ei työkok. ikä 36

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
siis en ole ollut töissä koskaan ensimmäisen ,lapseni sain 17v. ja nyt niitä on 7 olen siis ollut kotiäitinä kaikki vuodet ..mitäs sanotte ?Onhan tää suunnattoman noloa ,mut en häpeä silti sitä et oon hoitanu lapset kotona ,töistä sekin käy .Hävettää mennä nyt työkkäriin mitähän ne siellä mahtaa tuumata ..

No sanotaanko niin, että tuohon on niin hyvä syy, että ihan hyvin jollakin työantajalla voi olla huumoria palkata sinut. Älä turhaan häpeä. Ihan rennosti vaan.

Kai sitä aikuinen ihminen voi myöhemmälläkin iällä töihin alkaa, jos on tehnyt jotain kuitenkin koko elämänsä. Ja jos ei koulutusta ole, niin mars koulun penkille ja sieltä töihin.

Perhepäivähopitajaksi näyttäisi työkökemusta olevan =) . Työharjoittelun, oppisopimuksen tai aikuiskoulutuksen kautta voit töitä/koulutusta hakea. Ja positiivistahan on , että lapset on tehty ja voit keskittyä työmarkkinoille =)

• Tykkää
Reactions: teajohanna
Entinen naapurimme oli ison perheen äiti, joka yli nelikymppisenä hakeutui opiskelemaan hoitoalaa ja sille tielle jäi. Käsittääkseni hän on ollut jo yli 10 vuotta töissä.

Kuulemma yli puolen vuoden työttömyys laskee jo huomattavasti mahdollisuuksia työllistyä (tilastot puhuvat tästä karua kieltään), mutta kotona lasten hoitaminen ei ole mielestäni ollenkaan sellainen este työnantajille kuin työttömyyskausi, joka saa epäilemään työnhakijan ominaisuuksia - vaikuttaa aika voimakkaasti mielikuviin hakijasta. Mutta raitis ja touhukas perhettään hoitanut ihminen ei varmastikaan herätä epäilyksiä varsinkaan hoitoalalla, jos vain hankkii koulutuksen.

[QUOTE="vieras";25145226]No sanotaanko niin, että tuohon on niin hyvä syy, että ihan hyvin jollakin työantajalla voi olla huumoria palkata sinut. Älä turhaan häpeä. Ihan rennosti vaan.[/QUOTE]
Samaa mieltä! Kannattaa rohkeasti ottaa työkkäriin yhteyttä ja käydä siellä ammatinvalinnaohjaajalla. Ja mitä noihin edeltäviin lyttääviin kommentteihin tulee, niin älä välitä. Tyypit eivät näköjään osaa edes kirjoittaa oikein, joten tuskin heilläkään työmarkkinoilla kovin lujaa menee... ;-)

Tsemppiä!

Niin, perhepäivähoitaja lienee sun kohdalla oikea (ainut) valinta. Tai sitten kipin kapin koulunpenkkiin.
Mulla vähän eri historia, tosin olen mäkin ehtinyt kaks lasta kotona hoitaa ainakin parivuotiaaksi. Ikää 32v, työvuosia 11v (kokemuslisät täynnä siis), ammatti löytyy.

Itellä ikää 29v, kolme lasta ja ammattikorkeakoulututkinto. Työkokemusta kuitenkin vain alle vuosi, jonka vuoksi en tunnu saavan töitä lainkaan. Muutamaan otteeseen olen päässyt haastatteluunkin, mutta melko suoraan ne vaan sanoo että kokemuksen puute ja se että on lapsia ovat syynä siihen että joku muu saa aina paikan =(

Yks tuttu pääsi opiskelemaan lähihoitajaksi oppisopimuksella vähän sinua vanhempana. Hänelläkään ei tainnut olla aikaisempaa työkokemusta juuri lainkaan, vaan oli hoidellut omia lapsia. Nyt hänellä on opiskelut ohi ja hoitaa työkseen vanhuksia.

Itellä ikää 29v, kolme lasta ja ammattikorkeakoulututkinto. Työkokemusta kuitenkin vain alle vuosi, jonka vuoksi en tunnu saavan töitä lainkaan. Muutamaan otteeseen olen päässyt haastatteluunkin, mutta melko suoraan ne vaan sanoo että kokemuksen puute ja se että on lapsia ovat syynä siihen että joku muu saa aina paikan =(

Ilmainen harjoittelu? Lisäkouluttautuminen? Tee nyt hyvä ihminen jotain. Minä kun hoitovapaan jälkeen ryhdyin töitä hakemaan, olin jo päättänyt, että max 2kk haen ja sit jotain muuta, koska liian pitkät tauot ei tosiaan näytä hyvältä...

kiitos vastanneille ,en aio heittää kirvestä kaivoon ,vaan yrittää ainakin, mulla ei oo ainakaan palkkatoiveet pilvissä kun en voi vaatia kokemattomuudellani mitään ,mulle kelpais vaikka hapankaalin pakkaaminen kunhan johki pääsisin tai sit lähden vaikka opiskelemaan..vaikka oonkin näin vanha ..:)

Mitäs tuossa noloa on? Eikun reippaasti työnhakuun esim. paikkoihin joihin ei vaadita koulutusta tai sitten kouluttautumaan. Niinhän meistä jokainen on tehnyt joka ei ole kouluja aiemmin käynyt. Minä meni kuusitoista vuotiaana duuniin ja olen duunissa yhä, ilman koulutusta. (Elämänkoulua ja työssäoppimista lukuunottamatta). Olen nyt samanikäinen kuin sinä. Sinulla on nyt enemmän pohjaa kuin minulla oli aikoinaan :)

Äitini on tuollainen tapaus. Lähti 4-kymppisenä opiskelemaan ammattikorkeakouluun ja on edelleen töissä, vaikka ikää olisi jo eläkkeellekin. Eli siis ei huolta, kouluun vain.

Tunnen parikin sairaanhoitajaa, jotka opiskelivat vasta kolmannen tai neljännen lapsen jälkeen. Aivan täystyöllistettyjä ovat. Ei se ikää katso, jos vain jaksaa orientoitua muutamaksi vuodeksi opiskeluun. Ensin sitä pitää kyllä harjoitella, jos noin pitkä aika edellisestä esseekirjoittamisesta jne. Tsemppiä!

Itse olen huomannut että äitiyttä kyllä arvostetaan elämänkokemuksena. Se pitää myös itse osata nähdä kehittävänä osana itseä, eikä vain jarruna työelämälle.

Juu ainakin Sote puolella ikää arvostetaan. Ite kohta 30 ja toista vuotta opiskelen sairaanhoitajaksi ja noissa työpaikoissa mihin oon päässy sijaistamaan ovat aina sanoneet että kiva tällänen "kypsä" opiskelija, eroaa asenteessa parikymppiseen todella!