Mitä tarkoittaa hauduta? Siis jätänkö kattilan hellalle 1-2 vai otanko levyltä pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
levy asentoon 1 ja ruuasta riippuen hadutat siinä muutaman tunnin tai enemmän. kattelet vaan välillä ettei pääse kuivumaan.

Kyllä maitopohjaiset ruoat voi tietysti palaa pohjaan, jos ei niitä sekoita ja jättää levylle.

Onks sulla aromipesä? Siinä sais haudutettua kätevästi loppuun.

[QUOTE="eee";25180750]Kyllä maitopohjaiset ruoat voi tietysti palaa pohjaan, jos ei niitä sekoita ja jättää levylle.

Onks sulla aromipesä? Siinä sais haudutettua kätevästi loppuun.[/QUOTE]

:laugh: No ei oo mulla kyllä aromipesää :D

• Tykkää
Reactions: Eragon
Riisipuuro...ja ainoa riittävän iso kattila oli pastakattila, eli erittäin ohutpohjainen.
hiisipuuro kypsyy tunnissa. kun sen alkukiehautuksen olet saanu tehtyä niin jätät levyn ykköselle ja käyt vartin välein sekottamassa.
huomioi myös se että lopputulosta sakeuttaa lopussa suolaus ja jäähtyminen, niin että ei kauheen paksuksi kannata hauduttaa. :p

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25180757:
hiihsipuuro kypsyy tunnissa. kun sen alkukiehautuksen olet saanu tehtyä niin jätät levyn ykköselle ja käyt vartin välein sekottamassa.
huomioi myös se että lopputulosta sakeuttaa lopussa suolaus ja jäähtyminen, niin että ei kauheen paksuksi kannata hauduttaa. :p

Tää menee porkkanalaatikkoon, joten ei niin väliä sillä lopputuloksella. Siis sen koostumuksen suhteen :)

Tää menee porkkanalaatikkoon, joten ei niin väliä sillä lopputuloksella. Siis sen koostumuksen suhteen :)

Monta litraa sä meinaat porkkanalaatikkoa tehdä?

Ei siihen litratolkulla riisipuuroa tarvitse.

Sekoittaa tarttee alussa liki koko ajan, vallankin ohutpohjaisessa kattilassa.

Laita kolikot kattilan pohjan ja levyn väliin kun alat hauduttamaan. Sekoittelet välillä.

[QUOTE="Noo";25180801]Monta litraa sä meinaat porkkanalaatikkoa tehdä?

Ei siihen litratolkulla riisipuuroa tarvitse.

Sekoittaa tarttee alussa liki koko ajan, vallankin ohutpohjaisessa kattilassa.

Laita kolikot kattilan pohjan ja levyn väliin kun alat hauduttamaan. Sekoittelet välillä.[/QUOTE]

Mulla on 2-3 kiloa porkkanaa...tuohon puuropohjaan tuli litra vettä ja 2 litraa maitoa, eli ei se ihan pieneen kattilaan mahtunut.

Alku on jo ohi, nyt ollaan siinä haudutusvaiheessa jo.

[QUOTE="Noo";25180823]Meinaatko tehdä porkkanalle maistuvaa riisilaatikkoa?

Tuosta puuromäärästä saatte syödä kyllä jo ensin aamupuuron.[/QUOTE]

No eikä. Ihan ohjeen mukaan mä menen.

Tämä siis tuplana: Reseptit > ruokaohje: Porkkanalaatikko, riisillä - Kotikokki.net

Mulla itseasiassa se porkkanan osuus on jopa ohjetta suurempi, koska mulla on 2-3 kiloa, vaikka teen vain 2 kilon ohjeella.

Miksi sitä pitää hauduttaa kun uuniin vielä menee? Ja vielä noin kauan paistetaan?

Onko sulla semmoista ritilää joka laitetaan kattilan ja levyn väliin? Jotkut hauduttaa myös styroksisessa kylmälaukussa (homemade aromipesä) mutta se kyllä kestää enemmän kuin tuon 40min.

Miksi sitä pitää hauduttaa kun uuniin vielä menee? Ja vielä noin kauan paistetaan?

Onko sulla semmoista ritilää joka laitetaan kattilan ja levyn väliin? Jotkut hauduttaa myös styroksisessa kylmälaukussa (homemade aromipesä) mutta se kyllä kestää enemmän kuin tuon 40min.

En mä vaan tiedä. Mä teen niin kuin ohjeessa sanotaan, jotta mulla ois edes pieni sauma onnistua :D

Ei mulla mitään ritilää ole, mutta haudutusaika alkaa kohta olemaan lopuillaan, eli homma alkaa olemaan pikuhiljaa valmis :)

• Tykkää
Reactions: Eragon
No eikä. Ihan ohjeen mukaan mä menen.

Tämä siis tuplana: Reseptit > ruokaohje: Porkkanalaatikko, riisillä - Kotikokki.net

Mulla itseasiassa se porkkanan osuus on jopa ohjetta suurempi, koska mulla on 2-3 kiloa, vaikka teen vain 2 kilon ohjeella.

On näköjään valtava määrä riisipuuroa, sinähän voit osaan laittaa enemmän ja osaan vähemmän riisiä, tiedät sitten kumpi on enemmän teidän makuun. Tuostahan tulee kuitenkin useampaan uunikippoon.

Mulla suhde on noin 7-8 osaa porkkanasosetta ja 2-3 osaa riisipuuroa.

Yhteistyössä