jos miehesi puhelin soi euíkä itse ole puhelimen lähellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "iitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi teidän pitää kurkata, siis MIKSI teidän pitää saada tietää kuka soittaa? :D Uteliaisuutta vai epäilyä?
Käytännön syistä.

Että tiedän, vastaanko vai en - jos mies on esim. suihkussa ja lähdössä pian töihin työkamunsa kyydillä, ja työkamu soittaa, niin vastaan ja käyn sanomassa miehelle että hopi hopi, Ernesti on ovella 10 minsan päästä.

Että osaan sanoa miehelle että se ja se soitti, tai että osaan soittaa miehelle työpuhelimeen tai työkaverin luuriin & kertoa että veljesi soitti kolme kertaa, soittaisitko sille. Kun tuo tuppaa unohtamaan luurinsa kotiin ja työvuoro voi olla sen 12-16 h pitkä.

Kurkkaan kyllä jos mies ei ole puhelimen saatavilla, jos on tuttu vastaan ja sanon että vien puhelimen miehelle ja jos ei ole tuttu, ilmotan miehen nähdessäni että puhelimensa soi. Tuntemattomiin en vastaa, kun ei tiedä mitä kieltä sieltä alkaa kuulumaan.

No mua ei oikeestaan kiinnosta kuka miehelle soittaa, mut jos puhelin soi ylhäällä ja mies on vaikka ulkona, niin käyn painaa hiljennä. Mut en yleensä jaksa vastailla ellei nyt satu oleen joku mun sulkulainen.. :)

tietysti katson kuka soittaa. Jos anoppi tai joku miehen kaveri tai mun faija (soittaa mun miehelle kun kaipaa tietokoneneuvoja) niin vastaan.
Jos taas joku töistä tai tuntematon numero, niin en välttis vastaa. Jos on omalta "lanka"suuntanumerolta niin vastaan.

Kun mun miehen isä yllättäen kuoli, niin sairaalasta soitettiin MUN puhelimeen, että saako tästä numerosta kiinni NN:n jonka isä on RN?
Eli kyllä ne tuntemattomatkin voi olla tärkeitä puheluita...

Joskus katson, joskus en (riippuu mitä olen itse tekemässä).
Joskus saatan vastatakin (tyyliin "Matin" puhelimessa "Tiina".
Ja jos en vastaa, niin mies aina kysyy, että miksi et vastannut...

No mitäs ihmettä, en ymmärrä miten jotkut pitää tuota jonain epäluottamuksen merkkinä :o Itse katson kuka soittaa ja ellei kyseessä ole joku meidän yhteinen kaveri jolle on ok vastata, huikkaan poikaystävälle että se ja se soittaa. Tulee sitten itse vastaamaan jos huvittaa. Ja tälleen nyt ajatellen, vaikka en soittajaa erityisemmin haluis tarkistellakaan, en myöskään kauheen mielläni mitään puhelimen pirinää kuuntele ja mykistäessähän sen soittajan näkee tahtomattaankin

Meillä on sovittu, että jos ei itse ole paikalla niin katson kuka soittaa. Jos tuttu, niin vastaan. Tekstiviestit luen myös, kun välillä ukon kaverit kirjottaa kiireistäkin asiaa viestillä. Itse olen kieltänyt viestieni lukemisen, vastata saa jos jaksaa :)

Mulla ei ole mitään tarvetta katsoa saati vastata omatoimisesti miehen puhelimeen. Yleensä vain kiikutan luurin hänen ulottuvilleen tai huutelen sen soivan jolloin hän saattaa pyytää katsomaan kuka tavoittelee ja tarvittaessa pyytää mua myös vastaamaan puolestaan. Samat säännöt pätee myös toisinpäin eli kun en itse ole puhelimeni lähellä sen soidessa.

ei kait siinä mitään pahaa? aina vaan vastasin että i voiteltavissa.
En viittyny sanoa että paskalla. Mutta jos tosi kiire hommeli niin sitten sanoin että lukee tällä hetke
kirjaa vesassa.

En katso, ei kiinnosta toisen puhelut. Jos mies on vaikka suihkussa ja kuulee, että puhelin soi, niin se saattaa huutaa, että katokko kuka soittaa. Toisen puhelimeen meillä ei vastata. Siksi meillä on molemmilla omat puhelimet ja numerot.

No jo on kummaks menny puhelinlaki. Ennen perheessä oli yksi yhteinen puhelin ja siihen vastasi kuka sattui lähempänä olemaan ja kysyttyä henkilöä pyydettiin sitten puhelimeen. Nyt se on sitten jo epäluottamuslause jos ottaa kumppanin puhelimen käteen.

Tekstiviestien lukemista pidän tosiaan kyttäämisenä mutta minusta/meistä on ihan normaalia vastata toisen puhelimeen. "Villen puhelimessa Liisa, ootappa minä annan Villelle, se on ulkona"?!
Meillä ainakin puhelimet on aina eteisen pöydällä kotona ollessa...
Kyllä tehdään taas vaikeeks yksinkertainen asia, miksi edes oletetaan että tuollainen on kyttäämistä? Puhelimeen vastaaminen?!

Mun miehen puhelin sanoo aina ääneen kuka soittaa. :D Usein vien hänelle puhelimen ja hän minulle. Harvoin kuitenkaan vastataan toistemme puhelimiin, koska miehellä suurin osa on työpuheluita ja mulle vaan ei soita muut kuin oma äiti.

yleensä katson kun huudan miehelleni että kuka soittaa. ei siinä ole mitään ongelmaa, mieheni katsoo vastaavasti minun tekstiviestini lähettäjän ja joskus lukeekin viestit ääneen. ei mikään ongelma meidän perheessä tuo puhelin.

[QUOTE="iitu";25167081]niin kurkkaatko kuka soittaa?

Kun mulla oli tapana et jos ex istu vaikka koneella ja puhelin olohuoneessa ja ite olin olohuoneessa myös niin katsoin kuka soittaa,en kyllä koskaan vastannut.

Koska sitten eron aikoihin ja muutenkin ex valitti siitä et jos hänen puhelin soi niin aina mua kiinnostaa kuka soittaa.Olin ihan et mitä ihmettä..saa kai sitä nyt katsoa. Vai saako?? Sille puhelin kyllä oli sellanen et hyvä kun sain sen käteen ottaa ja ikinä ei saanut puhelinta avata,siitä hermostu. Mutta mitäpä näistä,ex se on nykysin.Tuli vaan mieleen.[/QUOTE]

Kuule exälläs on varmaan ollut jotain salattavaa ja siksi puhelin on ollut niin tabu.
Mäkin katon(en kyl vastaa yleensä,ellei satu olee oma sukulainen ku soittaa,jos itselläni on jäänyt puhelin äänettömälle),mutta mun puhelimeen saa vastata puolisio,sisko,veljet,isä,äiti, ja vaikka kaveri jos nyt satun olee kylässä vanhoilla tutuilla.Eipä tuo haittaa. :) Kyllä Nuo kuitenkin katsovat kelle vastaavat,eivät em ala vastaa jos puhelu tulee esim.koululta(no mies tietty vastaa niihinkin).

• Tykkää
Reactions: Rytkäätys
No huhhuh, mitenkähän sitä on pärjätty silloin kun ei ole ollut kännyköitä. Kuka silloin sai vastata puheluihin????
Kyllä meillä ainakin mennään sillä periaatteella että puhelimeen voi ja kuuluukiin vastata jos puhelimen omistaja ei ole kuuloetäisyydellä/tms. Mutta kuitenkin lähellä että sen puhelimen voi hälle kiikuttaa.

Näin myös meillä.

• Tykkää
En katso, ei kiinnosta toisen puhelut. Jos mies on vaikka suihkussa ja kuulee, että puhelin soi, niin se saattaa huutaa, että katokko kuka soittaa. Toisen puhelimeen meillä ei vastata. Siksi meillä on molemmilla omat puhelimet ja numerot.

Miellä taas on omat puhelimet siksi, että kumpikin voi kuljettaa sitä mukanaan töissä, työmatkoilla, muilla reissuilla ja tulla sieltä tavoitetuksi.

• Tykkää
Jos olen itse lähettyvillä ja mies ei niin vilkaisen ja huikkaan herralle kuka soittaa. Jos ehtii vastata niin raahaan ylös, ehkä jopa vastaan. Jos ei niin sitten ei. Samoin odotan miehen tekevän. Ei se puhelin nyt niin salainen ole. Tekstiviestejä en yleensä lue, tosin yleensä nekin käsketään lukea jos herralla on jotain muuta ohjelmaa sillä hetkellä.

Tekstareita ei meillä lueta toisen kännykästä, mutta vastaaminen on ihan ok. Jos mies ei ole paikalla ja sen puhelin soi, niin katson kyllä että kuka soittaa ja päätän sitten vastaanko siihen itse (jos siellä on vaikka joku työkaveri niin en vastaa, mutta esim. anopille vastaan). Monesti jos miehellä on joku homma kesken ja huikkaan että puhelin soi niin se joka tapauksessa kysyy että kuka soittaa..

[QUOTE="madame";25168337]Kuule exälläs on varmaan ollut jotain salattavaa ja siksi puhelin on ollut niin tabu.
Mäkin katon(en kyl vastaa yleensä,ellei satu olee oma sukulainen ku soittaa,jos itselläni on jäänyt puhelin äänettömälle),mutta mun puhelimeen saa vastata puolisio,sisko,veljet,isä,äiti, ja vaikka kaveri jos nyt satun olee kylässä vanhoilla tutuilla.Eipä tuo haittaa. :) Kyllä Nuo kuitenkin katsovat kelle vastaavat,eivät em ala vastaa jos puhelu tulee esim.koululta(no mies tietty vastaa niihinkin).[/QUOTE]

no loppuaikoina sillä olikin jotain salattavaa koska ero tuli ja sillä oli heti toinen mutta tiedän myös että sen ex lähetteli viestejä ja soitteli sille ja kyllä kai ex sit vastaili sille ja kerran jopa puhu sen kanssa vaikka mä istuin vieressä. Kyllä mä sen aina tiesin. mutta ei se haitannu mua kun tiesin ettei niillä mitään ollu.Mutta sit meijän eroa ennen ja jälkeen se puhelin olikin sit jo ihan hirveä kapistus ja riidan aihe kun se piti aina sulkea kokonaan heti kun kotiin tuli ja sit kaikki ihmetteli et miks sen puhelin on aina iltasin pois päältä.Kyllä mä sillon sit jo tajusin alitajunnassani et jotain on mut en kai halunnut uskoa.Sitten se ero tulikin kun ex otti eron ja rupes olee sen toisen kanssa. Mulle ei koskaan ollu ongelma et mun puhelin et kyllä se olis sitä saanu lukea ja tutkia mutta eipä mulla ollu mitään salattavaakaan.

Miksi teidän pitää kurkata, siis MIKSI teidän pitää saada tietää kuka soittaa? :D Uteliaisuutta vai epäilyä?
Mitä siinä olisi epäilyttävää? Tai uteliaisuutta?
Katosn kuka soittaa jos mies ei akuutisti pääse puhelimeen jotta voin kertoa hänelle kuka soittaa ja tarpeen vaatiessa vapauttaa miehen vastaamaan. Musta toi on ihan normaalia käytöstä ja toisen huomioon ottamista.

Saatan kiikuttaa puhelimen miehelle jos viitsin, tottakai samalla tulee vilkaistua kuka soittaa. Vastaankin, jos on joku tuttu, ihan sillä ettei puhelu ehdi katketa. Mutta esim eilen en jaksanut edes nousta kun miehen puhelin soi, itse se oli kioskilla käymässä nopeasti ja jätti puhelimen kotiin. Samoin toimii mies, jos olen itse kauempana niin tuo puhelimen mulle ja saattaa vastata matkalla jos on joku tuttu. Tekstarit on itsestäänselvyys, ei toisten viestejä lueta.

Ei ole mitään salattavaa, siksipä ei jaksa vetää hysteriaa suuntaan tai toiseen.

tottakai katson kuka soittaa ja vastaankin, aivan älytöntä jättää vastaamatta. Meillä on miehellä kaksi puhelinta, työpuhelin ja henkilökohtainen ja ne todella soivat päivittäin monen monta kertaa eikä mies aina ole just siinä puhelimen äärellä. Minunkin puhelimeen saa ja pitääkin vastata jos en itse ole saapusalla. Ihan normaali käytäntö mielestäni eikä todellakaan mitään kyttäämistä. Viestejä ei lueta jos ei sitä varta vasten pyydetä.

Mulla tuo ukko kulta jättää yleensä puhelimen sisälle ja painuu pihalle tai talliin, niin kyllä katson kuka soittaa ja lähen kiikuttaan sinepäin ja saan aina moitteita jos en ole vastannu, ku yleensähän se kerkee loppua se lurina, ennenku puhelin on omistajallaan. Eli nykypäivänä yleensä vastaan ja eritoten niihin tuntemattomiin puheluihin, ku net kuulemma saattaa olla tärkeitä =) Ja kyllä ukko saa vastata myös minun puheluihin, ja olen luvan antanu katsoa, että kuka viestittää.