Vauvoille juotettiin puhdistusnestettä sokeriliuksena Jorvissa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";25143458]tappaminen jatkuu jos et saa lisää liksaa.[/QUOTE]

Pölhö..... terveys/hoitoala voisi vetää vähän enemmän ammattitaitoista henkilökuntaa jos palkka olisi kohdallaan.

Itse en niitä hommia enään tee, koska työolot on pehvasta ja palkka vielä syvemmältä. No thanks. Saa sen elannon helpommallakin.

[QUOTE="vieras";25143519]tislattua vettä mitä ei voi juoda. Edes aikuinen. Ainakin minulle sanottiin kun olin laborantti koulutuksessa.[/QUOTE]

No kyllä toi jotain ihan muuta. Klooriheksidiiniliuosta 28% tms.

Minusta suurin moka tuossa on se, että pullot näyttävät samalta, tällainen inhimillinen, mutta kamala asia voi tapahtua oli kyseessä kuka vaan.... :(

Mutta siltikin aina pitäisi katsoa se pullon etiketti. Kun tossa etiketissä ihan selvästi lukee ne aineet. Luulisi olevan ihan perusasia terveydenhuollossa, että ketsotaan mitä pullon/purkin/paketin kyljessä lukee ennen kuin annetaan potilaalle.

• Tykkää
Reactions: as if
Vahinkohan se .ikävä ja surullinen. Toivon että vauvat ovat selvinneet noista kuntoon.
Moni on tuossa tehnyt virheitä. Tärkeämpää , kuin syyttely, on se että noista virheistä
opitaan.

Ja mitä palkkaan tulee, vaikka olenkin sitä mieltä, että hoitoala on hyvin palkattua moneen muuhun alaan
nähden, niin onhan se vähän eri asia pestä lattia väärällä pesuaineella kuin annostella väärää ainetta ihmiseen.
- joten turha verrata eri alojen palkaa vertaamatta mitä siellä menee vahingon sattuessa pilalle.

Tuolla osastolla Jorvissa oli ainakin ihan liian vähän henkilökuntaa. Iltaisin, kun joutui jättämään vauvan yksin sairaalaan, olin osastolla niin kauan, että oma vauvani nukahti. Yhdellä hoitajalla oli monta vauvaa hoidettavanaa, kerran yksi vauvani huonetovereista itki tunnin, ilman että kukaan tuli auttamaan.Itse ei voinut hygieniasyistä toiseen vauvaan koskea.

[QUOTE="vieras";25145680]Vahinkohan se .ikävä ja surullinen. Toivon että vauvat ovat selvinneet noista kuntoon.
Moni on tuossa tehnyt virheitä. Tärkeämpää , kuin syyttely, on se että noista virheistä
opitaan.

Ja mitä palkkaan tulee, vaikka olenkin sitä mieltä, että hoitoala on hyvin palkattua moneen muuhun alaan
nähden, niin onhan se vähän eri asia pestä lattia väärällä pesuaineella kuin annostella väärää ainetta ihmiseen.
- joten turha verrata eri alojen palkaa vertaamatta mitä siellä menee vahingon sattuessa pilalle.[/QUOTE]

Toisaalta jos - ja kun - pestään lattioita väärällä tavalla, pahimmillaan tulos on kosteusvauriot ja miljoonien eurojen tappiot - ja homealtistuneita ihmisiä.

Kyllä kaikki työt on tärkeitä eikä sellaista työtä olekaan, jonka tekeminen huonosti/väärin ei pitemmän päälle aiheuttaisi suurta vahinkoa.

Palkkaerot on epäoikeudenmukaisia, kun niitä vähänkin pidämmälle ajattelee. Mikä oikeus meillä määritellä toiset työt arvokkaammiksi kuin toiset, kun kaikkea sitä työtä kuitenkin tarvitaan. Juuri siivoojien työ on aivan välttämätöntä ja elintärkeää meille kaikille. Jos hygienia romahtaa, tulee ruumiita.

[QUOTE="vieras";25145022]Ymmärrän inhimillisen virheen, mutta se tapahtuu yhden kerran. Eikös näitä vauvoja ollut KOLME???[/QUOTE]

Vedetty kerralla kolmeen ruiskuun samasta pullosta ja annettu lapsille lääkärintarkastuksessa. Eli kolmehan siitä tulee. Kamala tapaus, mutta valitettava totuus on, että niin kauan kuin hoitajana on ihminen, niin virheitä sattuu. Yksikin on toki liikaa, mutta se kuka ei koskaan tee työssään virhettä, niin nostakoon kätensä.

[QUOTE="hoitaja";25143434]Ei, vaan on aika lisätä henkilökuntaa ja koventaa palkkoja.[/QUOTE]

Erikoinen näkemys. Hoitajat tekevät siis tahallaan potilaiden henkeä vaarantavia toimenpiteitä ja hoitovirheitä, koska haluavat lisää palkkaa. Enpä ole aikoihin mitään yhtä törkeää kuul¨lut tai lukenut. Pitäisikä rekkakuskien alkaa ajaa tahallaan vastaantulevien henkilköautojen päälle, jotta palkka paranisi.

Henkilökunnan lisääminen ei myöskään voi vaikuttaa tosiasiassa siihen, vaivautuuko hoitaja katsomaan, mitä potilaalle antaa. Tässä ikävässä tapauksessa tosin ylempänä olevasta kuvasta päätellen virheen tapahtumiselle on ollut otollinen tilanne ja syyllinen on myös se, joka väärän pullon on lääkiekaappiin laittanut. Ilmeisesti hänkin on erehtynyt pullos sisälllöstä sen ulkonäön vuoksi. Huolellisuus ei maksa mitään. Se on asenne.

[QUOTE="vieras";25143519]tislattua vettä mitä ei voi juoda. Edes aikuinen. Ainakin minulle sanottiin kun olin laborantti koulutuksessa.[/QUOTE]

Juu, ei ollut vettä tämä, syövyttävää ainetta.

[QUOTE="hoitaja";25143434]Ei, vaan on aika lisätä henkilökuntaa ja koventaa palkkoja.[/QUOTE]

ainakaan mitään palkkoja aleta nostamaan..ennen kuin hoitajien taso paranee...

Eri asia varmasti, mutta jos miettii vaikka maitopurkkia kun sen ottaa jääkaapista ja pistää maitoa lasiin tai kahviin. Harvoin tulee kyljestä tarkistettua lukeeko tölkissä varmasti maito. Jos hoitaja on päivittäin useita kertoja hakenut liuosta kaapista niin ihan ymmärrettävää, että 1/20 kerrasta voisi kiireessä jäädä teksti lukematta. Ei tietenkään saisi vaan olettaa, että purkissa on oikeaa ainetta, mutta tätä tuskin olisi tapahtunut jos toinen purkki olisi ollut eri värinen erilaisella etiketillä.

[QUOTE="vieras";25146493]Erikoinen näkemys. Hoitajat tekevät siis tahallaan potilaiden henkeä vaarantavia toimenpiteitä ja hoitovirheitä, koska haluavat lisää palkkaa. Enpä ole aikoihin mitään yhtä törkeää kuul¨lut tai lukenut. Pitäisikä rekkakuskien alkaa ajaa tahallaan vastaantulevien henkilköautojen päälle, jotta palkka paranisi.

Henkilökunnan lisääminen ei myöskään voi vaikuttaa tosiasiassa siihen, vaivautuuko hoitaja katsomaan, mitä potilaalle antaa. Tässä ikävässä tapauksessa tosin ylempänä olevasta kuvasta päätellen virheen tapahtumiselle on ollut otollinen tilanne ja syyllinen on myös se, joka väärän pullon on lääkiekaappiin laittanut. Ilmeisesti hänkin on erehtynyt pullos sisälllöstä sen ulkonäön vuoksi. Huolellisuus ei maksa mitään. Se on asenne.[/QUOTE]

Sulla vasta on erikoinen näkemys.... hoitajat tekee tahallaan virheitä? Ei minusta.

Tiedätkö mistä monet hoitovirheet johtuvat? Väsymyksestä ja ylikuormituksesta. Kun ihminen väsyy, hän tekee virheitä- olit sitten töissä, koulussa, ajamassa autoa jne. Harvat hoitovirheet johtuu hoitajan /lääkärin _piittaamattomuudesta_.

Ja hoitohenkilökuntahan on monessa paikkaa jatkuvasti ylikuormitettu töillä ja pistetään tekemään kahta vuoroa putkeen, pahimmillaan ilman taukoja. Sen ei edes pitäisi olla sallittua vaativassa hoitotyössä. Tarvitaan lisää hoitajia ettei työ ole niin kuormittavaa ja lisää palkkaa ihan siksi, ettei loputkin hoitajat katoa toisiin duuneihin. Hoitoalan palkat ei monestikaan vastaa työn vaativuutta. Tiesitkö että hoitajista on PULAA? siihen on ihan syynsä miksi.

[QUOTE="vieras";25147131]Ihan sama, miten se sinne kehoon joutu. Ihan sama vaikka lukis, että imeytettiin.[/QUOTE]

Jaa, kyllä minusta on vähän eri asia pistää vahingossa pipetillä 2 tippaa syövyttävää ainetta lapsen suuhun luullen sen olevan sokerilitkua, kuin se että tahallaan juottaa lapselle syövyttävää ainetta tuttipullokaupalla.. yhtään vähättelemättä ekaa tapausta.

Kyllä mä oon sitä mieltä et tossa työssä pitäis olla tarkempi, ihan sama kuinka väsynyt on. Ja lisää palkkaa nyt on ainakaan turha vaatia.
Eihän muillakaan aloilla väsymyksen takia saa tulla virheitä, miksi tuolla nyt varsinkaan saisi??
Ja ei kai tollasia aineita noin samanlaisissa pulloissa tarvii vierekkäin säilyttää? Luulis sillon ainakin sen verran olevan järkeä päässä että tarkistaa etiketin.

Kyllä mä oon sitä mieltä et tossa työssä pitäis olla tarkempi, ihan sama kuinka väsynyt on. Ja lisää palkkaa nyt on ainakaan turha vaatia.
Eihän muillakaan aloilla väsymyksen takia saa tulla virheitä, miksi tuolla nyt varsinkaan saisi??
Ja ei kai tollasia aineita noin samanlaisissa pulloissa tarvii vierekkäin säilyttää? Luulis sillon ainakin sen verran olevan järkeä päässä että tarkistaa etiketin.

Ja koska sanotaan ettei virheitä saa tulla niin ihmiset ei niitä sitten koskaan tee... voi jestas mitä jeesustelua.

Syövyttävä liuos pitäisi olla etiketöity asianmukaisesti varoituslausekkein.
Ihmeen huonosti kyllä merkattu!

Tuskin kuuluisivat samaan kaappiin. Tod näk purettu kiireessä kuormasta väärään kaappiin.

[QUOTE="vieras";25147324]Ja koska sanotaan ettei virheitä saa tulla niin ihmiset ei niitä sitten koskaan tee... voi jestas mitä jeesustelua.[/QUOTE]

No jos sun lapselle kävis noin niin sanoisitko vaan että "noh, virheitä sattuu"?

Yhteistyössä