Jos sulla olis mahdollisuus toteuttaa kaikki lapses/lapsies joululahjatoiveet, toteuttaisitko ne?

fd
En kaikkia. Lapsi saisi valita vaikka 4 mieluisinta. Nyt on lelukatalogista valittu jo 18 mieluista :D Minusta on mukava, että lapsi tottuu siihen, ettei kaikkea voi aina saada. Nyt lapsi saa samat 4 lahjaa, jotka saisi vaikka olisi rahaa heittää roskiinkin. Vähemmän on enemmän meillä ;)
 
Toteuttaisin ja toteutitin. Ja ostin muutakin siihen vielä lisäksi.

Mä en näe yhtäkään syytä olla toteuttamatta lasten lahjatoiveita, kun kerran pystyn ne toteuttamaan. En usko että siitä seuraa mitään pahaa, jos lapsen kaikki lahjatoiveet toteutetaan kerran vuodessa...kun ne eivät kuitenkaan ole kokoluokkaa auto, talo, hevonen ja pikkusisarus, eli lapsen toiveet ovat olleet toteutettavissa ja ns. asiallisia.

Jos saan lapseni superiloiseksi ostamalla hälle muutaman lelun tms. niin toki sen mielelläni teen.

Toivon itsekin että kaikki joululahjatoiveeni toteutuvat, joten toivon samaa lapselle. Ja mun toiveeni ovat kuitenkin melko paljon arvokkaampia rahallisesti.
 
"jeps"
Tällä hetkellä toteuttaisin. 7-vuotiaalla oli sen verran vaatimattomat lahjatoiveet että ilomielin olisin ne toteuttanut mutta valitettavasti en niihinkään pysty tänä vuonna :(
 
en tosiaan
On varaa toteuttaa kaikki toiveet mutta en toteuta.
Lapsen on hyvä oppia että aina ei kaikki saa mitä toivoo ja jos joku kovin mieluinen juttu jää saamatta saa hän oppia itsekin tekemään töitä saadakseen sen juttunsa kuten säästämällä viikkorahoistaan jne.
Johan sitä kohta olisi uuden kartanon hankinta edessä jos aina lapselle ostaa sen mitä haluaa, mihin sitä kohta itse mahtuisi?
 
Pompoli
Toteuttaisin ja toteutitin. Ja ostin muutakin siihen vielä lisäksi.

Mä en näe yhtäkään syytä olla toteuttamatta lasten lahjatoiveita, kun kerran pystyn ne toteuttamaan. En usko että siitä seuraa mitään pahaa, jos lapsen kaikki lahjatoiveet toteutetaan kerran vuodessa...kun ne eivät kuitenkaan ole kokoluokkaa auto, talo, hevonen ja pikkusisarus, eli lapsen toiveet ovat olleet toteutettavissa ja ns. asiallisia.

Jos saan lapseni superiloiseksi ostamalla hälle muutaman lelun tms. niin toki sen mielelläni teen.

Toivon itsekin että kaikki joululahjatoiveeni toteutuvat, joten toivon samaa lapselle. Ja mun toiveeni ovat kuitenkin melko paljon arvokkaampia rahallisesti.
Huhhuh. Et vois enempää nähdä asiaa eri tavalla, kuin minä!
Tuo minusta turmelee lapsen: "saat kaiken! Kyllä pappa ja mamma betalar!"
Miksi lapsen pitää aina olla superiloinen? Ei elämä aina oo sellasta.. Kyllä itsekin olin iloinen ja tyytyväinen vähiin saamiini lahjoihin. Ja en ole siitä kallonkutistajalle joutunut.
 
On varaa toteuttaa kaikki toiveet mutta en toteuta.
Lapsen on hyvä oppia että aina ei kaikki saa mitä toivoo ja jos joku kovin mieluinen juttu jää saamatta saa hän oppia itsekin tekemään töitä saadakseen sen juttunsa kuten säästämällä viikkorahoistaan jne.
Johan sitä kohta olisi uuden kartanon hankinta edessä jos aina lapselle ostaa sen mitä haluaa, mihin sitä kohta itse mahtuisi?
Jos lapsi saa jouluna toteen kaikki toiveensa, tarkoittaako se tosiaan sitä, että lapsi saa aina kaiken mitä toivoo? Mun mielestäni ei.

Todella hyvä pointti tuo, että lapsen pitää tehdä töitä sen eteen, että saa jotakin, eikä kaikkea siis aina kanneta hopeatarjottimella.

Vaikka meillä lapset saavat jouluna toteen kaikki toiveensa, eivät he aina saa mitä haluavat. Ja esikoinen on tehnyt töitä sen eteen että pääsee ensi kesänä haluamalleen leirille, eli hänelle on opetettu sitäkin, että saadakseen haluamansa, pitää tehdä jotakin sen eteen.

Esikoisemme on nyt 9v, eikä ainakaan vielä tämän joulun listalla ollut sitä kartanoa. Ilmeisesti siis kerran vuodessa kaikkien toiveiden toteuttaminen ei ole riittävää "hemmottelua" johtaakseen siihen, että lapsesta tulee ns. ahne.
 
"hmmm"
meillä molemmilla lapsilla on sovittu, että tehdään toivelistat ja niihin kummaltakin 10toivetta, nämä minä aina toteutan, osan itse, osan kertomalla sukulaisille toiveista ja antamalla vinkin mitä lapsi haluaa. toiveisiin sisältyy lelujen lisäksi yleensä vaatetta,koruja ja lautapelejä.
molemmilla lapsilla on aina yksi toive ylitse muiden ja sen toteutan aina. tänä vuonna tytöllä oli monster high-nukke ja pojalla salama mcqeen autorata.
 
Ken guru
Ja mä vähän omaa kommenttiani pehmennän, että tähän tilanteeseen ostaisin mitä haluavat, kun ovat jo oppineet tavaroiden arvon, eivätkä ole saaneet lähestulkoonkaan kaikkea. Olisi ihana jos vaikka yhden kerran saisi vuorata lapset kaikilla toiveillaan. Mutta sillä tavalla en todellakaan kasvattaisi lasta, että saa aina kaiken mitä haluaa.
 
Mä just eilen katsoin lapsen lahjatoivelistaa ja totesin, että kahta luukun ottamatta tulee samaan toivomansa.
Mutta mä jo lista kirjotus vaiheessa sanoin montako toivetta saa olla ja karsin pois sellaisia mitkä ei ollut mun mielestä järkeviä.
Minä olen ostanut lapselle ainoastaa kolme lahjaa ja loput saa kummeilta, mummoilta ja papoilta.
 
"vieras"
toteuttaisin, koska hän ei mahdottomia pyydä. eikä ole koskaan mitään kinunnut.
toivoisi itselleen macin. ei odota sitä joululahjaksi, mutta tiedän miten onnellinen olisi jos saisi.
kunpa voisin toteuttaa tuon toiveen.
 
Huhhuh. Et vois enempää nähdä asiaa eri tavalla, kuin minä!
Tuo minusta turmelee lapsen: "saat kaiken! Kyllä pappa ja mamma betalar!"
Miksi lapsen pitää aina olla superiloinen? Ei elämä aina oo sellasta.. Kyllä itsekin olin iloinen ja tyytyväinen vähiin saamiini lahjoihin. Ja en ole siitä kallonkutistajalle joutunut.
Vai voisiko tilanne olla se, että sä nyt ihan vaan PIKKUSEN liioittelet? Olet sä melkoinen mimmi, jos tuon yhden postauksen perusteella osaat noinkin laajasti antaa meidän perheestämme analyysiä.

Me ei olla KOSKAAN sanottu lapsille, että ne saa kaiken. Joulu on KERRAN vuodessa ja jos lapsi tuolloin saa kaikki toiveensa toteen (etkä sä edes tiedä onko niitä toiveita 1, 10 vai 100) se ei tasan turmele sitä lasta. Hiukan voisit nyt miettiä tuota väittämääsi uudelleen...jos lapsi ei saa kaikkea haluamaansa 364 päivänä vuodessa ja yhtenä saa, niin meneekö se lapsi tosiaan piloille siitä?

Ja kuka sanoi, että lapsen pitää olla AINA superiloinen? En mä ole puhunut mistään koko elämän läpi kulkevasta tunteesta vaan siitä yhdestä saakelin jouluaatosta.

Mäkään en ole kallonkutistajalle joutunut, vaikka sain jouluna hurjat lahjavuoret...joten miksi tämä mun tapani on yhtään sun tapaasi huonompi?
 
Kurjenkello harmaana
No en! Tupla-apinat haluis lelukirjat poikien osalta varmaan kaikki! Kyllä nuo ovat ruperiloisia, kun saavat muutaman toiveensa! :)
Tytölle ostaisin lahjalistan läpi, ja vähän ylikin, 15veellä kun lista on kohtuullisen lyhyt! Mopoauton ostaisin siis ilman toivetta, vaikka tavallaan sitä vastaan olenkin. Mutta kun asutaan korvessa, niin olishan tuolla mukava kulkea, suojassa joka tapauksessa! Vaan ei ihan joka kelillä....pääsis liikenteeseen! Ja ostaisin muutaman putken kameraansa myös, noitakaan ei listalla siis ole!
 

Yhteistyössä