H
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Sanompa mielipiteeni vaikka luultavasti tulee sontaa niskaan. Olen ollut sairaanhoitaja pian 23 vuotta. Tapahtunut on todella surullista ja näin ei pitäisi KOSKAAN käydä. Itsellänikin ollut "lähellä piti" tilanteita parikin näiden vuosien aikana, vaikka tarkistan vähintään kaksi, mieluiten kolme kertaa mitä lääkettä olen potilaalle antamassa suoneen, lihakseen, ihonalaiskerrokseen, suun kautta, peräsuoleen ym. Ammattikuntamme on ajettu järjettömän ahtaalle säästöjen ja tulosvaatimusten kanssa. Niitä päiviä kun ei ehdi syömään tai käymään vessassa on ollut näiden vuosien aikana enemmän kuin välittäisin muistaa, yleensä on pärjättävä mehulasillisella. Joissakin paikoissa ehtii tauoille, suurimmassa osaa paikoista ei, tämä on todellisuutta ja arkipäivää. Virheitä tapahtuu väsyneenä ja kiireessä, vaikka ei saisi tapahtua, valitettavasti olemme ihmisiä, emme koneita. Olen niin pahoillani paitsi näiden lasten ja omaisten kärsimyksistä, myös näiden kolleegojen tunnontuskista. He eivät tule tuskaan pääsemään asian ylitse.
Inhimillinen virhe, mutta tässä korostuu juurikin se että rutiinilla ei saisi hoitotyössä koskaan toimia vaan aina tarkastaa, tarkastaa ja vielä kerran tarkastaa.
![]()
vasemmassa pullossa syövyttävä aine, oikeassa sokeriliuos... joten pistää ehkä vähän perspektiiviin miten tämmöinen inhimillinen virhe on päässyt tapahtumaan.
Virheiden tekeminen on inhimillistä. Kovin inhimilliseltä ei kuitenkaan taida tuntua noiden vauvojen vanhemmista... :/ Huolimattomuutta, todella törkeää huolimattomuutta, jota ei todellakaan tuollaisessa työssä saisi päästää tapahtumaan. Toki hoitajat ym. sairaalan henkilökunta ovat "vain" ihmisiä hekin, ja meille kaikille sattuu virheitä... mutta juuri tuollaisissa työpaikoissa se huolellisuus on vain niin tärkeä asia, ettei sitä voi kyllä kyllin korostaa.