vähän on juonut,.,.pitäskö lähtee uudestaan tkssa käymään jos kuume ei laske,ku aika paljon lääkettä saanu..

Moneltako olet tuota pronaxenia antanu? Sitähän ei saa antaa kuin 12 tunnin välein.

Vähennä lapselta vaatetta ja osta vaikka mehujäitä jos ei muu mee alas (sekin vähän auttaa laskemaan ruumiinlämpöä). Ja tottakai lääkäriin uudestaan jos vaan nukkuu eikä yhtään jaksa yllä pystyssä.

"tyyppi"
Soita päivystykseen ihan vain mielipidettä kysyäksesi, neuvovat varmasti mielellään puhelimessa sen sijaan että joutuisitte lähteä jonottelemaan paikan päälle.

"Vieras"
Ensinnäkin, pronaxenia annetaan 12h välein. Panadolia 8h välein. Annostus kuntoon. Jos annat enemmän kuin sallittua, se on jo vaarallista.

Toisekseen, soita lääkärille/päivystykseen jos epäilyttää. Me ei voida tietää miksei kuume laske.

kokemuksella
Mä veisin heti lääkäriin enkä soittais edes etukäteen. Kokemus 2 lapsen kohdalla pneumokokki-infektiosta, jossa heti sairaalassa ottivat tippaan ja sisälle. Oireet samoja kuin teillä nyt ja varsinkin kun kuume kestänyt kauan ja llääkkeillä ei laske niin lähtisin heti.

joo siis antoivat antibiootti kuurin .kahdesti oo npronaxania antanu. 2milliä siis kahesti ja panadolia oon siis liuosta antanut 7 milliä 3krt. pakko antaa että laskee.aamuyöllä oikeestaan annoin sitä pronaxania ja supon, oisko tullut noin 10 tuntia väliä,mutta pakko antaa että saa jotenkin laskeen kuumeen.. oon kokeillut kaikkea.ja nyt ei oo ku vaippa ja taas nukkuu tuossa vieressä,sen mitä on hereillä niin makaa vaan raatona sohvalla. odotan nyt että vaikuttaisko tuo pronaxani mitään ja soitan tkhon jos ei ala kohta juomaan edes vähän...yhesti on juonu tuttipullosta kokista, pakko antaa mitä ottaa ja vesitilkkoja vähän. jäätelön paiskaa lattiaan. lääkäri katto vaan korvat ,ei mitään mutua kirjotti reseptin ja lähetti kotia. mietin että mulla oli se mykoplasma 2viikkoa sitten niin voisko tuollakin olla? lääkärin mielestä ei. se oli muutenkin ihan outo lääkäri.

[QUOTE="Vieras";25185121]Ensinnäkin, pronaxenia annetaan 12h välein. Panadolia 8h välein. Annostus kuntoon. Jos annat enemmän kuin sallittua, se on jo vaarallista.

Toisekseen, soita lääkärille/päivystykseen jos epäilyttää. Me ei voida tietää miksei kuume laske.[/QUOTE]

apteekissa sanoi että hetkellisesti voi antaa vähän enemmän kuumelääkettä,eli panadolia voi antaa sen yhden kerran enemmän jos kova kuume. mutta nyt oon kaikki lääkkeet antanu ja vieä yhen kerran sitä pandoliakin enemmän eikä laske. odotan vielä puolituntia koska eikö sen pitäs laskea siloin jo... jos on laskeakseen. en tiedä miksi ei alkanut ottaan tulehusarvoja kai piti itsestäänselvyytenä että vaan korvatulehus ois. nyt en niinku sais antaa yhtään enään lääkettä tänään,mutta ajattelin supon laittaa yöksi. äsken ei ainkaan ollut laskenu ku asteella eli on 40,1. lääkärin mielestä tuo ei ole kova kuume lapsella. ja sano että korvatulehusaiheuttaa..mutta silti vähän huolestuttaa..

"vieras"
Meillä oli vajaa 2v tyttö 3päivää kovassa kuumeessa(kuume oli 39,5-40). Aluksi laski supolla. Kolmantena päivänä n.tunti supon annon jälkeen kuume 40,8. Lääkäriin painuttiin samantein ja tulos oli keuhkokuume.

Kyllä soittaisin herkästi lääkärille.

"vieras"
Lapsen ikä?

Meillä noin vuoden ikäisen keuhkokuume oireili noin ja hengitys oli tiheää ja hankalaa.

Kannattaa soittaa päivystykseen ja kysyä. Kuume on ollut aika pitkään jo. Sinänsä tuo lukema ei ole korkea, vaan kuume voi nousta korkealle pikkulapsilla ja kyllähän se vetää väsyneeksi. Nestettä tärkeä antaa paljon. Anna vaikka pillimehuja, jos ne on herkkua ja maistuisi.

Soita päivystykseen. Väsähtänyt lapsi on hyvä ja aiheellinen syy lääkärikäyntiin.

Neilee harmaana
Soita heti 0910023, se on ilmainen terveyspalvelu numero, jossa sairaanhoitajat vastaavat. Kerro heille tilanne.

Jos lapsi ei juo ja makaa vaan ja noi isot määrät kuumelääkettä ei auta on jokin ehkä pahasti vialla. SOita heti!!!

"vieras"
Kysyisin vielä, että millainen on hengitys? Onko tiheää tai hankalaa tai käyttääkö ns. apulihaksia hengittämiseen?

Soita päivystykseen, jos lapsi on siis tosi veto poissa. Usein lapset jaksavat leikkiä kuumeesta huolimatta, joten tuo ei ole ihan tavanomaista.

minusta siis on aika tiheää tuo hengitys ja nopeasti hengittää. 2v on. yöllä oli pakko laittaa suppo kun ei ollut panadol liuosta vasta kun aamulla ku käytiin apteekissa. voikohan tuo korvatulehus vaan pitää sit noin kovaa kuumetta.... ?kun kuitenkin korvissa oli molemmissa tulehus. ei aikaisemmin oireillut viime yönä itki ja haro korvia. ennen sitä söi hyvin ja ei haronut niitä.ajattelin että tauti on menossa ohi,mutta kuume nousikin yhtäkkiä 40 nyt ollut koko päivän ja siis levähtänyt vaan ,ehkä tunnin ollut jalkeilla ja silloin makas sohvalla,,,

"abc"
Mäkin oon mennyt kerran lapsen kanssa yöllä päivystykseen, kun ei lääkkeillä laskenut kuume alle 40. Siellä lääkitsivät ja ottivat osastolle yöksi, tosin meidän tyttö valitti myös etta selkää särkee, joten virtsis oli epäilyksenä. CRP:t yms. otettiin (kaikki ok) ja aamulla tyttö oli ok ja pääsi kotiin. Sillä oli muutaman päivän tuota 40 asteessa eikä muita oireita. Mitään ei löytynyt se oli joku virus.

Soita päivystykseen, ne tietää siellä myös mitä tauteja on liikkeellä sielläpäin Suomea. Kyl ne sit käskee näytille, pienten kanssa herkästikin. Kyllä mä itse kävisin päivystyksessä tuossa tapauksessa....etenkin kun ei juo. Noin korkea kuume+juomattomuus=nestehukka helposti

"vieras"
siis tiehään ja raskaasti minusta nyt hengittää... katonko kellosta minuutin ja lasken montako kertaa hengittää vai miten?
Eiku teet nyt niin, että soitat ihan asiantuntijoille eli soita oman tk:n päivystykseen. Siellä selität teidän tilanteen ja korostat sitä, että A) lapsi on vain nukkunut koko päivän, ei jaksa leikkiä ja B) hengittää sinusta poikkeuksellisen tiheään ja hankalasti (osaavat kysyä lisää) ja C) kuume korkea eikä laske lääkkeillä.

Neilee harmaana
siis tiehään ja raskaasti minusta nyt hengittää... katonko kellosta minuutin ja lasken montako kertaa hengittää vai miten?
Ei, kun soitat heti tänne 09 10023!

Usko nyt! Mitä sä täältä kyselet, siellä on sairaanhoitajat vastaamassa, sinne voi soittaa kuka vaan ja sieltä olen saanut aina asiallisen ja oikean arvion tilanteesta. Sun lapsesi vaikuttaa todella kipeältä.

"vieras"
Kyllä kuumeen olisi pitänyt jo ainakin hetkellisesti laskea kuumelääkkeen annon jälkeen, joten itse olisin jo mennyt päivystykeen. Ei ole muutenkaan normaalia nukkua koko päivä, joten jotakin on vialla.

Yhteistyössä