Vauvoille juotettiin puhdistusnestettä sokeriliuksena Jorvissa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sairaanhoitajan peruspalkka kuntapuolella n.2200e. Olisitteko itse sillä palkalla valmis vastaamaan ihmishengistä päivästä, kuukaudesta, vuodesta toiseen ilman ruokataukoja ja käytännössä juosten kieli vyön alla 8-12,5 tunnin työvuoron ajan vuorokauden ajasta riippumatta? Voi perkele sanon minä!

Meillä saadaan sijainen hyvin harvoin, kun kaikki sijaiset on aina jossakin työkeikalla. Hoitajat tekee sekä aamu-, että iltavuoron. Ja kun töissä on klo 7-21, on loppuillasta jo aika väsynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;25143598:
Sairaanhoitajan peruspalkka kuntapuolella n.2200e. Olisitteko itse sillä palkalla valmis vastaamaan ihmishengistä päivästä, kuukaudesta, vuodesta toiseen ilman ruokataukoja ja käytännössä juosten kieli vyön alla 8-12,5 tunnin työvuoron ajan vuorokauden ajasta riippumatta? Voi perkele sanon minä!

Hoitotyö ei ainakaan oo sua varten.

Saa sellasen kuvan et jos palkka nousee, nii meikäläinen voi sit pitää pikkasen parempaa huolta potilaista.Eihän se niin mene, ei ainakaan kuuluis mennä.

[QUOTE="vieras";25143555]lääke yhtiöt vois myös panostaa näihin millä erotetaan lääkkeet toisistaan. Ei se lippu pullon kyljessä niin paljon maksa että vois olla toisen värinen. silloin ei tulis erehdyksiä.!!!!!!![/QUOTE]

Noissa pulloissa lukee "Jorvin apteekki". Ne on siis pullotettu ja etiketöity Jorvissa, sairaala-apteekissa isommasta pakkauksesta pienempiin.

lääke firma. lääke firman pitää erotella pullot jotta hoitajat väsymykseltään huomaa. Hoitajat voi tehdä liikaa työtä ja jos väsymys iskee niin se on sama kuin oisit kännissä. Ei varmasti erehtys jos pulloissa olis punaiset tarrat.

Minusta suurin moka tuossa on se, että pullot näyttävät samalta, tällainen inhimillinen, mutta kamala asia voi tapahtua oli kyseessä kuka vaan.... :(
Voin kuvitella myös henkilökunnan shokin tuossa tapauksessa, puhumattakaan vanhempien järkytyksestä.
Voi vauvoja. :(

• Tykkää
Reactions: Oisku
[QUOTE="vieras";25143844]lääke firma. lääke firman pitää erotella pullot jotta hoitajat väsymykseltään huomaa. Hoitajat voi tehdä liikaa työtä ja jos väsymys iskee niin se on sama kuin oisit kännissä. Ei varmasti erehtys jos pulloissa olis punaiset tarrat.[/QUOTE]

Ei oo kyse lääkefirmasta vaan jorvin apteekista joka itse pullottaa tuotteen ja laittaa oman etiketin.

Eli sä et tee sun töitäsi kunnolla, koska palkka ei ole suurempi?

[QUOTE="...";25143406]Erään tutkimuksen mukaan hoitovirheisiin kuolee Suomessa vuosittain 1700 ihmistä ja vammautuu lukematon määrä: olisikohan aika lisätä valvontaa ja koventaa rangaistuksia?[/QUOTE]

Asiaa on tutkittu jenkeissä ja tultu siihen tulokseen, että rangaistukset ovat hoitoalalla hoidon laatua HEIKENTÄVÄ asia - työntekijät eivät uskalla myöntää virheitään ja peittelevät toistensakin virheitä. Eivät työntekijät tee tämmöisiä virheitä ilkeyttään. Voit uskoa, että suuremman luokan virheen tehnyt hoitaja (tai lääkäri) kokee TODELLA kovia tunnontuskia.

Parhaiten hoitovirheitä vähennetään lieventämällä rangaistuksia ja oppimalla virheistä: Virheen tehneellä on yleensä parhaat neuvot siihen, että miten tämmöisiä tulevaisuudessa vältetään. Hoitovirheitä tehneitä lääkäreitä ja sairaanhoitajia pitäisi haastatella ja heidän pitäisi antaa jatkaa työssään heti. Sillä tavalla hoitovirheiden määrä vähenisi.

Pullot on kyllä hämäävän samannäköisiä.. Mutta itse olen nyt 10v ollut terveyskeskuksessa töissä, enkä yhäkään "vedä rutiinilla" eli ajattele, että kun se esine A on aina ollut paikassa B, niin se on siellä edelleen eikä tilalle ole joku vahingossa laittanut esine C:tä. Mielestäni tuo ei ole "inhimillinen virhe" koska AINA, ihan AINA, pitäisi tarkistaa että on oikeat mömmöt otettu sieltä hyllystä. Muutenhan voisi mitä tahansa samannäköisiä pillereitä sun muita syöttää ihmisille koska "ne näytti samanlaisilta".

Aika paljon on vikaa myös apteekissa joka laittaa myrkkyä samanlaisiin pulloihin, jossa on vauvoille tarkoitettua liuosta. Vaikuttaa aivan siltä kuin etikettikin olisi tahallaan tehty lähes samanlaiseksi.

vois saada. Putki mies ei saa sitäkään. joten saat enemmän.ketkä saa nykysin isoo liksaa Kansan edustajat!! yllättäen. vaikka ei mitään koulutusta kansanedustajaks? Kuinka moni kansanedustaja meitä edustas ilmasiks? Minä voisin.

Siis mun mielestä tuo on it-kielellä ns. käyttöliittymäongelma. On aivan älytöntä, että syövyttävät pesuaineet ja sokeriliuokset ovat samanlaisissa pulloissa joissa on samanlaiset etiketit. Vaikka itsestäänselvää on, että aina pitää tarkistaa, pienenee tällaisten kauheiden virheiden todennäköisyys huomattavasti jos mahdollisuus niihin otetaan huomioon jo aiemmin, eli siinä vaiheessa kun päätetään, miten erilaisia aineita säilötään. Jonkinlainen värikoodisysteemi voisi olla loppujenlopuksi aika yksinkertainen toteuttaa.

sitten haluaisin vielä sanoa, että HOITAJILLE LISÄÄ LIKSAA JA INHMILLISEMMÄT TYÖOLOT! Johan se nyt on perkele pelleilyä että minä, joka pidän huolta palvelimista, saan neljä tonnia kuussa palkkaa ja hoitajat jotka pitävät huolta OIKEISTA ELÄVISTÄ IHMISISTÄ saavat melkein puolet vähemmän.

• Tykkää
Reactions: Leenuliinukka
Todella valitettava tapahtuma tuollainen mutta valitettavasti hoitajatkin on ihmisiä ja joskus niitä virheitä pääsee sattumaan vaikka olisi miten huolellinen tahansa.

Yhdelle työkaverille kävi kerran niin että oli pistämässä insuliinia potilaalle. Oli vahingossa epähuomiossa vetänyt lyhytvaikutteista insuliinia ruiskuun vaikka piti pistää pitkävaikutteista. Siinä samassa kun oli pistänyt lääkkeen potilaaseen huomasi virheensä ja tottakai sen heti kaikentavoin pyrki korjaamaan eikä siitä sit sen kummempia potilaalle seurannutkaan kun saatiin hoidettua ajoissa. Ko hoitaja oli varmasti aina tosi huolellinen ja tarkka lääkkeiden kanssa mutta ko kerralla vain oli jotenkin tullut "ajatuskatko" ja virhe pääsi syntymään.

Minä pph, saan työstäni 890€/kk. Olen pienestä lapsesta vastuussa n9h päivästä ja kokonaisuudessan työaika on 6.30-17.10. Minulla on kiire ja vastaan kaikesta ihan yksin. Hoitolapsellani on lääkitys jonka annostus on tarkka. Vaikka annan sen saman lääkkeen samalla annostuksella joka päivä, tarkastan AINA että lääkepakkaus on lapsen nimellä (koska säilytän pakettia omien lääkkeiden seassa) ja mikä oli annoksen suuruus, ettei tule ajatuksissaan anettua jotain muuta tai virheellistä määrää.. Vaikka muu porukka roikkuis verhoissa ja huutais lahkeessa.. Sen hetken kun annetaan lääke, pitää keskittyä SIIHEN asiaan vaikka palkka ois minkälainen tahansa!!

Ei todellakaan ole ymmärrettävää. Miksi ihmeessä pullot ovat niin samannäköisiä? Sille asialle olisi pitänyt tehdä jotain jo aijat sitten, niin ei olisi päässyt vahingossa kiireessä tällaistakaan tapahtumaan.

[QUOTE="vieras";25143931]Eli sä et tee sun töitäsi kunnolla, koska palkka ei ole suurempi?[/QUOTE]

Ei vaan kun se palkka olis vastuuseen nähden suurempi, niin hoitoala olis vetovoimaisempi ja saatais uusia tekijöitä alalle. Ei ole ihan kaikkein mediaseksikkäin ala juur tällä hetkellä tuo sairaanhoito, vastuu vs. siitä saatava korvaus tuntuu lähinnä vittuilulta.

Ja mikä taas sylettää paskalehdistön uutisoinnissa on tuo termi 'juotettiin'. Ei sitä sokerilitkua juoteta vauvoille vaan annetaan se tippa tai kaks suuhun ennen toimenpidettä. Mutta kun ne mahdollisimman myyvät kohuotsikot jostain pitää repiä...

Yhteistyössä