Jahas, mammat sitten syöttivät pilttinsä jo kaupassa ennen kassaa...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Ihmettelen näitä kommentteja, että kyllä täytyy lapsen antaa huutaa, jos ei ole osannut antaa ruokaa kun mennään kauppaan. Ei ole kyse mistään varastamisesta, vaan järjen käytöstä. Tilapäistilanteissa. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, ettei halua pahoittaa lapsen mieltä.
Paitsi että karrikoidusti kyse on juurikin varastamisesta.
Osta se banaani, syötä se sille mukulalle vaikka sitten vessassa jos et myymälässä halua, mutta maksa se ensin, jotta se on sinun. Tai hoida ne ostokset sen verta nopeasti että se lapsi jaksaa odottaa tai hei, mitäpä jos huolehtisit ruoka-ajoista jolloin voit todeta, että kappas puolentunnin päästä alkaisi olemaa ruoka-aika ehkäpä en lähdekään sinne kauppaan ennen kuin tuo lapsi on saanut jotain syötävää, ettei sillä ole kamala nälkä jottei minun tarvitse nälkään nääntyvää lasta alkaa ruokkimaan kaupan omaisuudella.

Kaupan kassa
Jaa, miksi... no, en vaan. Kuinka moni kassa siinä sitten tarkistaa kellon ajat ym kuitista. Joo, tiedän, ei sillä väliä, kun tietäisin itse, että en varasta, mutta oikeasti sille kassalle vois esittää siinä vaikka kirjaston lainakuitin, niin huolellisesti hän sen luultavasti tutkisi.
No se on sen kyseisen kassahenkilön moka jos ei tarkista kuittia kunnolla mutta kyllä kaikkia ohjeistetaan tarkistamaan kuitit jos on asiakkaalla tavaraa joka on ostettu muualta/maksettu aiemmin samaan kauppaan.

"vieras"
[QUOTE="Sheddon";25167832]Tottakai lapsen perustarpeet täytyy tyydyttää mutta miksi kaupassa maksamattomilla tuotteilla?

Eikä mitään eväitä tarvitse kauppaan ottaa mukaan, koska kaupastahan ne ruoat saa ostettua ja lapselle syötettyä pikaisestikin.

Jos oletetaan että keskiverto kauppareissu (ruokakaupassa käynti) vie vartista kolmeen varttiin niin lapsi ei kärsi syömättömyydestä etenkin jos tietää että kassan ohitettua saa jotakin syötävää.
Jos lapselle opettaa pienestä pitäen, että kaupassa ei syödä maksamattomia ruokia niin normali lapsi kyllä ymmärtää odottaa, koska niinhän aina tehdään.Luulisi tällainen olevan helpompaa kaikkien kannalta kun lapsi ei edes aloita sitä ruoan kinuamista (huutaen, kuten täällä on nyt kerrottu).[/QUOTE]

Ai, mekun mennään Citymarkettiin kaupunkiin ruokakauppaan, niin kyllä siellä vierähtää aikaa välillä useampikin vartti, riippuen mitä kattotaan vai kattotaanko kaikki läpi. Ja jos on välipalan aika, niin sitten se banaanipussi haetaan ensimmäisenä ja lapset syö sen banaaninsa ja pillimehunsa alkuun, samalla itse katsellaan vaatteita tai elektroniikkaa, tai vaikkapa urheilutarvikkeita jne. ja sitten vasta sinne ruokapuolelle, ei täältä sinne isoon kaupunkiin lähdetä edes joka kuukausi.

[QUOTE="vieras";25167858]Ai, mekun mennään Citymarkettiin kaupunkiin ruokakauppaan, niin kyllä siellä vierähtää aikaa välillä useampikin vartti, riippuen mitä kattotaan vai kattotaanko kaikki läpi. Ja jos on välipalan aika, niin sitten se banaanipussi haetaan ensimmäisenä ja lapset syö sen banaaninsa ja pillimehunsa alkuun, samalla itse katsellaan vaatteita tai elektroniikkaa, tai vaikkapa urheilutarvikkeita jne. ja sitten vasta sinne ruokapuolelle, ei täältä sinne isoon kaupunkiin lähdetä edes joka kuukausi.[/QUOTE]

Oookei, ehkä teillä siellä periferiassa on sitten eri säännöt kun meillä täällä etelässä...:D

Hmm mitä mun olisi pitänyt tehdä silloin kun unohdin maidon/muun ottaa mukaan ja ostoskärryt täynnä ja puolet ostoksista vielä tekemättä lapsi alkaa huutamaan nälkäänsä? Olen valitettavasti vain ihminen ja UNOHDIN ottaa purtavaa mukaan 1-1,5vuotiaalle, niin miten olisin voinut korjata tilanteen, muuta kuin antamalla lapselle sieltä kaupasta jotain jonka maksan muiden ostosten yhteydessä? Olisi pitänyt antaa vain huutaa noin pienen sen takia että MINÄ tein sen virheen, ja rankasta häntä siitä?

Uskoisin meillä olevan erittäin hyvät käytöstavat, varmasti paremmat kuin suurimalla osalla palstalaisista, ainakin tällaisten ketjujen perusteella. :whistle:

Mitä siis olisi pitänyt tehdä ettei helvetin liekkejä tarvis sytytellä?

• Tykkää
Reactions: Halikatti
"vieras"
Kuinka isoja niitä voi ollakaan olemassa??? Itse en ole koskaan käynyt niin suuressa kaupassa, etten olisi voinut ostaa banskua tms. ja käydä sitä maksamassa ja tulla jatkamaan ostoksiani. Eikö niissä isoissaisoissa ole yleensä joku kahvila kaupan sisällä, jossa voi otstaa purtavaa ennen ostoksia????
Oletko sinä ikinä ollut jonossa isossa kaupassa lauantaina?

No on kassan moka, joo, mutta en silti tajua, kuka siinä häviää, jos maksan sen banaanin vasta kun tulemme kassalle, vaikka se on pojan kädessä osittain syötynä. Ei kukaan, paitsi joku moralisti kun näkee ympärillään epäjärjestystä. :)

Kaupan kassa
Hmm mitä mun olisi pitänyt tehdä silloin kun unohdin maidon/muun ottaa mukaan ja ostoskärryt täynnä ja puolet ostoksista vielä tekemättä lapsi alkaa huutamaan nälkäänsä? Olen valitettavasti vain ihminen ja UNOHDIN ottaa purtavaa mukaan 1-1,5vuotiaalle, niin miten olisin voinut korjata tilanteen, muuta kuin antamalla lapselle sieltä kaupasta jotain jonka maksan muiden ostosten yhteydessä? Olisi pitänyt antaa vain huutaa noin pienen sen takia että MINÄ tein sen virheen, ja rankasta häntä siitä?

Uskoisin meillä olevan erittäin hyvät käytöstavat, varmasti paremmat kuin suurimalla osalla palstalaisista, ainakin tällaisten ketjujen perusteella. :whistle:

Mitä siis olisi pitänyt tehdä ettei helvetin liekkejä tarvis sytytellä?
Kävellä kassalle ja maksaa lapselle evästä ja jatkaa tyynesti ostoksia? Miks ihmeessä se voi olla niin hankalaa?

[QUOTE="vieras";25167871]Oletko sinä ikinä ollut jonossa isossa kaupassa lauantaina?[/QUOTE]

Olen mä ehkä joskus kesällä. Mutta kai mä olen jotenkin viallinen kun mulla on onnistunut nuo(kin ) hommat ihan sutkisti ja sivistyneesti...?:xmas:

Hmm. Itse en kärjistäisi asiaa suorastaan varastamiseksi, sillä se nyt puolestaan on sitten ihan oma lukunsa ja asia erikseen. Huonoksi käytökseksi minä tuollaisen kuitenkin miellän, ja sillä hyvä.

Täällä joku taisi valitella sitä, ettei tee isossa kaupassa mieli juosta ensin ostamaan vaikkapa nyt sitä banaaniterttua, antaa sitten lapsen syödä, ja lähteä sitten vasta ostoksille. Vaihtoehtona on käydä hakemassa jotain pientä jostain pienemmästä kaupasta; suurimman osan ulottuvilla kun lienee Siwat, Valintatalot, Alepat, R-kioskit tai muut kioskit... :)

[QUOTE="vieras";25167872]Täällä kato on toi maalaisjärki käytössä.[/QUOTE]
:D No sen mä kyllä uskon. Eikä se mua heilauta, mitä te siellä maalla tusaatte sillä järjellänne. Ja loppujen lopuksi tuo ruoan syöminen kaupassa on ihan sun ja sun kauppiaas välinen juttu.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PunaisenPuutalonÄiti;25167880:
Hmm. Itse en kärjistäisi asiaa suorastaan varastamiseksi, sillä se nyt puolestaan on sitten ihan oma lukunsa ja asia erikseen. Huonoksi käytökseksi minä tuollaisen kuitenkin miellän, ja sillä hyvä.

Täällä joku taisi valitella sitä, ettei tee isossa kaupassa mieli juosta ensin ostamaan vaikkapa nyt sitä banaaniterttua, antaa sitten lapsen syödä, ja lähteä sitten vasta ostoksille. Vaihtoehtona on käydä hakemassa jotain pientä jostain pienemmästä kaupasta; suurimman osan ulottuvilla kun lienee Siwat, Valintatalot, Alepat, R-kioskit tai muut kioskit... :)
Kuten jo sanoinkin, en minä tee elämästäni nuon monimutkaista, minä pystyn kyllä sen banaanin ostamaan samasta kaupasta kuin muutkin ruokatarvikkeeni. Pystyn kyllä maksamaankin ostamani tuotteet ihan kaikki kerralla, ei minun tarvitse jousta sen kassan kautta joka törpön kanssa erikseen. Sinä teet niinkuin itse parhaaksesi näet.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";25167858]Ai, mekun mennään Citymarkettiin kaupunkiin ruokakauppaan, niin kyllä siellä vierähtää aikaa välillä useampikin vartti, riippuen mitä kattotaan vai kattotaanko kaikki läpi. Ja jos on välipalan aika, niin sitten se banaanipussi haetaan ensimmäisenä ja lapset syö sen banaaninsa ja pillimehunsa alkuun, samalla itse katsellaan vaatteita tai elektroniikkaa, tai vaikkapa urheilutarvikkeita jne. ja sitten vasta sinne ruokapuolelle, ei täältä sinne isoon kaupunkiin lähdetä edes joka kuukausi.[/QUOTE]

Tätä mä en vaan käsitä, jos teillä niin pirun pitkä matka sinne kauppaan niin miksi ette syö kunnolle ennen lähtöä, ota evästä jne. Tai jos et eväitä halua, niin hakekaa ne eväät ensin ja syökää ja aloittakaa vasta sitten se kiertely. Luulisi että ihmiset joilla kauppareissu on noinkin pitkän matkan takana osaisivat siihen jo varautua, ilman maksamattomien eväiden syöntiä.

"vieras"
:D No sen mä kyllä uskon. Eikä se mua heilauta, mitä te siellä maalla tusaatte sillä järjellänne. Ja loppujen lopuksi tuo ruoan syöminen kaupassa on ihan sun ja sun kauppiaas välinen juttu.
Aivan totta, ja kukaan muu ei tuollaisesta ole nokkaansa koputtanut kuin tämä palsta. Tarvii vissiin toivoa etten ikinä lomareissullakaan törmää vahingossa tuohon yhteen tiukkapipomyyjään. En minäkään sitä hyväksy että papereita sitten raahataan kassahihnalle, pitää sitä nyt sen verran kattoa että hinta tulee tuottesta vaikka sitä ei ikinä kassa näkisikään.

Mitä mieltä olette aikuisista jotka seisahtuvat konsulenttipöydän ääreen, jossa on tarjolla paljon juustoa, eikä konsulenntia näy lähistölläkään ja menevät oma-aloitteisesti maistelemaan juustoja- ottavat yhden palan, sitten toisen ja vielä kolmatta juustoa, ja sitten taas yhden ja :ashamed:
Eräs henkilö teki näin mennessään kauppaan nälkäisenä ja sai seurakseen samaan puuhaan, jonkun toisen nälkäisen ostajan. Oliko sekin varastamista, vaiko vaaan ajattelematonta ahneutta:xmas:

"vieras"
[QUOTE="Vieras";25167899]Tätä mä en vaan käsitä, jos teillä niin pirun pitkä matka sinne kauppaan niin miksi ette syö kunnolle ennen lähtöä, ota evästä jne. Tai jos et eväitä halua, niin hakekaa ne eväät ensin ja syökää ja aloittakaa vasta sitten se kiertely. Luulisi että ihmiset joilla kauppareissu on noinkin pitkän matkan takana osaisivat siihen jo varautua, ilman maksamattomien eväiden syöntiä.[/QUOTE]

Jos sinä teet elämästäsi noin monimutkaista, ole hyvä vain, mä psytyn kyllä välipalani ostamaan samalla kauppareissulla kuin muutkin tarvikkeet.

Mitä mieltä olette aikuisista jotka seisahtuvat konsulenttipöydän ääreen, jossa on tarjolla paljon juustoa, eikä konsulenntia näy lähistölläkään ja menevät oma-aloitteisesti maistelemaan juustoja- ottavat yhden palan, sitten toisen ja vielä kolmatta juustoa, ja sitten taas yhden ja :ashamed:
Eräs henkilö teki näin mennessään kauppaan nälkäisenä ja sai seurakseen samaan puuhaan, jonkun toisen nälkäisen ostajan. Oliko sekin varastamista, vaiko vaaan ajattelematonta ahneutta:xmas:
Näitähän riittää myös, kyllä juu. Ajattelematonta ahneutta kai.

Yhteistyössä