Kuinka paljon lisävitamiineja raskaana ollessa(eka kolmannes),otanko 1 vai 2 tabua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hrosi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hrosi

Vieras
Mulla on kalkki valmiste jossa d-vitamiinia.
ja multitabs kaksplus.
sekä omega3 tabuja.

Kysymys kuuluu otanko multatbsia yhden vai kaksi tabua?????????
Entäpä tuota omega3??????????????

Kukaan ei viä koskaan oo misään osannu mulle oikeen vastailla tähän...jos otan kaksi onko se liikaa?jos otan yhden onko se liian vähän?

Ei tunnu neuvolassakaan osaavan sano mitään!?

Riippuu siitä miten syöt. Itse söin raskaana ollessani monipuolisesti ja pääsääntöisesti hyvin terveellisesti, joten otin purkista vain d-vitskut. Älä ala panikoimaan mistään pillereistä, vaan hae kaupasta laadukasta ruokaa (jos siis pystyt syömään ettei ole niin paha pahoinvointi) : kalasta hyviä rasvoja, hedelmistä, ruisleivästä ja vaikka appelsiinimehuista foolihappoa jne. Ravinnosta saatuna vitskut ilmeisesti imeytyykin paremmin kuin purkkipuristeista...

Apteekissa osaavat varmasti neuvoa. En osaa sanoa, kun en noin montaa eri tabua yhtaikaa oo ottanu. Mulla se multitabsin raskaustabletti, jossa annostus 1-2 päivässä, eli molempi käy ja siinä on apteekin mukaan riittävästi ainakin D-vitamiinia päivän tarpeiks. Varmaan siinä luetellaan muutenki hyvin miten paljon päivän tarpeesta löytyy mitäkin ainetta mm. foolihappoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ma:
Riippuu siitä miten syöt. Itse söin raskaana ollessani monipuolisesti ja pääsääntöisesti hyvin terveellisesti, joten otin purkista vain d-vitskut. Älä ala panikoimaan mistään pillereistä, vaan hae kaupasta laadukasta ruokaa (jos siis pystyt syömään ettei ole niin paha pahoinvointi) : kalasta hyviä rasvoja, hedelmistä, ruisleivästä ja vaikka appelsiinimehuista foolihappoa jne. Ravinnosta saatuna vitskut ilmeisesti imeytyykin paremmin kuin purkkipuristeista...

Ja nimenomaan peesi tälle, ruokavalio se tärkein vitamiinien lähde on!

Yhteistyössä